Muligheter
#2483656 - 16/05/2018 09:01 Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One?
TNO Offline
Avhengig

Sted: Oslo
Har satt opp hjula mine slangeløst med Pro One, men opplever til stadighet at jeg punkterer. Etter å ha kommet hjem etter tur er ramma tilsølt med guffe og på gulvet der sykkelen står lagret. Nå tetter jo guffa ganske så effektivt, men lurer litt på om ikke dekket er litt i underkant svak for punkteringer. Dette har skjedd flere ganger i år. Punkterte ellers aldri på GP 4000s II.
Noen erfaringer?

Topp
#2483670 - 16/05/2018 09:27 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: TNO]
EmilZipp Offline
Besatt

Sted: Nesodden
Sitat: TNO
Har satt opp hjula mine slangeløst med Pro One, men opplever til stadighet at jeg punkterer. Etter å ha kommet hjem etter tur er ramma tilsølt med guffe og på gulvet der sykkelen står lagret. Nå tetter jo guffa ganske så effektivt, men lurer litt på om ikke dekket er litt i underkant svak for punkteringer. Dette har skjedd flere ganger i år. Punkterte ellers aldri på GP 4000s II.
Noen erfaringer?

Guffa skal ikke lekke ut. Jeg gjetter på at du ikke har fått "installasjonen" helt til fremfor problemer med selve dekket... Jeg fikk min første med slangeløst i begynnelsen av april og det har ikke sivet ut en dråpe og jeg har heller ikke punktert på 130 mil. Jeg har riktignok Zipp Tangente dekk.

Topp
#2483674 - 16/05/2018 09:36 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: TNO]
pontiff Offline
Søk hjelp!

Sted: Sagene
Jeg har gode erfaringer med Pro One. Holder godt på lufta og er veldig punkteringssikre.

For meg høres det også ut som om du ikke har fått det helt tett.

Topp
#2483676 - 16/05/2018 09:43 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: TNO]
Alpers Offline

Besatt

Sted: På kontoret
Hva slags felger har du?
@landevei
@henrikalpers

Topp
#2483689 - 16/05/2018 10:02 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: Alpers]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sted: bergen
Jeg har snart en hel sesong på pro one slangeløst, og hundrevis av mil. Ingen punkteringer , men ser at jeg må bytte om dekkene nå for å slite jevnt.
Er strålende fornøyd :-) Men erfaringer med å sette de opp (raynolds assult) er nyttig å ha. Nå er jeg komfortabel med det, og da går jeg neppe tilbake til slanger.
Har sett noe tråd/meitemark aktige greier til tetting ved større hull, noen som vet hvor det kjøpes? Og evt hva det produktet heter?

Topp
#2483690 - 16/05/2018 10:04 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: TNO]
sykkeloyvind Offline

[sensurert]

Har også mange hundre mil på Pro One 28 mm slangeløst. Syklet grus, sti, kjerrevei, asfalt - ingen punkteringer siden de ble montert i mai 2017.
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no

Topp
#2483696 - 16/05/2018 10:07 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: TNO]
TNO Offline
Avhengig

Det er Unaas Ltd hjul. Hjula er pottetette. Det er masse smårift i dekka. I går kveld etter jeg kom hjem begynte det å sive ut luft av et hull i dekket. Jeg snurra hjulet rundt og guffa tetta. Det var et hull på størrelse 2mm i dekket. Det er jo mulig at dette ikke hadde punktert hvis jeg hadde hatt slange i.
så lenge guffa tetter er det jo greit, men synes det spruter litt ofte guffe.

Redigert av TNO (16/05/2018 10:08)

Topp
#2483714 - 16/05/2018 10:39 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: vortex surfer]
helomoto Offline
Avhengig

Sted: Asker/Oslo/Larvik
Sitat: vortex surfer
Har sett noe tråd/meitemark aktige greier til tetting ved større hull, noen som vet hvor det kjøpes? Og evt hva det produktet heter?
For eksempel Dynaplug

Redigert av helomoto (16/05/2018 10:39)

Topp
#2483724 - 16/05/2018 10:56 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: helomoto]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Vurderer selv Dynaplug Racer ICON_SMILE

Så har man alltid gode gamle Sahmurai Sword, som er nevnt i Landevei.

Har til gode å punktere på slangeløse dekk, men hører gjerne om erfaringer, spesielt hva som er best egnet for landeveisdekk.

Alpers brukte jo slik gummiorm da han punkterte i bjørneterreng på sin ferd gjennom Statene ICON_SMILE

Topp
#2483730 - 16/05/2018 11:07 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: TNO]
magnusc Offline
Veteran

Sted: Hovedstaden
Kjører du slangeløst så anbefaler jeg deg å holde deg unna rittdekk og lettvektsdekk fra Schwalbe. Gummien er rett og slett lite holdbar! RocketRon, ThunderBurt, X-one, alt får hull ekstremt lett og guffa klarer ikke tette.

Topp
#2483734 - 16/05/2018 11:12 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: magnusc]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Du nevner jo alt unntatt landeveisdekk her, da ICON_SMILE

Har G-One Speed og det har imponerende slitestyrke og punkteringsmotstand. Aldri punktert gjennom de siste to sesongene med daglig bruk på landevei og grus, rundt 20 mil ukentlig,

Alpers krysset altså Statene på dekket uten å slite det ut.

Pro One har gjerne lavere slitestyrke enn f.eks. GP 4000 SII, men noe må man ofre for herligheten.

Topp
#2483756 - 16/05/2018 12:26 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: TNO]
Valentino Offline

Søk hjelp!

Sted: Gylne Gutuer, Ottestad
Jeg synes at Pro One er relativt sart. Men det er litt dårlig gjort å sammenlikne med GP4000sII, som har like mye gummi i slitebanen som en Panzer V Tiger hadde stål i fronten.
Facebook Twitter: @landevei

Topp
#2483997 - 17/05/2018 12:40 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: TNO]
Byråkratsiggen Offline
Tørr bak øra

Jeg har vel fått knappe 1000km på mine pro one 28mm, og har i løpet av våren fått 4 store kutt i bakdekket. Har syklet på mye dårlig asfalt og noe grus her i Belgia, 2 av kuttene kom under Paris-Roubaix challenge, 1 kom på vei til LBL challenge og det medførte punktering som ble tettet uten guffesprut. Merket det i startområdet siden dekket hadde mistet en del luft. På ett av stoppene underveis opplevde jeg det samme som en nevnte i et tidligere innlegg, det sev luft ut fra et av kuttene, men ved å spinne hjulet noen runder så ble det tett. Så jeg deler Valentino sin vurdering om at de er noe sart, så jeg ville ikke hatt dem som førstevalg til grus.

Men jeg er veldig fornøyd med dekkene, god kjørefølelse og merkbart mer komfort på min CAAD 10 enn Conti GP 4000 S II 25mm med latex slanger som jeg brukte tidligere. Men jeg lurer på om veigrepet på vått føre kanskje ikke er det aller ypperste? Noen andre som deler den erfaringen?

Topp
#2484046 - 17/05/2018 21:22 Re: Punkteringsstyrke Schwalbe Pro One? [Re: Byråkratsiggen]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sted: bergen
Ja, jeg opplever dekket også litt svakt på vått. Men jeg tar det heller bare litt roligere;-) Jeg er ferdig ( hvertfall for noen år) med å kjøre fort, nå er det langt som gjelder:-)

Topp

Moderator:  Valentino 

Abonner

OM TERRENGSYKKEL

Terrengsykkel skriver om gode sykkelopplevelser. Her møter du ildsjelene og de som pusher grensene. Terrengsykkel gir deg inspirasjon til å sykle mer og finne nye stier. Grundige utstyrstester gjør at du velger riktig utstyr du kan ha lenge. Vi belyser kontroversielle temaer og gir rom for gode argumenter.

Redaksjonen arbeider etter Redaktørplakaten. Holdninger og meninger i Terrengsykkels reportasjer er ikke nødvendigvis i tråd med redaksjonens syn.

Kontakt

Fri Flyt AS
Postboks 4767 Nydalen,
0421 Oslo

KUNDESERVICE ABONNEMENT
kundeservice@friflyt.no
Vi svarer raskt på epost.

NYHETSBREV
Meld deg på nyhetsbrevet

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS 
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Alexander Hagen | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå