Side 4 av 5 < 1 2 3 4 5 >
Muligheter
#2490927 - 14/06/2018 10:15 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Talgos]
lim3 Offline
Veteran

Sted: Oslo
Sitat: Talgos
Sitat: lim3
På vei hjem fra lansering av 2019 modeller av Bmc nå.

Roadmachine X er akkurat lik geometri av hva Roadmachine 03 var.

VAR? Vil Roadmachine 03 utgå? Eller kommer det ny versjon av Roadmachine for 2019?

Vi har dessverre ikke lov til å fortelle for mye om hva som er ut eller hva som er nytt før juli/starten av Tour de France, så beklager å komme med litt lokkeinfo uten å kunne kommentere mer. Men er man veldig nysgjerrig er det bare å komme innom så skal jeg se bort mens man tjuvtitter i den nye katalogen.

Topp
#2491050 - 14/06/2018 15:28 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Trond Helge]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sted: bergen
Sitat: Trond Helge
Hmm, jo mer jeg ser av BMC Roadmachine X, jo mer ser jeg hva som skjer når den siste felgbremssykkelen blir byttet ut (kanskje neste år..) hos meg ihvertfall...

Synd det ikke er BMC forhandlere her i Bergen dog...

Det er ikke Canyon forhandler heller;-)
Gudd shit kan en trygt kjøpe via nettet, BMC er vel relativt testet & godkjent:-)

Topp
#2497266 - 14/07/2018 15:39 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Jeg har et praktisk-estetisk dilemma av dimensjoner her ICON_SMILE What to do...

Som sagt valgte jeg Roadmachine p.g.a. kombinasjonen av bred dekklaring, god vibrasjonsdemping og kjappe, men stabile kjøreegenskaper sammen med mulighet for stack/reach (avgjørende for sittestilling) på linje med rittsykler og så nær som mulig forrige godsykkel Giant TCR. Akkurat som James Huang skriver i The endurance bike that thinks it’s a racer.

Roadmachine kommer som kjent med Dual Stack der High Stack gir et forholdstall mellom stack og reach tilsvarende f.eks. Canyon Endurace og Low Stack er noenlunde tilsvarende Ultimate. Strengt tatt er stack litt lavere enn begge de nevnte Canyon-syklene.

RM02 er satt opp i High Strack originalt. Nå fikk jeg endelig tak i RM02 Topcone Low og har dermed fått senket styre til trivselsnivået på Low Stack ICON_SMILE

Her er før og etter:

Bytter trolig fra 100 mm til 110 mm stem/styrefremspring, så er jeg i mål.

Men i slammed Low Stack får jeg altså en skikkelig bløtkake av avstandsringer over styrefremspringet:

Da er det fristende å kutte kronerøret. Men om jeg gjør det, er det ingen vei tilbake til High Stack - kronerøret blir for kort.

Og jeg blir jo ikke yngre.

Og selv om jeg planlegger å beholde sykkelen i mange år, blir det gjerne med tiden ny eier som kanskje foretrekker mer avslappet sittestilling.

Men den bløtkaken ser ikke bra ut.

Og der er dilemmaet: Kutte eller ikke kutte?

Andre Roadmachine-eiere som har tatt steget?

Vedlegg
BMC Roadmachine High Stack versus Low Stack I.jpg (2105 nedlastinger)
BMC Roadmachine High Stack versus Low Stack II.jpg (2085 nedlastinger)

Topp
#2497293 - 14/07/2018 19:29 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
vviz Offline
Avhengig

Ikke spesifikt for denne sykkelen, men jeg hadde samme dilemma på CXen jeg har nå. Kjører stem relativt slammed, da den sjelden brukes til turer over ett par timer, samt at tanken var å beholde den til "den dauer".

Men plutselig skjedde det ting, og vipps trener jeg til ett 12+ timers turritt på grus. Veldig glad for at jeg ikke kappa det styrerøret nå ICON_WINK i tillegg bestilte jeg jo ny Canyon nylig på impuls, så da skal denne selges allikevel, og enda en grunn til å være glad for at styrerøret ikke ble kappet. Det er kanskje enda viktigere ved ett evt. Fremtidig salg på denne sykkelen, dersom denne high/low egenskapen typisk er viktig for de fleste som velger den modellen?

Men enig i at det absolutt ikke er pent med så mye stikkende opp. (EDIT: på generelt grunnlag altså. Flott sykkel)

Redigert av vviz (14/07/2018 19:46)

Topp
#2497303 - 14/07/2018 20:05 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: vviz]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Takk, takk!

Ja, gode poenger.

For å beholde fleksibiliten bør man gjerne unngå å kappe for mye.

Samtidig kan man også velge å snu stem for de lange turene. Ikke at det ser så barskt ut det heller ICON_SMILE

Topp
#2497307 - 14/07/2018 20:43 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
hrukin Offline
Ivrig

Sted: Sandvika
Behold High Stack og kjøp et stem med større negativ vinkel

Topp
#2497309 - 14/07/2018 20:47 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: hrukin]
Andrebo Offline
Fersking

Sitat: hrukin
Behold High Stack og kjøp et stem med større negativ vinkel

+1

Topp
#2497311 - 14/07/2018 20:54 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: hrukin]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Det er en tanke. Undres forresten hvilken vinkel stem bør være for å være helt på linje med overrøret. Det er jo pent ICON_SMILE

Jeg er ikke glad i ekstremt negativt stem, særlig om det ikke er slammet ICON_SMILE Da er Syntace Flatforce penere. Hm. Det minner meg på at jeg faktisk har 110 mm Flatforce liggende...

Topp
#2497340 - 15/07/2018 00:52 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
vviz Offline
Avhengig

Sitat: Sepeda
Det er en tanke. Undres forresten hvilken vinkel stem bør være for å være helt på linje med overrøret. Det er jo pent ICON_SMILE

Mål vinkelen på overrøret (kan gjøres med en smartphone-app). Se den vinkelen i sammenheng med styrerørvinkelen fra geometritabellen, så bør du få fasiten for din sykkel.

Topp
#2497381 - 15/07/2018 11:49 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Takk for alle innspill! yes

Fulgte hrukins anbefaling, beholdt High Stack for å unngå å kappe kronerøret ytterligere og satte heller på lengre stem/styrefremspring med effektiv negativ vinkel. Synes det ble barskt ICON_SMILE Og det vekket virkelig Roadmachine på prøvetur. Rått både på landevei og i Marka.

Bruker Syntace Flatforce 110 mm. Det er opprinnelig utformet for å senke styret på 29ere, men brukes også på landeveissykler. Fremspringet er tilnærmet horisontalt, men har lavere innfesting av styret og gir dermed en effektiv negativ vinkel på rundt 17 grader (se vedlegg) mot opprinnelig oppsett på 6 grader.

Nerden i meg liker at hele cockpit nå er Syntace. Også et pluss at profil bli mer lik den elegante, integrerte cockpiten på de kostbare 01-modellene.

Med slikt oppsett kan man gjerne ønske seg felger med høyere profil. Og nye Ultegra 8020-hendler og Ultegra RX bakgir med clutch står også på ønskelisten. Men dette er et budsjettbygg for allsidig bruk, så jeg avventer.

For øvrig solgte jeg King Cage til hyggelige janeb med flott selvbygd sykkel i matchende titan. Ritchey-holderen er i påvente av noe nytt og lekkert.

Leker også med tanken om å sette på Pro One, men bruker doningen så mye til blandevei at slitesterke, men lettrullende S-One (nå kalt G-One Speed) blir stående.

Og ja, de enkle Shimano A520-pedalene er blitt stående på. Stilbrudd på alle vis, men praktisk på tur i Marka. Tenker på mer elegante, sorte A600. Men har jo landeveispedaler liggende, da!

Hører gjerne fra andre om deres valg av oppsett ICON_SMILE

Vedlegg
BMC Roadmachine med Syntace Flatforce 110 mm.jpg (1903 nedlastinger)
Syntace Flatforce.jpg (46 nedlastinger)

Topp
#2503024 - 17/08/2018 08:01 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
tmork Offline
Lilloman
[sensurert]

Sted: "ut i vår hage" - Lillo
Takk for alle innspill! yes

Fulgte hrukins anbefaling, beholdt High Stack for å unngå å kappe kronerøret ytterligere og satte heller på lengre stem/styrefremspring med effektiv negativ vinkel. Synes det ble barskt ICON_SMILE Og det vekket virkelig Roadmachine på prøvetur. Rått både på landevei og i Marka.

Bruker Syntace Flatforce 110 mm. Det er opprinnelig utformet for å senke styret på 29ere, men brukes også på landeveissykler. Fremspringet er tilnærmet horisontalt, men har lavere innfesting av styret og gir dermed en effektiv negativ vinkel på rundt 17 grader (se vedlegg) mot opprinnelig oppsett på 6 grader.

Nerden i meg liker at hele cockpit nå er Syntace. Også et pluss at profil bli mer lik den elegante, integrerte cockpiten på de kostbare 01-modellene.

Med slikt oppsett kan man gjerne ønske seg felger med høyere profil. Og nye Ultegra 8020-hendler og Ultegra RX bakgir med clutch står også på ønskelisten. Men dette er et budsjettbygg for allsidig bruk, så jeg avventer.

For øvrig solgte jeg King Cage til hyggelige janeb med flott selvbygd sykkel i matchende titan. Ritchey-holderen er i påvente av noe nytt og lekkert.

Leker også med tanken om å sette på Pro One, men bruker doningen så mye til blandevei at slitesterke, men lettrullende S-One (nå kalt G-One Speed) blir stående.

Og ja, de enkle Shimano A520-pedalene er blitt stående på. Stilbrudd på alle vis, men praktisk på tur i Marka. Tenker på mer elegante, sorte A600. Men har jo landeveispedaler liggende, da!

Hører gjerne fra andre om deres valg av oppsett ICON_SMILE

Hva er erfaringen etter en del bruk med tanke på plass til dekk? Ser du skriver at du ideelt sett ønsket bedre plass, men hva tenker du om dette nå?

Var tilfeldigvis innom Unaas for å se på BMC AlpenChallenge AC01, men begynte å se litt på Roadmachine og.

Topp
#2503324 - 18/08/2018 17:07 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: tmork]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: tmork
Hva er erfaringen etter en del bruk med tanke på plass til dekk? Ser du skriver at du ideelt sett ønsket bedre plass, men hva tenker du om dette nå?

Har funnet meg veldig godt til rette med 30 mm. Fungerer utmerket både på landevei og grus, både i hverdagen og på tur. Har syklet litt tur på Sørlandet i sommer og tilbakelagt godt over 100 mil med dagsetapper på opp mot 20 mil på all slags vei. Blandeveissykkel med brede dekk er utvilsomt det rette valget for slikt.

På den groveste grusen er det åpenbart en fordel med bredere dekk med mønster, men jeg lever godt med å ta det rolig på de groveste strekkene for virkelig å kunne strekke på beina på landevei og tettpakket grus ICON_SMILE

For øvrig har jeg sett Roadmachine satt opp med 32 mm Compass Stampede Pass, men jeg har ikke kommet over noe slangeløst dekk på 32 mm som kan måle seg med Schwalbe G-One Speed.

I vinter traff jeg forresten på en kar med Roadmachine og 30 mm Xerxes piggdekk i Marka. Han holdt følge med kamerater på grove traktordekk nedover mot Hammeren. Jeg er ikke fullt så tøff og bruker ikke Roadmachine på vinteren ICON_SMILE

Om man vil ha plass til litt bredere dekk, kan altså Roadmachine X være et alternativ. Se grundig omtale tidligere i denne tråden.

Var tilfeldigvis innom Unaas for å se på BMC AlpenChallenge AC01, men begynte å se litt på Roadmachine og.

Alpenchallenge omtales gjerne som den raskeste hybridsykkelen på markedet, men selv foretrekker jeg Roadmachines geometri og bukkestyre, desto mer som dekklaringen ikke er så forskjelling?

Digresjon: Kom nylig i prat med et britisk sykkelbud som hadde fått sin Alpenchallenge bygget om til bukkestyre. Så ut til å fungere fint ICON_SMILE

Topp
#2503337 - 18/08/2018 18:53 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Red Devils Offline
Besatt

Enig med Sepeda. Bruker også Roadmachine med G-One Speed og carbonhjul og det fungerer utmerket på grusveier. Er det veldig løs pukk og grusveier som blir ødelagt av mye nedbør må man så klart senke farten litt. ICON_SMILE

Topp
#2503449 - 19/08/2018 14:23 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
tmork Offline
Lilloman
[sensurert]

Sted: "ut i vår hage" - Lillo

Alpenchallenge omtales gjerne som den raskeste hybridsykkelen på markedet, men selv foretrekker jeg Roadmachines geometri og bukkestyre, desto mer som dekklaringen ikke er så forskjelling?

Digresjon: Kom nylig i prat med et britisk sykkelbud som hadde fått sin Alpenchallenge bygget om til bukkestyre. Så ut til å fungere fint ICON_SMILE

Tanken med Alpenchallenge var å se på en erstatter til bysykkelen min Cube Editor, mens Roadmachine i tilfelle blir en Trek Domane -erstatter.

Topp
#2507049 - 03/09/2018 22:29 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
donjarleone Offline
Fersking

Noen som har tips om skjermer som ser bra ut og fungerer bra til Roadmachine 02?

Topp
#2507069 - 04/09/2018 08:41 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: donjarleone]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: donjarleone
Noen som har tips om skjermer som ser bra ut og fungerer bra til Roadmachine 02?

Tenkte i samme baner før noen langturer i sommer, men kom aldri så langt siden været var så bra ICON_SMILE Og med skjermer får man så vidt jeg vet ikke plass til mer enn 28 mm.

Roadmachine X (tidligere 03) har som kjent fester for skjermer og bagasjebærere. Vil tro samme løsning for skjermer vil fungere for 02.

Bikeradar: BMC Roadmachine: the future of endurance road bikes?

Dette er så vidt jeg vet Curana CLite, men jeg i tvil om de passer i standardutførelsen.Ser at forskjermen har tradisjonelt feste øverst som gjerne ikke passer i det vesle, skjulte festet under gaffelen på 02 (?). Vil tro at Unaas eller BMC vil kunne svare. Har for øvrig merket meg at det kan være en viss bevegelse i CLite ettersom de festet med kun én spile. Se f.eks. på Focus Paralane her.

Ellers har jeg merket meg en kar som bruker 02 som vintersykkel - med Dura-Ace Di2, DT Swiss ERC Dicut 1100 DB 47 og... SKS 35 mm skjermer ICON_LAUGH Spørsmålet er hvor han har de passende spilene fra - svaret ligger kanskje i tråden.

BMC Roadmachine 02 as my new rain & winter bike

Topp
#2507375 - 05/09/2018 07:45 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
donjarleone Offline
Fersking

Takk for tips! Da er det bare å finne akkurat de skjermene til denne karen :-)

Ser ut som om det er disse han bruker: https://www.sks-germany.com/en/products/bluemels/
- med noen andre spiler.

Redigert av donjarleone (05/09/2018 08:04)

Topp
#2508072 - 07/09/2018 00:55 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
erlendisme Offline
Besatt

Sted: Ciudad el Barto
Ohoj. Etter mye tankespinn er det straks en 2019 modell av RM 02 på vei til "postkassa" mi.

Unaas var topp, og via epost kom vi frem til riktige valg av komponenter og ikke minst hjul. 50 LTD kommer til å kle denne sykkelen, iført dekk med lyse vegger. <3

Spent på hvordan dette blir nå, etter 2 sesonger på Giant Propel er jeg forberedt på tilvenning og at fronten må bli så lav som mulig... Di2 og skiver kan jeg nok fort bli vant til. Skal ikke vinne sykkelritt, men håper den ikke oppleves som daff og treg.

Måtte høsten bli fin!

Redigert av erlendisme (07/09/2018 01:03)

Chumba HX2, Full Monty, Trek Fuel EX 9.8, BMC Roadmachine

Sport1 Røyken CyclingTeam

Topp
#2508073 - 07/09/2018 01:01 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Red Devils Offline
Besatt

Gratulerer med en fantastisk sykkel. RM 02 ONE?
Jeg har RM 02 THREE 2018 og er storfornøyd. ICON_SMILE
Har syklet noen hundre mil på asfalt og grus, like gøy begge deler.

Topp
#2508074 - 07/09/2018 01:05 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Red Devils]
erlendisme Offline
Besatt

Sitat: Red Devils
Gratulerer med en fantastisk sykkel. RM 02 ONE?
Jeg har RM 02 THREE 2018 og er storfornøyd. ICON_SMILE
Har syklet noen hundre mil på asfalt og grus, like gøy begge deler.

Stemmer det.
Gleder meg som en unge!

Topp
#2508078 - 07/09/2018 07:21 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: erlendisme]
Stefan77 Offline
Besatt

Sted: Trondheim
Grattis. Nydelig sykkel med utvidet bruksområde.

Topp
#2508096 - 07/09/2018 08:59 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Stefan77]
erlendisme Offline
Besatt

Sitat: Stefan77
Grattis. Nydelig sykkel med utvidet bruksområde.

Takket Stefan. Litt skummelt å handle uten å ha prøvd. Håper bare at allsidigheten ikke går helt på bekostning av snert og fart.

Topp
#2508112 - 07/09/2018 09:56 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: erlendisme]
Stefan77 Offline
Besatt

Sted: Trondheim
Sitat: erlendisme

Takket Stefan. Litt skummelt å handle uten å ha prøvd. Håper bare at allsidigheten ikke går helt på bekostning av snert og fart.

Snert-fjert fart-bart. Den der blir bra uansett!

Topp
#2508114 - 07/09/2018 10:01 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: erlendisme]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Litt skummelt å handle uten å ha prøvd. Håper bare at allsidigheten ikke går helt på bekostning av snert og fart.

Gratulerer!

Håper og tror du ikke vil bli skuffet. Roadmachine ligger som du vet mellom rittsykkelen Teammachine og den tidligere komfortmodellen Granfondo. Sykkelen har enkelte aerodetaljer, men det er ikke en aerosykkel. På det viset vil Roadmachine og din Propel utfylle hverandre godt.

Introduksjonsvideoen med TdF-vinner Cadel Evans gir et inntrykk av hva sykkelen er bygget for.

Valgte du Low Stack for lav front? Andre spennende komponentvalg? Og dekkene med lyse vegger - er det Vittoria eller Compass?

ICON_SMILE

Topp
#2508167 - 07/09/2018 12:58 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
erlendisme Offline
Besatt

Litt skummelt å handle uten å ha prøvd. Håper bare at allsidigheten ikke går helt på bekostning av snert og fart.

Gratulerer!

Håper og tror du ikke vil bli skuffet. Roadmachine ligger som du vet mellom rittsykkelen Teammachine og den tidligere komfortmodellen Granfondo. Sykkelen har enkelte aerodetaljer, men det er ikke en aerosykkel. På det viset vil Roadmachine og din Propel utfylle hverandre godt.

Introduksjonsvideoen med TdF-vinner Cadel Evans gir et inntrykk av hva sykkelen er bygget for.

Valgte du Low Stack for lav front? Andre spennende komponentvalg? Og dekkene med lyse vegger - er det Vittoria eller Compass?

ICON_SMILE

Unaas monterer Vittoria Corsa G+ i 28, med lyse vegger.

Når det gjelder stack er jeg faktisk ikke sikker. Der kommer den som original. Får se hvor lav jeg får den uten å klusse det til. Hadde ikke Propellen med stemmet helt i ramma, så vil tro det skal gå an å justere seg inn.

Det jeg er spent på er vel om den oppleves som litt daff sammenlignet med en hardcore aeroracer. Selv om jeg ikke skal vinne spurten vil jeg jo være med... Og fartsleik er jo gøy.

Redigert av erlendisme (07/09/2018 12:59)

Topp
#2508170 - 07/09/2018 13:09 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: erlendisme]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Får se hvor lav jeg får den uten å klusse det til. Hadde ikke Propellen med stemmet helt i ramma, så vil tro det skal gå an å justere seg inn.

Som nevnt over, satte jeg min opp i High Stack med Syntace Flatforce som effektivt senker styret tilsvarende 17 grader negativ vinkel. Det vekker villdyret ICON_SMILE

Men nå er jeg midlertidig tilbake på alminnelig 6 grader negativ vinkel rett og slett fordi jeg har kastet meg ut i bikepacking og Flatforce ble for lavt for styrevesken - subbet i dekket ICON_SMILE

I High Stack er forholdstallet stack/reach for Roadmachine som nevnt omtrent tilsvarende Canyon Endurace mens den i Low Stack er omtrent tilsvarende Canyon Ultimate - faktisk litt lavere i fronten.

Hva gjelder størrelser for min høyde (180 cm), har Roadmachine (M) i Low Stack faktisk nøyaktig samme forholdstall som Propel (M/L), nemlig 1,45. Så det er ikke noe problem å få sittestilling som minner om Propel, selv med slammet styrefremspring ICON_SMILE Men selvsagt er vinklene krappere og kjedestag og akselavstand kortere på en aero-rittsykkel som Propel, og derav også en noe annen kjørefølelse.

Topp
#2508204 - 07/09/2018 14:49 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
erlendisme Offline
Besatt

Får se hvor lav jeg får den uten å klusse det til. Hadde ikke Propellen med stemmet helt i ramma, så vil tro det skal gå an å justere seg inn.

Som nevnt over, satte jeg min opp i High Stack med Syntace Flatforce som effektivt senker styret tilsvarende 17 grader negativ vinkel. Det vekker villdyret ICON_SMILE

Men nå er jeg midlertidig tilbake på alminnelig 6 grader negativ vinkel rett og slett fordi jeg har kastet meg ut i bikepacking og Flatforce ble for lavt for styrevesken - subbet i dekket ICON_SMILE

I High Stack er forholdstallet stack/reach for Roadmachine som nevnt omtrent tilsvarende Canyon Endurace mens den i Low Stack er omtrent tilsvarende Canyon Ultimate - faktisk litt lavere i fronten.

Hva gjelder modeller for min høyde (180 cm), har Roadmachine (M) i Low Stack faktisk nøyaktig samme forholdstall som Propel (M/L), nemlig 1,45. Så det er ikke noe problem å få sittestilling som minner om Propel, selv med slammet styrefremspring ICON_SMILE Men selvsagt er vinklene krappere og kjedestag og akselavstand kortere på en aero-rittsykkel som Propel, og derav også en noe annen kjørefølelse.

Jeg har ikke satt meg godt nok inn i justeringsmulighetene. Ender vel opp med å kappe styrerøret noe...

Er det str 54 du har på ramma di? Var litt i tvil selv, men endre opp med 56. Jeg er 183...

Topp
#2508205 - 07/09/2018 14:53 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: erlendisme]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

...endte opp med 56. Jeg er 183...

Uten at jeg kjenner dine proporsjoner, høres det fint ut, det ICON_SMILE

Topp
#2508355 - 08/09/2018 11:12 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
erlendisme Offline
Besatt

Setepinnen. Funker patenten greit? Noe å obse på?

Redigert av erlendisme (08/09/2018 11:12)

Topp
#2508361 - 08/09/2018 11:45 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: erlendisme]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Setepinnen. Funker patenten greit?

Jeg liker den D-formede setepinnen for økt vibrasjonsdemping, selv om det er en proprietær løsning. Liker også at setepinnen har et felt med ruglete mønster for å hindre at den beveger seg/synker ned i seterøret. Har ikke vært noen bevegelse å spore. Også bra at det er solid gummideksel over 4 mm justeringsskrue for den interne kilen (wedge). Men jeg har faktisk ikke justert setehøyde etter oppsett i butikk, så kan ikke si noe om hvor enkelt det er å regulere. Ser at det må være mer komplisert å justere enn ved alminnelige seteklemmer, men det har fungert (bokstavelig talt) knirkefritt på andre sykler jeg har hatt med liknende løsning, bl.a. på Giant. Propel har vel noe liknende?

Graden av vibrasjonsdemping og egnethet for røffere underlag er i grunnen et av de få punktene der jeg ikke er enig med dyktige James Huang i hans utmerkede gjennomgang i The endurance bike that thinks it’s a racer ICON_SMILE Nå kan det delvis skyldes at jeg har satt min opp med Syntace karbonstyre for økt komfort og 30 mm slangeløse dekk.

Topp
Side 4 av 5 < 1 2 3 4 5 >

Moderator:  Valentino 

Abonner

OM TERRENGSYKKEL

Terrengsykkel skriver om gode sykkelopplevelser. Her møter du ildsjelene og de som pusher grensene. Terrengsykkel gir deg inspirasjon til å sykle mer og finne nye stier. Grundige utstyrstester gjør at du velger riktig utstyr du kan ha lenge. Vi belyser kontroversielle temaer og gir rom for gode argumenter.

Redaksjonen arbeider etter Redaktørplakaten. Holdninger og meninger i Terrengsykkels reportasjer er ikke nødvendigvis i tråd med redaksjonens syn.

Kontakt

Fri Flyt AS
Postboks 4767 Nydalen,
0421 Oslo

KUNDESERVICE ABONNEMENT
kundeservice@friflyt.no
Vi svarer raskt på epost.

NYHETSBREV
Meld deg på nyhetsbrevet

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS 
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå