Muligheter
#2529986 - 11/01/2019 13:34 Topstone / Oppgradere hjulsettet
EmilZipp Offline
Besatt

Sted: Nesodden
Hva slags hjulsett burde jeg velge, ser for meg:
Slangeløst oppsett, disc, 100/12 foran og 142/12 bak, begge thru-axle, flat Mount, 30-45 mm dekk.

Det bør være et hakk billigere enn om jeg skulle be min sykkelpusher bygge et griselett sett i carbon for 10-11.000 eller der omkring.

Det sitter på WTB ST i23 TCS, 28h, tubeless ready. Aner ikke hva disse veier og er for lat til å demontere, noen som vet hva ?

Topp
#2530017 - 11/01/2019 16:27 Re: Topstone / Oppgradere hjulsettet [Re: EmilZipp]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sted: Oslo
Mine tips: Unaas (som du vet) eller Hunt ICON_SMILE

Håndbygget kvalitet til meget god pris.

Lett og lav slangeløs alufelg av en viss bredde, ståleiker som demper slag og nav som tåler fuktighet og dritt er tingen for eventyrsykling, synes jeg.

Jeg setter pris på nærhet til hjulbygger for vedlikehold og ville valgt Unaas i Oslo og Hunt i Sussex ICON_SMILE Evt. annen lokal, kompetent hjulbygger der man måtte bo.

Og på en stilren og dempet sykkel som Topstone ville jeg fjernet dekaler på felg med aceton/neglelakkfjerner ICON_LAUGH

Tror forresten WTB også er bra greier og valgt med omhu av C'dale, så ville veid og undersøkt nærmere om bygg og komponenter.

Topp
#2530303 - 14/01/2019 09:02 Re: Topstone / Oppgradere hjulsettet [Re: EmilZipp]
EmilZipp Offline
Besatt

Sted: Nesodden
Jeg har tydeligvis tenkt litt for vanskelig altså, kun vanlig moderne felg for slangeløst oppsett :-)

Topp

Moderator:  Valentino 

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå