Side 3 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Muligheter
#2552913 - 08/05/2019 10:41 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Sted: FRXTD
Sitat: Torshov-Simen
Friskhet er fint det, det er når temperatur i seg selv ser ut til å være målet og man ikke skyr noen midler for å oppnå det at den negative utviklingen begynner.

Ja, man kunne jo startet med å unngå å slå ned på trenden om flette inn en masse meta-diskusjoner og heller latt trådens emne få utspille seg. Tipper det hadde roet temperaturen adskillige hakk de fleste gangene.

Topp
#2552918 - 08/05/2019 10:53 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Sepeda]
EHAa Offline
Ivrig

Sted: Trondheim
Sepeda: «Om det kan leses på annet vis, beklager jeg det.»

Sist gang noen beklaget ble tråden stengt. Spent på om det skjer igjen nå ICON_WINK

Topp
#2552922 - 08/05/2019 11:47 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Sted: Oslo
Sitat: pedalglipp
Friskhet er fint det, det er når temperatur i seg selv ser ut til å være målet og man ikke skyr noen midler for å oppnå det at den negative utviklingen begynner.

Ja, man kunne jo startet med å unngå å slå ned på trenden om flette inn en masse meta-diskusjoner og heller latt trådens emne få utspille seg. Tipper det hadde roet temperaturen adskillige hakk de fleste gangene.

Hvor fritt man kan la tråden utvikle seg avhenger jo av hvor lojale debattantene er til å holde seg til temaet og hvorvidt eventuelle sidespor er mest egnet til å belyse temaet på en ny måte eller å trekke oppmerksomheten bort fra opprinnelige påstander og logiske brister eller selvmotsigelser i underbyggingen av disse.
Og uavhengig av antall sidespor så er det fullt mulig å enten diskutere eller avvise disse på en nogenlunde respektfull måte, det tror jeg hadde vært et mer effektivt klimatiltak (pun intended).

Redigert av Torshov-Simen (08/05/2019 12:22)

Topp
#2552935 - 08/05/2019 12:38 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Hvor fritt man kan la tråden utvikle seg avhenger jo av hvor lojale debattantene er til å holde seg til temaet og hvorvidt eventuelle sidespor er mest egnet til å belyse temaet på en ny måte eller å trekke oppmerksomheten bort fra opprinnelige påstander og logiske brister eller selvmotsigelser i underbyggingen av disse.

Jeg tenkte mer på denne definisjonen av meta

"som gjør seg selv til gjenstand for behandling, betraktning, teoretisering"

Altså at tråden berettigelse, tydeligvis anstendighet og deltakernes svekkede sjelsevner blir temaet.

Topp
#2552936 - 08/05/2019 12:44 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Altså at tråden berettigelse, tydeligvis anstendighet og deltakernes svekkede sjelsevner blir temaet

Snakker vi da om denne tråden eller den opprinnelige klimatråden?

Topp
#2552938 - 08/05/2019 13:00 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

...diskutere eller avvise disse på en nogenlunde respektfull måte, det tror jeg hadde vært et mer effektivt klimatiltak (pun intended).

Det er her det blir surr, for problemet med trådene har jo ikke vært innholdet sånn objektivt sett. Problemet er at subjektive meninger koblet med krenkethet som hard valuta, har gjort terskelen alt for lav for å gå inn å forstyrre en debatt med påstander om grader av mangel eller overskudd på respekt, anstendighet og sjofelhet.

Hvor altså "steng tråd", "slutt å si sånn", "kast ut brukeren", er eksplisitte ønsker om sensur begrunnet med moral. Ikke noe lovmessige brudd, ikke noe verre ting en ordskifte i mang en demokratisk nasjonalforsamling. Og dette på et forum hvor man aktivt må gå inn i debatten for å bli forstyrret eller påvirket av den.

Problemet med dette, er jo at de som er motstandere av at ting blir snakket om, dermed vet at de kan gå inn og lage så mye støy at den opprinnelige diskusjonen blir avskåret fra å fortsette. Så da har man på et vis vunnet, ved å hevde den samme ytringsmuligheten som man ønsker å avskjære andre fra å bruke.

Og dette er jo blitt en akseptert metode for diskurs. Man kan vinne frem både ved å hevde moralsk rett, ved å forstyrre og påvirke premissgivere (f.eks moderatornene her inne) nok til at de ikke orker gjøre annet enn å stenge ned diskusjonen. Eller man kan bare forstyrre diskusjonen med moralisering til den går i oppløsning.

Topp
#2552940 - 08/05/2019 13:01 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Denne tråden handler jo om den andre trådens berettigelse, så litt vanskelig å skille eller?

Topp
#2552944 - 08/05/2019 13:26 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Problemet med dette, er jo at de som er motstandere av at ting blir snakket om, dermed vet at de kan gå inn og lage så mye støy at den opprinnelige diskusjonen blir avskåret fra å fortsette. Så da har man på et vis vunnet, ved å hevde den samme ytringsmuligheten som man ønsker å avskjære andre fra å bruke.

Det var da slett ikke det som skjedde i "klimatråden". Den kjørte debattantene i grøfta helt på egenhånd med lag på lag av personangrep helt til redaksjonen grep inn etter innstendig oppfordring til debattantene om å oppføre seg alminnelig sivilisert. Ingen har noe imot klimadebatt.

De samme debattantene kler offerrollen særs dårlig og det opphøyde forsvaret av gjørmebad som ytringsfrihet er ikke troverdig.

Hva gjelder tråden om kroppsform på kvinnelige partiledere, var den etter hvert så ufin at flere av oss reagerte, ja. Ville stått dårlig til med forumet om vi alle skulle finne stor glede i å flire over kroppsform.

Topp
#2552951 - 08/05/2019 13:53 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Denne tråden handler jo om den andre trådens berettigelse, så litt vanskelig å skille eller?

Vi må i hvertfall være enige om hva vi diskuterer.
Jeg diskuterer utfra at denne tråden har spørsmålsformuleringen "hvorfor ble klimatråden stengt".
På det spørsmålet leverte Sepeda en mulig forklaring, hvorpå du responderte med det jeg oppfattet som to personangrep på Sepeda, hvilket i sin tur gjorde at jeg presenterte en teori om at omgangstonen til, blant andre, deg som debattant kan være svaret på trådens innledende spørsmål.
Og grunnen til at jeg lurte på hvilken tråd vi diskuterer er at Sepeda, så vidt jeg kan se, ikke bidratt med avsporinger eller noe som helst annet i klimatråden, kun i denne metatråden som du altså har invitert til ved å stille et spørsmål som jeg antok du ville ha et svar på, og da ser jeg ikke helt hva galt han har gjort.

Redigert av Torshov-Simen (08/05/2019 14:06)

Topp
#2552954 - 08/05/2019 14:02 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

...diskutere eller avvise disse på en nogenlunde respektfull måte, det tror jeg hadde vært et mer effektivt klimatiltak (pun intended).

Det er her det blir surr, for problemet med trådene har jo ikke vært innholdet sånn objektivt sett. Problemet er at subjektive meninger koblet med krenkethet som hard valuta, har gjort terskelen alt for lav for å gå inn å forstyrre en debatt med påstander om grader av mangel eller overskudd på respekt, anstendighet og sjofelhet.

Hvor altså "steng tråd", "slutt å si sånn", "kast ut brukeren", er eksplisitte ønsker om sensur begrunnet med moral. Ikke noe lovmessige brudd, ikke noe verre ting en ordskifte i mang en demokratisk nasjonalforsamling. Og dette på et forum hvor man aktivt må gå inn i debatten for å bli forstyrret eller påvirket av den.

Og dette er jo blitt en akseptert metode for diskurs. Man kan vinne frem både ved å hevde moralsk rett, ved å forstyrre og påvirke premissgivere (f.eks moderatornene her inne) nok til at de ikke orker gjøre annet enn å stenge ned diskusjonen. Eller man kan bare forstyrre diskusjonen med moralisering til den går i oppløsning.

Men da skjønner jeg ikke helt hvor du vil.
Ønsker du at trådene skal flyte fritt så vil det jo nødvendigvis også dukke opp meninger og innlegg som man opplever som uønskede og/eller irrelevante.
Eventuelt så må de modereres mer aktivt med hensyn til hva som tillates, og ettersom dette forumets regler bygger i stor grad på anstendighet og moral er jeg usikker på om du kan få i pose og sekk her (med forbehold om at jeg har tolket deg feil).

Topp
#2552963 - 08/05/2019 14:32 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

På det spørsmålet leverte Sepeda en mulig forklaring, hvorpå du responderte med det jeg oppfattet som to personangrep på Sepeda, hvilket i sin tur gjorde at jeg presenterte en teori om at omgangstonen til, blant andre, deg som debattant kan være svaret på trådens innledende spørsmål.

Mye mulig, men er jeg ikke med på premisset om at den mest lettkrenkede skal få bestemme premissene for en diskusjon.

...og da ser jeg ikke helt hva galt han har gjort.

Han har ikke gjort noe galt, jeg har ikke gjort noe galt. Vi har begge sagt det vi mener, innenfor rammene av normalt dagligdags munnhuggeri. At én finner det hensiktsmessig å pakke inn drittpakka uadressert og med sløyfe og parfyme er ikke spesielt relevant mener jeg.

Det er din moral som får deg til å føle at det er nødvendig å intervenere i ordskiftet, så du får nesten forklare hvorfor du føler det presserende å presse den på andre som ikke har bedt om den?

Topp
#2552970 - 08/05/2019 14:51 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Ønsker du at trådene skal flyte fritt så vil det jo nødvendigvis også dukke opp meninger og innlegg som man opplever som uønskede og/eller irrelevante.

Ja, selvfølgelig, den risikoen løper man alltid når man forsøker å uttrykke ståsted, meninger og formidle fakta slik en ser det.

Men jeg ser ikke noen god grunn til å tolererer åpenbar moral-trolling, i tråder som diskuterer helt dagligdagse ting, men selvfølgelig uten medierådgiver spinn på alt. Det er vanlig at folk kan bli irriterte og hissige av å ikke bli forstått eller hørt, så at noen drar avgårde og går litt over streken, er jo noe man bare må regne med.
Hvis ikke forventer man at alle folk ligger på over middels på alt, og det gjør ikke folk.

Halvparten er dårligere enn medianen på alle ting. Det burde ikke diskvalifisere fra å få lov å delta.

Eventuelt så må de modereres mer aktivt med hensyn til hva som tillates, og ettersom dette forumets regler bygger i stor grad på anstendighet og moral er jeg usikker på om du kan få i pose og sekk her (med forbehold om at jeg har tolket deg feil).

Forumreglene er jo først og fremst lovstridige, all den tid de baser seg på implisitt samtykke til personvernerklæringen. Samtykket skal være eksplisitt og jeg har aldri fått en melding eller mail hvor jeg eksplisitt samtykker. Om friflyt mener de har en lovanvendelse som overstyre den generelle loven, tror jeg de bør tenke hardt på om de har forstått lov- og regelverk rett.

Jeg tipper moderatorne hadde skaffet seg uendelig mye mindre jobb om de hadde oppdatert retningslinjene til å oppfordre folk til å bare ikke lese ting de ikke vil lese om og la være å skrive i tråder de ikke ville diskutere trådemnet.

Så får hver og en tenke på hva som er gode vibber for seg og ikke den mest sårbare av alle leserne. Jeg fikk gode vibber av Klimatråden, men tydeligvis var det for sterk kost.

PS: Nå er det noen dager med jobb igjen, så jeg får ikke hengt med før etter helgen.

Redigert av pedalglipp (08/05/2019 14:53)

Topp
#2552971 - 08/05/2019 14:51 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

...og da ser jeg ikke helt hva galt han har gjort.

Han har ikke gjort noe galt, jeg har ikke gjort noe galt. Vi har begge sagt det vi mener, innenfor rammene av normalt dagligdags munnhuggeri. At én finner det hensiktsmessig å pakke inn drittpakka uadressert og med sløyfe og parfyme er ikke spesielt relevant mener jeg.

Ok, det er vel i et slikt øyeblikk vi bare får være enige om at vi er uenige

Det er din moral som får deg til å føle at det er nødvendig å intervenere i ordskiftet, så du får nesten forklare hvorfor du føler det presserende å presse den på andre som ikke har bedt om den?

Nei, jeg besvarer denne trådens spørsmål om hvorfor klimatråden ble stengt med å henvise til at omgangstonen din tidvis er av en slik karakter at den slik jeg ser det bryter med dette forumets regler.
Så kan du være enig eller uenig i min tolkning av forumreglene, men du kan ikke hevde at du ikke har bedt om min mening når du har stilt det spørsmålet du har gjort.

Topp
#2552979 - 08/05/2019 15:23 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
aug11x Offline
Ivrig

Sted: Øvre Eiker
Er man sinnsykt hårsår, ikke vær med i debatter/diskusjoner.

Topp
#2553071 - 09/05/2019 09:05 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
EL Syklo Offline
Entusiast

Tråden gikk over fra diskusjon til ensidig kverulering.
Av de 1090 innlegg (før den ble stengt), dumpet èn enkelt person hele 244 innlegg, det er 22%, nesten 1/4 av alle innlegg, snakk om å kuppe tråden :-)

Topp
#2553074 - 09/05/2019 09:08 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: EL Syklo]
Øyvind V Offline
Søk hjelp!

Sitat: EL Syklo
Av de 1090 innlegg (før den ble stengt), dumpet èn enkelt person hele 244 innlegg, det er 22%, nesten 1/4 av alle innlegg, snakk om å kuppe tråden :-)

Ikke for å kverulere, men akksenttegnet over e-en skal være accent aigu, ikke accent grave.

én

ikke

èn

ICON_WINK

Topp
#2553130 - 09/05/2019 11:13 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Sepeda]
GeirK Offline
More than words

Sted: Nord for Carl Berners Plass et...
Sitat: Sepeda

Det var da slett ikke det som skjedde i "klimatråden". Den kjørte debattantene i grøfta helt på egenhånd med lag på lag av personangrep helt til redaksjonen grep inn etter innstendig oppfordring til debattantene om å oppføre seg alminnelig sivilisert. I

Og etter denne oppfordringen?

Topp
#2553131 - 09/05/2019 11:13 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: EL Syklo]
GeirK Offline
More than words

Hvilken andel mener du er akseptabel?

Topp
#2553144 - 09/05/2019 11:59 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
hrukin Offline
Ivrig

Sted: Sandvika
9,7% tipper jeg. 9,8% på en god dag. Forventer du faktisk et svar på en andel her.

Kjøper 11 tannsringen i 11 delt Campa-kassett, send pm om du har en kassett som er utslitt.

Topp
#2553155 - 09/05/2019 12:28 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: hrukin]
GeirK Offline
More than words

Sitat: hrukin
9,7% tipper jeg. 9,8% på en god dag. Forventer du faktisk et svar på en andel her.

Hvis noen har resonnert seg frem til at en viss andel er for mye, må de nødvendigvis ha en formening om hvilken andel som er akseptabel.

Topp
#2553167 - 09/05/2019 13:03 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: GeirK]
Øyvind V Offline
Søk hjelp!

Sitat: GeirK
Sitat: hrukin

Hvis noen har resonnert seg frem til at en viss andel er for mye, må de nødvendigvis ha en formening om hvilken andel som er akseptabel.

Det ble sagt at én bruker hadde 22 % av innleggene, men det ble ikke sagt at det var for mye.

Redigert av Øyvind V (09/05/2019 13:06)

Topp
#2553176 - 09/05/2019 13:23 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Ja, selvfølgelig, den risikoen løper man alltid når man forsøker å uttrykke ståsted, meninger og formidle fakta slik en ser det.

Men jeg ser ikke noen god grunn til å tolererer åpenbar moral-trolling, i tråder som diskuterer helt dagligdagse ting, men selvfølgelig uten medierådgiver spinn på alt. Det er vanlig at folk kan bli irriterte og hissige av å ikke bli forstått eller hørt, så at noen drar avgårde og går litt over streken, er jo noe man bare må regne med.
Hvis ikke forventer man at alle folk ligger på over middels på alt, og det gjør ikke folk.

Halvparten er dårligere enn medianen på alle ting. Det burde ikke diskvalifisere fra å få lov å delta.

Forumreglene er jo først og fremst lovstridige, all den tid de baser seg på implisitt samtykke til personvernerklæringen. Samtykket skal være eksplisitt og jeg har aldri fått en melding eller mail hvor jeg eksplisitt samtykker. Om friflyt mener de har en lovanvendelse som overstyre den generelle loven, tror jeg de bør tenke hardt på om de har forstått lov- og regelverk rett.

Jeg mener bestemt at jeg måtte hake av for at jeg hadde lest og godkjent nettstedets retningslinjer da jeg opprettet bruker, men det bli så lenge siden at jeg kan huske feil.

For meg fremstår det som et større tankekors at man framfor å reflektere litt over implikasjonene av det faktum at det i det hele tatt var nødvendig å gripe inn og håndheve forumreglene for å få voksne mennesker til å utvise vanlig alminnelig folkeskikk i en diskusjon anser det å diskutere disse reglenes legitimitet som den mest relevante responsen.

Topp
#2553177 - 09/05/2019 13:23 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Øyvind V]
GeirK Offline
More than words

Sitat: Øyvind V

Det ble sagt at én bruker hadde 22 % av innleggene, men det ble ikke sagt at det var for mye.

"For mye" i den betydning at det ble "ensidig kverulering".

Topp
#2553196 - 09/05/2019 14:02 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: GeirK]
EL Syklo Offline
Entusiast

Sitat: GeirK

Hvilken andel mener du er akseptabel?

Sjekket fakta, og data for deg viser tydeligvis at en normal andel på slike type tråder under Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås:
Evolusjonshysteri, enig? 28%
Trollbait, enig? 20%

I andre deler av forumet, som faktisk handler om sykling, er du usynlig.
Så den vitenskapelig konsensus er at det du driver med er nettopp Snikksnakk, pølsevev,sludder og vås.

Redigert av EL Syklo (09/05/2019 14:06)

Topp
#2553200 - 09/05/2019 14:08 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: EL Syklo]
GeirK Offline
More than words

I andre deler av forumet, som faktisk handler om sykling, er du usynlig.
Så den vitenskapelig konsensus er at det du driver med er nettopp Snikksnakk, pølsevev,sludder og vås.

Det ser ut tll å gå begge veier.
https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=userposts&id=43158&view=posts&page=1

Topp
#2553204 - 09/05/2019 14:12 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
EL Syklo Offline
Entusiast

Da er vi to :-)
Det blir siste ord fra meg i denne tråden.
3,5% holder mer enn nok.
Dessuten er dette under emnet «Nytt på terrengsykkel.no» så her gjelder det å vise moderasjon, unngå overproduksjon av innlegg.

Redigert av EL Syklo (09/05/2019 14:25)

Topp
#2553207 - 09/05/2019 14:15 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
-Jan Online
Søk hjelp!

Her bør Geir skjerpe seg ja. Eg foreslår at han heller tek turen innom stilpolititråden i racerforumet og diskuterer farge på sykkelseter og andre viktige samfunnspørsmål.

Topp
#2553369 - 10/05/2019 10:28 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Jeg mener bestemt at jeg måtte hake av for at jeg hadde lest og godkjent nettstedets retningslinjer da jeg opprettet bruker, men det bli så lenge siden at jeg kan huske feil.

Det gjorde både du og jeg og alle. Men det samtykket er ikke lenger gyldig etter ny personvernforordning. Du kan ikke ha unngått å legge merke til hvor mye samtykke du har måtte gi på nytt det siste året?

For meg fremstår det som et større tankekors at man framfor å reflektere litt over implikasjonene av det faktum at det i det hele tatt var nødvendig å gripe inn og håndheve forumreglene for å få voksne mennesker til å utvise vanlig alminnelig folkeskikk i en diskusjon anser det å diskutere disse reglenes legitimitet som den mest relevante responsen.

Selvfølgelig har jeg reflektert over det. Og kommet fram til lemfeldig håndheving av emner i minst like stor grad som innhold.
At noen setter det høyere å beskytte de mest lettstøtte fremfor å la diskusjoner gå med helt normal temperatur og helt normalt dagligtale innhold, er et mye større problem.

+ at det er litt ekkelt med voksne mennesker som oppsøker andre voksne mennesker for å påtrykke de sin versjon av folkeskikk.

Topp
#2553379 - 10/05/2019 11:03 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Det gjorde både du og jeg og alle. Men det samtykket er ikke lenger gyldig etter ny personvernforordning. Du kan ikke ha unngått å legge merke til hvor mye samtykke du har måtte gi på nytt det siste året?

Selvfølgelig har jeg reflektert over det. Og kommet fram til lemfeldig håndheving av emner i minst like stor grad som innhold.
At noen setter det høyere å beskytte de mest lettstøtte fremfor å la diskusjoner gå med helt normal temperatur og helt normalt dagligtale innhold, er et mye større problem.

+ at det er litt ekkelt med voksne mennesker som oppsøker andre voksne mennesker for å påtrykke de sin versjon av folkeskikk.

Nå var det altså en samlet redaksjon som mente at klimadiskusjonen gikk så langt utenfor normal temperatur og normal dagligtale at den burde stoppes.
Har det noen gang hendt at du har spurt deg selv om det kan tenkes at dine definisjoner muligens ikke utgjør samfunnsnormalen?

Redigert av Torshov-Simen (10/05/2019 11:03)

Topp
#2553383 - 10/05/2019 11:10 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Nå var det altså en samlet redaksjon som mente at klimadiskusjonen gikk så langt utenfor normal temperatur og normal dagligtale at den burde stoppes.
Har det noen gang hendt at du har spurt deg selv om det kan tenkes at dine definisjoner muligens ikke utgjør samfunnsnormalen?

Så du vil stoppe og blokkere de som ikke tilhører samfunnsnormalen, men allikevel ikke gjør noe ulovlig?

Og hva har det med poenget å gjøre. Redaksjonen har jo tydelig sagt at det er deres kommersielle interesser som gjør at de ønsker å moderere strengere.

Redigert av pedalglipp (10/05/2019 11:11)

Topp
Side 3 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå