Side 3 av 3 < 1 2 3
Muligheter
#1704811 - 25/10/2013 19:38 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: simenf]
sykkeloyvind Offline

Sted: Oslo
I år har det blitt rimelig standard med helhjelm, spesielt i Enduro World series. Både Clemenz og Lau kjørte helhjelm i hele Trans Provence. Det samme gjorde forresten både Gaute og jeg også.
landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no

Topp
#1704864 - 25/10/2013 21:24 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: BikeTorjus]
Kamao Offline
Ringrev

Sted: Horten
Sitat: BikeTorjus
Sitat: JoachimV
Spiller jo ingen rolle det, dere skal jo starte med ett minutt mellom dere på hver etappe så du får ikke kjørt i fra mer enn det du klarer ned hver enkelt etappe for seg. Ellers er det jo bare å finne seg en ledsager. Masse kids med i alle aldre.

Aha, men hva er da poenget med å sykle med pappa hvis vi ikke må sykle sammen på etappene ?

Sitat: olechr

Det er bare å bli med uansett sykkel. Men slik det er nå så blir du ikke topp 10 med vanlig rundbane sykkel. Da er man hvertfall sjukt god. Men gøy kommer du til å ha det. Men det kommer nok til å gå enda fortere neste år enn det gjorde i år osv.

Jeg har jo ingen anelse om hvordan nivået eller løypene er så om topp 10 er realistisk med en rundbanesykkel vet jeg jo ikke, men som sagt jeg får se. Jeg skal hvertfall få til å stille i minst ett ritt.

Sitat: sanouka
Var jo riktignok en kar på en 29er HT på Kongsberg som kom på 16 plass. Han manglet bare snaue to minutter på topp 10. Så det kan sikkert gå på en litt stutt FS hvis du øver litt ICON_WINK

Da kan det jo være mulig med topp 10 på lapierre xr, men det er nok som ole sier at det blir enda mer konkuranse neste år. jeg får se hvordan det går, gøy blir det nok uansett !

Takk ICON_SMILE

Nå vet jeg ingenting om deg, om nivået ditt osv. Men er det noe som tilsier at du kan hevde deg i toppen, iogmed at du er så opphengt i det å komme på topp 10?

Topp
#1704881 - 25/10/2013 21:51 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: simenf]
Ripen Offline
Søk hjelp!

Sted: Nesodden
Topp 10 i norsk enduro er på et overraskende høyt nivå for mange, men det er jo der man ønsker å være.
Det blir enda vanskeligere i være med i det selskapet neste år, mange raske stisyklister her på berget.

Topp
#1704928 - 26/10/2013 02:09 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: Kamao]
BikeTorjus Offline
Veteran

Sted: Lørenskog
[/quote]Nå vet jeg ingenting om deg, om nivået ditt osv. Men er det noe som tilsier at du kan hevde deg i toppen, iogmed at du er så opphengt i det å komme på topp 10? [/quote]

Hehe, nei egentlig så har jeg ikke peiling på hvordan jeg ligger ann i forhold til de som sykler enduro, da jeg sykler mest rundbane. Men jeg var med på NC drammen i utfor før i vår og kjørte inn til 6 plass i 15-16(3 min 11 sek), men om det betyr at jeg har sjangs i enduro er en annen sak.

Jeg var egentlig mest ute etter å vite hvor stor ulempe det ville være med sykkelen jeg har bestilt til neste år. Og når jeg først stiller så vil jeg jo gjøre det så bra som mulig. Som sagt så får jeg bare ta det første rittet som en test, og se hvordan det går.

Min Youtube channel

Topp
#1705014 - 26/10/2013 12:26 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: BikeTorjus]
sanouka Offline
Besatt

Sted: Hringariki/Oslo/Blide Sørland
Sitat: BikeTorjus
Nå vet jeg ingenting om deg, om nivået ditt osv. Men er det noe som tilsier at du kan hevde deg i toppen, iogmed at du er så opphengt i det å komme på topp 10? [/quote]

Hehe, nei egentlig så har jeg ikke peiling på hvordan jeg ligger ann i forhold til de som sykler enduro, da jeg sykler mest rundbane. Men jeg var med på NC drammen i utfor før i vår og kjørte inn til 6 plass i 15-16(3 min 11 sek), men om det betyr at jeg har sjangs i enduro er en annen sak.

Jeg var egentlig mest ute etter å vite hvor stor ulempe det ville være med sykkelen jeg har bestilt til neste år. Og når jeg først stiller så vil jeg jo gjøre det så bra som mulig. Som sagt så får jeg bare ta det første rittet som en test, og se hvordan det går. [/quote]

Synes du skal ha topp ti som mål jeg. Du har mange år foran deg og plutselig en dag så er du på pallen. Du trenger ikke å slutte med rundbane og de andre greiene, bare gjøre litt forskjellig når du trener. Hvis du har problemer med å skaffe utstyr så ville ihvertfall jeg hvis jeg var teammanager synes en 16 åring som deg med ambisjoner ville vært noe å ha med på et lag ICON_SMILE

Topp
#1705036 - 26/10/2013 13:57 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: sanouka]
Ripen Offline
Søk hjelp!

Enig. Jeg har sett Torjus sykle utfor og det gjorde han bra, så med formen han har fra rundbane i tillegg så ligger det absolutt til rette for gode resultater i enduro hvor man trenger fibre fra flere grener.
Men, det mangler en sykkel i stallen Torjus, en skikkelig stisykkel vil være mye raskere enn rittsykkelen din.

Topp
#1705083 - 26/10/2013 16:38 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: Ripen]
BikeTorjus Offline
Veteran

Sted: Lørenskog
Sitat: sanouka

Synes du skal ha topp ti som mål jeg. Du har mange år foran deg og plutselig en dag så er du på pallen. Du trenger ikke å slutte med rundbane og de andre greiene, bare gjøre litt forskjellig når du trener. Hvis du har problemer med å skaffe utstyr så ville ihvertfall jeg hvis jeg var teammanager synes en 16 åring som deg med ambisjoner ville vært noe å ha med på et lag ICON_SMILE

Får se hvordan det går, men topp 10 hadde vært gøy, og hvis jeg skaffer meg en Enduro sykkel så blir nok pallen målet etterhvert også.

Jeg kunne egentlig bestilt meg en endurosykkel og en rundbane som var litt billigere, men jeg prøver først og hvis jeg syntes det er gøy så kommer jeg helt sikkert til å kjøpe meg enduro sykel til neste sesong.

Sitat: Ripen
Enig. Jeg har sett Torjus sykle utfor og det gjorde han bra, så med formen han har fra rundbane i tillegg så ligger det absolutt til rette for gode resultater i enduro hvor man trenger fibre fra flere grener.
Men, det mangler en sykkel i stallen Torjus, en skikkelig stisykkel vil være mye raskere enn rittsykkelen din.

Takk ICON_SMILE

Min Youtube channel

Topp
#1707563 - 31/10/2013 19:38 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: simenf]
Sevat Offline
Tørr bak øra

Sted: Hokksund
Jeg støtter Siljes råd om heisbasert sykling, da får du skikkelig mengdetrening på det som gjelder, nemlig nedover! Sinnsykt moro også!
Aron er jo perfekt med masse lett tilgjengelig sti, ikke bare utfor med bygde elementer.
For en amatør som meg er det ihvertfall gull å trene opp underarmene, dvs prøve og tviholde litt mindre hardt i styret...

Topp
#1707601 - 31/10/2013 20:59 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: Sevat]
Ripen Offline
Søk hjelp!

Sitat: Sevat
Jeg støtter Siljes råd om heisbasert sykling, da får du skikkelig mengdetrening på det som gjelder, nemlig nedover! Sinnsykt moro også!
Aron er jo perfekt med masse lett tilgjengelig sti, ikke bare utfor med bygde elementer.
For en amatør som meg er det ihvertfall gull å trene opp underarmene, dvs prøve og tviholde litt mindre hardt i styret...

Det er akkurat som med skikjøring, skal man få mengdetrening så er heisen gull verdt. Man klarer ikke å få flere høydemetere nedover enn når man sykler heisbasert.

Aron er gull for nedoversykling med stisykkel, men hold dere innenfor anleggets grenser om stivettreglene ikke er med i sekken, de trenger ikke mer krig med fotgjengere der.

I Oslo kommer det nok til å komme et bedre tilbud for sti-/og endurofolket også, Oslo Sommerpark Tryvann er pro enduro. ICON_SMILE

Topp
#1707603 - 31/10/2013 21:05 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: Ripen]
vids Offline
Ivrig

Sted: Grefsenåsen, Oslo
Sitat: Ripen

I Oslo kommer det nok til å komme et bedre tilbud for sti-/og endurofolket også, Oslo Sommerpark Tryvann er pro enduro. ICON_SMILE

Oj, fortell gjerne mer!

Har de planlagt grov-stisykkel-spesifikke løyper?

Topp
#1707730 - 01/11/2013 08:44 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: simenf]
Lillosti29 Offline
Ivrig

Sted: Nittedal
Det bør de jo. Heisen går, stiene krever mindre kostnader enn store parkløyper, og markedet for stisyklister er jo betydlig større enn dh-syklister. Heia Tryvann (og alle andre som ruller heisen på sommeren!). Men nye stier eller ei, det er ganske så moro å sykle i Tryvann med vanlig stisykkel på de løypene som allerede er der også...

Topp
#1707994 - 01/11/2013 15:26 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: vids]
Ripen Offline
Søk hjelp!

Det er intensjoner om mer nedoversti ja, så får vi se hva vi klarer å finne av stier.

Og som Jo Inge skriver, det er ganske gøy med stisykkel i de løypene som er der pr i dag.
Eastside, Stiknusern og Fri Flyt kan alle sykles med sykkel som egner seg for f.eks enduro.

Topp
#1708752 - 03/11/2013 19:33 Re: Nybegynner enduro - belær meg! [Re: simenf]
vids Offline
Ivrig

Sted: Grefsenåsen, Oslo
Har ennå ikke fått tatt med sykkelen til tryvann, men skal nok få gjort noe med det til våren ICON_SMILE

Topp
Side 3 av 3 < 1 2 3

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå