Side 2 av 2 < 1 2
Muligheter
#2535994 - 14/02/2019 09:52 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 407
Sted: Nesodden
Mulig dette burde være en egen tråd, men tar det her ettersom det kan være av interesse for flere i denne tråden. Dekkene (butcher grid) som sitter på er på ingen måte dårlige dekk, men vurderer alternativer når jeg skal sette det opp slangeløst for vanlig sykkelsesong. Har eget hjulsett med pigg for vinteren, så dette blir for den noe varmere perioden. Bør fungere bra på våte dager og vekt er ikke tema.

Hva anser du som den perfekte komboen for slangeløst oppsett? Vurderer sterkt "inserts" som Cushcore. Noen med erfaringer eller synsing om hva som bør fungere best for dette 29x2,6ish?
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
#2536011 - 14/02/2019 10:43 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
olechr Offline
More than words

Registrert: 26/10/2003
Innlegg: 15825
Sted: Lillestrøm
Jeg liker High Roller 2,5 WT i DD foran og bak med Vittoria sin Airliner bak på elsykkel.
_________________________
Selger for Original Teamwear, Swix og Kalas teamwear.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.

Topp
#2536062 - 14/02/2019 12:59 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9613
Sted: Hokksund
Jeg tenker Magic Mary foran i 2.6 og enten det samme bak eller Hans Dampf.

Nye Eddy Current er jævli tunge.... 400g mer enn MM.

Hovedkritikken på butcher går på svake sidevegger. Men de få turene jeg har hatt på de, synes jeg egentlig de har fungert fint.
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2536966 - 19/02/2019 22:35 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: olechr]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 407
Sted: Nesodden
Sitat: olechr
Jeg liker High Roller 2,5 WT i DD foran og bak med Vittoria sin Airliner bak på elsykkel.


Airliner er i bestilling, sammen med Stans Race. Vurderer å prøve det på standard-dekk i første omgang.

Takk for innspil Ole Christian!
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
#2536967 - 19/02/2019 22:38 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 407
Sted: Nesodden
Pretty exciting - blevo muligheter!

Har bestilt forskjerm som fremkommer i video ICON_SMILE

https://www.youtube.com/watch?v=WWDJzwaN7vw&t=642s
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
#2540554 - 11/03/2019 18:46 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
kitbay Offline
Ivrig

Registrert: 22/06/2010
Innlegg: 1612
Sted: Lillehammer
Hei.
Hvordan er 2019 modellen ift størrelse?
Er 179cm og usikker på om medium er stort nok, har 2018 turbo levo fsr i Large, men ser at for 2019 har den blitt noe større.

Topp
#2540600 - 11/03/2019 23:36 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: kitbay]
Rene Online
Besatt

Registrert: 28/10/2011
Innlegg: 3400
Sted: Sandnes!
Jeg er 179 og trives best på large i både 2017, 2018 og 2019.
_________________________
Pinarello Dogma F10 Disk GranFondo ltd
S-Works Stumpy '17
Epic Comp Carbon '18
S-Works Diverge '18
www.ånnas.no

Topp
#2540603 - 11/03/2019 23:45 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: kitbay]
Framogtilbake Offline
Tørr bak øra

Registrert: 09/08/2013
Innlegg: 141
Sitat: kitbay
Hei.
Hvordan er 2019 modellen ift størrelse?
Er 179cm og usikker på om medium er stort nok, har 2018 turbo levo fsr i Large, men ser at for 2019 har den blitt noe større.

Du kan nok sikkert ha både M og L, og selvsagt er det personlig preferanser som spiller inn, men jeg hadde helt klart gått for L (er 180 selv, og havner også ofte i grenseland mellom M og L).
Reach er hhv 435 og 455 på 2019 Levo. Hvis du ikke har mulighet til å teste akkurat den modellen, sammenlign om mulig å sitte en annen sykkel med tilsvarende reach og geometri som L-en 2019.
Jeg tipper at du vil føle at du sitter "oppå " M-en, men mer at du sitter "i" L-en. Jeg foretrekker det siste, men andre liker mindre sykler.
Reach på 455 skal i utgangspunktet være veldig spot on for en på 179 med gjennomsnittlig lengde på ben og armer.
Reach er ikke det eneste man skal se etter heller. Stemlengde, geometri, standover, bruk osv. spiller inn.
2019 har 60mm stem (vs 45 for 2018), og det gjør også at du får lengre frem til styret. Hadde det vært meg og L-en føles en liten anelse stor, så hadde jeg kjøpt L-en og heller byttet stemmet til f.eks 45 eller 40 mm.

Topp
#2540669 - 12/03/2019 10:25 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: Framogtilbake]
kitbay Offline
Ivrig

Registrert: 22/06/2010
Innlegg: 1612
Sted: Lillehammer
Sitat: Framogtilbake
Sitat: kitbay
Hei.
Hvordan er 2019 modellen ift størrelse?
Er 179cm og usikker på om medium er stort nok, har 2018 turbo levo fsr i Large, men ser at for 2019 har den blitt noe større.

Du kan nok sikkert ha både M og L, og selvsagt er det personlig preferanser som spiller inn, men jeg hadde helt klart gått for L (er 180 selv, og havner også ofte i grenseland mellom M og L).
Reach er hhv 435 og 455 på 2019 Levo. Hvis du ikke har mulighet til å teste akkurat den modellen, sammenlign om mulig å sitte en annen sykkel med tilsvarende reach og geometri som L-en 2019.
Jeg tipper at du vil føle at du sitter "oppå " M-en, men mer at du sitter "i" L-en. Jeg foretrekker det siste, men andre liker mindre sykler.
Reach på 455 skal i utgangspunktet være veldig spot on for en på 179 med gjennomsnittlig lengde på ben og armer.
Reach er ikke det eneste man skal se etter heller. Stemlengde, geometri, standover, bruk osv. spiller inn.
2019 har 60mm stem (vs 45 for 2018), og det gjør også at du får lengre frem til styret. Hadde det vært meg og L-en føles en liten anelse stor, så hadde jeg kjøpt L-en og heller byttet stemmet til f.eks 45 eller 40 mm.



Takk for godt svar. Large er nok den som passer meg best, liker best å sitte "i". Tror du blander stemlengde på 2018 og 19 ICON_SMILE 2019 har 40/50mm(M/L).

Topp
#2540672 - 12/03/2019 10:31 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9613
Sted: Hokksund
Er 179cm og gikk for large.
Kommer originalt med 45 mm stem...
Satt på et 40mm jeg.
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2541460 - 15/03/2019 21:55 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
kjelli Offline
Veteran

Registrert: 10/08/2005
Innlegg: 1482
Sted: Drammen
Noen som vet om blevo funker med nyeste software på 2019 Levo Carbon Expert ?

Topp
#2541639 - 17/03/2019 09:24 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: kjelli]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9613
Sted: Hokksund
Sitat: kjelli
Noen som vet om blevo funker med nyeste software på 2019 Levo Carbon Expert ?


Ikke etter hva jeg kan lese av Blevo tråden på Emtb forumet... Må ha eldre software.
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2541640 - 17/03/2019 09:26 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9613
Sted: Hokksund
Forsåvidt litt gøy med Blevo, får mye "artig" tilleggsdata på en tur:

(jada, veldig slapp og rolig tur dette, men fikk lufta meg ICON_SMILE )

Artig å se hvor mye jeg bruker de ulike modusene, hva det tar av batteri og km.

Statistical data for my ride Sat, 16 Mar 2019 14:06:49 CET - mellom bruene

Short statistics:

- Elapsed time: 0:48:13
- KM total: 19.46 km
- Speed average: 24.2 km/h
- Ascent total: +115 m
- Battery Consumed: 29% (147 Wh)
- Consumption average: 7.55 Wh/km

Full statistics:

Firmware: 0.3.1
User Settings:
"User settings 1": 30/60/90 PP 30/60/100

Assistance average: 34.1%
- ECO: 30.0%
- TRAIL: 60.0%

Ride Time:
- Start time: Sat, 16 Mar 2019 14:06:49 CET
- Stop time: Sat, 16 Mar 2019 14:56:10 CET
- Elapsed time:0:48:13
- ECO: 0:41:43 (86.5%)
- TRAIL: 0:06:30 (13.5%)

Battery:
- Start: 100% (500 Wh)
- End: 71% (353 Wh)
- Consumed: 29% (147 Wh)
- ECO: 22.5% (114 Wh)
- TRAIL: 6.5% (32 Wh)

Consumption average: 7.55 Wh/km
- ECO: 6.74 Wh/km
- TRAIL: 13.00 Wh/km

Battery Temperature:
- Min: 8°C
- Max: 10°C
- Average: 8°C

Motor Temperature:
- Min: 6°C
- Max: 31°C
- Average: 20°C

Motor Efficiency: 87.4%

KM Total: 19.46 km
- ECO: 16.93 (87.0%)
- TRAIL: 2.53 (13.0%)

KM Total with assistance: 16.76/19.46 km (86.1 %)
- ECO: 14.55/16.93 km (85.9%)
- TRAIL: 2.22/2.53 km (87.7%)

Speed average: 24.2 km/h
- ECO: 24.4 km/h
- TRAIL: 23.3 km/h

Speed Max: 36.9 km/h
- ECO: 36.9 km/h (14:11:03 - km 1.54)
- TRAIL: 30.7 km/h (14:50:00 - km 17.36)

Cadence average: 76 rpm
- ECO: 76 rpm
- TRAIL: 77 rpm

Cadence Max: 109 rpm
- ECO: 109 rpm (14:15:23 - km 3.22)
- TRAIL: 97 rpm (14:49:45 - km 17.22)

Kcal consumed: 109 Kcal
- ECO: 93 Kcal
- TRAIL: 16 Kcal

Biker power Max: 528 W
- ECO: 528 W (14:23:15 - km 6.57)
- TRAIL: 455 W (14:50:55 - km 17.75)

Total Wh Biker: 27 Wh
- ECO: 23 Wh (85.0 %)
- TRAIL: 4 Wh (15.0 %)

Motor power Max: 464 W
- ECO: 244 W (14:07:43 - km 0.13)
- TRAIL: 464 W (14:36:13 - km 11.79)

Total Wh motor: 128 Wh
- ECO: 99 Wh (77.7 %)
- TRAIL: 28 Wh (22.3 %)

Max Altitude: 61 m
Min Altitude: 1 m

Ascent total: +115 m
- ECO: 60 m (52.2 %)
- TRAIL: 55 m (47.8 %)

Descent total: -125 m
- ECO: 115 m (92.0 %)
- TRAIL: 10 m (8.0 %)
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2541834 - 18/03/2019 10:21 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 407
Sted: Nesodden
Enig i dette Bakken. Har fått meg pulsbelte og koser meg med smart HR (heart rate) funksjonen. Kjører oftere og lengre uten å bli så sliten!

Pga Wrathchild (27.5) opplever jeg at topphastighet ligger på ca 22. Ikke så stort problem som regel, men irriterende på transportstrekk osv.

Du har vel samme utgangspunkt: Har du fått løst dette uten å måtte gå til forhandler (langt unna...)? Ev. send meg gjerne en PM ICON_SMILE
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
Side 2 av 2 < 1 2


Abonner

OM TERRENGSYKKEL

Terrengsykkel skriver om gode sykkelopplevelser. Her møter du ildsjelene og de som pusher grensene. Terrengsykkel gir deg inspirasjon til å sykle mer og finne nye stier. Grundige utstyrstester gjør at du velger riktig utstyr du kan ha lenge. Vi belyser kontroversielle temaer og gir rom for gode argumenter.

Redaksjonen arbeider etter Redaktørplakaten. Holdninger og meninger i Terrengsykkels reportasjer er ikke nødvendigvis i tråd med redaksjonens syn.

Kontakt

Fri Flyt AS
Postboks 4767 Nydalen,
0421 Oslo

KUNDESERVICE ABONNEMENT
kundeservice@friflyt.no
Vi svarer raskt på epost.

ANNONSERE
Ta kontakt
Les hvorfor.


NYHETSBREV
Meld deg på nyhetsbrevet

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS 
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå