Muligheter
#2559401 - 09/06/2019 23:50 RS 1 demperservice, sliter:(.
Otoen Offline
Besatt

Sted: Elverum
Har tatt service på rock shox Rs1 for andre gang nå, og det meste der er rimelig greit såfremt man følger bruksanvisning og jobber rolig:). Men, i motsetning til sist så skulle jeg denne gangen også ta ut innmaten på venstre bein, altså den uten luft men med lockout. Tok service nedre bein sist også, men nå tenkte jeg å forsøke å bytte pakninger m.m på den indre greia med fjør og en blå ring... dere som har peil skjønner hva jeg mener:).

Problemet nå var at når jeg skulle fylle på 75 ml olje på denne, så "stappe" den saken med blå ring og fjør inn på plass så funka ikke det. Hadde ikke sjans til å få klemt den nok sammen til å kunne begynne å skru.... måtte da tappe ut litt og litt olje til det gikk... men, syns ikke det ble 100%... noen her inne som har peil hva jeg kan ha gjort galt?

Passer jo selvsagt jævlig dårlig nå, like før trans Østerdalen og Furusjøen rundt:/. Kan være jeg må få levert den på service til noen som har peil, men da haster det... bor i Elverum, så kan alltids kjøre litt for å få det gjort..

Topp
#2559539 - 10/06/2019 21:37 Re: RS 1 demperservice, sliter:(. [Re: Otoen]
stosu Offline
Ivrig

Sted: Løiten
Har ikke peiling på hva du har gjort galt, men sport 1 på olrud eller nrp i Brumunddal fikser det

Topp
#2559564 - 10/06/2019 23:43 Re: RS 1 demperservice, sliter:(. [Re: Otoen]
hamort Offline
Tørr bak øra

Sted: Ved mjøsa
Sport 1 på Olrud tror jeg ikke fikser dempere. Hvis du ikke får hjelp andre steder så kan jeg varmt anbefale Anders på Sykkologen Lillehammer!
Meld Dere inn på http://www.nots.no

Topp
#2559575 - 11/06/2019 07:03 Re: RS 1 demperservice, sliter:(. [Re: Otoen]
Otoen Offline
Besatt

Sted: Elverum
Kan være at rebound skulle vært skrudd andre retningen, men mener nå jeg gjorde rett...

Testet demperen i terrenget i går, og den fungerte godt iallfalll:). Men, har garantert ikke 75 ml olje i denne rebounddelen, så mulig gaffelen kunne fungert enda bedre...

Irriterende! ICON_SMILE.

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå