Muligheter
#2552737 - 07/05/2019 15:51 Nordmarka Rundt - puljevalg?
TOSK_sykkelist Offline
Fersking

Jeg har nettopp flytta til Oslo i høst og tenkte jeg skulle melde meg på Nordmarka rundt. I utgangspunktet mener jeg å ha lest at det var noe ranking system, men når jeg kommer til påmelding kommer det fire (?) puljealternativer. Usikker på hvilken jeg skal melde meg på i med tanke på form. De eneste resultatene jeg har å vise til i år er Bånn Gass i Grimstad hvor jeg syklet i pulje 2, med noe rundt 38,6 i snitt eller noe sånt. (77km). Tilsvarende resultat i fjor fra Bukkene Bruse også det i Grimstad. Tror ikke distanse skal være noe problem. Har sykla ganske kuperte ritt på 14 mil tidligere med 33-34 i snitt. Formen og kapasiteten skal være bedre enn da.

Håper noen kan hjelpe, takker på forhånd for eventuelle svar.

Topp
#2554140 - 13/05/2019 20:06 Re: Nordmarka Rundt - puljevalg? [Re: TOSK_sykkelist]
sykkelslask Offline
Tørr bak øra

Hei,

Tror Rye fortsatt (?) bruker Rittranking som seeding, selv om det kanskje er litt rart da det ikke er alle ritt som kommer inn i den oversikten. Tror kanskje siden ikke vedlikeholdes like ofte som før.

Personlig syns jeg det er litt dumt at Rye legger opp til en slik seeding, det er mange som ønsker å sykle sammen, men samtidig er det jo ingen som ønsker å seede seg ned. Hvis man sykler mye lagkonkurranser i øvrige ritt så får man ofte litt dårligere seeding og havner da i pulje 2 eller 3 selv om man strengt tatt er sprekt nok til å henge på den raske puljen. Master gir ofte en god uttelling, gitt at man sitter med teten.

Har vel også hent at ryttere har (iallfall tidligere) klart å snike seg med pulje 1 selv om seedingen tilsier pulje 2. Jeg har egentlig lyst å melde meg på, men ser at 2 kompiser har poeng rundt 300 på rittrank, mens jeg har 400, hvilket garantert betyr pulje 2. Mulig jeg da blir tilskuer isteden.

Mulig noen fra Rye som er her inne kan bekrefte årets seeding?

Redigert av sykkelslask (13/05/2019 20:07)

Topp
#2554752 - 16/05/2019 17:03 Re: Nordmarka Rundt - puljevalg? [Re: sykkelslask]
TOSK_sykkelist Offline
Fersking

Enig, nesten ingen av rittene jeg har kjørt de siste to årene ligger på rittranking. Jeg meldte meg på, og fikk en starttid. Tar det som en tur uansett om det blir til at jeg havner alene, eller i en gruppe som kjører litt seinere enn jeg hadde tenkt.

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå