Side 1 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8 >
Muligheter
#2552464 - 06/05/2019 16:51 Hvorfor ble klimatråden stengt a?
pedalglipp Offline
Besatt

Sted: FRXTD
Skjer det noe gæærnt der a?

Litt surt å være tilbake fra helg og klar for få ut og inn argumenter.

Topp
#2552467 - 06/05/2019 17:02 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
GeirK Offline
More than words

Sted: Nord for Carl Berners Plass et...
Dette lurer jeg på også. Hvis admin har en finger inn i spillet her, er det litt i overkant passiv-aggressivt å gjøre dette uten en eneste grunngivelse.

Topp
#2552481 - 06/05/2019 18:20 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Oystein L Offline
Søk hjelp!

Sted: Østfold
Fjernet?
Den ligger da fortsatt under snikksnakk, med 1091 poster?

Topp
#2552482 - 06/05/2019 18:33 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
pedalglipp Offline
Besatt

Stengt, ikke fjernet

Topp
#2552493 - 06/05/2019 20:16 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: GeirK]
-Jan Online
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Det er vel ingen andre enn admin som kan stengje trådar?

Topp
#2552496 - 06/05/2019 20:48 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
JoachimV Offline
Ivrig

Sted: Sørpå
Det har sikkert ingen sammenheng med at dere bare diskuterer hverandre og ikke klima...

Topp
#2552497 - 06/05/2019 20:52 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
EHAa Offline
Ivrig

Følgende fra Torshov-Simen ble tydeligvis for drøyt:

«Men i så fall beklager jeg misforståelsen»

Stengt, tvert.

Topp
#2552504 - 06/05/2019 21:03 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: EHAa]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Sted: Oslo
Sitat: EHAa

Stengt, tvert.

Jeg tar fullt ansvar, legger meg langflat og lover bot og bedring, aldri mer skal jeg beklage noe som helst

Topp
#2552508 - 06/05/2019 21:30 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: EHAa]
pedalglipp Offline
Besatt

Sitat: EHAa

Stengt, tvert.

Quote:

Forumregel #9: For å ikke gjøre modereringen for tidkrevende, tåles kun oddetall og 0 (null) lag med ironi. Partall antall lag med ironi, og oddetall høyere enn fem, tåles ikke. Og forøvrig kan man gjøre som man vil.

Edit: Jeg spurte tidligere idag via "Rapporter"-knappen, men har ikke fått noe svar.

Jaja, vi er i en tid hvor facebook viser vei for hvordan det skal sensureres.

Redigert av pedalglipp (06/05/2019 21:51)

Topp
#2552525 - 07/05/2019 03:11 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
RoyK Offline
Besatt

Det har jo stort sett vært det vanlige skrikekoret med DETERIKKEVÅRFEILOGDEREKANIKKEBEVISENOEOGJEGVILKJØRESUVOGDEREKANIKKESTOPPEMEG og sånt.

Det var også en god del som gikk over grensa og gikk fra sak til personangrep når de gikk tom for argumenter. Det burde være grunn nok.

Så admin, steng gjerne andre tråder også når det sklir ut.

Redigert av RoyK (07/05/2019 03:11)

Topp
#2552573 - 07/05/2019 09:20 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
sykkeloyvind Offline

Tråden ble bare krangling på person og gikk ingen vei. Mange varslinger fra brukere førte til at vi syntes at nok var nok.
Et generelt ønske er at brukerne holder diskusjonsformen på et mer sivilisert nivå.
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no

Topp
#2552586 - 07/05/2019 10:03 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: sykkeloyvind]
GeirK Offline
More than words

Og det er helt greit, men en avsluttende kommentar fra Admin med en begrunnelse hadde sett uendelig mye mer voksent ut enn å bare stenge.

Når det er sagt, så lurer jeg fryktelig på hva som får folk til å lese en tråd de ikke ønsker å lese.

Topp
#2552605 - 07/05/2019 10:35 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Hoaas Offline
Søk hjelp!

Sted: Alta
Jeg har fulgt tråden fra dens spede begynnelse, og jeg må jo ærlig innrømme at jeg fant den veldig interessant, selv om det til tider kunne være side opp og side ned med personangrep og gjentakelser.

Topp
#2552610 - 07/05/2019 10:46 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
pedalglipp Offline
Besatt

Jeg synes dere heller skal slette hele tråden, fremfor å gå ned en slippery slope med bedømming av hva som er sivilisert og ikke, hvem som skal få argumentere for hva og ikke, og hva som er nok og ikke i en tråd det er helt frivillig å trykke seg inn på.

Men som man så populært sier om dagen: Dere er jo et privat selskap og kan gjøre hva dere vil.

Edit: Og hvem i all verden er alle de brukerne som varslet i den tråden? For hva? Ufruktbart og feilslått doxingsforsøk av en bruker som har helt åpen identitet? Bruk av kraftord som analåpning?

La oss håpe ingen av disse såre sjelene havner i et ritt eller på en stitur noen gang. Da kan de bli utsatt for både kjefting og nedsettende ord om sin og andres person, og er det cruxetur kan man bli utsatt for banneregler om helt ned på dyreskjendingsnivå. Og for guds skyld ille la noen bli utsatt for en lang og vandrende diskusjon hvor man nærmer seg hverandre med argumenter.

Topp
#2552612 - 07/05/2019 10:49 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
sykkeloyvind Offline

Sitat: pedalglipp
Jeg synes dere heller skal slette hele tråden, ...

Men som man så populært sier om dagen: Dere er jo et privat selskap og kan gjøre hva dere vil.

Som nevnt av andre - det var mye interessant i diskusjonen. Men den utartet.

Vi har ikke bare lov til å gjøre hva vi vil, vi er som følgere av redaktørplakaten forpliktet til å luke i egne kommentarfelt, inkludert forumet.
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no

Topp
#2552614 - 07/05/2019 10:51 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
pedalglipp Offline
Besatt

Og med den begrunnelsen tror jeg dere kan stenge #rasits-tråden også.

Jeg klarer ikke komme opp med publisert argumentasjon på de begrensingene Torshov har strammet inn det inn til er gyldig, og han mener at kun de som kaller seg kommunister er kommunister.

Jeg kaller han kommunist og folkemord-apologet og han kaller meg tilbakestående og sier jeg har forkvaklet verdigrunnlag.

Så der har du en godtråd som eksempel i usivilisert diskusjon.

Topp
#2552617 - 07/05/2019 11:00 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: sykkeloyvind]
GeirK Offline
More than words

Sitat: sykkeloyvind

Som nevnt av andre - det var mye interessant i diskusjonen. Men den utartet.

Men så tok den seg inn igjen. Da dere stengte den, hadde den vært saklig i flere døgn.
Sitat: sykkeloyvind

Vi har ikke bare lov til å gjøre hva vi vil, vi er som følgere av redaktørplakaten forpliktet til å luke i egne kommentarfelt, inkludert forumet.

Åå - den var tynn. Det argumentet har INGEN TING med denne saken å gjøre så lenge alle kommentarene fremdeles står. Dere har ikke luket i noe som helst her, bare stengt.

Dette virker som en impulsiv handling som dere ikke har tenkt igjennom i det hele tatt. Få gjerne noen andre i redaksjonen til å forklare deg hvor fantastisk inkonssekvent, emosjonell og lite voksen dette får redaksjonen til å se ut, Øyvind.

Pedalglipp. Du står etter hva jeg forstår fritt til å starte en ny tråd. Jeg er med!

Topp
#2552624 - 07/05/2019 11:13 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: GeirK]
sykkeloyvind Offline

Sitat: GeirK

Dette virker som en impulsiv handling som dere ikke har tenkt igjennom i det hele tatt. Få gjerne noen andre i redaksjonen til å forklare deg hvor fantastisk inkonssekvent, emosjonell og lite voksen dette får redaksjonen til å se ut, Øyvind.

Det var bred enighet i redaksjonen(e) om dette.
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no

Topp
#2552644 - 07/05/2019 11:55 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

På vegne av dem som er interessert i sykkel, får jeg inderlig håpe at redaksjonen vil få arbeidsro til å videreutvikle landets beste sykkelmagasiner fremfor å måtte være barnehageonkler for den gjengen som underholder seg selv med kvasi-leke-debatter, barnslig selvhevdelse, nedrige sjofelheter og ufine personangrep i visvas-forumet.

Topp
#2552652 - 07/05/2019 12:33 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Sepeda]
GeirK Offline
More than words

Sitat: Sepeda
På vegne av dem som er interessert i sykkel, får jeg inderlig håpe at redaksjonen vil få arbeidsro til å videreutvikle landets beste sykkelmagasiner fremfor å måtte være barnehageonkler for den gjengen som underholder seg selv med kvasi-leke-debatter, barnslig selvhevdelse, nedrige sjofelheter og ufine personangrep i visvas-forumet.

Så lenge enkelte velge å lese debatter de tar seg nær av og så klage over at de tar seg nær av det som debatteres, så blir det vel slik.

Hvis man hadde trøbbel med debatten slik den utviklet seg etter at Admin hadde sagt sitt, skjønner jeg ikke hvordan man kommer seg gjennom en vanlig dag.

ALLE deltakerne fulgte Admins oppfordring - og debatten ble ettervert 100% saklig, men det var tydeligvis ikke nok for skjøre snøfnugg som holder krenkingsretten i hevd og i tillegg aktivt oppsøker ting de krenkes av.

Sitat: KKIppernes
Dere skal få diskutere vær og klima så mye dere bare gidder. Men her er en oppfordring:

På godt og vondt, vil kanskje noen si, så har vi noen ganske enkle kjøreregler på dette forumet:
«Bruk hodet. Vær grei. Vanlig folkeskikk gjelder her som ellers i verden. Vær hyggelig, og bruk nettsiden til å spre positive vibber!»

Reglene er fryktelig enkle å forstå, og det er heldigvis veldig sjeldent vi har behov for å gå inn i diskusjoner og moderere/sende advarsler/utestenge brukere.

Dette er en påminnelse – om dere bruker 10 sekund på å tenke gjennom om de påfølgende postene deres er i tråd med eller bryter med punktene over før dere trykker på "Send", så både håper og tror jeg at det vil føre til en bedre debatt og hyggeligere tone for alle involverte.

Jeg er overhodet ikke interessert i en metadiskusjon om forumregler/moderering/ytringsfrihet eller hva det måtte være. Fortsett gjerne diskusjonen, men ta med denne oppfordringen på veien.

Men nei. Vi fikk ikke diskutere vær og klima så mye vi orket. Til tross for at vi fulgte oppfordringene.

Topp
#2552668 - 07/05/2019 13:06 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: GeirK]
pedalglipp Offline
Besatt

Pedalglipp. Du står etter hva jeg forstår fritt til å starte en ny tråd. Jeg er med!

Ja, vi har fortsatt ikke fått skikkelig diskutert simulator/statistikk/matematikkfaglige utfordringer med klimamodellene og foreslåtte tiltak (som også er tatt med i CMIP6), publication bias (om man filtrerer på høyere IF'er) og ikke minst det aller viktigste: Kvantifisering av tiltakenes ulemper og konsekvenser.

Og kanskje vi først bør ha en enighet om diskusjonsform. Jeg mener at diskusjonstaktikken din minner mer om såkalt funnel-tactics fra selgefaget enn et oppriktig ønske om å få belyst en problemstilling. skikkelig. Det er en fin taktikk for å få gjennom et salg, eller få en følelse av at man vinner noe. Men ikke for å få en diskusjon om et sammensatt emne som ikke har boolsk eller skalært svar.

(Ja, selv om hvert underemne selvfølgelig kan løses slik om det blir smått nok)

Topp
#2552671 - 07/05/2019 13:15 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
GeirK Offline
More than words

Og kanskje vi først bør ha en enighet om diskusjonsform. Jeg mener at diskusjonstaktikken din minner mer om såkalt funnel-tactics fra selgefaget enn et oppriktig ønske om å få belyst en problemstilling. skikkelig. Det er en fin taktikk for å få gjennom et salg, eller få en følelse av at man vinner noe. Men ikke for å få en diskusjon om et sammensatt emne som ikke har boolsk eller skalært svar.

Jeg har ikke satt meg grundig nok inn i den underliggende matematikken til å diskutere klimamodellene. Men jeg har rett til å kjøre kildekritikk på en hver person som påstår at de har svakheter ved å be vedkommende grunngi åstandene sine. Og det gjør jeg.

Du trenger ikke gjøre annet enn å svare på mine spørsmål.

Topp
#2552688 - 07/05/2019 13:51 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: GeirK]
pedalglipp Offline
Besatt

Du trenger ikke gjøre annet enn å svare på mine spørsmål.

Jaja, selvfølgelig. Men nå interaksjonen mellom argumentene blir for stor, gir det ikke en veldig produktiv diskusjon. Sånn i få bedre oversikt over kompleksiteten i spørsmålet.

Man har liksom ikke oppklart emnet om graden av klimatrussel (kall det gjerne klimahysteri eller klimaignoranse) fordi man kan link til et utall artikler som viser at CO2 har klimagassegenskaper.

Topp
#2552695 - 07/05/2019 14:01 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Sepeda]
pedalglipp Offline
Besatt

Rørende!

Topp
#2552704 - 07/05/2019 14:30 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
GeirK Offline
More than words

Man har liksom ikke oppklart emnet om graden av klimatrussel (kall det gjerne klimahysteri eller klimaignoranse) fordi man kan link til et utall artikler som viser at CO2 har klimagassegenskaper.

Det er jeg enig i, men det er vel ikke det de mest kompetente vitenskapsfolka argumenterer med heller.

Topp
#2552712 - 07/05/2019 14:57 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: GeirK]
pedalglipp Offline
Besatt

Det er jeg enig i, men det er vel ikke det de mest kompetente vitenskapsfolka argumenterer med heller.

Nei, men det er sånn du har en tendens til å gjøre i diskusjoner. Altså brukte bilselger/trakt-teknikken til å få alt ting til å handle om små, enkle avklaringer, så vil summen av argumentene bli 1 x 1 x 1 x 1 = 1, hvor all interaksjon og kompleksitet mellom argumentene forsvinner.

De meste kompetente vitenskapsfolka er ikke robotoer som virker i slags kuvøser av ren vitenskap. Det er drøssevis med bias-mekanismer som er helt umulig å beskytte seg mot når man snakker om soft-science.

Dette er tydelig demonstrert og dokumentert ved hvordan klimaforskning blir kommunisert. En IPCC rapport får forskere til jazze opp abstractene og underkommunisere andre funn, mens en medieting som Climategate fikk forskerene til å dempe seg igjen.

Men dette tar vi mer av i klimatråden om den får Sepedas velsignelse til å bli åpnet igjen. (Han har fondueselskap til helgen og både sorenskriveren og presten er invitert. Sepeda ønsker _ikke_ at det skal bli kjent at han skriver i en slik klimkokkoblogg som terrengsykkel har fått utviklet seg til å bli)

Topp
#2552723 - 07/05/2019 15:24 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Rørende!

Men dette tar vi mer av i klimatråden om den får Sepedas velsignelse til å bli åpnet igjen. (Han har fondueselskap til helgen og både sorenskriveren og presten er invitert. Sepeda ønsker _ikke_ at det skal bli kjent at han skriver i en slik klimkokkoblogg som terrengsykkel har fått utviklet seg til å bli)

Og du blir fortsatt overrasket og indignert når trådene du deltar i blir sperret?
Burde du ikke snart lære noe av det?
Eller er det bare så fantastisk morsomt å se hvor langt man kan dra det før det blir reagert?

Topp
#2552738 - 07/05/2019 15:56 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
pedalglipp Offline
Besatt

Sitat: Torshov-Simen

Eller er det bare så fantastisk morsomt å se hvor langt man kan dra det før det blir reagert?

Jo, jeg lærer noe hver gang. Det heter impulsresponsbasert systemidentifikasjon. Jeg prøver å se om det er noen ulineariteter i systemet som kan lineariseres i enkelte områder.

Redigert av pedalglipp (07/05/2019 15:58)

Topp
#2552743 - 07/05/2019 16:10 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: pedalglipp]
Torshov-Simen Offline
Besatt

Jo, jeg lærer noe hver gang. Det heter impulsresponsbasert systemidentifikasjon. Jeg prøver å se om det er noen ulineariteter i systemet som kan lineariseres i enkelte områder.

Det ser ikke ut til at den læringen hjelper deg noe nærmere å utvikle en omgangstone uten den sarkasmen, raljeringen og latterliggjøringen av andre forumdeltagere som gjør at diskusjonene du deltar i har en tendens til å utarte i grad som gjør at de blir stengt, slettet eller fastlåst i et helt ufrukbart spor.
Er det i det hele tatt noen utsikt til at den læringsformer kan hjelpe deg med det?

Forøvrig var det dette som var det sentrale spørsmålet i innlegget du svarte på

Og du blir fortsatt overrasket og indignert når trådene du deltar i blir sperret?

Redigert av Torshov-Simen (07/05/2019 16:13)

Topp
#2552744 - 07/05/2019 16:12 Re: Hvorfor ble klimatråden stengt a? [Re: Torshov-Simen]
-Jan Online
Søk hjelp!

pedalglipp er da stort sett sakleg og sivilisert, men eg forstår godt at han svarer slik på dei moraliserande innlegga frå Sepeda.

Topp
Side 1 av 8 1 2 3 4 5 6 7 8 >

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå