Side 3 av 31 < 1 2 3 4 5 30 31 >
Muligheter
#1521275 - 15/11/2012 23:30 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
bcbc Offline
Avhengig

Sted: Akershus
Snodig og på grensen til idioti at flere her skriver om nedtur for Birken og hvor kjedelig det er. Jeg vil anta at rimelig mange merker, butikker og de fleste ritt har hatt en enorm økning de siste årene på grunn av Birken. At økningen i Birken har sammenheng med nasjonale helter på setet, stemmer nok, men å rakke ned på det rittet som kanskje er årsaken til at "de virkelige" terrengritta har sin oppslutning synes jeg er helt ufattelig lavpanna. Birken har fortsatt økning - basta!
Dersom folk skal oppdage og delta på det som virkelig gjelder for dere innenfor sykling, må det begynnes et sted, men dere ønsker kanskje stier og skog for dere selv? Blir vel ikke rekruttering av slikt?
Birken er et fantastisk arrangement, med eller uten terreng, som er fysisk krevende for alle, og det har medført en fantastisk interesse for fysisk aktivitet, så la oss heller hylle og oppfordre folk til være med på denne festen som holdes for oss. Ja, der koster penger, men i dag sitter tusenlappene rimelig løst. En tank med drivstoff på en gjennomsnittsbil koster nært tusenlappen, og vi er rimelig langt ned på lista i verden når bensinprisen ses i forhold til lønn, så jeg tror ikke tusenlappen for å delta er spesielt dyrt. Alt det andre rundt bruker vi penger på hele året ellers, og det blir bare litt dyrt når alt skal gjøres samtidig samme helg!

Topp
#1521281 - 15/11/2012 23:44 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: bcbc]
supernalle Offline
Søk hjelp!

Sted: Manhattan Beach
Jeg ønsker ihvertfall ikke et forbud mot sykling eller slitsomme regler i marka fordi birkendesperadoer skal trene til birken to uker før rittet, uten hensyn til turgåere eller barn, eller noen andre enn seg selv. Det er også roten til alt dette.

Forøvrig får folk drive med hva de vil så lenge de ikke skader andre. Man kan allikevel peke på mulige årsaksforhold, samt ha en mening om rittet i seg selv. At det er tvilsomt å kalle dette et terrengsykkelritt er en ting jeg mener (jeg har kjørt igjennom løypa). En annen ting har vært tvilsomme sekkregler og tilhørende behandling av deltaker.

-Steve Jobs

Topp
#1521286 - 15/11/2012 23:53 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
bcbc Offline
Avhengig

Hvor mange er desperadoer? Der er ikke et avansert ritt, nei, men det har det vel aldri reklamert for heller. Skjønner ikke at du i det hele tatt vurderte å stille opp!! Ikke rakk ned på andre, eller ritt der hvor du ikke gidder å stille. Det er lavpanna og idioti.

Topp
#1521288 - 16/11/2012 00:00 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: bcbc]
supernalle Offline
Søk hjelp!

Det er nok desperadoer til å ødelegge og skape et negativt rykte.

Det er ikke noen sterk vurdering om å stille opp. Det kunne i såfall fall vært med fatbiken.

Jeg er enig i at man ikke skal rakke ned på andre. Derfor gjør jeg heller ikke det. (PS. Selv om man føler at man er rakket ned på så er man ikke nødvendigvis blitt det.)

-Steve Jobs

Topp
#1521316 - 16/11/2012 07:44 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
bcbc Offline
Avhengig

Ja, du har god oversikt over beskrivelser og hva som er å se ned på, skjønner jeg. Hadde det ikke vært for Birken og Høydahls prestasjoner, hadde nok folk flest sett på fatbikes og tilhørende utstyr som latterlig, og interessen hadde vært deretter, hvilket betyr at du trygt kunne kjøpt deg ønsket utstyr for å banke på langs veien.

Topp
#1521326 - 16/11/2012 08:01 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
Lurifax Offline
Besatt

Sted: Askim
For min del spiller det ingen rolle at enkelte folk synes Birken er et grusritt, og at det er langt unna et terreng/sti ritt. De har faktisk i det store og det hele rett. Det jeg derimot sliter litt med å forstå enkelte ganger er denne gjentakende nedrakkingen på Birken, ja nesten en slags skadefryd som bare venter på å slippe løs så fort det evt. skulle gå litt dårlig der oppe.

Er jo så enkelt som at man lar være å sykle om man synes dette er kjedelig. Jeg for min del synes selve rittet er relativt kjedelig å sykle, men jeg synes arrangementet, stemningen, folkemassene - sist men ikke minst treningsmålet som ligger der fremme og venter er mer positivt enn syklingen som sådan er kjedelig. Derfor blir jeg med - også neste år. Sånn er det nok for de fleste. Så hvorfor lange ut i det vide og breie? De som ville ha mer teknisk sykling fikk Ultrabirken = problem solved.

At Birken som sådan rekruterer til både rundbane og sykling generelt tror jeg er hevet over enhver tvil. Så hva er egentlig negativt? Hvor kommer alt dette sure fra?

Kanskje det at man er negativ til slike ritt her inne, og kaster seg på kritikk og "hater" bølgen er MER negativt for MTB enn dere er klar over. Kanskje det til slutt blir dere som klager som stopper rekrutteringen til andre mer "krevende" ritt?
Ja for hvem ønsker vel å oppsøke og omgås et miljø hvor man er så bombastiske, kritiske og selvopptatte?

Noen gang tenkt over dette når du skriver en masse "shit" om ting du personlig ikke liker?

Mange ritt som nyter godt av Birken bølgen, nyt det, forvalt det og la Birken være Birken, du er IKKE savnet til start uansett.
DET må du vel ha fått med deg, all den tid Birken har utviklet seg slik den har gjort gjennom årene. Det ER bredden de frir til, ikke baggyboys som vet best!

Topp
#1521356 - 16/11/2012 09:07 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Lurifax]
Øyvind V Offline
Søk hjelp!

Sted: Trondheim
Jeg har lest ganske mange tråder der folk disser Birken, og synes denne her er av de aller snilleste. Jeg ser ikke så mye surt og shit for å si det sånn. Det må da være lov å skrive hvordan man selv opplever hypen rundt Birken uten at man skal bli kalt lavpanna idiot av den grunn?

Jeg har ikke noe i mot Birken, men synes selv det var en typisk "been there, done that"-greie som ikke fristet til gjentakelse. Når det er sagt så vet jeg at jeg kommer til å starte en gang til, når jeg er rimelig trygg på å komme under tre timer. Har reservert startnummer neste år, så får vi se hvordan det går...

Av alle de jeg kjenner som driver med sykkel er det bare én jeg vet om som er med på Birken fordi han synes det er morsomt. Resten er med fordi de "må" av ulike grunner, men det er ingen som liker det. Jeg tror den gruppen med folk kommer til å avta. Spreke menn med masse penger som har syklet Birken X antall ganger tror jeg er i ferd med å finne seg andre ting å holde på med; mer tekniske ritt, landevei og triathlon virker å være det store fremover.

Birken kommer nok til å fylles opp hvert år i mange år fremover, men mitt poeng er at avskallingen blant de som har deltatt før kommer til å øke. Meget mulig jeg tar feil, og her er det vel relativt greit å finne tall som viser om det stemmer eller ikke.

At noen synes Birken er et fantastisk ritt med et fantastisk opplegg rundt er selvsagt helt greit, og ingenting er jo bedre enn at folk har noe konkret å trene mot gjennom våren og sommeren.

Redigert av Øyvind V (16/11/2012 09:09)

Topp
#1521359 - 16/11/2012 09:08 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
voldemort Offline
Vinkelskriver

Sted: Haslum
Mange med uttalt avmålt forhold til Birken, her.

Nå er det kanskje slik at brorparten av de som er inne på dette forumet, er i overkant mer opptatt av terrengsykling enn svært mange alminnelige mosjonister. Har Birken blitt rittet som vi elsker å mislike? De som ønsker terrengritt, kan da saktens sykle et av de mange slike rundt om i landet. Selv synes jeg skikkelige terrengritt er kjempegøy. Men jeg liker også godt den fantastiske stemningen det er rundt Birken. Gleden ved å slite seg gjennom disse 94 kilometerne som vi etterhvert kjenner så godt! Heia Birken! Liker du ikke rittet, skygg unna.

Topp
#1521364 - 16/11/2012 09:17 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
thorgeir Offline
Entusiast

Birken har sørget for/sørger for at rundt 20000 mennesker hvert år har et treningsmål. Mangfoldig tusen mennesker som ellers ikke hadde hatt et konkret mål for trening og fysisk aktivitet kommer seg i aktivitet og får større fokus på fysisk form. En fantastisk gevinst for hele samfunnet.

Birken har sørget for/sørger for større fokus på både sykling/terrengsykling, langrenn og løping. Dette åpner øynene hos næringslivet, som igjen blir mer positive til å sponse lokale arrangement. Altså er Birken utvilsomt en av hovedårsakene til at andre sykkelritt osv lar seg finansiere. Birken er også helt klart en viktig faktor for at sykkelklubber og lag er aktuelle sponsorobjekt for næringslivet.

Like det eller ikke - Birken er kanskje hovedårsaken til at vi har et så rikt tilbud av små, mellomstore og store sykkelritt med ulik grad av terreng og utfordring. Altså har nok Birken bidratt til at alle som ønsker å sykle ritt, lett kan finne ritt som passer dem perfekt.

At trykket på påmeldingen har avtatt betyr ikke at Birken er ferdig som arrangør, men at ethvert produkt når en topp. Dette er helt vanlig innen produktutvikling. Ingenting stiger videre til himmels av seg selv.

Jeg er sikker på at arrangøren gjør tiltak som får trykket opp igjen på litt sikt. Uanset - det er nesten 20000 påmeldte. Kan neppe kalles en "fiasko" det :-)

Redigert av thorgeir (16/11/2012 09:43)

Topp
#1521367 - 16/11/2012 09:20 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: thorgeir]
Øyvind V Offline
Søk hjelp!

Sitat: thorgeir
Kan neppe kalles en fiasko det :-)

Er det noen som har kalt det en fiasko?

Topp
#1521369 - 16/11/2012 09:22 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
bcbc Offline
Avhengig

Ingen som har blitt kalt lavpanna idioter, men det er lavpanna og idioti å sitte å rakke ned på andre, og samtidig fremheve seg selv og sitt som det eneste saliggjørende. Som referert til over, så er det ikke sikkert man er lavpanna og idiot selvom man føler seg som det;)
Birken er ikke et terreng-/stiritt, har fått tilbakemeldinger på det, og deretter opprettet Ultrabirken som nok er utfordring nok for de fleste!
Veldig enig med de siste her rundt treningsmål, og det kan nok hende at mange føler de MÅ være med, men de aller fleste av oss synes det er stas å være sammen med venner og kjente om noe!
Jeg stortrives med terrengsykling, men hadde nok ikke oppdaget det om det ikke hadde vært for treningsmålet Birken:)

Topp
#1521371 - 16/11/2012 09:23 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: voldemort]
supernalle Offline
Søk hjelp!

Det må være mulig å poengtere noen svakheter med Birken, uten å bli tillagt følelser man verken har uttrykt eller har.

Hvorfor kan ikke bare Birken kalle det for et grusrace? Skal jeg også kritiseres for at jeg synes det var noe unøyaktig at Øst-tyskland kalte seg for Deutsche Demokratische Republik, siden det ikke var så spesielt demokratisk der?

Hvorfor kan de ikke bare tillate bukkehornstyre, siden det er det mest hensiktsmessige å bruke rent tidsmessig?

Danner ikke disse tingene en basis for hypingen rundt rittet, slik at arrangørene er (del)skyldig i dette selv?

-Steve Jobs

Topp
#1521375 - 16/11/2012 09:32 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
ute-og-sykler Offline
Entusiast

Bare for å klargjøre: Jeg er påmeldt, jeg gleder meg, og jeg betaler full pris.

Men det må være lov å mene at prisen er i overkant stiv. Ikke nødvendigvis i forhold til egen inntekt, men i forhold til hvilke andre ting man får for pengene.

I "snobbesporten" golf får du normalt 18-hull med spill for under halve prisen. Det er bare urabattert spill på de beste banene i beste medlemstid i helgen som koster i nærheten av 950,-

Arrangementsteknisk er Birken kanskje indrefileten i norsk terrengsykkelsport, men man har altså lagt seg på "snobbesport"-nivå.

Diesel for 950,- gir meg godt over 1000 km med kjøreglede i bilen, men bare skarve 94km mellom Rena og Lillehammer på sykkel.

Topp
#1521386 - 16/11/2012 09:46 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
voldemort Offline
Vinkelskriver

Sted: Haslum
Jeg oppdaget gleden ved terrengritt gjennom deltakelse i Birken. Er vel neppe alene om det. For min del er Birken, og en del andre ritt, ikke målet, men middelet til å presse meg til trening.

Topp
#1521397 - 16/11/2012 09:52 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: ute-og-sykler]
Oystein L Offline
Søk hjelp!

Sted: Østfold
Sitat: ute-og-sykler
...Men det må være lov å mene at prisen er i overkant stiv. Ikke nødvendigvis i forhold til egen inntekt, men i forhold til hvilke andre ting man får for pengene.

I "snobbesporten" golf får du normalt 18-hull med spill for under halve prisen. Det er bare urabattert spill på de beste banene i beste medlemstid i helgen som koster i nærheten av 950,-

Arrangementsteknisk er Birken kanskje indrefileten i norsk terrengsykkelsport, men man har altså lagt seg på "snobbesport"-nivå.

Dette gjelder jo norske (kommersielle) mosjonsritt generelt, prisen økes jevnt og trutt og deltakerne aksepterer i flokk.

Ved påmelding i februar koster Lillehammer-Oslo 1.200,- (dette rittet er jo minst like håpløst og dyrt logistikkmessig, og ligger "noe" bak Birken hva gjelder trivsel i løypa og målområdet), da er vel snart smertegrensen nådd?

Topp
#1521410 - 16/11/2012 10:06 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
simenf Offline
Søk hjelp!

Sted: Underlia - Drammen
I Birken vet man i alle fall hva man får. Og det er et veldig bra arrangert ritt med god stemning - på grus. Med faktumet er at det nå går tregere enn før å selge billettene (selv om det er 2000 flere) kan det kanskje være et signal om at toppen av popularitet er passert?

http://www.aftenposten.no/msport/Brastopp-for-Birken-7046461.html

Ibis Ripley 29"/Trek Farley/Giant Defy - nots.no

Topp
#1521416 - 16/11/2012 10:16 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: thorgeir]
fredriks Online
Søk hjelp!

Jeg er sikker på at arrangøren gjør tiltak som får trykket opp igjen på litt sikt.

Varför ska de nödvändigtsvis klara det? Historien har ju visat att intresset för liknande arrangemang varierar rätt mycket.

Svårt att veta hur stor skillnaden i interesse är men interessant att tiden innan det blev fullt blev så pass mycket längre med tanke på att vi är inne i en tid när konditions idrott är väldigt populärt och intresset för liknande arrangemang bara verkar öka. Intresset för birken på ski verkar öka. Intresset för vasan båda på ski och sykkel ökar.

Topp
#1521419 - 16/11/2012 10:18 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: voldemort]
SykkelGlenn Offline
Veteran

Sted: Drammen
Sitat: voldemort
Jeg oppdaget gleden ved terrengritt gjennom deltakelse i Birken. Er vel neppe alene om det. For min del er Birken, og en del andre ritt, ikke målet, men middelet til å presse meg til trening.

Jeg kan ikke være mer enig.
Det var riktignok Kongerittet via jobben som jeg oppdaget gleden og rushet ved å stille i ritt. Men Birken har også vært en veldig god motivasjonsfaktor når det gjelder trening. Ellers er det for enkelt å tenke at "nei, orker ikke å trene i dag, det regner jo..."

Når jeg klart å tryne over styret på sykkelen 2 år på rad, siste gangen endte det med brukket kragebein. Er allikevel påmeldt Birken 2013, og gleder meg!

Nå gjelder det bare å holder seg på sykkelen frem til start på Rena.
Instagram @sykkelglenn

Topp
#1521430 - 16/11/2012 10:35 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: fredriks]
thorgeir Offline
Entusiast

Sitat: fredriks

Jeg er sikker på at arrangøren gjør tiltak som får trykket opp igjen på litt sikt.

Varför ska de nödvändigtsvis klara det? Historien har ju visat att intresset för liknande arrangemang varierar rätt mycket.

Svårt att veta hur stor skillnaden i interesse är men interessant att tiden innan det blev fullt blev så pass mycket längre med tanke på att vi är inne i en tid när konditions idrott är väldigt populärt och intresset för liknande arrangemang bara verkar öka. Intresset för birken på ski verkar öka. Intresset för vasan båda på ski och sykkel ökar.

For å tjene penger, slik at de som jobber med det fremdeles får lønn osv. Altså for å holde omsetningen oppe og på den måten fremdeles kan bidra med produktvikling og nyvinning for resten av sporten.

Topp
#1521448 - 16/11/2012 11:01 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
olechr Online
More than words

Sted: Lillestrøm
Jeg syntes Birken er super kjedelig jeg. Men jeg er ufattelig glad for at det er der. Uten det hadde Sykkel vært i steinalderen fortsatt. Dette bidrar med penger i form av liseneser, at folk kjøper utstyr osv osv.

Samt de fleste som sykler andre typer ritt har nok startet sin "terreng" karriere i Birkebeinerrittet. Det har nok også bidratt til at interessen for sykkel generelt har blitt så stor.

Derimot liker jeg dårlig at løypevakter i Birken kjører rundt og dirkete KJEFTER ned folk som langer folk fra sin bedrift. Dette blir vi vitne til i år og det var dirkete ufint og hadde jeg vært større skulle fyren fått seg en på muren.
Man må ikke bli så stor at man glemmer at det er bedriftene som holder dette i gang. Når da folk får kjefft fordi de langer sine egne og de ikke har betalt for plass i marka, ja da tar det av.

Jeg trur ikke birken kommer til å dale med det første, så sant de ikke blir enda mer grådige og gjør mye av feks det jeg skrev over.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.

Topp
#1521465 - 16/11/2012 11:23 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
Lurifax Offline
Besatt

Det er lov å mene det meste her i landet vårt :-)

Det er også derfor det er lov å si at noen ganger så er denne "skal ta Birken" "meningen" litt drøy.

Birken kaller sykkelrittet sitt for Birkebeinerrittet. De skriver egentlig fint lite om at dette er et terrengsykkelritt. De gjorde kanskje det tidligere, men nå om dagen så må man lete litt for å finne noen slags form for markedsføring som tilsier at de selger dette for noe annet enn hva det faktisk er. Det er et ritt fra Rena til Lillehammer som går på grus, traktor og ekstremt dårlig asfalt vei. I tillegg så er det innslag av gjørmete skog/sti partier underveis. Er vel ingen som tror dette er noe annet enn hva det faktisk ER.

Ja, det er dyrt, ja det er mye grus, ja de har sikkert nådd taket mtp antall påmeldte. Men hva så?

Selv med 8-10000 deltakere så vil jo dette være et enormt stort ritt.

Synes det er flott de får det til, og ikke minst at de bruker lokale lag osv som nyter godt av dette økonomisk. Vinn - Vinn

At bedriftene plutselig skulle svikte dette kan jeg ikke se skal skje med det første. De snur seg dessuten raskt der oppe, så dette er folk som følger godt med.

Jeg synes heller ikke denne tråden er spesielt "stygg" men er da enkelte her som vitterlig bare venter på en nedgang så de kan slå seg på brøstet og si - det var DET jeg sa.
Vel, en dag får man rett, de VIL stoppe opp mtp økning, ja det vil sikkert få en nedgang også. Er det virkelig noe å slå seg på brystet for?

Jo flere syklister, jo bedre, jo flere som sykler jo flere rekrutteres over i rekkene til MTB miljøet.
Stå parat til å ta de i mot med et smil og en glød som gjør at de tar med seg et par andre inn også.

Mange finner dette forumet via søk (jeg fant det slik), når man så begynner å lese trådene, vel så kan man raskt få et inntrykk av at terrengsykling er et "någet" spesielt miljø.
De fleste kan godt gå litt i seg selv innimellom. Tonen man skriver innlegg i kan ofte bli hardere og røffere enn man selv egentlig mener. De fleste av oss hadde sikkert småpratet og delt meninger og ytringer via noen små smil hadde vi vært ansikt til ansikt. Ser ikke slik ut i trådene bestandig.

Dette er da min mening. Fullt lovlig den også, akkurat som meningen til dere andre. Ikke likt innhold og syn bestandig, men slik er det nå engang når man kommer med meninger.

Topp
#1521473 - 16/11/2012 11:29 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Lurifax]
olechr Online
More than words

Sted: Lillestrøm
Sitat: Lurifax

Selv med 8-10000 deltakere så vil jo dette være et enormt stort ritt.

Selv sa hadde de vært blant de største rittene i verden. Så enig med du.

Er bare her i Norge det har blitt slik at 2000 er et middels stort ritt. I Europa er det faktisk mye folk på ritt.

Sykler Scott sykler og blogger for Milslukern.

Topp
#1521645 - 16/11/2012 15:48 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: olechr]
ute-og-sykler Offline
Entusiast

Sitat: olechr
Derimot liker jeg dårlig at løypevakter i Birken kjører rundt og dirkete KJEFTER ned folk som langer folk fra sin bedrift.

Dette opplevde vi også. Ikke lov å ha vimpler i vegkanten for å synliggjøre hvor vi står. Vimpler er kun for sponsorer... Litt smålig.

Redigert av ute-og-sykler (16/11/2012 15:49)

Topp
#1521652 - 16/11/2012 16:14 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: ute-og-sykler]
Lurifax Offline
Besatt

Sitat: ute-og-sykler
Sitat: olechr
Derimot liker jeg dårlig at løypevakter i Birken kjører rundt og dirkete KJEFTER ned folk som langer folk fra sin bedrift.

Dette opplevde vi også. Ikke lov å ha vimpler i vegkanten for å synliggjøre hvor vi står. Vimpler er kun for sponsorer... Litt smålig.

Har dere gitt de tilbakemelding på slikt som dette?
Helt enig i at dette er smålig.

Topp
#1521937 - 17/11/2012 16:13 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Rene]
ScottRacing Offline
Ringrev

Sted: Underveis
Sitat: Rene
Ok, alle som ville har fått reservasjonskode. Nå får vi gå over til det viktige;
(fritt etter LarsB sin fantastiske liste i UB-tråden)
Hvilke dekk anbefales?
Hvilket lufttrykk?
Hva må man ha i sekken?
Hvilken sekk?
Hvilke holker er best til Birken?
Hvor er det best å hente startnummer?
Er det lov med aluminium, eller må man ha karbonramme?
Hvilke dekk? Bredde? Lufttrykk?
Hvor mye drikke? Hva har du i flaskene? Hvorfor? Hvor kjøper du det?
Hvordan ordne logistikken?
Hvilke ritt er viktige å sykle for å få bedre seeding?
Hvilke dekk? Lufttrykk?

Helt utrolig slitsomt at man hvert eneste år må slite med
nybegynnere som ønsker å tilegne seg kunnskap på forumet

Topp
#1522127 - 18/11/2012 00:23 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: ScottRacing]
paala Offline
Avhengig

Sitat: ScottRacing
Ok, alle som ville har fått reservasjonskode. Nå får vi gå over til det viktige;
Hvilke dekk anbefales?
Hvilket lufttrykk?
Hva må man ha i sekken?
Hvilken sekk?
Hvilke dekk? Lufttrykk?

Denne tråden er bra useriøs. Først disser man birken som man heller bør hylle for hva de har gjort for norsk sykkelsport, så kommer du med den? Finn deg ett ekspertforum du da. God natt

Redigert av paala (18/11/2012 00:25)

Topp
#1522169 - 18/11/2012 09:54 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: ScottRacing]
olavjoergensen Offline
Ringrev

Sted: Hurum
Sitat: ScottRacing
Hvilke dekk anbefales?
Hvilket lufttrykk?
Hva må man ha i sekken?
Hvilken sekk?
Hvilke dekk? Lufttrykk?

Sikkert slitsomt for deg som er født som ekspert og aldri har hatt behov for å spørre noen om noe!

Topp
#1522383 - 18/11/2012 19:28 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
Lurifax Offline
Besatt

Uten å vite noe som helst så tror jeg ScottRacing hadde en god porsjon ironi i sitt innlegg :-)

Topp
#1522397 - 18/11/2012 19:48 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
Juffe Offline
Besatt

Sted: Dikemark
Jeg liker Birken fordi det er ett av de få rittene som gjør alt fra nybegynnere til eliteryttere (samt elitemosjonistene i mellom) like smånervøse før start (les. avreise til Rena). Jeg foreslår derfor et nytt slagord til arrangøren;

"Birkebeinerrittet, får frem nybegynneren i deg!".

Topp
#1525682 - 25/11/2012 00:44 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
wirre Offline
Avhengig

Sted: Nordafor tigerstaden
Glemte å betale innen fristen, og satte meg på venteliste (etter at fristen gikk ut).. Fikk selvfølgelig plass. Tipper det er flere plasser ledig...
950 kr er stivt, men det ser ut til at de fleste betaler med glede, så hvorfor sette ned prisen ?!?....

Eneste problem nå er at jeg må under 3 timer, gjerne 2.55 eller noe ICON_SMILE..

Topp
Side 3 av 31 < 1 2 3 4 5 30 31 >

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå