Muligheter
#1697093 - 10/10/2013 09:47 Kjøp av førstegangssykkel
Mrtnsund Offline
Nytt medlem

Jeg er en kommende student på snart 20 år, og tenker på å kjøpe en delvis skikkelig sykkel for første gang. Altså, en som ikke koster 1500kr på Coop Obs..

Jeg har grublet i lang tid nå, men er litt usikker hva jeg skal se etter. Hvilke deler som er bra, og hvilke egenskaper som bør prioriteres. Jeg har i hvertfall klart å komme frem til at jeg ønsker en hybridsykkel. Jeg kommer til å sykle hovedsaklig asfalt, vil jeg tro. Flytter til Bergen om en måned, en plass hvor min geografi ikke er all verdens.

Jeg har to sykler som ligger på topp av undringslisten min:
http://www.merida.no/dual-racing-d.4972412-198487.html (2012-modell. Brukt, til en billig penge) Har sett på tips til kjøp av brukt sykkel, og har mulighet for å oppsøke selger.
http://www.merida.no/speeder-t2-d-gent.269607.no.html (2013-modell. Helt ny fra butikk. Til nedsatt pris.

Begge syklene ender på rundt samme pris, som også ligger i min prisklasse som er 3-6000 nok. Jeg lurer på hvor jeg vil få det beste kjøpet, eventuelt om dere har noen bedre forslag. ICON_SMILE

Forresten, hallo til alle sammen. Jeg er ny.

Redigert: Glemte å si at jeg er 178-180cm høy (spørs hvem jeg skal imponere). Kommer til å sykle for å gjenoppbygge en kneskade, samt til fremkomstmiddel. I senere tid vil den nok bli brukt til mer intensiv trening.

Redigert av Mrtnsund (10/10/2013 09:50)

Topp
#1702197 - 20/10/2013 17:51 Re: Kjøp av førstegangssykkel [Re: Mrtnsund]
EHSimensen Offline
Tørr bak øra

Har en specialized Stumpy HT i størrelse 17,5" som kan selges. Lite brukt (50mil) men har en liten lakkskade i overrøret da min behjelpelige 2 åring tvera styret på den. Greit utstyrt med sram x7/x9.
Kunne tenkt meg 6000 for den. Er 178 høy selv og sitter godt på den. Har slicks til den så den ruller godt på asfalt også.

Topp

Abonner

OM TERRENGSYKKEL

Terrengsykkel skriver om gode sykkelopplevelser. Her møter du ildsjelene og de som pusher grensene. Terrengsykkel gir deg inspirasjon til å sykle mer og finne nye stier. Grundige utstyrstester gjør at du velger riktig utstyr du kan ha lenge. Vi belyser kontroversielle temaer og gir rom for gode argumenter.

Redaksjonen arbeider etter Redaktørplakaten. Holdninger og meninger i Terrengsykkels reportasjer er ikke nødvendigvis i tråd med redaksjonens syn.

Kontakt

Fri Flyt AS
Postboks 4767 Nydalen,
0421 Oslo

KUNDESERVICE ABONNEMENT
kundeservice@friflyt.no
Vi svarer raskt på epost.

ANNONSERE
Ta kontakt
Les hvorfor.

NYHETSBREV
Meld deg på nyhetsbrevet

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS 
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå