Side 4 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Muligheter
#2553385 - 10/05/2019 11:21 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Sted: Oslo
Sitat: pedalglipp
Sitat: Torshov-Simen
Nå var det altså en samlet redaksjon som mente at klimadiskusjonen gikk så langt utenfor normal temperatur og normal dagligtale at den burde stoppes.
Har det noen gang hendt at du har spurt deg selv om det kan tenkes at dine definisjoner muligens ikke utgjør samfunnsnormalen?

Så du vil stoppe og blokkere de som ikke tilhører samfunnsnormalen, men allikevel ikke gjør noe ulovlig?

Når sa jeg det, og når ble det denne diskusjonens tema?

Denne diskusjonen dreier seg om redaksjonen håndhevelse av forumreglene, og i den sammenhengen står du selvsagt fritt til å mene at juridiske teknikaliteter vedrørende samtykke er det mest sentrale, men ville forumreglene ha vært annerledes eller ville du sluttet å bruke forumet om det man hadde fylt ut en ny godkjenning?

Det bærende premisset her er jo hvorvidt det er din eller redaksjonens definisjon av vanlig folkeskikk som skal gjelde som forumregler, hva er det som i dine øyne som tilsier at det skal være din?

Topp
#2553386 - 10/05/2019 11:23 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Sted: FRXTD

Det var du som begynte å brukte samfunnsnormalen som argument. Ikke jeg.

Hva mener du med å trekke inn meg i forhold til samfunnsnormalen, når det ikke er et argument?

Topp
#2553387 - 10/05/2019 11:28 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Det var du som begynte å brukte samfunnsnormalen som argument. Ikke jeg.

Hva mener du med å trekke inn meg i forhold til samfunnsnormalen, når det ikke er et argument?

Temaet er bruk av forumet og reglene for det. Det er en sak mellom brukerne og redaksjonen, ikke mellom brukerne og meg, så din kommentar om hva jeg ønsker er irrelevant.
Redaksjonens forumregler bygger på deres forståelse av hva som er akseptabel omgangstone i samfunnet, hva er det som i dine øyne som tilsier at de heller skal bruke din forståelse?

Topp
#2553390 - 10/05/2019 11:44 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Redaksjonens forumregler bygger på deres forståelse av hva som er akseptabel omgangstone i samfunnet

Hvor står det?

Topp
#2553392 - 10/05/2019 11:58 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Redaksjonens forumregler bygger på deres forståelse av hva som er akseptabel omgangstone i samfunnet

Hvor står det?

Hvorfor er det relevant?
Ordlyden tilsier at det har vært retningsgivende under utforming av reglene, men det er uansett irrelevant for diskusjonens tema.
Hvorfor mener du at din definisjon av god omgangstone skal benyttes fremfor redaksjonens?

Topp
#2553393 - 10/05/2019 12:01 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Hvorfor er det relevant?

Fordi du bruker det som argument? Ellers vet jeg nesten ikke hva jeg skal svare på.

Topp
#2553395 - 10/05/2019 12:08 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Hvorfor er det relevant?

Fordi du bruker det som argument? Ellers vet jeg nesten ikke hva jeg skal svare på.

Du kan gjerne stryke det om du tror det gjør noen forskjell, men det endrer ikke på trådens grunnpremiss som du tilsynelatende prøver å unngå å svare på: hva er det som tilsier at din vurdering av hva som er akseptabelt på forumet skal tillegges mer vekt enn redaksjonens?

Topp
#2553397 - 10/05/2019 12:13 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Du kan gjerne stryke det om du tror det gjør noen forskjell

Det er nesten du som må bestemme om du synes det er et argument eller ikke. Erfaringsmessig er det veldig greit å få avklart sånne ting klokkeklart med deg.

Topp
#2553401 - 10/05/2019 12:22 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Du kan gjerne stryke det om du tror det gjør noen forskjell

Det er nesten du som må bestemme om du synes det er et argument eller ikke. Erfaringsmessig er det veldig greit å få avklart sånne ting klokkeklart med deg.

Jeg har ikke sagt at det er et argument, jeg har sågar sagt at det er irrelevant for trådens tema som du enda har tilgode å svare på; hvorfor skal din definisjon av hva som er akseptabelt på forumet tillegges mer vekt enn redaksjonens?

Topp
#2553403 - 10/05/2019 12:29 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

hvorfor skal din definisjon av hva som er akseptabelt på forumet tillegges mer vekt enn redaksjonens?

Jeg kan ikke se jeg har sagt det.

Topp
#2553405 - 10/05/2019 12:41 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

hvorfor skal din definisjon av hva som er akseptabelt på forumet tillegges mer vekt enn redaksjonens?

Jeg kan ikke se jeg har sagt det.

Hva er det du mener det står igjen å diskutere da?
Du har spurt hvorfor klimatråden ble stengt og redaksjonen har redegjort for det ved å henvise til forumreglerne.
Da er det case closed da?

Topp
#2553409 - 10/05/2019 12:46 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Tråden ble stengt uten begrunnelse. Hvorfor synes du det er rart noen spør?

Det står ingenting i forumreglene at man ikke skal ha diskusjoner som kan oppleves som fastlåste av noen (jeg mener absolutt den ikke var fastlåst, gitt bredden av trådens emne)

Topp
#2553414 - 10/05/2019 13:02 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Tråden ble stengt uten begrunnelse. Hvorfor synes du det er rart noen spør?

Men nå har begrunnelsen kommet, så da er det case closed da?

Topp
#2553416 - 10/05/2019 13:08 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Tråden er ikke åpnet igjen, hvis det er det du mener?

Topp
#2553417 - 10/05/2019 13:09 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Tråden er ikke åpnet igjen, hvis det er det du mener?

Denne trådens spørsmål har blitt besvart, så da er den ferdig?

Topp
#2553419 - 10/05/2019 13:17 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Det er ikke helt sånn det fungerer. Et svar på et spørsmål kan produsere en drøss med nye spørsmål.

Men, nei, jeg er ikke admin, så jeg får ikke åpnet tråden igjen. Jeg kommer heller ikke til å mase om å få den åpnet heller. Gitt de vage retningslinjene og lemfeldige modereringen som foregår her inne.

Topp
#2553420 - 10/05/2019 13:25 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Det er ikke helt sånn det fungerer. Et svar på et spørsmål kan produsere en drøss med nye spørsmål.

Det er litt avhengig av hvor presist spørsmålet er formulert. I dette tilfellet var det så konkret at saken ville være avsluttet når redaksjonens svar kom, med mindre man skulle ha gode argumenter for hvorfor de ikke skulle kunne lage de kjørereglene de ønsker for sitt eget forum.

Topp
#2553423 - 10/05/2019 13:32 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

I dette tilfellet var det så konkret at saken ville være avsluttet når redaksjonens svar kom, med mindre man skulle ha gode argumenter for hvorfor de ikke skulle kunne lage de kjørereglene de ønsker for sitt eget forum.

Selvfølgelig kan man stille å spørsmålstegn ved den håpløse objektiviteten som ligger i forumreglene, lemfeldig moderering og manglende toleranse for meningsmangfold og ordvekslingsmetoder.

Topp
#2553424 - 10/05/2019 13:38 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

I dette tilfellet var det så konkret at saken ville være avsluttet når redaksjonens svar kom, med mindre man skulle ha gode argumenter for hvorfor de ikke skulle kunne lage de kjørereglene de ønsker for sitt eget forum.

Selvfølgelig kan man stille å spørsmålstegn ved den håpløse objektiviteten som ligger i forumreglene, lemfeldig moderering og manglende toleranse for meningsmangfold og ordvekslingsmetoder.

Og da er vi i så fall tilbake til at du må forklare hvorfor andres vurdering av hva som er akseptabelt for dette forumet skulle veie tyngre enn redaksjonens.

Topp
#2553427 - 10/05/2019 13:51 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Og da er vi i så fall tilbake til at du må forklare hvorfor andres vurdering av hva som er akseptabelt for dette forumet skulle veie tyngre enn redaksjonens.

Samme som når du bryter fartsgrensa ned Maridalsveien. Om du slutter helt å sykle over fartsgrensa + går ned på politistasjonen og betaler en bot på 5500,- for da du syklet i 56 i 40-grensa der, så skal jeg bare poste poteskrelleranmeldelser og mys-historier.

Eller så kan vi begge være enige i at det er ikke alle regler og lover vi finner det hensiktsmessig å følge. Grunnene kan jo være så mangt, men det bør i hvert fall være en vilje til akseptere konsekvensene, selv om konsekvensene ikke får en til å slutte bryte reglene og tenke de ikke er hensiktsmessige.

Topp
#2553429 - 10/05/2019 14:00 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Samme som når du bryter fartsgrensa ned Maridalsveien. Om du slutter helt å sykle over fartsgrensa + går ned på politistasjonen og betaler en bot på 5500,- for da du syklet i 56 i 40-grensa der, så skal jeg bare poste poteskrelleranmeldelser og mys-historier.

Eller så kan vi begge være enige i at det er ikke alle regler og lover vi finner det hensiktsmessig å følge.

Det er ikke en god analogi, for jeg har ikke satt spørsmålstegn ved hvorvidt de reglene skal være gyldige eller ikke.

Redigert av Torshov-Simen (10/05/2019 14:04)

Topp
#2553430 - 10/05/2019 14:05 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Det er ikke en god analogi, for jeg har ikke argumtert for at de reglene ikke skal være gyldige.

Jo, er en knallgod analogi. Du argumenterer at regler som er laget for å hindre skader og død ikke gjelder deg i effekt ved handlingene dine, og spekulerer i manglende kontroll av moderator (i ditt tilfellet politiet).

Og du henger deg opp i at noen diskuterer et emne mer enn redaksjonen liker?

Topp
#2553432 - 10/05/2019 14:10 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Det er ikke en god analogi, for jeg har ikke argumtert for at de reglene ikke skal være gyldige.

Jo, er en knallgod analogi. Du argumenterer at regler som er laget for å hindre skader og død ikke gjelder deg i effekt ved handlingene dine

Nei, jeg har ikke argumentert for at de ikke skal være gyldige, eller at politiet ikke har myndighet til å håndheve dem, jeg har bare unnlatt å følge dem. Du har derimot stilt spørsmål ved hvorvidt redaksjonen skal kunne styre forumet etter sine normer.

Redigert av Torshov-Simen (10/05/2019 14:11)

Topp
#2553433 - 10/05/2019 14:14 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
-Jan Offline
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Nå var det altså en samlet redaksjon som mente at klimadiskusjonen gikk så langt utenfor normal temperatur og normal dagligtale at den burde stoppes.

Øyvind skreiv "bred enighet". Det tolker eg som eit stort fleirtal, men likevel ikkje alle. Ellers så er jo ein av dei som var mest aktiv på slutten av tråden administrator i forumet ...

Topp
#2553434 - 10/05/2019 14:14 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Nei, jeg har ikke argumentert for at de ikke skal være gyldige, eller at politiet ikke har myndighet til å håndheve dem, jeg har bare latt unnlatt å følge dem. Du har derimot stilt spørsmål ved hvorvidt redaksjonen skal kunne styre forumet etter sine normer.

Jeg har jeg argumentert for at normene ikke er objektive. Det er veldig uklart hva man kan si og ikke, hvordan man kan diskutere og ikke.

Og så har argumentert for at de som ber moderator gripe inn basert på sine subjektive forståelse av forumreglene er noen crybabies.

Betalt bota ennå eller? Objektivt sett bør du det før du blander deg inn i andres subjektive tolkning av forumreglene.

Redigert av pedalglipp (10/05/2019 14:16)

Topp
#2553435 - 10/05/2019 14:23 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Nei, jeg har ikke argumentert for at de ikke skal være gyldige, eller at politiet ikke har myndighet til å håndheve dem, jeg har bare latt unnlatt å følge dem. Du har derimot stilt spørsmål ved hvorvidt redaksjonen skal kunne styre forumet etter sine normer.

Jeg har jeg argumentert for at normene ikke er objektive. Det er veldig uklart hva man kan si og ikke, hvordan man kan diskutere og ikke.

Og så har argumentert for at de som ber moderator gripe inn basert på sine subjektive forståelse av forumreglene er noen crybabies.

Betalt bota ennå eller? Objektivt sett bør du det før du blander deg inn i andres subjektive tolkning av forumreglene.

Nei, for ingen av dem som er ansvarlig for å håndheve regelverket har påpekt at det er vært et brudd på dem slik tilfellet var i den tråden som diskuteres.

På hvilken måte er dette relevant for sakens tema? Det er for ordens skyld hvorvidt det er legitimt for redaksjonen å moderere sitt eget forum etter de gjeldende reglene.

Redigert av Torshov-Simen (10/05/2019 14:34)

Topp
#2553436 - 10/05/2019 14:25 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: -Jan]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Sitat: -Jan

Øyvind skreiv "bred enighet". Det tolker eg som eit stort fleirtal, men likevel ikkje alle

Ok, hvilken betydning har det for sakens tema?

Topp
#2553439 - 10/05/2019 14:36 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

På hvilken måte er dette relevant for sakens tema?

Systemidentifikasjon. Jeg prøver å skjønne hvordan du tenker og forstå hvordan en viss kategori mennesker tenker. Det begynner å tegne seg et bilde hvertfall.

Den for ordens skyld hvorvidt det er legitimt for redaksjonen å moderere sitt eget forum etter de gjeldende reglene.

Det er ikke legitimt, etisk sett, og ha ulne og subjektive kriterier som man håndhever lemfeldig. Selvfølgelig er det fortsatt slik at private virksomheter kan bestemme modereringen selv, men redaksjonen sliter jo med at de trenger lesere for å få inn abonnementer og reklameinntekter, og litt dumt å få passet sitt påskrevet av noen av veteranene og megaposterene her inne (les:ikke meg)

Topp
#2553441 - 10/05/2019 14:41 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
edorF Offline
Entusiast

Sted: Stavanger
Er det bare meg som får denne assosiasjonen av denne tråden

https://www.youtube.com/watch?v=ohDB5gbtaEQ

Redigert av edorF (10/05/2019 14:42)

Topp
#2553442 - 10/05/2019 14:45 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

På hvilken måte er dette relevant for sakens tema?

Systemidentifikasjon. Jeg prøver å skjønne hvordan du tenker og forstå hvordan en viss kategori mennesker tenker. Det begynner å tegne seg et bilde hvertfall.

Den for ordens skyld hvorvidt det er legitimt for redaksjonen å moderere sitt eget forum etter de gjeldende reglene.

Det er ikke legitimt, etisk sett, og ha ulne og subjektive kriterier som man håndhever lemfeldig

Det er i utgangspunktet et helt greit standpunkt, men med to haker
1. Man har (minus en juridisk teknikalitet som ikke har betydning for innholdet) "underskrevet" på at man lover å holde seg til de gjeldende reglene.
2. Hvordan skal et slikt regelverk kunne bli objektivt?

Redigert av Torshov-Simen (10/05/2019 14:54)

Topp
Side 4 av 8 < 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå