Muligheter
#1964179 - 27/05/2015 13:50 Innfellingshøyttalere, sonos, airplay...
PålGnål Offline
Veteran

Etasjen er ribbet til stenderene og nå har jeg muligheten til å skjule alt av kabler i veggene, felle inn høyttalere osv.
Var veldig interessert i lyd før, kunne mye, men nå har mye skjedd, interessen har dabbet litt av, men jeg installere noe som jeg ikke angrer på.
Tenkte å ha noe som er:
-skjult
-mulighet for trådløs avspilling via iPhone o.l
-fin lyd
-ikke for dyrt
-internettradio som fruen synes er enkel å betjene
-mulighet for tilkobling til spredenett

Tips, forslag, erfaringer og tilføyinger mottas med takk.

Topp
#1964218 - 27/05/2015 14:32 Re: Innfellingshøyttalere, sonos, airplay... [Re: PålGnål]
Tex Offline
Besatt

Sted: Asker
Jeg slår gjerne et slag for Sonos igjen ...
Har det nå i flere rom i huset, og det skulle tilfredsstille de behov som du nevner.

Ang. helt skjult anlegg. Ett sted må forsterkeren stå, og du kan jo ikke bygge den inn i veggen, heller. Vår Sonos Connect Amp står ute av syne i et skap i stuen. Jeg vet ikke om du har en slik mulighet.Men den trenger forsåvidt ikke stå i samme rom som høyttalerene. Hva med underetasje? Så trekker du høytalerkabler opp som du skjuler i veggen, og monterer innfelte høyttalere:
https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/innbyggingutendors-hoyttaler/

Med en Sonos Connect amp som er koblet med kabel til router kan du ha et trådløst spredenett rundt i huset.
https://www.hifiklubben.no/streaming/sonos/sonos-connectamp-tradlos-forsterker/

Blir så bra, atte!

Topp
#1964418 - 27/05/2015 22:44 Re: Innfellingshøyttalere, sonos, airplay... [Re: PålGnål]
Lid Offline
Veteran

Sted: Lista
Jeg har lagd meg noen små anlegg med billige forsterkere, gode små høytalere og AirPort Express. Blir billigere en Sonos og ikke minst i stereo. Og det aller viktigste for meg nemlig at jeg kan spille med AirPlay, noe som ikke funker med Sonos. Kommer nok til å kjøre samme opplegg i flere rom etterhvert med innebygde høytalere. Men har en stor fordel i at jeg har ett stort loft hvor jeg kan gjemme bort forsterkere og ledninger.

Topp
#1964429 - 27/05/2015 22:59 Re: Innfellingshøyttalere, sonos, airplay... [Re: PålGnål]
-eH- Offline
Medlem

Sted: Hønefoss
Slår et slag for Sonos jeg også! Det blir fort noen kroner, men det funker som bare rakkern ICON_SMILE Har flere soner med innfelte B&W høyttalere. Veldig fornøyd med høyttalerene, og det er veldig ålreit å slippe synlige høyttalere med tilhørende kabler. B&W har flere prisklasser, og det var i allefall mulig å høre på de forskjellige hos Hi-Fi klubben i Marus Thranes gt for ca 1,5 år siden.

Redigert av -eH- (27/05/2015 22:59)

Topp
#1964465 - 28/05/2015 06:58 Re: Innfellingshøyttalere, sonos, airplay... [Re: Lid]
Dan Offline
More than words

Sitat: Lid
Blir billigere en Sonos og ikke minst i stereo.

Sonos spiller selvfølgelig stereo. Enten så velger du å la én høyttaler spille stereo for seg selv eller så bruker du to og konfigurerer dem som høyre og venstre.

Topp
#1964476 - 28/05/2015 07:44 Re: Innfellingshøyttalere, sonos, airplay... [Re: Dan]
Lid Offline
Veteran

Sted: Lista
Sitat: Dan
Sitat: Lid
Blir billigere en Sonos og ikke minst i stereo.

Sonos spiller selvfølgelig stereo. Enten så velger du å la én høyttaler spille stereo for seg selv eller så bruker du to og konfigurerer dem som høyre og venstre.

Hehe ja selvfølgelig. Tenkte jo litt feil. Sonos er forsåvidt genial men liker ikke appen og synes AirPlay er bedre.

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå