Side 3 av 5 < 1 2 3 4 5 >
Muligheter
#2474820 - 08/04/2018 14:51 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
buffest Offline
Søk hjelp!

Sted: Smeby
Sitat: Sepeda

Svaret er rimelig klart: Nei, 35 mm gir for liten klaring ICON_SMILE Men 32 mm burde gå fint, om man skulle ønske det.

Men da må man ta til takke med noe annet enn G-One, som f.eks. Panaracer Gravelking,

De neste par årene kommer nok til å gi oss en del gode nye dekk i 32 mm også. Og antakelig også noen gode piggdekk i 32-35 mm. Noe Gravdal-liknende, slangeløst i 32 og 35 mm ville jo gjort dusinvis av sykler svært mye mer egnet for helårssykling.

Sykkelen din er like fin i år også.

Topp
#2474823 - 08/04/2018 14:59 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: buffest]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sted: Oslo
Takker!

Har sett Roadmachine satt opp med elegante Compass Stampede Pass 32 mm med skinwall, men det er dessverre ikke slangeløst.

Uansett trives jeg godt med G-One Speed 30 mm og dagens eksperiment var kun for å sjekke dekklaring ICON_SMILE

Redigerte forrige innlegg og flytter denne ned her:

For dem som måtte kikke innom tråden uten å kjenne modellen: Dette er absolutt ikke en grussykkel, det er bare jeg som liker å bruke den til det også...

Se f.eks. denne sammenlikningen mellom Merida Scultura Disc, Cannondale Supersix Evo Hi Mod Disc og BMC Roadmachine 01 ICON_SMILE

Disc Brake Bike Showdown: Merida v BMC v Cannondale

Topp
#2475095 - 09/04/2018 13:33 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: buffest]
buffest Offline
Søk hjelp!

Sted: Smeby
Sitat: buffest
Sitat: Sepeda

Svaret er rimelig klart: Nei, 35 mm gir for liten klaring ICON_SMILE Men 32 mm burde gå fint, om man skulle ønske det.

Men da må man ta til takke med noe annet enn G-One, som f.eks. Panaracer Gravelking,

De neste par årene kommer nok til å gi oss en del gode nye dekk i 32 mm også.

Og der kom Goodyear tilbake på sykkeldekkmarkedet med bl.a. 32 mm slangeløst, The Goodyear Eagle All Season:
Goodyear returns w/ full line of tubeless ready road, gravel & mountain bike tires

Topp
#2480986 - 04/05/2018 14:00 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Gråstein Offline
Besatt

Så var det min tur.. Jeg har mulighet til å kjøpe en Roadmachine 01 Four for hyggelige 3500€. Evt 4300€ oppgradert til Di2.

https://www.bmc-switzerland.com/int-en/bikes/road/endurance-roadmachine-01-four/

(Bor i Euro-land, så moms og sånt er ikke tema nå)

Dette er det dobbelte av hva jeg noen gang har brukt på en sykkel, så mye frem og tilbake. Er det virkelig verdt det? Akkurat nå heller jeg mot Ja.

Sykler ikke ritt, kun for å kose meg på veien. (Det blir dog ett ritt år: Etape du Tour. Se også "startnummer til salgs") Jeg har lenge syklet med Di2, og synes det gir en mye bedre følelse enn mekanisk. Skal jeg ofre det denne gangen? Eller skal jeg ofre disc-bremsene? Jeg har ventet et par år på at Di2 skulle komme med "normal" størrelse på hendlene. Føler at i år er det endelig på plass. Eller forventer vi store forbedringer på feltet de neste årene?

Huff. Alle spørsmålene, og svarene er alltid: "Jeg har lyst, men det virker irrasjonelt" :-)

Topp
#2481078 - 04/05/2018 21:02 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
pharynx Offline
Besatt

Står det mellom disc og Di2 velger du disc, mener jeg.

Topp
#2481083 - 04/05/2018 21:11 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Gråstein]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Roadmachine er en moderne sykkel som kommer kun med skiver ICON_SMILE så valget mellom skiver eller elektronikk slipper du.

For felgbremser kan du se hen til den elegante, men mer utpregede rittmaskinen Teammachine SLR. Men det er verdt å merke seg at nye Teammachine i utgangspunktet er designet rundt skiver og siden tilpasset til felgbremser, ikke motsatt.

Selv har jeg bevisst valgt bort elektronikk fordi jeg frykter at det er ingen vei tilbake, noe som uvergerlig medfører større utlegg ved alle fremtidige sykkelkjøp. Jeg lever lykkelig uvitende med mekanisk gruppe uten å savne elektronikken. Ignorance is bliss ICON_SMILE

Jeg er langt mer nysgjerrig på forskjellene mellom rammesettene 01 og 02, men forstår at du uansett går for det ypperste - 01 ICON_SMILE

Topp
#2481092 - 04/05/2018 21:37 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Andrebo Offline
Fersking

Jeg støtter pharynx. Jeg har to nye sykler med skivebremser som jeg har brukt ca en uke. Den ene en landeveissykkel med Ultegra R8070 (Di2), den andre en grussykkel med Ultegra R8020 (mekanisk). Jeg kom fra mekanisk og felgbrems, og har notert meg følgende:

• Skivebremser er veldig mye bedre enn felgbremser i alle situasjoner. Vått eller tørt, alu eller karbonhjul.
  • Karbonhjul ser mye råere ut uten bremsebane.
  • Nye mekaniske Ultegra er fjærlett å betjene og skifter veldig raskt. Etter min mening mye bedre enn 6800.
  • Di2 er selvsagt enda lettere å betjene, men jeg syns girskiftene går tregere. Jeg merker det spesielt når jeg skifter flere gir opp eller ned.
  • Det er deilig å slippe vaierbytte på Di2.
  • Det er veldig gøy å ha kommunikasjon mellom Di2 og Garmin.
  • Det er mye billigere å bytte delene til mekanisk dersom uhellet skulle være ute.
  • Enda flere dingser å lade med Di2.
  • Synchroshift er ikke min venn (enda ihvertfall).
  • Ingen av systemene er lettere enn det andre å justere, men nå har jeg aldri hatt problemer med å få mekanisk til å skifte perfekt. Problemet er heller perfeksjonismen ICON_TONGUE

Alt i alt er min oppsummering:
Skivebremser - holy s**t
Di2 - helt greit, men ingen dealmaker/-breaker

Topp
#2481096 - 04/05/2018 21:41 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Andrebo]
Lucifer- Offline
Entusiast

Sted: Norges flateste fylke..
Sitat: Andrebo
Problemet er heller perfeksjonismen ICON_TONGUE

Hehe ICON_SMILE

Selv om girene fungerer aldri så bra må jeg alltid ned å vri en kvarting på justerringsskruen på bakgiret, bare for å se om det kan optimaliseres noen få promille ekstra ICON_SMILE

Redigert av Lucifer- (04/05/2018 21:41)

Topp
#2481129 - 04/05/2018 23:55 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Lucifer-]
Andrebo Offline
Fersking

Sitat: Lucifer-
Hehe ICON_SMILE

Selv om girene fungerer aldri så bra må jeg alltid ned å vri en kvarting på justerringsskruen på bakgiret, bare for å se om det kan optimaliseres noen få promille ekstra ICON_SMILE

Kjenner meg igjen ICON_GRIN

En ting jeg glemte å nevne: Jeg syns hendlene til Di2/hydraulisk er mye bedre å holde i enn mekanisk/hydraulisk. Sistnevnte er større og mer klumpete.

Topp
#2482201 - 09/05/2018 15:53 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Må innrømme at det varmer med god omtale av doningen man selv har landet på etter lange funderinger. Roadmachine har også i år nådd opp på Road Cycling UKs 100 hottest road cycling products med rimelig god anbefaling:

A bike almost without compromise or weakness - could this be the best endurance machine we have ever tested?

RCUK: BMC Roadmachine

Vedlegg
RCUK 100.jpg (2180 nedlastinger)

Topp
#2482456 - 10/05/2018 23:21 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Talgos Offline
Entusiast

Sepeda: vurderte du aldri den nye Trek Domane?

Topp
#2482567 - 11/05/2018 14:34 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Talgos]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: Talgos
Sepeda: vurderte du aldri den nye Trek Domane?

Godt spørsmål!

Jeg er ikke i den minste tvil om at nyeste versjon av Trek Domane Disc er en utmerket sykkel med en allsidighet som er på linje med Roadmachine, om enn i et noe annet spekter. Har merket meg at toppmodellen ble kåret av Bikeradar til årets superbike 2017.

Den gang da jeg fortsatt trodde at krossykkel var svaret for ultimat allsidighet, drømte jeg om Trek Boone med mekanisk demping IsoSpeed, som med hell brukes i Domane ICON_SMILE

Jeg var oppmerksom på at frem til 2015/16, da Endurace, Roadmachine og Paralane ble lansert, var Domane landeveissykkelen med størst dekklaring, tett fulgt av Synapse. Men jeg hadde ikke festet meg spesielt ved den oppdaterte versjonen av Domane, som kom i 2016, og vurderte den ikke nøye før jeg havnet på Roadmachine.

I ettertid har jeg sett nærmere på modellen. I tråden Beste allsidige landeveissykler sammenlignet jeg de viktigste data for enhver sykkel, geometrien.

For dem som ikke leser slikt flytende, anbefaler jeg Landeveis Geometrisk vekkelse.

Alle mål gjelder karbon-versjoner, er hentet fra størrelse 54/M og oppgitt i mm.

Av målene er det umiddelbart klart at Trek har sine ord i behold når de uten noe mer om og men omtaler geometrien som endurance, altså komfortracer.

I motsetning til særlig Canyon med Endurace og BMC med Roadmachine, ser ikke Trek ut til å ha ambisjoner om å legge Domane nærmere en tradisjonell rittsykkel. Forholdsvis høyt forholdstall mellom stack og reach gir mer oppreist sittestilling. Litt slakkere styrerørvinkel, rimelig langt kjedestag og rikelig akselavstand gir stabilitet, men kanskje ikke utpreget kjapp styring og livlighet. Høyt krankdropp (lav krank) bidrar også til stabilitet, men øker potensielt faren for at pedal slår i bakken i krappe svinger.

Samtidig skal jeg passe meg for å lese for mye inn i de geometriske målene. Bikeradar omtaler Domane som a blisteringly fast, competent bike that will expand your horizons.

Det er verdt å merke seg at serien kommer med forskjellige grader av IsoSpeed og de rimeligeste modellene i alu gir begrenset demping. Man må opp i høyeste grad av karbon i rammen for å få justerbar IsoSpeed både foran og bak. Det er helt forståelig, men likevel synd for alle oss med begrenset budsjett.

Jeg legger stor vekt på vibrasjonsdemping og er overbevist om at man sykler lengre og raskere på en sykkel som reduserer tilbakemeldingene fra underlaget enn en utpreget stiv sykkel med lav vibrasjonsdemping. Her scorer Domane høyt. Men personlig foretrekker jeg at vibrasjonsdempingen kommer som en følge av hvordan rammesett er konstruert og hvordan karbon er lagt. Proprietære løsninger som Treks IsoSpeed og Specializeds Future Shock får meget gode tilbakemeldinger, men jeg forsøker å unngå kompliserte, mekaniske løsninger. Jeg er også en smule skeptisk til rammesett som krever særlig dempende setepinner som Canyons utmerkede VCLS 2.0 for å oppnå ønsket vibrasjonsdemping. Har derimot sansen for f.eks. Synapses SAVE micro suspension.

Utover det jeg kunne lese ut av de geometriske dataene, var det som nevnt særlig to forhold som førte meg i retning av Roadmachine:

- I særklasse god omtale i tester, bl.a. Gran Fondo Cycling Magazines store gruppetest av allsidige landeveissykler, der også Domane, Endurace og Specialized Roubaix inngikk.

- I særklasse imøtekommede og fleksibel holdning hos Unaas, som satte sykkelen opp med komponenter fullstendig etter mitt ønske uten merkostnad for arbeidet, tok enkelte komponenter i innbytte på gode betingelser, og kunne tilby håndlagede hjul med tryggheten som to års gratis service medfører.

Men altså Domane: Avslappet geometri, IsoSpeed og klaring for brede dekk tilsier at dette er den mest komfortable sykkelen blant dem jeg har stilt sammen - og trolig den mest komfortable i sin klasse. Jeg er heller ikke i tvil om at den er rask. Alt i alt fremstår den som et meget godt valg.

Topp
#2482576 - 11/05/2018 15:00 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Talgos Offline
Entusiast

Bra oppsummert Sepeda!

Jeg ser at Domane også kan fås i en mer aggressiv utgave med Pro Endurance geometri og dyrere carbon. Denne kan kun kjøpes via deres Project One. Jeg har ikke funnet geometrien på denne utgaven.

Og nå opplyser Trek at maks dekklaring er 35mm.

Men jeg må si Roadmachine står veldig høyt på ønskelisten min nå! Hadde det kommet en ny utgave med litt bedre dekklaring så hadde den vært tilnærmet perfekt.

Topp
#2482591 - 11/05/2018 16:16 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Andrebo Offline
Fersking

Jeg syklet på en Domane inntil nylig (2014-modell, men lik stack/reach som nåværende modell), og min erfaring er at sittestillingen er for oppreist. Jeg har logget ca 3600 km på den i løpet av det siste året og har brukt den både i Norge og på større turer i utlandet. Du skal være veldig god venn med setet ditt for å sitte så oppreist, siden rumpa di bærer mye mer vekt sammenlignet med en sykkel med mer aggressiv geometri. Turer over 120 km var ikke aktuelt for meg, utelukkende grunnet vondt i rumpa. Jeg kunne selvsagt brukt mer tid på å finne passende sete; jeg stoppet på sete nummer tre. Til gjengjeld ble jeg aldri sliten i nakke, skuldre eller håndledd, og jeg opplevde heller ikke at hendene sovnet. Men jeg opplevde sykkelen som så treg i svinger at jeg etter hvert mistet selvtilliten i utforkjøringer. Antagelig ikke noe problem om du er god til utforkjøring eller tar det veldig rolig. Selv har jeg gått over til en sykkel med mye mer aggressiv geometri, men skulle jeg valgt komfortracer igjen hadde nok valget falt på det samme som Sepeda - en Roadmachine.

Topp
#2485543 - 24/05/2018 13:22 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Talgos Offline
Entusiast

Cyclingtips.com har testet Roadmachine 01 nå:

https://cyclingtips.com/2018/05/bmc-road...ks-its-a-racer/

Topp
#2485551 - 24/05/2018 14:01 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Andrebo]
EspenS Offline
Entusiast

Sitat: Andrebo
min erfaring er at sittestillingen er for oppreist

Gode poenger du har i innlegget ditt. Det er dessverre en utbredt misforståelse at komfortsykkel er synonymt med mer komfortabelt. Det er slett ikke slik at det å sitte mer oppreist og kortere i overrøret nødvendigvis er mer komfortabelt, det varierer fra person til person om geometri vil funke, og jeg tror endel på komfortsykler sitter for kort. På mange av ikke-komfort-syklene har det dessuten skjedd mye med komforten de siste årene. Jeg har selv gått fra Synapse til SuperSix og er fornøyd med det. Der fikk jeg en geometri som passet meg bedre out-of-the-box.

Topp
#2485892 - 25/05/2018 16:45 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: EspenS]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: EspenS
Det er slett ikke slik at det å sitte mer oppreist og kortere i overrøret nødvendigvis er mer komfortabelt, det varierer fra person til person om geometri vil funke, og jeg tror endel på komfortsykler sitter for kort.

Vet ikke om du er klar over det, men ditt innlegg kom rett etter Talgos link til test som viser at nettopp dette hensynet ivaretas på Roadmachine ICON_SMILE

Endurance road bikes have traditionally paired their softer ride qualities, slightly fatter tires, and mellower handling with more upright positioning, presumably to better suit the less-sporting aspirations of the people expected to buy them. However, what if you want all of those former performance qualities, but still want the bike to fit like a race bike? Is there anything wrong with wanting a smooth ride on rough pavement along with an aggressive position?

BMC’s Roadmachine ventures into somewhat strange territory by filling that niche. It’s stable and composed like a good endurance machine, but positions its rider as if they’re about to line up for Paris-Roubaix. It’s a bold decision that may prove a tough sell in the general marketplace, but it’s an enticing option for progressive roadies that want to go fast on more than just glass-smooth tarmac.

The Roadmachine is as fleet-footed in most situations as a good dedicated road racing bike, but yet far more capable on a wider range of surfaces, and yet it doesn’t force its rider into a relaxed position or neuter the sportiness with overly numb handling.

BMC Roadmachine: The endurance bike that thinks it’s a racer

Omtalen av James Huang er blant de mest presise jeg har lest og er en fullgod forklaring på hvorfor jeg valgte Roadmachine. Min eneste innvendig er at jeg synes at han undervurderer vibrasjonsdempingen (med mindre 01 oppleves merkbart hardere enn 02) og sykkelens evne til å takle grus så vel som asfalt og brostein ICON_SMILE

Topp
#2485902 - 25/05/2018 17:35 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
EspenS Offline
Entusiast

Nei, mitt innlegg var en generell betraktning, som oppfølging på en annen generell betrakning, og ikke myntet på bmc roadmachine.

Topp
#2490692 - 13/06/2018 13:11 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Talgos Offline
Entusiast

Nå kommer det en ny gravel versjon av Roadmachine til høsten med aluminium ramme.

Roadmachine X har plass til litt bredere dekk og er litt lengre og slakkere enn de andre Roadmachine modellene.

https://www.bmc-switzerland.com/us-en/bikes/bike-detail/url_variation/1170/
https://www.bikeradar.com/road/news/article/bmc-roadmachine-x-52420/

Hva synes dere? Kanskje litt konservativt å bare øke dekkbredden til 34 mm!

Topp
#2490700 - 13/06/2018 13:39 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Jåddhå Offline
Entusiast

Usikker. Hverken fugl eller fisk? 34 mm ikke bredt nok på skikkelig grovgrus, samtidig som det er for bredt for hovedsaklig asfalt?

Topp
#2490718 - 13/06/2018 14:39 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Talgos]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Roadmachine X er ikke gravel og markedsføres (forhåpentligvis!) ikke som gravel. Det er en all-road-versjon med hakket mer allsidige komponenter enn 03 - og dermed en kvikk sykkel som er fullt i stand til å takle grus så vel som landevei ICON_SMILE

The Roadmachine X is your new all-road companion for ventures into unknown territory. A confident and lightweight all-rounder that is at home on endless adventure rides, scenic b-road commutes, and light-duty touring.
Roadmachine X DNA

Tilnærmingen er m.a.o. europeisk all-road, ikke amerikansk gravel.

Så vidt jeg kan se, er det samme rammesett som 03, men satt opp med slangeløse felger, bredere dekk og lettere utveksling/1x11. Bekreftes av Bikerumor.

Samme som Trek gjorde med Domane Gravel og Cannondale har gjort med bl.a Synapse, CaadX og SuperX i sin SE-serie.

Oppdatering: Ser at Talgos har kommet til lignende konklusjon mens jeg redigerte ICON_SMILE Men i motsetning til Trek med Domane Gravel, prøver altså ikke BMC å late som om dette er fullblods gravel ICON_SMILE

For å fortsette parallellen til Trek, kommer BMC noengang med sykkel tilsvarende Checkpoint? Mine 5 cent er nei, men hvem vet?

Selv tror jeg Roadmachine X i praksis kan fungere utmerket for mange, med slangeløst oppsatte WTB Exposure 34 mm eller andre dekk etter ønske. Og med fester for skjermer og bagasjebærere. Nettopp hva jeg er glad i selv - en allsidig landeveissykkel som takler det meste og ikke en spesifikk grussykkel. N minus 1 fremfor N pluss 1 ICON_SMILE

Vedlegg
BMC Roadmachine X versus 03.jpg (3451 nedlastinger)

Topp
#2490719 - 13/06/2018 14:43 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Talgos Offline
Entusiast

Etter å ha studert tallene litt så er Roadmachine X ramma tilsynelatende helt lik Roadmachine 03. Evt justert litt på kjede- og setestagene for å få plass til 2mm bredere dekk.

Ligner litt på stuntet Trek gjorde da de lanserte Domane Gravel...

Topp
#2490754 - 13/06/2018 17:50 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
lim3 Offline
Veteran

På vei hjem fra lansering av 2019 modeller av Bmc nå.

Roadmachine X er akkurat lik geometri av hva Roadmachine 03 var.

Topp
#2490767 - 13/06/2018 19:18 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Nå lagt ut video: The BMC Roadmachine X - Get out and ride!

I grunnen akkurat slik jeg bruker min RM 02 ICON_SMILE selv om bredere dekk med en smule mønster på sidene vil kunne gi bedre grep og komfort når det blir røft. Også et pluss at originale felger på X er slangeløse!

En annen ting jeg har glemt å nevne: Det hender at det trekkes frem som et minus at det ikke er hendel på den gjennomgående akslingen på forhjulet på RM. Prisen å betale for redusert luftmotstand skal da være at man må ha med unbrakonøkkel for å løsne av hjulet f.eks. ved punktering.

Det stemmer faktisk ikke.

Hendelen på DT Swiss-bakakslingen kan enkelt tas av og brukes også på forakslingen. En artig liten detalj som det er nyttig å vite om ICON_SMILE

Vedlegg
Bakaksling.jpg (1526 nedlastinger)

Topp
#2490777 - 13/06/2018 20:37 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: lim3]
Talgos Offline
Entusiast

Sitat: lim3
På vei hjem fra lansering av 2019 modeller av Bmc nå.

Roadmachine X er akkurat lik geometri av hva Roadmachine 03 var.

VAR? Vil Roadmachine 03 utgå? Eller kommer det ny versjon av Roadmachine for 2019?

Topp
#2490816 - 13/06/2018 22:17 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Gråstein Offline
Besatt

Tell me more, tell me more! Hva kommer fra BMC neste år?

Topp
#2490848 - 13/06/2018 23:58 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Gråstein]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: Gråstein
Tell me more, tell me more! Hva kommer fra BMC neste år?

Emil vet, mens jeg bare tipper: Timemachine Road Disc?

Topp
#2490858 - 14/06/2018 03:49 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Gråstein Offline
Besatt

Du er ikke alene om å tro det. Litt googling, og denne fine oversikten over rykter og bekreftelser dukket opp:

https://cyclingtips.com/2018/06/road-bik...-approved-list/

Topp
#2490862 - 14/06/2018 07:31 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Gran Fondo Cycling Magazine har allerede testet Roadmachine X, men synes ikke å ha fått med seg at det er en modifisert versjon av RM 03. Dermed blir igjen dekklaring et lite ankepunkt i det som ellers er meget god omtale:

BMC Roadmachine X review: With the BMC Roadmachine X Swiss manufacturer BMC is delivering a perfect compromise between all-road fun and road bike performance.

Selv synes jeg BMC bør profilere modellen klart som del av sin One-bike Collection og dermed en rask, allsidig landeveissykkel med dragning mot eventyr. Denne kategorien drukner lett i strømmen av grovere grussykler, men er nærmere hva mange vil ha mest nytte og glede av. Tror jeg.

Topp
#2490879 - 14/06/2018 08:20 Re: BMC Roadmachine - erfaringstråden! [Re: Sepeda]
Trond Helge Offline
Veteran

Sted: Bergen
Hmm, jo mer jeg ser av BMC Roadmachine X, jo mer ser jeg hva som skjer når den siste felgbremssykkelen blir byttet ut (kanskje neste år..) hos meg ihvertfall...

Synd det ikke er BMC forhandlere her i Bergen dog...

Topp
Side 3 av 5 < 1 2 3 4 5 >

Moderator:  Valentino 

Abonner

OM TERRENGSYKKEL

Terrengsykkel skriver om gode sykkelopplevelser. Her møter du ildsjelene og de som pusher grensene. Terrengsykkel gir deg inspirasjon til å sykle mer og finne nye stier. Grundige utstyrstester gjør at du velger riktig utstyr du kan ha lenge. Vi belyser kontroversielle temaer og gir rom for gode argumenter.

Redaksjonen arbeider etter Redaktørplakaten. Holdninger og meninger i Terrengsykkels reportasjer er ikke nødvendigvis i tråd med redaksjonens syn.

Kontakt

Fri Flyt AS
Postboks 4767 Nydalen,
0421 Oslo

KUNDESERVICE ABONNEMENT
kundeservice@friflyt.no
Vi svarer raskt på epost.

NYHETSBREV
Meld deg på nyhetsbrevet

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS 
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå