Muligheter
#2547659 - 15/04/2019 10:16 Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det?
baronKanon Offline
More than words

Sted: Not the westside
Jeg har sykkelkropp (lang og tynn), slik at jeg på en del størrelsesskalaer er small-medium i livet og XXL er langt fra lang nok. Har sett en del proffer med ganske slim fit shortser og bukser, og ser fordelene.

Utfordringen er da:
1. finne modell som er slim fit og passer knebeskyttere
2. finne modell som i 1. som er lang nok til faktisk å nå ned til knebeskyttere.

Har 31-32 i livet og 35-36 i beina på jeans. Har noen shortser som er lange nok, men ikke så veldig slim fit.

Grunnet til slimfit er litt mindre hekting.

(nevnte dette som potensielt bursdagesønske til tais i går, og hun sa "takk for mission impossible!")
Hjelp!?

Brems - smil - si hei!

Topp
#2547664 - 15/04/2019 10:24 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
olechr Offline
More than words

Sted: Lillestrøm
Sitat: baronKanon
Jeg har sykkelkropp (lang og tynn), slik at jeg på en del størrelsesskalaer er small-medium i livet og XXL er langt fra lang nok. Har sett en del proffer med ganske slim fit shortser og bukser, og ser fordelene.

Utfordringen er da:
1. finne modell som er slim fit og passer knebeskyttere
2. finne modell som i 1. som er lang nok til faktisk å nå ned til knebeskyttere.

Har 31-32 i livet og 35-36 i beina på jeans. Har noen shortser som er lange nok, men ikke så veldig slim fit.

Grunnet til slimfit er litt mindre hekting.

(nevnte dette som potensielt bursdagesønske til tais i går, og hun sa "takk for mission impossible!")
Hjelp!?

Scott har faktisk en del shortser som vil treffe det du er på utkikk etter. Er vel en av få merker jeg har hvor jeg får shorts ned til kneskadd uten å bli super baggy.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.

Topp
#2547665 - 15/04/2019 10:25 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
baronKanon Offline
More than words

Det var godt tips, Ole!

Red: hvem kan føre slikt?
Red2: så Bikeshop hadde noen og yikes, for noen priser!

Redigert av baronKanon (15/04/2019 10:51)

Brems - smil - si hei!

Topp
#2547680 - 15/04/2019 12:38 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
Langbein Rise Offline
Entusiast

Har samme lengde i beina og vidde i livet. Irriterende med glippe mellom shorts og knebeskytter. Har løst det ved å andvende knebeskyttere som går litt høyere opp over kneet. En god kombo for meg er Norrøna Fjørå flex1 shorts og POC Joint VPD SystemKnee

Topp
#2547682 - 15/04/2019 12:41 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
baronKanon Offline
More than words

Har Fjørå light og VPD System. Liker ikke light-stoffet så godt (ser ut som jeg har bæsja på meg når jeg blir svett), og den er litt videre enn jeg skulle likt. Har også Sweet Hunter i et par varianter (første og siste), som er gode shortser.

Brems - smil - si hei!

Topp
#2547684 - 15/04/2019 12:45 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
Langbein Rise Offline
Entusiast

Jeg liker best den gode gamle grove Fjørå flex1, men den nye er også grei og noe mer slim fit. Lightutgaven er for lett og litt kortere.

Topp
#2547685 - 15/04/2019 12:49 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
mogens Offline
Besatt

Sted: Bergen
Endura har noen stishorts som er ganske smale i lårene. Har en Endura Humvee Lite shorts som faktisk ble i trangeste laget rundt lårene på meg. Betydelig smalere enn de andre stishortsene jeg har fra hhv. Sweet, POC og Norrøna.

Redigert av mogens (15/04/2019 12:49)

Topp
#2547719 - 15/04/2019 14:46 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
Paulus Offline
Ivrig

Sted: Tromsø
gamle hagløfs ardent er ganske slimfit i låra. Får shortens akkurat over knebeskytterne. sweet hunter og norrøna fjørå lightweight er ganske vide i låra. ardent er den beste sykkelshortsen jeg har og har hatt.

Topp
#2547738 - 15/04/2019 16:24 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
Howard Offline
Ivrig

Sted: J-town
Hadde det samme problemet i 2003. Løste det med å gå opp 14kg! Anbefales!

Topp
#2547739 - 15/04/2019 16:26 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: Howard]
baronKanon Offline
More than words

Sitat: Howard
Hadde det samme problemet i 2003. Løste det med å gå opp 14kg! Anbefales!
Å gå opp 14kg er "skilsmisse"-grunn enn så lenge, og trives med å være rekel

Brems - smil - si hei!

Topp
#2547741 - 15/04/2019 16:43 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
Supermann Offline
Besatt

Sted: Oslo
Gjør som Robert Förstemann og tren beina litt så skal du se at selv den videste bukse blir trang som pølseskinn :-)

En positiv bivirkning blir enorme krefter for å takle crux.

Topp
#2547747 - 15/04/2019 17:34 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
Akaly Offline
Veteran

Ta knebøy! Da legger du bare på deg muskler, og vipps så har du større utvalg av shorts. Dessuten kan du spise mer også. ICON_SMILE

Topp
#2547749 - 15/04/2019 17:37 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
baronKanon Offline
More than words

Hohoho, så morsomt! Slimfit er fett, og det hjelper ikke å knebøye seg ut av det.

Brems - smil - si hei!

Topp
#2547759 - 15/04/2019 18:59 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
Akaly Offline
Veteran

Hohoho, så morsomt! Slimfit er fett, og det hjelper ikke å knebøye seg ut av det.

Evnt. kan du jo bare droppe tipset om knebøy og bare spise mer i stedet. Hvis man får kulemage i tillegg så sitter klærne til Endura som et skudd. ICON_SMILE

Men litt mer seriøst så har Fox noen shortser som er litt smalere i snittet også, dog tror jeg XC-kolleksjonen deres kanskje blir litt kort mtp. knebeskyttere.

Topp
#2547764 - 15/04/2019 19:23 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
Supermann Offline
Besatt

Sted: Oslo

Også jeg som trodde slimfit var det motsatte av fett. Det ligger liksom litt i ordet slim...

Til trådens lesere beklager jeg for mitt fravær av konstruktive innspill. Klarer bare ikke la være.

Ellers så sliter jeg litt med noe av det samme som deg; at veldig mange shortser er for vide i livet, samtidig som de ikke har plass til et minimum av stjært og stilker(rumpe og bein).

Topp
#2547894 - 16/04/2019 11:34 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
o-five Offline
Avhengig

Sted: Beste Gamle Oslo
Har 31-32 i livet og 35-36 i beina

Et første tips er å slippe buksa litt ned på hoftene ICON_WINK

Har mye av de samme «utfordringene».
Scott shortsen jeg en gang kjøpte på XXL, har faktisk meget god passform, men den gir et aldri så lite gap dersom knebeskytterne er korte. Sweet Hunter light det samme.
Selv om disse krever lengre topp på knebskytterene, har de hvertfall relativt smalt snitt. Noe jeg alltid sliter med å finne.
Eneste shortsen jeg har som tikker begge boksene er 1.gen Fjørå, men denne er jo grov og sånn sett best i skuldersesongene.
Min løsning var å skaffe lange padder; en syltynn specialized variant som jeg digger, men som muligens ikke er til stor hjelp ved kræsj...

Topp
#2547899 - 16/04/2019 11:42 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
baronKanon Offline
More than words

Problemet med å sagge buksene for mye, blir at skrittet i shortsen henger for mye, og dermet hekter lettere. Kanskje ikke like kult, men liker å ha buksa oppe. Neste er at å stramme for mye i hoftene tror jeg kan ha en medvirkende årsak til at mine hoftemuskler er litt kijpe (og gir knesmerter).

Lange knebeskyttere er jo også en mulighet (-ish), men det har blitt nesten mission impossible å finne knebeskyttere som beskytter godt og sitter godt. Har kjøpt VPD System siste gang, og de er knall, men etter en sesong og en vinter med lite trening, ser det ut til at de er for store. Håpløst, ass!

Får komme meg på tur i kveld!

Brems - smil - si hei!

Topp
#2547900 - 16/04/2019 11:44 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
baronKanon Offline
More than words

Et annet alternativ kan jo være å kjøpe den shortsen som jeg liker best og er lang nok, og så be min søster, som er utdannet innen søm å sy dem inn for meg.

Brems - smil - si hei!

Topp
#2548731 - I går 17:58 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
Knirkekne Offline
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Alternativ: Kjøp en nikkers.

Topp
#2548759 - I går 21:22 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: Knirkekne]
Garpen Offline
Besatt

Sted: La Ferme de Lambert
Sitat: Knirkekne
Alternativ: Kjøp en nikkers.

Har du testa Klättermusen sine? De kan kanskje funke. Men er usikker på om der høy nok i ryggen ...

Redigert av Garpen (I går 21:23)

Topp
#2548761 - I går 21:41 Re: Slimfit, lang sti/enduroshorts - finnes det? [Re: baronKanon]
baronKanon Offline
More than words

Har regnknickers, men de klemmer (for meg) for mye over knebeskyttere, så jeg med min drittkropp får vondt i knærne.

Brems - smil - si hei!

Topp

Abonner

OM TERRENGSYKKEL

Terrengsykkel skriver om gode sykkelopplevelser. Her møter du ildsjelene og de som pusher grensene. Terrengsykkel gir deg inspirasjon til å sykle mer og finne nye stier. Grundige utstyrstester gjør at du velger riktig utstyr du kan ha lenge. Vi belyser kontroversielle temaer og gir rom for gode argumenter.

Redaksjonen arbeider etter Redaktørplakaten. Holdninger og meninger i Terrengsykkels reportasjer er ikke nødvendigvis i tråd med redaksjonens syn.

Kontakt

Fri Flyt AS
Postboks 4767 Nydalen,
0421 Oslo

KUNDESERVICE ABONNEMENT
kundeservice@friflyt.no
Vi svarer raskt på epost.

ANNONSERE
Ta kontakt
Les hvorfor.

NYHETSBREV
Meld deg på nyhetsbrevet

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS 
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå