Side 2 av 2 < 1 2
Muligheter
#2555770 - 22/05/2019 16:14 Re: Vedlikehold for nybegynner med ny terrengsykkel [Re: baronKanon]
aanund Offline
Entusiast

Sted: Taiwan
Sitat: baronKanon
Sitat: RoyK
…og kjøp deg noen dekkspaker som holder litt lenger enn tre minutters bannskap. Disse er de beste jeg har prøvd: https://www.foss-sport.no/sykkel/sykkeltilbeh%C3%B8r/specialized-emt-pro-lever-mtn-blk-gld-115321-p0000015336
Lær deg å skifte dekk uten dekkspaker.

Da skal jeg vurdere å invitere deg innom om jeg finner på å montere Schwalbe Super Moto X på mine WTB i35 felger igjen og skal ta dem av. Brukte nesten 2 timer!!!??!! bare på å få av det ene dekket. Dekket satt så fast inntil felgkanten at jeg ikke klarte få dekkspaken innimellom en gang. Vurderte å sage dekket av, men nesten ubrukte så hadde ikke lyst å ødelegge dem. Det neste dekket gikk kjapt, på under en time. Har aldri hatet så mye noensinne pga skarve dekk/felg kombo. Så ja, kjekt med dekkspaker iblant.
Å.

Topp
#2556107 - 24/05/2019 08:07 Re: Vedlikehold for nybegynner med ny terrengsykkel [Re: RazeFaze]
Dupp Offline
Fersking

Sitat: RazeFaze

Medfølgende pedaler kan med fordel kastes, og kjøp noe som fungerer. Medfølgende pedaler er demo-ting, de er ikke verd å fikse på.

Ting du trenger, av basisverktøy:

* Et godt mulitverktøy med kjedekutter - dette kan ligge i sekken.
* Et utvalg ok-kvalitet unbraknøkler til å ha hjemme.
4mm og 5mm kan med fordel være av bedre kvalitet, de brukes mye.
6mm, 8mm, 10mm, litt avhengig av hva slags unbrako som er på akkurat din sykkel.

2, 2,5 og 3mm brukes en del steder.

Torx
T20 og T25 er vel de mest vanlige.

Demperpumpe
Dekkspaker
Ett par reserveslanger til å ha med på tur.
Lappesaker, veier ittno og kan få deg hjem hvis du punkterer flere ganger på en tur.

Pedal-monteringsnøkkel - 15mm(hvis pedalene dine ikke har unbrako, men det har de fleste)

Quicklink tang

Noen gamle t-skjorter for rengjøring og pussing.
Noe "fett" av grei kvalitet.

Sikkert mer å legge til her, men tror det meste av basisting er dekket.

Takk for suveren liste!

Siden pedaler ble nevnt, noen som har forslag til helt greie pedaler som ikke koster skjorta? Jeg har tenkt til å ha flate (ikke klikk) enn så lenge.

Ser også at det er noe som heter kassettavdrager. Kan det defineres som basisverktøy, og noe som er kjekt å ha? ICON_SMILE

Topp
#2556115 - 24/05/2019 08:47 Re: Vedlikehold for nybegynner med ny terrengsykkel [Re: Dupp]
Garpen Offline
Besatt

Sted: La Ferme de Lambert
Race Face Chester er billige og gode flate pedaler.

Kassetavdrager er kjekt å ha, men du trenger det ikke før du har slitt ut kasseten, sannsynligvis neste år.

Topp
Side 2 av 2 < 1 2

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå