Side 2 av 2 < 1 2
Muligheter
#2535994 - 14/02/2019 09:52 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 415
Sted: Nesodden
Mulig dette burde være en egen tråd, men tar det her ettersom det kan være av interesse for flere i denne tråden. Dekkene (butcher grid) som sitter på er på ingen måte dårlige dekk, men vurderer alternativer når jeg skal sette det opp slangeløst for vanlig sykkelsesong. Har eget hjulsett med pigg for vinteren, så dette blir for den noe varmere perioden. Bør fungere bra på våte dager og vekt er ikke tema.

Hva anser du som den perfekte komboen for slangeløst oppsett? Vurderer sterkt "inserts" som Cushcore. Noen med erfaringer eller synsing om hva som bør fungere best for dette 29x2,6ish?
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
#2536011 - 14/02/2019 10:43 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
olechr Offline
More than words

Registrert: 26/10/2003
Innlegg: 15883
Sted: Lillestrøm
Jeg liker High Roller 2,5 WT i DD foran og bak med Vittoria sin Airliner bak på elsykkel.
_________________________
Selger for Original Teamwear, Swix og Kalas teamwear.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.

Topp
#2536062 - 14/02/2019 12:59 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9669
Sted: Hokksund
Jeg tenker Magic Mary foran i 2.6 og enten det samme bak eller Hans Dampf.

Nye Eddy Current er jævli tunge.... 400g mer enn MM.

Hovedkritikken på butcher går på svake sidevegger. Men de få turene jeg har hatt på de, synes jeg egentlig de har fungert fint.
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2536966 - 19/02/2019 22:35 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: olechr]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 415
Sted: Nesodden
Sitat: olechr
Jeg liker High Roller 2,5 WT i DD foran og bak med Vittoria sin Airliner bak på elsykkel.


Airliner er i bestilling, sammen med Stans Race. Vurderer å prøve det på standard-dekk i første omgang.

Takk for innspil Ole Christian!
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
#2536967 - 19/02/2019 22:38 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 415
Sted: Nesodden
Pretty exciting - blevo muligheter!

Har bestilt forskjerm som fremkommer i video ICON_SMILE

https://www.youtube.com/watch?v=WWDJzwaN7vw&t=642s
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
#2540554 - 11/03/2019 18:46 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
kitbay Offline
Ivrig

Registrert: 22/06/2010
Innlegg: 1618
Sted: Lillehammer
Hei.
Hvordan er 2019 modellen ift størrelse?
Er 179cm og usikker på om medium er stort nok, har 2018 turbo levo fsr i Large, men ser at for 2019 har den blitt noe større.

Topp
#2540600 - 11/03/2019 23:36 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: kitbay]
Rene Offline
Besatt

Registrert: 28/10/2011
Innlegg: 3429
Sted: Sandnes!
Jeg er 179 og trives best på large i både 2017, 2018 og 2019.
_________________________
Pinarello Dogma F10 Disk GranFondo ltd
S-Works Stumpy '17
Epic Comp Carbon '18
S-Works Diverge '18
www.ånnas.no

Topp
#2540603 - 11/03/2019 23:45 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: kitbay]
Framogtilbake Online
Tørr bak øra

Registrert: 09/08/2013
Innlegg: 142
Sitat: kitbay
Hei.
Hvordan er 2019 modellen ift størrelse?
Er 179cm og usikker på om medium er stort nok, har 2018 turbo levo fsr i Large, men ser at for 2019 har den blitt noe større.

Du kan nok sikkert ha både M og L, og selvsagt er det personlig preferanser som spiller inn, men jeg hadde helt klart gått for L (er 180 selv, og havner også ofte i grenseland mellom M og L).
Reach er hhv 435 og 455 på 2019 Levo. Hvis du ikke har mulighet til å teste akkurat den modellen, sammenlign om mulig å sitte en annen sykkel med tilsvarende reach og geometri som L-en 2019.
Jeg tipper at du vil føle at du sitter "oppå " M-en, men mer at du sitter "i" L-en. Jeg foretrekker det siste, men andre liker mindre sykler.
Reach på 455 skal i utgangspunktet være veldig spot on for en på 179 med gjennomsnittlig lengde på ben og armer.
Reach er ikke det eneste man skal se etter heller. Stemlengde, geometri, standover, bruk osv. spiller inn.
2019 har 60mm stem (vs 45 for 2018), og det gjør også at du får lengre frem til styret. Hadde det vært meg og L-en føles en liten anelse stor, så hadde jeg kjøpt L-en og heller byttet stemmet til f.eks 45 eller 40 mm.

Topp
#2540669 - 12/03/2019 10:25 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: Framogtilbake]
kitbay Offline
Ivrig

Registrert: 22/06/2010
Innlegg: 1618
Sted: Lillehammer
Sitat: Framogtilbake
Sitat: kitbay
Hei.
Hvordan er 2019 modellen ift størrelse?
Er 179cm og usikker på om medium er stort nok, har 2018 turbo levo fsr i Large, men ser at for 2019 har den blitt noe større.

Du kan nok sikkert ha både M og L, og selvsagt er det personlig preferanser som spiller inn, men jeg hadde helt klart gått for L (er 180 selv, og havner også ofte i grenseland mellom M og L).
Reach er hhv 435 og 455 på 2019 Levo. Hvis du ikke har mulighet til å teste akkurat den modellen, sammenlign om mulig å sitte en annen sykkel med tilsvarende reach og geometri som L-en 2019.
Jeg tipper at du vil føle at du sitter "oppå " M-en, men mer at du sitter "i" L-en. Jeg foretrekker det siste, men andre liker mindre sykler.
Reach på 455 skal i utgangspunktet være veldig spot on for en på 179 med gjennomsnittlig lengde på ben og armer.
Reach er ikke det eneste man skal se etter heller. Stemlengde, geometri, standover, bruk osv. spiller inn.
2019 har 60mm stem (vs 45 for 2018), og det gjør også at du får lengre frem til styret. Hadde det vært meg og L-en føles en liten anelse stor, så hadde jeg kjøpt L-en og heller byttet stemmet til f.eks 45 eller 40 mm.



Takk for godt svar. Large er nok den som passer meg best, liker best å sitte "i". Tror du blander stemlengde på 2018 og 19 ICON_SMILE 2019 har 40/50mm(M/L).

Topp
#2540672 - 12/03/2019 10:31 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9669
Sted: Hokksund
Er 179cm og gikk for large.
Kommer originalt med 45 mm stem...
Satt på et 40mm jeg.
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2541460 - 15/03/2019 21:55 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
kjelli Offline
Veteran

Registrert: 10/08/2005
Innlegg: 1489
Sted: Drammen
Noen som vet om blevo funker med nyeste software på 2019 Levo Carbon Expert ?

Topp
#2541639 - 17/03/2019 09:24 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: kjelli]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9669
Sted: Hokksund
Sitat: kjelli
Noen som vet om blevo funker med nyeste software på 2019 Levo Carbon Expert ?


Ikke etter hva jeg kan lese av Blevo tråden på Emtb forumet... Må ha eldre software.
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2541640 - 17/03/2019 09:26 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9669
Sted: Hokksund
Forsåvidt litt gøy med Blevo, får mye "artig" tilleggsdata på en tur:

(jada, veldig slapp og rolig tur dette, men fikk lufta meg ICON_SMILE )

Artig å se hvor mye jeg bruker de ulike modusene, hva det tar av batteri og km.

Statistical data for my ride Sat, 16 Mar 2019 14:06:49 CET - mellom bruene

Short statistics:

- Elapsed time: 0:48:13
- KM total: 19.46 km
- Speed average: 24.2 km/h
- Ascent total: +115 m
- Battery Consumed: 29% (147 Wh)
- Consumption average: 7.55 Wh/km

Full statistics:

Firmware: 0.3.1
User Settings:
"User settings 1": 30/60/90 PP 30/60/100

Assistance average: 34.1%
- ECO: 30.0%
- TRAIL: 60.0%

Ride Time:
- Start time: Sat, 16 Mar 2019 14:06:49 CET
- Stop time: Sat, 16 Mar 2019 14:56:10 CET
- Elapsed time:0:48:13
- ECO: 0:41:43 (86.5%)
- TRAIL: 0:06:30 (13.5%)

Battery:
- Start: 100% (500 Wh)
- End: 71% (353 Wh)
- Consumed: 29% (147 Wh)
- ECO: 22.5% (114 Wh)
- TRAIL: 6.5% (32 Wh)

Consumption average: 7.55 Wh/km
- ECO: 6.74 Wh/km
- TRAIL: 13.00 Wh/km

Battery Temperature:
- Min: 8°C
- Max: 10°C
- Average: 8°C

Motor Temperature:
- Min: 6°C
- Max: 31°C
- Average: 20°C

Motor Efficiency: 87.4%

KM Total: 19.46 km
- ECO: 16.93 (87.0%)
- TRAIL: 2.53 (13.0%)

KM Total with assistance: 16.76/19.46 km (86.1 %)
- ECO: 14.55/16.93 km (85.9%)
- TRAIL: 2.22/2.53 km (87.7%)

Speed average: 24.2 km/h
- ECO: 24.4 km/h
- TRAIL: 23.3 km/h

Speed Max: 36.9 km/h
- ECO: 36.9 km/h (14:11:03 - km 1.54)
- TRAIL: 30.7 km/h (14:50:00 - km 17.36)

Cadence average: 76 rpm
- ECO: 76 rpm
- TRAIL: 77 rpm

Cadence Max: 109 rpm
- ECO: 109 rpm (14:15:23 - km 3.22)
- TRAIL: 97 rpm (14:49:45 - km 17.22)

Kcal consumed: 109 Kcal
- ECO: 93 Kcal
- TRAIL: 16 Kcal

Biker power Max: 528 W
- ECO: 528 W (14:23:15 - km 6.57)
- TRAIL: 455 W (14:50:55 - km 17.75)

Total Wh Biker: 27 Wh
- ECO: 23 Wh (85.0 %)
- TRAIL: 4 Wh (15.0 %)

Motor power Max: 464 W
- ECO: 244 W (14:07:43 - km 0.13)
- TRAIL: 464 W (14:36:13 - km 11.79)

Total Wh motor: 128 Wh
- ECO: 99 Wh (77.7 %)
- TRAIL: 28 Wh (22.3 %)

Max Altitude: 61 m
Min Altitude: 1 m

Ascent total: +115 m
- ECO: 60 m (52.2 %)
- TRAIL: 55 m (47.8 %)

Descent total: -125 m
- ECO: 115 m (92.0 %)
- TRAIL: 10 m (8.0 %)
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2541834 - 18/03/2019 10:21 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 415
Sted: Nesodden
Enig i dette Bakken. Har fått meg pulsbelte og koser meg med smart HR (heart rate) funksjonen. Kjører oftere og lengre uten å bli så sliten!

Pga Wrathchild (27.5) opplever jeg at topphastighet ligger på ca 22. Ikke så stort problem som regel, men irriterende på transportstrekk osv.

Du har vel samme utgangspunkt: Har du fått løst dette uten å måtte gå til forhandler (langt unna...)? Ev. send meg gjerne en PM ICON_SMILE
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
#2544713 - 02/04/2019 12:22 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
kjellkjekkas Offline
Nytt medlem

Registrert: 02/04/2019
Innlegg: 4
Hei:-)

Lurer fælt på om jeg skal ha en slik Turbo Levo. Får jo veeldig mye skryt. Litt av utfordringen er at jeg sjelden ønsker å kjøpe innstegsvarianten. For dere som har disse syklene, vil det være stor forskjell? Se bort fra setepinne og bremser. Tenker egentlig mer på fremgaffelen som er en 32mm.


Har litt erfaring med sykling, måtte ha ny bruker her på forumet. Fikk ikke det gamle til å virke.

Andre ting man bør være obs på?

Alternativet for min del er Giants nye E-trance 2 til omtrent samme pris.

Topp
#2544746 - 02/04/2019 16:12 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
OlaGB Offline
Fersking

Registrert: 01/03/2016
Innlegg: 25
Sted: Sunndal
Tenkte selv å kjøpe levo, men styrte unna pga veldig høy pris mtp utstyrsnivået, sammenlignet med endel av konkurrentene.

Hvor skal du sykle? Bortover, nedover? Downhill eller til/fra jobb?

Jeg sykler endel nedover, og har nokså høyt krav til dempere, bremser og felger..

Felger bør nok byttes på levo om man skal dra på litt.
Og 32 gaffel? Jeg ville minimum hatt 34, helst 36. Men 32 holder fint til fin stisykling


Redigert av OlaGB (02/04/2019 16:14)
_________________________
19' Merida Eone-sixty 900E

Topp
#2544759 - 02/04/2019 18:40 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: kjellkjekkas]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 415
Sted: Nesodden
Sitat: kjellkjekkas
Hei:-)

Lurer fælt på om jeg skal ha en slik Turbo Levo. Får jo veeldig mye skryt. Litt av utfordringen er at jeg sjelden ønsker å kjøpe innstegsvarianten. For dere som har disse syklene, vil det være stor forskjell? Se bort fra setepinne og bremser. Tenker egentlig mer på fremgaffelen som er en 32mm.


Har litt erfaring med sykling, måtte ha ny bruker her på forumet. Fikk ikke det gamle til å virke.

Andre ting man bør være obs på?

Alternativet for min del er Giants nye E-trance 2 til omtrent samme pris.



Enig at dette er mye penger for en sykkel, og de fleste andre merker gir mer "bang for the bucks". Er veldig fornøyd med min Expert, men den koster dobbelt så mye som min forrige (analoge) sykkel som var en toppspekket Strive, med fox 36 factory talas, kashima foran og bak. Når det er sagt er jeg veldig fornøyd med Pike og den xc-lignende bakdemperen. Det eneste jeg er usikker på er bremsene og de er nok de første som vil bli oppgradert, men direkte dårlige er de ikke.

Kjenner ikke gaffel på innstegsversjonen, men med mine 85kg og kjørestil hadde jeg vært skeptisk. Avhenger nok litt av vekt og kjørestil og den kan jo oppgraderes dersom det skurrer. Batteri på 500w er ihvertfall tilstrekkelig. Har kjørt en del i vinter og har ikke klart å komme under 50% på 700w batteri.

Det er en rekke spennende sykler på markedet og dersom du vil ha en sykkel som er bra utstyrt for budsjett hadde jeg kikket på toppmodell til Spectral:On Her slipper du nok å oppgradere og den får skryt nesten alle steder.

Lykke til!
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
#2544787 - 02/04/2019 20:53 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: kjellkjekkas]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9669
Sted: Hokksund
Tut og kjør med Levo! Men ville valgt Comp carbon og oppover så du får gode (nok) dempere. Det er jo dyrt å oppgradere. Alternativt om du skaffer gode dealer, gå for den aller billigste og bytt ut deler etterhvert.
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2544792 - 02/04/2019 21:02 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
kjellkjekkas Offline
Nytt medlem

Registrert: 02/04/2019
Innlegg: 4
Takker :-)

Ja, den er dyr, spesielt når man ser på utstyr. Skulle gjerne gått for comp pga utstyrsnivået men den er umuilig å oppdrive. Derfor jeg er noe usikker. Primært skal den egentlig brukes til jobbsykling over skogen/skogsbilveier og sammen med kompiser på sti.

Jeg er vel nesten 90kg så har vel ikke vondt av å flytte litt på flesket...hehe

Får mye skryt Canyon sin ja, men jeg er ikke noe stort fan av batteriet utenpå ramma. Liker veldig godt estetikken til Levo-syntes den ser bra ut den sorte med blå skrift, men den er "dårlig" utstyrt syntes jeg. Selv om batteriet på 700wh er dyrt også, så kan man bygge ut uten å klaske ting utenpå ramma slik at alt ser orginalt ut- blir liksom smoooothe.

Pivot sin er også skikkelig kul, men prisen drar skikkelig opp og 50K er maks i første omgang. Blir jo fort 66`for Canyon toppmodellen også når mva kommer på toppen av prisene på den norske sida.

Topp
#2544793 - 02/04/2019 21:08 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: hbakken]
kjellkjekkas Offline
Nytt medlem

Registrert: 02/04/2019
Innlegg: 4
Sitat: hbakken
Tut og kjør med Levo! Men ville valgt Comp carbon og oppover så du får gode (nok) dempere. Det er jo dyrt å oppgradere. Alternativt om du skaffer gode dealer, gå for den aller billigste og bytt ut deler etterhvert.



Er dempere som er mest bekymringsverdig og spesielt gaffel. En god gaffel koster jo 8-10000. Skal noe oppgraderes så er det gaffel/dempere bremser og hjul i prioritert rekkefølge.

Comp Carbon er over 70`og det er for dyrt i tillegg til at de ikke er mulig å få kjøpt før langt ut i juni er jeg blitt fortalt

Topp
#2545105 - 03/04/2019 22:38 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
Lid Offline
Veteran

Registrert: 06/03/2005
Innlegg: 1265
Sted: Lista
Jeg kjøpte billigste modell i fjor. Kjøpte heller sikkelige bremser og setepinne. Er knallfornøyd. Men klart dess mer penger dess bedre utstyr og dempere.

Topp
#2545106 - 03/04/2019 22:41 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
kjellkjekkas Offline
Nytt medlem

Registrert: 02/04/2019
Innlegg: 4
Takk :-)

Vanskelig å velge syntes jeg... Vi får se hva det blir.

Dropper må man jo bare ha på en slik sykkel!

Topp
#2545111 - 03/04/2019 22:51 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: kjellkjekkas]
Rene Offline
Besatt

Registrert: 28/10/2011
Innlegg: 3429
Sted: Sandnes!
Vi har valgt å levere alle med dropper direkte fra butikk. Sykkelen fortjener og trenger det, så vi tar kosten for å gjøre sykkelen bedre fra start.
_________________________
Pinarello Dogma F10 Disk GranFondo ltd
S-Works Stumpy '17
Epic Comp Carbon '18
S-Works Diverge '18
www.ånnas.no

Topp
#2545357 - 04/04/2019 22:21 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: Rene]
Lid Offline
Veteran

Registrert: 06/03/2005
Innlegg: 1265
Sted: Lista
Sitat: Rene
Vi har valgt å levere alle med dropper direkte fra butikk. Sykkelen fortjener og trenger det, så vi tar kosten for å gjøre sykkelen bedre fra start.


Hihi glad dere ikke hadde gjort det i fjor så jeg fikk velge pinne selv. Men knallfornøyd med sykkelen og utrolig enkel å installere på selv.

Topp
#2545398 - 05/04/2019 08:15 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
hbakken Offline
Høkk, da! Høkk!

Registrert: 09/04/2004
Innlegg: 9669
Sted: Hokksund
Fin pendlesykkel dette ICON_SMILE Brukt til/fra jobb 3 ganger nå. ca 22km en vei. Digg!
_________________________
Den som kjører med et veldig dårlig øye, kommer ned med en nervøs og skjelven latter.
#NBNL -


Topp
#2545560 - 05/04/2019 19:53 Re: Specialized Turbo Levo 2019 [Re: noblefart]
noblefart Offline
Entusiast

Registrert: 14/04/2003
Innlegg: 415
Sted: Nesodden
(over?) Grensen til å være OT/ny tråd, men siden jeg er trådstarter tar jeg meg den frihet ICON_SMILE Har bestilt Bikefinder og må si jeg klødde meg litt i hodet hvordan man monterer saken. På den meget korte videoen ser det meget enkelt ut, bukkestyre eller vanlig mtb. Tenkte selv at det kanskje ville være mest logisk å kappe enden på holken, alt. frese ut hull på enden av holken. Kontaktet i dag xxl (forhandler) for å høre hva de mente. De mente at man tar av holken og setter/skrur bikefinder i enden av styret og trer holken på igjen. Sikkert ikke dumt. Har andre prøvd dette/bikefinder?

Årsaken til at jeg poster dette her er at det kanskje er et naturlig tema for såpass dyr sykkel. Mener du det er tull - så si gjerne ifra ICON_SMILE
_________________________
Vennlig hilsen, Noblefart

Topp
Side 2 av 2 < 1 2


Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå