Side 2 av 2 < 1 2
Muligheter
#2438083 - 14/09/2017 08:02 Re: Gunn Rita vraket til VM - hva tenker folk? [Re: olechr]
Valentino Offline

Søk hjelp!

Sted: Gylne Gutuer, Ottestad
Ja, det stemmer jo. Men løypa likner ikke den i Bergen, og sist Hitec kjørte Gylne Gutuer tok de firedobbelt.
Facebook Twitter: @landevei

Topp
#2438151 - 14/09/2017 11:44 Re: Gunn Rita vraket til VM - hva tenker folk? [Re: olechr]
Kriss Offline
Søk hjelp!

Sted: Børsa
Sitat: olechr
Sykkel er sykkel. I damefeltet er det de beste som sitter igjen til slutt. Er ikke like mange som kan holde inn til mål ved å gå i brudd som hos herrene.

Hvordan man har regnet seg frem til at det er 6 dameryttere som er bedre enn GD i en slik løype fatter jeg ikke. Vi ser jo gang på gang at når de beste mtb jentene er med på landevei er de helt i tet. Sist var vel Hovdenak som vant siste Ncup.

De greier ikke regne seg frem til det, derfor må de finne på andre argumenter..
Eneste muligheten til å ikke ta ut Lorvik til Ladies tour med eget hitec lag er og overfokusere på en svakhet (som hun i tillegg har blitt bedre på).. Fantastisk måte å bygge opp en utøver på gitt.

Og Gunn Rita i VM når det er 6 plasser i ei halvhard løype bør være lite å tenke på gitt.. Overlegen på kapasitet, så da må det fokuseres på noe annet for å få henne uaktuell. (Noe hun tydligvis var siden hun ikke var blant de 9 i bruttotroppen)
Kapasitet og kjørestyrke forvinner ikke når de bytter sykkel, selv om det ser ut for at en del tror det..

Tipper ved halvkjørt at minst halve laget er borte, Aalerud og Vita har nok ikke hjelperyttere så lenge

Topp
#2438165 - 14/09/2017 13:05 Re: Gunn Rita vraket til VM - hva tenker folk? [Re: Gew88]
EmilZipp Online
Ivrig

Sted: Nesodden
La oss støtte opp under de jentene som faktisk er tatt ut håpe de henger med og at vi slipper å høre "hva var det jeg sa" fra alt og alle. Jeg tror landslagsledelsen oppriktig mener de har tatt ut det beste laget så kan de som kjenner miljøet og rytterne mye bedre enn meg synse om det er riktig eller ei.

De de IKKE har lykkes med er å tydelig kommunisere hvordan de tenker og sørge for at kriterier for uttak til ritt osv henger på greip. Det at GRD hører om uttaket fra TV2 er bare så elendig lederhåndverk. Lederen for landslaget burde være så i puddingen at han snakker med alle aktuelle jevnlig og ikke håper at en annen tilfeldigvis finner en navneliste og ringer rundt.

De siste årene har det vært alt for mange eksempler på elendig ledelse innenfor ski, ballspill og sykkel. Men håndball har tydeligvis knekt koden, aldri noe tull selv om nåløyet for å komme med på laget er lite.....

Jeg heier på de norske jentene i VM og håper alle andre gjør det samme :-)

Topp
#2438192 - 14/09/2017 14:42 Re: Gunn Rita vraket til VM - hva tenker folk? [Re: Gew88]
oyvin Offline
Ivrig

Sted: Oslo
Utvikling og satse på de unge virker som et nesten absurd argument.

Hvis man ikke skal toppe laget for maksimal prestasjon i VM på hjemmebane, når skal man gjøre det da?

Topp
#2438314 - 15/09/2017 08:30 Re: Gunn Rita vraket til VM - hva tenker folk? [Re: EmilZipp]
Kriss Offline
Søk hjelp!

Sted: Børsa
Sitat: EmilZipp
La oss støtte opp under de jentene som faktisk er tatt ut håpe de henger med og at vi slipper å høre "hva var det jeg sa" fra alt og alle. Jeg tror landslagsledelsen oppriktig mener de har tatt ut det beste laget så kan de som kjenner miljøet og rytterne mye bedre enn meg synse om det er riktig eller ei.

De de IKKE har lykkes med er å tydelig kommunisere hvordan de tenker og sørge for at kriterier for uttak til ritt osv henger på greip. Det at GRD hører om uttaket fra TV2 er bare så elendig lederhåndverk. Lederen for landslaget burde være så i puddingen at han snakker med alle aktuelle jevnlig og ikke håper at en annen tilfeldigvis finner en navneliste og ringer rundt.

De siste årene har det vært alt for mange eksempler på elendig ledelse innenfor ski, ballspill og sykkel. Men håndball har tydeligvis knekt koden, aldri noe tull selv om nåløyet for å komme med på laget er lite.....

Jeg heier på de norske jentene i VM og håper alle andre gjør det samme :-)

Jeg heier på jentene og er helt uenig i uttaket.. Begge deler går fint, også samtidig.. ICON_SMILE

Topp
Side 2 av 2 < 1 2

Moderator:  Valentino