Side 2 av 2 < 1 2
Muligheter
#2492681 - 20/06/2018 20:45 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
VegardAarvåg Online
Avhengig

Sted: Våle, Re
Gler meg, ferdig snakka ICON_WINK

Topp
#2492711 - 20/06/2018 21:47 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Oddefa]
Otoen Offline
Besatt

Sted: Elverum
Sitat: Oddefa
Nei, ikke noe å glede seg til. Og du av alle Øistein kommer til å hate dette mest. Du tror du har blitt bra i bakker nå fordi jukse watt'n på rulla er høy, bare for å bli knust av noen trøndere du aldri har hørt om. Nei dette blir selvpining gitt. Og å gjøre tredjedagen om til stiritt da ? Akkurat som vi ikke har nok stier i Elverum. Nei, burde hatt annen hobby. Når det er sagt: digger de oransje drikkeflaskene vi får, står bra til scalpelen min. Så deltar for å få noen nye av de. Kunne selvsagt kjøpt ganske mange for 1600 kr, men føles bedre at en "får" de.

Hæ! Er det motbakker! Nei så pokker! Detta gidder jeg ikke. Hater motbakker....

Topp
#2492719 - 20/06/2018 22:24 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Kenneth 999 Offline
Fersking

Gleder meg nesten like mye til kebab med pils.

Topp
#2492734 - 21/06/2018 07:22 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
TonyN Offline
Ringrev

Dette blir knall i padden! ICON_SMILE

Sjelden jeg er nervøs før ritt, men natt til i dag har jeg sovet dårlig, og lagt å tenkt på diverse som omhandler moroa i Østerdalen til helgen. Ikke vanlig for meg å være og være nervøs på den måten flere dager før ritt! Håper det betyr noe positivt! ICON_WINK

Topp
#2492743 - 21/06/2018 08:21 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: kadensfjerner]
kadensfjerner Online
Entusiast

Sitat: kadensfjerner
Sitat: Kriss
Tror jeg tar turen.. Fri langing eller kun på stasjoner?
Ser ikke på hjemmesiden til TØ (unnskyld TR er det jo nå, tar litt tid å skru om knollen) ut som om det er noe forbud mot det heldigvis. Det har i hvert fall vært langet foregående år. Har vært heldig et par ganger å få en herlig slurk cola av noen langere med overskuddslager. Så fritt fram for langing tror jeg.
Glemte; Matstasjonene pleier være skikkelig bra der da !

Topp
#2492753 - 21/06/2018 09:04 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
parob Offline
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Regn torsdag og fredag. Oppholds lørdag og søndag. Noen med erfaring fra området som kan synse om dekkvalg? Det har vært diskutert tidligere i tråden, men da var det jo bare finvær all around.

Tørker det opp til søndag?

Topp
#2492781 - 21/06/2018 10:26 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Kriss Offline
Søk hjelp!

Sted: Børsa
Har Rocket Ron fram og TB bak. Har med Rocket Ron, men terskelen for å legge om blir sikkert skyhøy da jeg sikkert er sliten og lei så blir sikkert fullført med det på.
Lurt eller bør jeg legge om bak i kveld?

Topp
#2492799 - 21/06/2018 11:04 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
kadensfjerner Online
Entusiast

Sitat: Kriss
Har Rocket Ron fram og TB bak. Har med Rocket Ron, men terskelen for å legge om blir sikkert skyhøy da jeg sikkert er sliten og lei så blir sikkert fullført med det på.
Lurt eller bør jeg legge om bak i kveld?
TB har vært svært interessant på sleipt føre ned ravinedalen etter Savalen ...

Topp
#2493051 - 22/06/2018 09:22 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Grubler Offline
Entusiast

Sted: Halden
6 grader, yr og 11 m/s på Savalen kl 15.
Fare for at jeg kommer til å savne vinterbuksa.

Topp
#2493204 - 22/06/2018 17:31 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Kriss Offline
Søk hjelp!

Var skeptisk når vi kjørte hit i dag og det bøtta ned, men det ble jo ikke så verst. Kaldt, men det går jo greit så lenge det ikke regner..
Mangler fortsatt en del trøkk, får satse på å kjøre seg i form i løpet av disse tre dagene! ICON_SMILE

Topp
#2493261 - 23/06/2018 09:01 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Otoen Offline
Besatt

Tror jeg fikk en fornuftig første etappe... litt «feig» i starten, så burde kanskje ha jobba meg opp til ene gruppa foran med Oddefa og Øyvind, men samtidig tror jeg det var smart å ligge der jeg lå. Det vil dagen i dag vise:).

Med erfaringa fra i fjor startet jeg med Perfetto jakke, nettingsinglet og camelback drikkevest under. Castelli nanoflex langbukse, castelli ullsokker og neoprene hansker. Buff på hodet. Dette var perfekt på en slik dag som i går, med mye vind, 2-5 grader, noe regn.
Thunder burt bak og rocket ron foran fungerte topp. Lett rittfulldemper digg her.

Tida ble lik som i fjor gitt, så skal være fornøyd med det. Flere som sykla treigere pga vinden i år.

I dag blir det heldigvis bedre vær, så nå blir langbukse værende på hotellet:).

God tur folkens! Kjør med hodet:).

Topp
#2493284 - 23/06/2018 11:42 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
parob Offline
Søk hjelp!

Nå har jeg jobbet meg ned til skihopperkropp, kjøpt lettere sykkel, testet dekk-kombinasjoner, leid hytte.. og så klarer jeg å bli syk rett før avreise til Tynset. Jeg som følte jeg hadde nest-sisteplassen i 40-49 innen rekkevidde.

Ha det gøy de siste to dagene. Jeg får komme sterkere (friskere) tilbake til neste år.

Topp
#2493311 - 23/06/2018 16:01 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Otoen Offline
Besatt

Hehehe, kjipt!

Får rapportere om en fantastisk 2.etappe jeg da:). Helt noe annet enn i fjor, pga tørt og god temp... stipartiene var helt sinnsyke i dag, og så utrolig digg med fs:). Satte ny pers med ca 27-28 min, mye pga været i fjor kontra i år men også pga veldig gode bein. Digg å endelig få til en kanondag hvor alt fungerte topp. Hadde tunge deler i dag oxo, men sliten blir man jo. Der jeg sleit mest i dag var oppover det smålange stipartiet/kjærreveg. Her er det bratt før det slaker ut. Her hadde jeg nok dagens tyngste stund. Men flate terrengpartier og ikke minst utforpartiene der var jeg rå i dag. Digga sykkelen maks her, så bare gnudde på:). Fikk alltid luker her, samt kom meg opp til grupper foran. Igrunn godt fornøyd med motbakkekjøret på grus også. Klarte å tråkke bra her også.

Men dere, herregud så morsomme stipartier. Noen som blir med ut igjen i ettermiddag???

Topp
#2493432 - 24/06/2018 22:14 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Grubler Offline
Entusiast

Sted: Halden
For noen nydelige stier!
Dag 3 var virkelig rosinen i pølsa. Selv om over 800hm på 35 km ikke akkurat passer meg, så oppveiet alle de fantastiske stiene utfor de tunge oppoverbakkene.
Selv om jeg syklet med kramper siste timen i går, så var beina overraskende gode i dag. Klarte å "jakte inn" en plass i 40-49, men ente da på den litt sure 4. plassen ICON_SMILE.
FS på nesten 12kg som ikke låser helt er nok ikke optimalt, men veldig artig utover ICON_SMILE.
Raskeste mann i dag kjørte for øvrig på hardtail, så det går å sykle fort på det også...

Topp
#2493448 - 24/06/2018 23:13 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
runermm Offline
Besatt

Sted: Oslo
Tydelig at rytterne har kost seg på Tynset i helga. Litt mye grus og målgang på Koppang har holdt meg tilbake tidligere, men neste år skal jeg sette en stor ring rundt ritthelga på Tynset.

Topp
#2493461 - 25/06/2018 07:31 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Kriss Offline
Søk hjelp!

Topp helg med veldig fine løyper og passe lange etapper!
Eneste som ikke var topp var formen, men det er selvforskyldt så kan ikke klage på den heller.. ICON_SMILE

Topp
#2493555 - 25/06/2018 12:18 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
kadensfjerner Online
Entusiast

Tusen takk arrangør for en kanon helg på Tynset !! Prikken over i'en ble satt med årets nyvinning : Stifesten på søndag. Artigste trasé jeg har syklet i ritt.

Er allikevel glad jeg ett par ganger fikk med den klassiske avslutningsetappen over Fonnåsfjellet til Koppang før årets endring. Den passet meg egentlig ikke pga. timer med grusbanking. Men den var rå på sin måte pga. lengden, stigningene, heftig lang utforkjøring fra fjellet, 13 km asfalttempo midt i.

Alt i alt var den nye avslutningeetappen på Tynset ett solid pluss - tøff, leken, variert, morsom, flystier. Det er egentlig bare å fortsette med superlativene... Lokalisering med alt på Tynset var gull - Enklere logistikk - mindre ståk med pakking på lørdag kveld/søndag morgen, kom hjem over 5 timer tidligere enn før (21-tiden i stedet for midt på natt til mandag).

Topp
#2493593 - 25/06/2018 13:16 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
hJürg1 Offline
Ivrig

Søndagsetappen er nok det beste stirittet jeg har syklet, ikke så ofte man sykler rundt og gliser i ritt, men her gjorde jeg det. Overgikk faktisk traseen til Rørosrittet med glans.
Stigningen i starten gjorde at det ble strekk i feltet og dermed god flyt fra føste stiparti.

Redigert av hJürg1 (25/06/2018 14:17)

Topp
#2493601 - 25/06/2018 13:41 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Oddefa Offline
Søk hjelp!

Sa vel etter lørdagen at jeg dropper TØ neste år, fordi jeg har syklet alle 7 årene. Og antagelig er en av de som har sykla flest etapper, om ikke aller flest ? Noen som har sykla alle etappene eller vet om noen som har gjort det ? Jeg har en i minus, da jeg knakk kragebeinet på andre etappen i fjor og da ikke fikk syklet siste/3 etappe i fjor.

Men gikk på en smell på lørdag, med 3 mil krampesykling (uten å måtte gå av, men var på håret), og syklet vel i fjor raskere de siste 2 mil med 3 brudd i kragebeinet og drittføre en under årets superraske forhold. Har ofte fått det på andreetappen her, men ikke slik som i år. Følte at starten var kontrollert (men raskere en før), men fra vi forlot asfalten og ut på den lange grussløyfa østover så ble det krig mot hode/beina for å henge med gutta som jeg fint syklet med dagen før og før jeg rakk å tenke "slipp meg ned og kjør eget tempo" var krampa der gitt. Og siste 3 milene var da vm i saktesykling, ikke gått på en slik smell siden første året med Furusjøen Pathfinder, og girtrøbbel som resulterte bare tunge gir opp igjen fra Kvam. Den smellen på Furusjøen kunne forklares, men denne kom litt tidlig og jeg klarer vel ikke helt å sette fingeren på hva. Utgangspunktet for alle kramper er selvsagt at en kjører for hardt i forhold til eget nivå. Så kjørte nok for hardt, litt dårlig dagsform, mulig drakk for lite første timen, og ikke vært skikkelig god form siden Mjøsa rundt. Resten av lørdagen ble brukt til syting og selvmedlidenhet (aldri bra) og tanken på at neste år skal jeg gjøre noe annet. Skal også sies at jeg skal sykle Jotunheimen rundt nå på fredag og var skeptisk til at jeg i det hele tatt skulle bli med på Tynset for tenkte at her blir det snøtt med tid til restituering. Sånn sett var jeg ekstra selvmedliden pga dette også he he. Mao en kjip fyr på lørdag. Fikk krampe på Ruths diner også, til gode lagkompisers glede he he.
Skal sies at jeg i utgangspunktet liker den andre etappen på Tynset veldig bra og setter den høyt oppe over beste maraton traser i Norge. Men også at jeg har slitt med å prestere der. Er oftest første og siste dag jeg har vært best sånn rent resultatmessig/prestasjon. I fjor var vel av det bedre, selv om den beste prestasjonen da var at jeg fullførte nesten 2 mil med nevnte kragebeinsbrudd uten å tape en eneste plassering og faktisk var nr 3 i klassen i mål.

Men så kom søndag, ny trase, frem med fulldemperen (jupp, burde brukt den på lørdag også, men liker jo den ht min godt da også). Solen skinte, jeg syntes ikke synd på meg selv, og gledet meg til å teste nye stier. La meg laaaangt bak, og slapp teten i turgruppa etter noen hundre meter, og null stress. Inn på første stiparti....og med unntak av litt grus og asfalt så følte jeg vel at første stiparti varte nesten helt til mål. Knapt syklet bedre stiritt trase. Kjærreveier opp og singeltrack ned. Lå i kø uten å stresse i singeltracken og kjørte forbi der det passet på kjærreveier og da spesielt oppover. Plutselig var jeg sammen med (Cannondale) gutta fra fredag og god stemning og bare kos. Ikke mye kraft i beina og ikke motivert til å sykle veldig fort men såpass tempo at jeg har vel ikke tatt igjen flere på terrengritt på mange år. Til meg selv: start roligere på ritt, bra for selvtillit.

Så nå sitter jeg her med ødelagte bein som vil hemme meg rundt Jotunheimen om 4 dager..men tror jeg jaggu jeg tar ett 8 år på Tynset også.

Logistikk: Enig i det som sies, uavhengig hvor bra denne tredjetappen var så er det enklere med mål/start alle dager her. Selv om konseptet TØ blir borte og kanskje måten Tynsetingene gjorde det på, mot tidligere medarrangør på Koppang ikke er helt innafor. Når det er sagt så veldig trivelig folk som står bak arrangementet. Og maks kudos til de.

Har ikke sagt noe om første etappen men liker den godt og hadde et bra ritt der i år, men ikke like bra som i fjor kanskje. Kjørte kontrollert og sparte meg litt til dag 2. Trodde jeg da he he. Gikk jo til helvete (skal sies at jeg til tross for smellen perset med en god del minutt på lørdag også, men var jo pga strøkne forhold det).

Synes det er kult at det er mange klubber som satser på dette og i tillegg til oss fra Elverum (tror vi var 11 stk som syklet alle dagene + ei som syklet en etappe) så ser en jo grupper fra Rye, Drøbak, Eiker, diverse trønderklubber. Veldig få fra Hedmark faktisk, litt synd fordi en er jo vant til å slå de så å kjempe om lokale pallplasser i klassen til å knapt klare topp 20 på TØ utfordrer også selvtillit og tidligere nevnte selvmedlidenhet. Var sykt mye bedre nivå i 40 klassen i år i alle fall, for i fjor var jeg nr 1 og 3 (inkl kragebeinsbruddet) på de 2 etappene jeg sykla, og i år havnet jeg vel en plass mellom 15 og 20 totalt med litt dårligere form kanskje, men ikke 15 plasser dårligere form.
Sånn sett nesten litt urettferdig at vi som snart er 50 år må konkurrere med kidsa på 40 he he. 5 års klasser fra 50 (merkelig opplegg egentlig, da de er færre) så får vel vente 2 år med å kjempe om heder igjen, evt bli bedre.

Kunne også tenkt meg endring mht start. For eksempel elite først, så tur (må ikke være 15 min i mellom). For blir ett eller annet kaos når en blander tur og elite. Spesielt når det i år var mange flere som syklet tur og færre som syklet lag. Da blir spesielt dag 1 starten kaotisk når en skal innunder en smal bro. Aldri opplevd at det har stoppet opp der før men det gjorde det i år. Dag 2 er ok, for det er det vare nervøs master i 2 minutt før en går rett inn i 400 hm + klatring. Det skiller seg fort. Jaktstarten var ikke aktuell for min del siden jeg hadde sykla så dårlig dagene før (var over 30 min bak leder elite). Evt skulle en kanskje startet kl 09 og kjørte alle på jaktstart, men hadde vel blitt feil mht de som bare skulle sykle dag 3 også. Så kanskje greit nok slik de gjorde det med fellestart for alle de som var 30 min bak. Evt ikke jaktstart i det hele tatt.

Det var årets oppsummering for min de. Smerte, faenskap og glede/nytelse hånd i hånd. Heia Tynset.

Redigert av Oddefa (25/06/2018 14:24)

Topp
#2493614 - 25/06/2018 14:07 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Kriss Offline
Søk hjelp!

Har aldri vært med før og lurte på hvorfor flere ganger underveis.. Godt tegn!

Topp
#2558434 - 05/06/2019 10:07 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Nemz Offline
Fersking

Har vært mye snakk på dekkvalg tidligere, men prøver meg likevel.
Er RocketRon et safe valg uavhengig av vær på Trans? Er det i tilfelle da RoRo Speed eller RoRo Speedgrip som folk velger? Har syklet tidligere på HT og Raceking, noe som gikk ok, men pakket seg veldig. I år blir det FS ICON_SMILE

Topp
#2558479 - 05/06/2019 12:11 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
hJürg1 Offline
Ivrig

Løypene er lite utsatt for nedbør. Personlig vill jeg kjørt Fast Track eller Renegade. Stiene er heller ikke grove så lettrullende dekk går helt fint.

Topp
#2558813 - 06/06/2019 17:08 Re: Tynset rundt 2018 ( Trans Østerdalen) [Re: Otoen]
Otoen Offline
Besatt

Jeg har tidligere år kjørt rocket ron foran, burt bak... 29x2.25 snakeskin med guffe. Vil si man da risikerer noe i forhold til burt og punkteringsfare, men jeg har tatt sjansen.

Hvis deltakelse i år går jeg for fast track foran og bak, swork med guffe. 29x2.35

Topp
Side 2 av 2 < 1 2

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå