Side 2 av 2 < 1 2
Muligheter
#2467545 - 27/02/2018 15:32 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
Harald_D Offline
Avhengig

Sted: Årnes
Hei

Tenker jeg går for Ghost-en. Ulegra 8000 og Fulcrumhjul til den prisen, blir en "killer" for meg. Trenger jeg bredere dekk enn 25-28 mm, tar jeg Hardtail-en i stedet :-)

Er jo uansett 30 dager åpent kjøp hos XXL,om den ikke står til forventningene (noe jeg absolutt tror den gjør).

Harald D

Topp
#2468313 - 04/03/2018 13:17 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
Ullernåsen Offline
Fersking

Sted: Oslo
Jeg synes den Ghost-en så ut som et knallkjøp. Blir fristet selv.

Topp
#2468326 - 04/03/2018 15:08 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
sundan2k Offline
Besatt

Sted: Gjøvik
Hvilken av de to?
Ser at den ene er beskrevet med Elektriske gir, med det vises ikke på bildene...

https://www.xxl.no/ghost-nivolet-6-8-ultegra-18-landeveissykkel-unisex/p/1145312_1_style

Topp
#2468329 - 04/03/2018 15:24 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: sundan2k]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Det er Nivolet X 7.8 med skiver som diskuteres i tråden.

Det er åpenbart noe galt med omtale av Nivolet 6.8, ja. Spesifikasjoner og bilde hos XXL og på Ghosts hjemmeside stemmer ikke overens med XXL sin tekst. Alt tyder på at sykkelen har mekaniske gir, mens XXL skriver elektroniske. Rotete av XXL, dette - og problematisk for både selger og kjøper dersom man bestiller sykkelen basert på omtale i teksten.

Topp
#2468334 - 04/03/2018 15:58 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: Sepeda]
sundan2k Offline
Besatt

Sted: Gjøvik
Sitat: Sepeda
Det er Nivolet X 7.8 med skiver som diskuteres i tråden.

Det er åpenbart noe galt med omtale av Nivolet 6.8, ja. Spesifikasjoner og bilde hos XXL og på Ghosts hjemmeside stemmer ikke overens med XXL sin tekst. Alt tyder på at sykkelen har mekaniske gir, mens XXL skriver elektroniske. Rotete av XXL, dette - og problematisk for både selger og kjøper dersom man bestiller sykkelen basert på omtale i teksten.

Takker. Var litt for snar der og trodde jeg var på første side i tråden...

Der var jo en sykkel fra G-sport tidligere i høst som hadde skiver og Di2 til under 18000...

Di2 på nye Ultegra heter vel R8500, mens Di2 hydraulisk heter R8070

Det må da være en fil på Bikeshop sine sider. Sjekk prisen for og hendler og hendlene hver for seg...

Unnskyld avsporingen...

Redigert av sundan2k (04/03/2018 16:09)

Topp
#2469287 - 09/03/2018 15:21 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: Harald_D]
Harald_D Offline
Avhengig

Da har jeg bestillt Ghost-en :-)

Harald D

Topp
#2469306 - 09/03/2018 16:21 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: Harald_D]
SmurfN Offline
Medlem

Har helt ærlig fortsatt ikke bestemt meg jeg ICON_TONGUE landa tilbake på enduracen med ultegra foreløpig, tilbudet på ghosten går jo ut på søndag eek

Redigert av SmurfN (09/03/2018 16:22)

Topp
#2469312 - 09/03/2018 16:37 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: Harald_D]
EmilZipp Online
Besatt

Sted: Nesodden
Sitat: Harald_D

Harald D

Grattis m flott sykkel :-)

Topp
#2469322 - 09/03/2018 19:29 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: EmilZipp]
Harald_D Offline
Avhengig

Sitat: EmilZipp
Sitat: Harald_D

Harald D

Grattis m flott sykkel :-)

Takk. Spent på overgangen fra Campa til Shimano

Harald D

Topp
#2470033 - 13/03/2018 18:41 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
Ullernåsen Offline
Fersking

Sitat: SmurfN
Har helt ærlig fortsatt ikke bestemt meg jeg ICON_TONGUE landa tilbake på enduracen med ultegra foreløpig, tilbudet på ghosten går jo ut på søndag eek

Det kommer sikkert tilbake, bare å være på hugget.

Topp
#2470126 - 14/03/2018 10:05 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: Ullernåsen]
SmurfN Offline
Medlem

Jeg lot det tilbud gå fra meg ICON_TONGUE jeg er på randen til å bestille denne nå: https://www.canyon.com/no/road/endurace/2018/endurace-cf-sl-disc-8-0.html

Men jeg var innom Anton sport i helgen og ble desverre forelsket i denne: https://www.antonsport.no/cannondale-64-synapse-carbon-disc-se-ultegra-p11439
Men den er litt for mye utenfor budsjett til at jeg kan forsvare det, samtidig som den er en smule tyngre en enduracen, ser det ut til.

Topp
#2470148 - 14/03/2018 10:56 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
EmilZipp Online
Besatt

Jeg lot det tilbud gå fra meg ICON_TONGUE jeg er på randen til å bestille denne nå: https://www.canyon.com/no/road/endurace/2018/endurace-cf-sl-disc-8-0.html

Men jeg var innom Anton sport i helgen og ble desverre forelsket i denne: https://www.antonsport.no/cannondale-64-synapse-carbon-disc-se-ultegra-p11439
Men den er litt for mye utenfor budsjett til at jeg kan forsvare det, samtidig som den er en smule tyngre en enduracen, ser det ut til.

Om du forteller historien hos Anton og sier du står mellom disse to syklene og max du kan betale er 27.500 kan det jo hende de biter på. Det verste som kan skje er at de sier nei... Jeg synes Synapse'n er utrolig flott men litt rart at SE modellen ikke tar mer enn 32 mm dekk (men ja det holder til det aller meste)...

Topp
#2470172 - 14/03/2018 11:58 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: EmilZipp]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Jeg synes Synapse'n er utrolig flott men litt rart at SE modellen ikke tar mer enn 32 mm dekk...

Fin sykkel!

I mangel av grus/eventyrmodell utover den særegne, men noe begrensede Slate, har Cannondale satt på slangeløse felger, brede grusdekk og lett utveksling på eksisterende kross- og landeveisrammer i SE-serien. Synapse SE er altså alminnelig Synapse-ramme med oppgitt 32 mm dekklaring. Det er flott og bra, men jeg vil anta at det bare er et spørsmål om tid før Cannondale kommer med en fullblods grus/eventyrmodell, slik Trek nettopp gjorde med sin Checkpoint og Canyon kommer med om få dager.

Trek har fått på pukkelen for i høst å lansere Domane Gravel, som var alminnelig Domane-ramme med bredere dekk, og få måneder deretter å lansere sin Checkpoint. Litt kjedelig for dem som investerte i Domane Gravel for gravel grinding.

Blant SE-modellene er jeg svak for Synapse Apex 1 SE, mest p.g.a. fargen ICON_SMILE

Canyon solgte som rent nettmerke historisk nettopp på pris og vekt, i likhet med husmerker. Nå er kvaliteten på Canyons sykler meget høy samtidig som pris og vekt fortsatt er lav, og det er imponerende. Andre merker prioriterer ikke i samme grad vekt og legger i en del tilfeller større vekt på balanse mellom stivhet og vibrasjonsdemping. Og forhandlerleddet medfører selvsagt høyere priser. Men som jeg har nevnt i andre tråder, skal man ikke undervurdere verdien av å handle hos LBS og få både veiledning, tilpassing og oppfølging.

Topp
#2470226 - 14/03/2018 14:41 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: Sepeda]
SmurfN Offline
Medlem

Om du forteller historien hos Anton og sier du står mellom disse to syklene og max du kan betale er 27.500 kan det jo hende de biter på. Det verste som kan skje er at de sier nei... Jeg synes Synapse'n er utrolig flott men litt rart at SE modellen ikke tar mer enn 32 mm dekk (men ja det holder til det aller meste)...

Jeg pratet litt med en selger der å spurte om prisene var prutbare ICON_TONGUE han sa bare at den var satt ned nå fra mandagen av til 29k prisen fra 35k, så virket ikke så lysten på det. Mulig jeg kan gi et forsøk til ICON_WINK

Jeg synes Synapse'n er utrolig flott men litt rart at SE modellen ikke tar mer enn 32 mm dekk...

Fin sykkel!

I mangel av grus/eventyrmodell utover den særegne, men noe begrensede Slate, har Cannondale satt på slangeløse felger, brede grusdekk og lett utveksling på eksisterende kross- og landeveisrammer i SE-serien. Synapse SE er altså alminnelig Synapse-ramme med oppgitt 32 mm dekklaring. Det er flott og bra, men jeg vil anta at det bare er et spørsmål om tid før Cannondale kommer med en fullblods grus/eventyrmodell, slik Trek nettopp gjorde med sin Checkpoint og Canyon kommer med om få dager.

Trek har fått på pukkelen for i høst å lansere Domane Gravel, som var alminnelig Domane-ramme med bredere dekk, og få måneder deretter å lansere sin Checkpoint. Litt kjedelig for dem som investerte i Domane Gravel for gravel grinding.

Blant SE-modellene er jeg svak for Synapse Apex 1 SE, mest p.g.a. fargen ICON_SMILE

Canyon solgte som rent nettmerke historisk nettopp på pris og vekt, i likhet med husmerker. Nå er kvaliteten på Canyons sykler meget høy samtidig som pris og vekt fortsatt er lav, og det er imponerende. Andre merker prioriterer ikke i samme grad vekt og legger i en del tilfeller større vekt på balanse mellom stivhet og vibrasjonsdemping. Og forhandlerleddet medfører selvsagt høyere priser. Men som jeg har nevnt i andre tråder, skal man ikke undervurdere verdien av å handle hos LBS og få både veiledning, tilpassing og oppfølging.

Du er en ekspert på å gjøre meg usikker, Sepeda ICON_WINK

Jeg er mer på jakt på en landeveis sykkel enn en grus sykkel, vil helst ha en landeveis sykkel som fungerer fint på grus veiene rundt i nordmarka de dagene hvor jeg ikke vil ha noe med biltrafikken å gjøre, og det er for vått til å ta jeffsy inn på stiene i skogen. Der ligger vel synapsisen på lik linje som enduracen eller er synapsisen mer grus orientert? Hvis det det skulle blitt synapsisen så måtte det blitt den jeg linket til tidligere, falt pladasken for den grå fargen. Kan jo nevne at det tar meg 5 min å gå til Sykkeldelisk på Majorstua.

Topp
#2470233 - 14/03/2018 15:18 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Jeg er mer på jakt på en landeveis sykkel enn en grus sykkel, vil helst ha en landeveis sykkel som fungerer fint på grus veiene rundt i nordmarka de dagene hvor jeg ikke vil ha noe med biltrafikken å gjøre, og det er for vått til å ta jeffsy inn på stiene i skogen. Der ligger vel synapsisen på lik linje som enduracen eller er synapsisen mer grus orientert?

Jeg har ingen erfaring med noen av syklene, så dette blir ut fra hva jeg kan lese meg til:

- Rammene til Synapse og Endurace er begge egnet til både asfalt og grus, men ut fra tester og omtale, mistenker jeg at Synapse har hakket bedre vibrasjonsdemping/komfort mens Endurace er hakket hardere, men kanskje har hakket mer snert. Det kan høres ut som utelukkende pluss for Endurace, men man skal ikke glemme at komfort gjør at du sykler lengre og fortere. Spesielt på krevende underlag.

- Hva gjelder Synapse versus Synapse SE, vil Synapse gi deg lett landeveisutveksling og landeveisdekk, mens Synapse SE vil gi deg enda lettere grusutveksling og grusdekk originalt. Jeg liker at SE-versjonen har slangeløse felger, mens kassett 11-34 er litt voldsomt for landeveisbruk. Det er samme ramme, så begge kan enkelt tilpasses til ditt foretrukne bruk. Blir hipp som happ, men slangeløse felger er et pluss i min bok.

- Vær obs på at Synapse Disc Ultegra er til kampanjepris hos Sykkelsenteret. Samme sykkel er til salgs for enda bedre pris på forumet, men jeg mistenker at 51 er hakket for lite for deg ICON_SMILE

For ordens skyld: Jeg er overbevist om at du vil stortrives på alle modellene vi snakker om.

Topp
#2470612 - 16/03/2018 14:33 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
vviz Offline
Avhengig

Jeg er mer på jakt på en landeveis sykkel enn en grus sykkel, vil helst ha en landeveis sykkel som fungerer fint på grus veiene rundt i nordmarka de dagene hvor jeg ikke vil ha noe med biltrafikken å gjøre, og det er for vått til å ta jeffsy inn på stiene i skogen. Der ligger vel synapsisen på lik linje som enduracen eller er synapsisen mer grus orientert? Hvis det det skulle blitt synapsisen så måtte det blitt den jeg linket til tidligere, falt pladasken for den grå fargen. Kan jo nevne at det tar meg 5 min å gå til Sykkeldelisk på Majorstua.

Siden jeg tok meg tiden i en annen tråd, så bare linker jeg til den her, med følgende kommentar:

https://www.terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=2469800#Post2470604

Hvis du først og fremst skal ha en landeveisykkel, for å dekke asfalt-behovet ditt, og du bare en gang i blant skal frese gjennom noen råflotte autostradagrusveier i Oslomarka, trenger du egentlig å gjøre noe spesielle vurderinger for de grusturene? Vil ikke alle moderne landeveissykler takle det helt fint?

Jeg sykler på en 2014-modell som sikkert ble designet før "Groad" var en greie. Den sykler jo i (og gjennom) nord/vest og østmarka titt og ofte på 25mm dekk. I tillegg har jeg en cyclocross som brukes på alt fra asfalt til enkle stier. En samlet sykkelindustri har fortsatt ikke klart å overbevise meg om at jeg får igjen noe særlig for å smelle 20-30k på bordet for å få en hybrid-sykkel som skal legge seg midt i mellom disse to.

Topp
#2470615 - 16/03/2018 14:53 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: vviz]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Sitat: vviz
Vil ikke alle moderne landeveissykler takle det helt fint?

Det er jo nettopp moderne landeveissykler han vurderer ICON_SMILE Og det er betydelige forskjeller mellom dem. En Supersix er ikke en Synapse. Egenskapene på røft underlag er selvsagt en faktor å ta med i vurderingen når han først må velge.

Din neste sykkel vil jo heller ikke bli en tradisjonell landeveissykkel eller krossykkel, selv om de begge fungerer utmerket både på asfalt og røffere underlag ICON_SMILE Og ingen - heller ikke industrien - påstår at man må ha en tredje sykkel når du har både landeveis- og krossykkel, som vi alle har brukt og gledet oss over i alle år. Men en dag skal du jo bytte, og da er du kanskje glad for at industrien har utviklet nye og mer allsidige sykler, selv om du ikke har bruk for det akkurat nå ICON_SMILE

Forresten: Flotte innlegg i tråden om dekkbredde - og fin De Rosa!

Topp
#2470617 - 16/03/2018 15:00 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: vviz]
SmurfN Offline
Medlem

Takk for innspill! Tror jeg hvertfall jeg har klart å bestemme meg for og ikke ha en hard barka racer sykkel i denne omgang, vil ha alle muligheter oppe for tur alternativer uten å ha flere sykler nå, handler jo også om comfort nivået på turen.

kom over denne snutten om alternativene jeg har ICON_TONGUE : https://youtu.be/W5GuqxVD0bY?t=685

Topp
#2470661 - 16/03/2018 21:10 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
aambo Offline
Entusiast

Sykkelsenteret i Bergen har en annen Synapse 2018 Ultegra modell til 24990,00 . De sender over hele landet.

https://sykkelsenteret.no/sykler/racer/cannondale/synapse/cannondale-synapse-disc-ultegra-2018/

Skjønner ikke helt hvorfor SE modellen koster 5 k mer.

Topp
#2470675 - 16/03/2018 22:00 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: aambo]
SmurfN Offline
Medlem

Så den var linket tidligere her, må desverre bli den grå SE modellen for min del vis det skulle blitt synapsen, desidert finest i den fargen ICON_TONGUE

Topp
#2472187 - 24/03/2018 18:19 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
SmurfN Offline
Medlem

Slik endte det!

Er ikke plass til flere sykler i leligheten nå desverre!

Ett par bilder til her om du er intr: https://imgur.com/a/U9MV4

Special mentions: Sepeda, for kunnskap og deltakelse, ett stykk hjelpsom og kunnskapsrik sjel som jeg ser går igjen og igjen på forumet ICON_WINK

Topp
#2472216 - 24/03/2018 23:44 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
Sepeda Offline
Søk hjelp!

Gratulerer med vakker sykkel! Og tusen takk - har intensjon om å begrense meg en smule...

Har forresten ikke sett slangeløse WTB Exposure 30 mm med skinwall noe annet sted enn originalt i Cannondales SE Collection yes

Topp
#2472225 - 25/03/2018 09:22 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
vetleg Offline
Tørr bak øra

Fet sykkel! Gratulerer

Topp
#2472243 - 25/03/2018 12:47 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
EmilZipp Online
Besatt

Grattis, herlig sykkel !... bare å komme seg ut :-)

Topp
#2472244 - 25/03/2018 13:34 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: Sepeda]
Lunvik Offline
Tørr bak øra

Sted: Nordmøre
Gratulerer med flott sykkel!
Nå må våren komme!!!!!!!!!!!

Gratulerer med vakker sykkel! Og tusen takk - har intensjon om å begrense meg en smule...

Tror ikke det er ønskelig blant forumister.....

Redigert av Lunvik (25/03/2018 13:45)

Topp
#2472275 - 25/03/2018 18:37 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: SmurfN]
likeråsykle Offline
Medlem

Så utrolig fin!

Har selv også gått til anskaffelse av en synapse, og lurer litt på om det er det "det samme" hvilken krank man har? Har den 'vanlige' (eller ja, den jeg har sett oftest), hvor det står SI med store bokstaver og skulle helst hatt noe mer 'anonymt' (som den over her). Er det for eksempel bare å kontakte forhandleren og spørre om det er mulig å bytte krank? Eller eventuelt bestille en annen og bytte selv?

Ikke at det eeegentlig er så nøye da, hehe.

Topp
#2472289 - 25/03/2018 19:36 Re: Tenkte å skaffe meg en landeveis sykkel i år [Re: likeråsykle]
SmurfN Offline
Medlem

var en liten innkjøringstur idag. Fy søren som den flyter av gårde, noe helt annerledes enn terrengsykkel ICON_TONGUE Var noe ulyder og uriktig giring som jeg har justert nå, var gjort litt dårlig fra sykkeldelisk. styret satt også merkbart skeivt i forhold til hjul og ikke sentrert på stem. Bagateller, men litt dårlig.

Topp
Side 2 av 2 < 1 2

Moderator:  Valentino