Muligheter
#1703630 - 23/10/2013 13:06 alternative plasser til Gran Canaria for vinteren
RGi Offline
Entusiast

Sted: Stord/Oslo
Hei!

lurer på om det er noen som har noen alternative plasser til Gran Canaria for vintertrening på racer.. ICON_SMILE
må være litt temp og sol ICON_SMILE
-RGi

Topp
#1703829 - 23/10/2013 21:06 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
luna Offline
Tørr bak øra

Ryan Air flyr fra Haugesund til Alicante. Området rundt Altea har mange muligheter og er populært f.o.m mars måned.

Topp
#1703933 - 24/10/2013 07:40 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
RGi Offline
Entusiast

mars/april er vell mallorca tid? er det noe varmere i Altea kontra mallorca i denne perioden. Eg tenkte mer November, desember, januar og februar.

Topp
#1704363 - 24/10/2013 22:04 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
Elgvenn2 Offline
Besatt

Sted: Føynland
Tenerife!
Fra Los Cristianos er det mange muligheter og godt i været. Klarer du deg med litt lavere temp så er Orotavadalen og Puerto de la Cruz stedet.

Topp
#1704463 - 25/10/2013 08:55 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
olechr Offline
More than words

Sted: Lillestrøm
Spørs hva du er ute etter. Av kanarieøyene er jeg ikke i tvil om at Gran Canaria er best. Alternativet for min del er Mallorca. Finere å sykle men ikke like varmt.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.

Topp
#1705397 - 27/10/2013 16:45 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
frodebo Offline
Entusiast

Sted: Trondheim
Maspalomas er et utmerket utgangspunkt på Gran Canaria. Da har du mange forskjellige/varierte traseer lett tilgjengelig. Mange flyavganger til GC på vinteren, og stort utvalg i bosted på Maspalomas.

Sykler leier du på www.free-motion.net med utlevering på Meloneras (et steinkast fra fyret lengst sør i Maspalomas).

Enkelt, greit og fantastisk sykkelterreng.

Frode

Topp
#1705665 - 28/10/2013 11:26 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: frodebo]
DeepFu Offline
Ringrev

Sted: Narvik
Sitat: frodebo
Maspalomas er et utmerket utgangspunkt på Gran Canaria. Da har du mange forskjellige/varierte traseer lett tilgjengelig. Mange flyavganger til GC på vinteren, og stort utvalg i bosted på Maspalomas.

Sykler leier du på www.free-motion.net med utlevering på Meloneras (et steinkast fra fyret lengst sør i Maspalomas).

Frode

Skal nedover dit en uke i slutten av November. Har allerede booket sykler, men jeg lurte på hva man tar med av klær, og hva man kjøper der nede. Kunne trengt noen nye bibs + skjorter, men er usikker på om man bør handle før man drar, eller om utvalget er ok der nede. Og er det bare Free-Motion som finnes eller er det andre (sykkel)butikker der?

Topp
#1705696 - 28/10/2013 12:26 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: DeepFu]
Frode_Roesand Offline
Entusiast

Sted: Elverum
Sitat: DeepFu

Frode

Skal nedover dit en uke i slutten av November. Har allerede booket sykler, men jeg lurte på hva man tar med av klær, og hva man kjøper der nede. Kunne trengt noen nye bibs + skjorter, men er usikker på om man bør handle før man drar, eller om utvalget er ok der nede. Og er det bare Free-Motion som finnes eller er det andre (sykkel)butikker der?

Mitt tips er å ha alt klart og pakket - da slipper du å bruke tid på det der! På toppen og i starten på turen ned fra toppen kan det være kjølig (kaldt!) På dager med klar himmel og sol er det ikke problem med bare ei vindjakke for da er det kort/kort i sola på toppen. På dager med skyer kan det være helt ned mot 5 grader på toppen. Tåler du "kulden" i 15 minutter nedover blir det fort herlig i lavlandet igjen. Løse armer og kanskje ben kan være en grei ting å ta med om du skal opp i høyden. I lavlandet holder det stort sett med kort/kort nesten hele tiden...

Topp
#1705704 - 28/10/2013 12:41 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: Elgvenn2]
Frode_Roesand Offline
Entusiast

Sitat: Elgvenn2
Tenerife!
Fra Los Cristianos er det mange muligheter og godt i været. Klarer du deg med litt lavere temp så er Orotavadalen og Puerto de la Cruz stedet.

Jeg synes også Tenerife er et flott sted for sykling. Bakker ja - men gir ned og bruk tiden... ICON_SMILE

Topp
#1705884 - 28/10/2013 18:27 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: DeepFu]
Oddefa Offline
Søk hjelp!

Sitat: DeepFu

Frode

Som de andre sier, ha med det meste selv. Kort-kort + løse armer og vest/tynn jakke i baklomma klarer en seg bra med ja. Men Free Motion har masse Assos og Cannondale klær. Men ikke super billig da, sånn ca hakket billigere en i Norge. Andre butikker ? Ja en Spesialized og Cube (som drev akkurat å starta når jeg var der i mars i år) utleier, uten at jeg vet om de har mye bra klær osv.

Topp
#1706007 - 28/10/2013 22:44 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: Oddefa]
DeepFu Offline
Ringrev

Sted: Narvik
Skjønner det er tryggest å pakke med seg det man har, men man blir vel ikke å sykle fra morra til kveld, så satser på at man får snappet opp litt småtteri når man er der nede. Regnet ikke med at det kom til å være spes billig, men håpet mer på et litt bedre utvalg enn her i distrikts-Norge. Henger noen Nakamura-skjorter på Intersport, og det frister ikke så veldig. Har jo selvfølgelig klubbdrakta (Blodsmak sk), men kan jo kanskje variere litt..

Topp
#1706014 - 28/10/2013 22:53 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
Oddefa Offline
Søk hjelp!

Klart du sykler fra morgen til kveld, hva tror du dette er ? Ferie ? he he.

Hatt noen time i mørket både med terrengsykkel og landeveis sykkel der. Ikke at jeg anbefaller det he he. Blodsmak trøya mi blir også med når jeg (sannsynligvis) reiser i desember. Men som sagt, Free Motion har bra utvalg av Assos, Cannondale og noen til (Northwave ?).

Topp
#1709304 - 04/11/2013 20:31 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
kaiost Online
Ivrig

Sted: Rena
Når drar du/dere Odd Erik? Har bestilt på Playa del Ingles i perioden 6-13 desember. Kunne vært sosialt om det var flere der nede som det gikk an å tatt en tur med.

Topp
#1709317 - 04/11/2013 21:01 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
Oddefa Offline
Søk hjelp!

Kult Kai, vi drar også den 6. desember, blir til den15. Vi flyr Norwegian, dere også, eller er det charter ? Vi bor i Patalavaca, så vi må få til en tur eller to sammen da. Tar dere med sykkel eller leier ?

Topp
#1709336 - 04/11/2013 21:33 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
kaiost Online
Ivrig

Charter med Apollo. Bor sentralt i Playa, leier på Free-motion. Tror det ble 29" hardtail. Snakkes når vi er nede:-)

Topp
#1709367 - 04/11/2013 22:40 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: kaiost]
Oddefa Offline
Søk hjelp!

Sitat: kaiost
Charter med Apollo. Bor sentralt i Playa, leier på Free-motion. Tror det ble 29" hardtail. Snakkes når vi er nede:-)

Jupp, vi tar med racere vi, vurderer evt å leie stisykkel en dag, gjorde det i mars i år. Men utgangspunktet er racer. Men hardtail funker jo til alt da. Vi snakkes der nede!

Topp
#1709371 - 04/11/2013 22:49 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
olechr Offline
More than words

Sted: Lillestrøm
Lei en grov sti sykkel og ta turen helt fra toppen og ned. Konge tur med ca 1 time nedover i en jafs på sti. Jeg har GPS spor du kan få hvis du skal.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.

Topp
#1709390 - 04/11/2013 23:47 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: olechr]
Oddefa Offline
Søk hjelp!

Sitat: olechr
Lei en grov sti sykkel og ta turen helt fra toppen og ned. Konge tur med ca 1 time nedover i en jafs på sti. Jeg har GPS spor du kan få hvis du skal.

Har syklet den (fra toppen) ICON_SMILE og to forskjellige varianter ned fra Cruz Grande, den ene etter tips fra deg (ned til San Bartolome). Terningkast 6 stier der (med grov sykkel som du sier).

Topp
#1709878 - 05/11/2013 22:55 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: Oddefa]
vortex surfer Offline
Ivrig

Sted: bergen
Kan en ikke la være å snakke så mye om at en skal dra til gc.... Jeg blir så syyykt misunnelig!

Topp
#1709882 - 05/11/2013 22:59 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: vortex surfer]
kaiost Online
Ivrig

Sitat: vortex surfer
Kan en ikke la være å snakke så mye om at en skal dra til gc.... Jeg blir så syyykt misunnelig!

oki da...har bestilt 2 uker til Alcudia i slutten av juli:-)

Topp
#1711041 - 08/11/2013 20:02 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
Saffer Offline
Medlem

Noen som har tenkt seg til Fuerteventura (Playitas med Apollo) i desember?

Topp
#1714357 - 17/11/2013 15:36 Re: alternative plasser til Gran Canaria for vinteren [Re: RGi]
RGi Offline
Entusiast

det ble Gran Canaria 6desember på meg.. så får vi se om det blir Madeira til neste år? hørte det kunne være fint der ?

Topp

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå