Side 30 av 31 < 1 2 28 29 30 31 >
Muligheter
#1676454 - 05/09/2013 22:01 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
JayTe Online
Ringrev

Registrert: 08/04/2010
Innlegg: 1122
Sted: Meldal
Hva slags jallabremser sykler dere med da? Mine XT bremser med metallklosser gikk UB fredag og GB lørdag. Fortsatt 70% av belegg igjen.
_________________________
Any idiot can run a marathon, it takes a special idiot to run an ultramarathon

Topp
#1676460 - 05/09/2013 22:07 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: JayTe]
torbjorn.kismul Offline
Medlem

Registrert: 11/04/2012
Innlegg: 63
Sitat: JayTe
Hva slags jallabremser sykler dere med da? Mine XT bremser med metallklosser gikk UB fredag og GB lørdag. Fortsatt 70% av belegg igjen.


Jallabremsene mine har aldri krangla utenom nå på Birken. Føret har jo utentvil noe å si. En bremser ned Djuposet og ned skauen fra Sjusjøen pluss mot mål. Det er ikke allverden det. Men jallabremser er jallabremser. ICON_WINK

Topp
#1676463 - 05/09/2013 22:09 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Joytoy]
marvin Offline
Entusiast

Registrert: 20/05/2009
Innlegg: 292
Sitat: Joytoy
Her er film av nesten hele turen til Lillehammer i pulje 7. Hele løypa fra Skramstad til mål er filmet inkl starten i Rena.

Beklager noe dårlig bilde, men det kommer hvertfall godt fram hva slags føre det var...


Kult :-)
Ser ut som om dere tok igjen den gruppen som kom av gårde etter 1:05:00.
_________________________

Topp
#1676482 - 05/09/2013 22:34 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Joytoy]
Nikkern Offline
Avhengig

Registrert: 01/08/2011
Innlegg: 569
Sted: Råholt
Veldig gøy å se seg på film ICON_SMILE
_________________________

Topp
#1676583 - 06/09/2013 07:43 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
olavjoergensen Offline
Ringrev

Registrert: 26/08/2012
Innlegg: 1157
Sted: Hurum
Hvor finner man gj.snitt tidene til puljene? Mener jeg har sett det et sted
_________________________
Hjulbygger på hobbybasis

Topp
#1676613 - 06/09/2013 08:43 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: HNK]
egbl Offline
Ringrev

Registrert: 30/08/2003
Innlegg: 1001
Sitat: HNK
Har ingen tro på bortslitt bremsebelegg under Birken. Er ikke mye man må bremse, om man tenker over det.

Det er ikke så mye bremsing på Birken, men en kan likevel slite bort klossene når det er sånt slipeføre som i år og 2010. Da kom jeg inn i Balettbakken uten bremser, men merket det ikke før jeg var laaangt nede i bakken. En tilskuer gjorde noen betrakninger her på forumet og jeg svarte: Uten bremser i Balettbakken

Topp
#1676635 - 06/09/2013 09:11 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: JayTe]
gauter Offline



Registrert: 25/01/2002
Innlegg: 8792
Sted: Nedre Eiker
Sitat: JayTe
Hva slags jallabremser sykler dere med da? Mine XT bremser med metallklosser gikk UB fredag og GB lørdag. Fortsatt 70% av belegg igjen.

I sånne forhold er det stor forskjell på organiske- og metalliske klosser.
_________________________
Gaute

Topp
#1676644 - 06/09/2013 09:18 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: HNK]
YoungNeil Offline
Fersking

Registrert: 06/09/2013
Innlegg: 10
Dere som prøver i gi han tullingen sympati, må finne noen veldig gode argumenter. Hvis han ikke hadde bremser burde han merket dette i svingene FØR ballettbakken. Jeg har kjørt ganske mange ganger ned veien, og svingene, før ballettbakken, og jeg har bra fart. Men jeg må hele tiden bremse før dissse to svingene, hvis han tullingen her har klart dette uten å bremse, så er han en særdeles dyktig syklist (men jeg tviler). Derfor vil jeg påstå at han fikk for stor fart i forhold til det han og sykkelen kunne mestre.

Mulig at han ble bremseløs i ballettbakken, det er det eneste som kan forsvare denne lite smarte kjøringen.

Topp
#1676646 - 06/09/2013 09:21 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Kriss]
Lurifax Offline
Besatt

Registrert: 19/05/2009
Innlegg: 3945
Sted: Askim
Sitat: Kriss
Det har jeg stor tro på, bare å kjøre med feil bremser det.. Da trenger du ikke bremse for å slite klosser.. Bare å prøve med trange bremser og organiske klosser det.. Har selv prøvd det og vet det funker for å si det sånn.. ICON_SMILE


+1 Dette har jeg opplevd også, de blir borte bare av litt skivesubb i gjørmehællvete..
_________________________
______________________________________________________________
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." ICON_WINK

Topp
#1676648 - 06/09/2013 09:22 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
Kriss Offline
Søk hjelp!

Registrert: 12/08/2008
Innlegg: 7339
Sted: Børsa
Sitat: gauter
Sitat: JayTe
Hva slags jallabremser sykler dere med da? Mine XT bremser med metallklosser gikk UB fredag og GB lørdag. Fortsatt 70% av belegg igjen.

I sånne forhold er det stor forskjell på organiske- og metalliske klosser.


Tja.. Organiske shimano klosser så like bra ut som før start (de var ikke helt nye heller), men jeg har slitt ut nye metallklosser før Kvarstad på andre bremser, så type brems har mest og si..
Og her har jeg peiling asså for når det gjelder bremser har jeg gjort de fleste feila det er mulig å gjøre tror jeg.. ICON_WINK


Redigert av Kriss (06/09/2013 09:24)

Topp
#1676649 - 06/09/2013 09:23 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: YoungNeil]
Lurifax Offline
Besatt

Registrert: 19/05/2009
Innlegg: 3945
Sted: Askim
Sitat: YoungNeil
Dere som prøver i gi han tullingen sympati, må finne noen veldig gode argumenter. Hvis han ikke hadde bremser burde han merket dette i svingene FØR ballettbakken. Jeg har kjørt ganske mange ganger ned veien, og svingene, før ballettbakken, og jeg har bra fart. Men jeg må hele tiden bremse før dissse to svingene, hvis han tullingen her har klart dette uten å bremse, så er han en særdeles dyktig syklist (men jeg tviler). Derfor vil jeg påstå at han fikk for stor fart i forhold til det han og sykkelen kunne mestre.

Mulig at han ble bremseløs i ballettbakken, det er det eneste som kan forsvare denne lite smarte kjøringen.


"Tullingen" som du kaller han hadde hatt MYE større fart dersom disse var helt borte FØR Ballettbakken begynte. Da hadde han enten lagt seg over på siden og veltet høyere oppe, eller så hadde han kommet som et prosjektil forbi de andre.
_________________________
______________________________________________________________
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." ICON_WINK

Topp
#1676652 - 06/09/2013 09:24 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: gauter]
Oystein L Offline
Søk hjelp!

Registrert: 09/11/2002
Innlegg: 9584
Sted: Østfold
Sitat: gauter
Sitat: JayTe
Hva slags jallabremser sykler dere med da? Mine XT bremser med metallklosser gikk UB fredag og GB lørdag. Fortsatt 70% av belegg igjen.

I sånne forhold er det stor forskjell på organiske- og metalliske klosser.


Kan skrive under på det, gjerne i kombinasjon med type skive.
Avid Juicy Ultimate med nye organiske klosser og Ashima-skiver holdt omlag 3/4 Birk i 2010, mens de samme bremsene med Hope skiver og (relativt nye) metalliske klosser var uten synlig slitasje etter rittet i 2011, 12 og i år.

Topp
#1676671 - 06/09/2013 09:43 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Lurifax]
YoungNeil Offline
Fersking

Registrert: 06/09/2013
Innlegg: 10
Sitat: Lurifax
[quote=YoungNeil]Dere som prøver i gi han tullingen sympati, må finne noen veldig gode argumenter. Hvis han ikke hadde bremser burde han merket dette i svingene FØR ballettbakken. Jeg har kjørt ganske mange ganger ned veien, og svingene, før ballettbakken, og jeg har bra fart. Men jeg må hele tiden bremse før dissse to svingene, hvis han tullingen her har klart dette uten å bremse, så er han en særdeles dyktig syklist (men jeg tviler). Derfor vil jeg påstå at han fikk for stor fart i forhold til det han og sykkelen kunne mestre.

Mulig at han ble bremseløs i ballettbakken, det er det eneste som kan forsvare denne lite smarte kjøringen.


"Tullingen" som du kaller han hadde hatt MYE større fart dersom disse var helt borte FØR Ballettbakken begynte. Da hadde han enten lagt seg over på siden og veltet høyere oppe, eller så hadde han kommet som et prosjektil forbi de andre.


Du tror at han mistet bremsene i ballettbakken?

Topp
#1676676 - 06/09/2013 09:46 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Oystein L]
hJürg1 Offline
Ivrig

Registrert: 17/07/2006
Innlegg: 1848
Sted: Trondheim
Sitat: Oystein L
Sitat: gauter
Sitat: JayTe
Hva slags jallabremser sykler dere med da? Mine XT bremser med metallklosser gikk UB fredag og GB lørdag. Fortsatt 70% av belegg igjen.

I sånne forhold er det stor forskjell på organiske- og metalliske klosser.


Kan skrive under på det, gjerne i kombinasjon med type skive.
Avid Juicy Ultimate med nye organiske klosser og Ashima-skiver holdt omlag 3/4 Birk i 2010, mens de samme bremsene med Hope skiver og (relativt nye) metalliske klosser var uten synlig slitasje etter rittet i 2011, 12 og i år.


Det var en god eim av svidde bremseskiver i bunnen av ballettbakken ja. Kjente lukta av varmt stål ICON_WINK
_________________________
facebook.com/secondhandsessions


Topp
#1676685 - 06/09/2013 09:55 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: YoungNeil]
Oystein L Offline
Søk hjelp!

Registrert: 09/11/2002
Innlegg: 9584
Sted: Østfold
Aner ikke hvem fyren er, og hvorfor han kjørte slik, men tenker tilbake på min egen tur ned der i 2010.

Bremsene var ikke borte, men med stål mot stål var bremsekraften/egenskapene langt dårligere enn på de dårligste felgbremssykler jeg har hatt (jeg skapte dog ingen farlige situasjoner, og klarte svingen, men tapte tid grunnet defensiv kjøring).

Det KAN være en del av forklaringen, men det kan jo også være ren idiotsykling...

Topp
#1676689 - 06/09/2013 09:57 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Kriss]
GardS Offline
Ivrig

Registrert: 23/05/2008
Innlegg: 1834
Sted: Nesodden
Sitat: Kriss
Sitat: gauter
Sitat: JayTe
Hva slags jallabremser sykler dere med da? Mine XT bremser med metallklosser gikk UB fredag og GB lørdag. Fortsatt 70% av belegg igjen.

I sånne forhold er det stor forskjell på organiske- og metalliske klosser.


Tja.. Organiske shimano klosser så like bra ut som før start (de var ikke helt nye heller), men jeg har slitt ut nye metallklosser før Kvarstad på andre bremser, så type brems har mest og si..
Og her har jeg peiling asså for når det gjelder bremser har jeg gjort de fleste feila det er mulig å gjøre tror jeg.. ICON_WINK


OK, du har et bremsebelegg som skal klemme mot en metallskive. Hva mener du gjøre noen bremser, mer holdbare med samme materiale i skiver og klosser? senterering? klarering? kjøling? Har selv vært med på å utvikle skivebremser. Riktignok for Motocross og Roadracing, men prinsippene bør være sammenlignbare. Største forskjellen vil være i senterering, klarering, kjøling? Så i stedet for type brems, vil jeg påstå de viktigste forskjellene, vil være i mekanikerens kompetanse og vekt på rytteren
_________________________
Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS

Topp
#1676693 - 06/09/2013 10:00 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
kjerts Offline
Søk hjelp!

Registrert: 12/10/2004
Innlegg: 5237
Sted: Steinkjer
å sitte på stanga med en fot ut, er en vanlig teknikk for amatører uten kontroll, som fortsatt likevel har mer en nok bremser. Det bare bremser veldig dårlig uten riktig vektfordeling..

Topp
#1676706 - 06/09/2013 10:09 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: kjerts]
Oystein L Offline
Søk hjelp!

Registrert: 09/11/2002
Innlegg: 9584
Sted: Østfold
Sitat: kjerts
å sitte på stanga med en fot ut, er en vanlig teknikk for amatører uten kontroll, som fortsatt likevel har mer en nok bremser. Det bare bremser veldig dårlig uten riktig vektfordeling..


Det kan jo også hende at fyren har hatt et "ufrivillig utklikk" i vaskebrettet...
(bare for å illustrere at det kan finnes "formildende omstendigheter" til det som tilsynelatende er helt talentløst).

I tillegg må vi jo ta utgangspunkt i at antallet "raske deltakere" på Birken med stor sannsynlighet overstiger antallet "terrengsyklister" i Norge, så et og annet sirkus vil vi nok oppleve på dette rittet....

Sitat: GardS

OK, du har et bremsebelegg som skal klemme mot en metallskive. Hva mener du gjøre noen bremser, mer holdbare med samme materiale i skiver og klosser? senterering? klarering? kjøling? Har selv vært med på å utvikle skivebremser. Riktignok for Motocross og Roadracing, men prinsippene bør være sammenlignbare. Største forskjellen vil være i senterering, klarering, kjøling? Så i stedet for type brems, vil jeg påstå de viktigste forskjellene, vil være i mekanikerens kompetanse og vekt på rytteren

Noen kalippere gir nok "naturlig mindre klaring" enn andre.

Om du vil teste holdbarhet; prøv å måle slitasje etter en "birkebeinertur" i sølevær med organiske klosser og skiver tilsvarende Ashima (som mange sykler blir levert med fra butikk). Det føles/høres som skiva er som en ostehøvel på klossene...


Redigert av Oystein L (06/09/2013 10:16)

Topp
#1676714 - 06/09/2013 10:17 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Oystein L]
YoungNeil Offline
Fersking

Registrert: 06/09/2013
Innlegg: 10
Jeg mener at, hvis du i svingene før ballettbakken, merker at bremsene er særdeles dårlige, så får du i verste fall gå av sykkelen å gå ned! Ikke utsette andre for fare. Han får kjøre så uaktsomt han vil for meg, så lenge det går utover han selv.

Hvis erfaringen er mangelfull, så burde man ihvertfall skjønt at sjansen er stor for vaskebrett i ballettbakken, såpass burde man fått med seg i forkant av dette rittet.

Hvis det viser seg at han mistet bremsene nederst i ballettbakken, så har jeg sympati for han.


Redigert av YoungNeil (06/09/2013 10:22)

Topp
#1676728 - 06/09/2013 10:25 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
Elgvenn2 Offline
Besatt

Registrert: 11/05/2008
Innlegg: 4921
Sted: Føynland
Synes det er litt festlig å lese svarene fra alle som vet helt sikkert hva som skjedde og fyren må være en idiot. Synes det er litt typisk for samfunnet generelt, det er alt for mange besservissere som vet akkurat hvordan alt og alle er uten å egentlig vurdere alle fakta. I 2009 hadde jeg ikke bremsebelegg igjen etter å ha startet med helt nye organiske bremseklosser (lærte da ja, ikke mer organisk) på Avid j7 bremser. Det bremset tilstrekkelig i asfaltsvingene før balettbakken, men når jeg kom til selve bakken og gav fullt bremsetrykk, så økte fortsatt farten, men det var fortsatt en viss bremsekraft så var ikke ukontroller fartsøkning. Da gjalt det å kjøre kontrollert ned bakken og finne et spor som gjorde at man ikke traff noen nederst.

Det er lett å tenke seg at hvis man lett mister hodet, og hvis erfaringen er begrenset i sånn føre at ting kan gå galt. Hva som skjedde er umulig for oss å vite før fyren evt. uttaler seg selv. La han nå få tvilen til gode, og hold surmuligen for dere selv! Neste gang kan det være deg det gjelder!
_________________________
Øve, øve jevnt og trutt og tappert det er tingen, alltid bedre om, og om, og om igjen.
Født som mester, født som helt, å nei, det ble da ingen, mot og kraft det vinnes litt og litt om sen.

Topp
#1676731 - 06/09/2013 10:26 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: YoungNeil]
Oystein L Offline
Søk hjelp!

Registrert: 09/11/2002
Innlegg: 9584
Sted: Østfold
Sitat: YoungNeil
Jeg mener at, hvis du i svingene før ballettbakken, merker at bremsene er særdeles dårlige, så får du i verste fall gå av sykkelen å gå ned! Ikke utsette andre for fare. Han får kjøre så uaktsomt han vil for meg, så lenge det går utover han selv.

Hvis erfaringen er mangelfull, så burde man ihverfall skjønt at sjansen er stor for vaskebrett i ballettbakken, såpass burde man fått med seg i forkant av dette rittet.

Hvis det viser seg at han mistet bremsene nederst i ballettbakken, så har jeg sympati for han.

Siden du svarer meg;
Som sagt aner jeg ingen ting om forløpet til det vi ser et par sekunder av på en film fra et hjelmkamera, men sier at det KAN være noen forklarende årsaker. Det kan meget vel også være ren idioti, men er vi i stand til å fastslå det ut i fra filmsnutten før vi henger fyren?

Topp
#1676741 - 06/09/2013 10:37 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: YoungNeil]
Lurifax Offline
Besatt

Registrert: 19/05/2009
Innlegg: 3945
Sted: Askim
Sitat: YoungNeil
Du tror at han mistet bremsene i ballettbakken?


Ut fra video og hans stilling på sykkelen nedover der så _kan_ det virke slik ja.
Og jeg har personlig erfart at det kan skje. Dog var jeg heldig nok på min hodeløse ferd nedover til å unngå alle andre og kun feie inn i gjerdet og således ikke dra med meg noen.

I mitt tilfelle så var klossene nye ved start (som de er hver gang). Hadde organiske og de var utrolig slitt etter kun denne turen (2009 søla) dog mener jeg de fadet bort på grunn av varme mer enn at de gikk på jernet. De bremset fint de første 20 meterne - vips null skrubb. Så "Tullingen" trenger egentlig ikke være mer tulling enn at han mistet bremseeffekt. Etter 2009 har jeg aldri hatt dette problemet da jeg aldri bruker organiske lenger.


Redigert av Lurifax (06/09/2013 10:37)
_________________________
______________________________________________________________
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." ICON_WINK

Topp
#1676746 - 06/09/2013 10:44 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
Johnny Yuma Offline
Avhengig

Registrert: 06/10/2009
Innlegg: 719
Den uheldige mannen er en erfaren syklist med mange mil og ritt bak seg, og har bl.a kjørt Birken hvert år siden 2005. Man får vel anta at noe uventet har skjedd.
Unødvendig å henge ut noen som tulling uten å vite hva som har skjedd !

Topp
#1676767 - 06/09/2013 11:08 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Oystein L]
egbl Offline
Ringrev

Registrert: 30/08/2003
Innlegg: 1001
Siste gangen man må bremse kraftig før Ballettbakken er i svingen fra kjerreveien ut på Sjøsæterveien deretter er det noe småbremsing et par steder, men ikke kraftig bremsing før i slutten av Ballettbakken. Den venstre klossen på bildet nedenfor er en original XX-kloss slik den så ut etter Birken 2010 hvor jeg bomba ned Ballettbakken. Belegget er slitt bort, men den myke aluminiumsplaten belegget satt på, hadde også brukbar bremseeffekt inntil det også tok helt slutt! At da bremsene forsvinner plutselig i en kraftig innbremsing er derfor godt mulig. Jeg hadde aldri satt utfor Ballettbakken 2010 (med mål om å plassere flest mulig) dersom jeg ikke hadde trodd at jeg hadde bremser!
Klossen til høyre på bildet er en uoriginal kloss med bakplate av stål. Når skiven kommer ned mot stålet svekkes bremseeffekten kraftig, men ikke helt på samme måte som når bakplaten av aluminium tar slutt.

Jeg har nå gått over til Magura MT-8 som har bakplate av stål. Jeg synes forøvrig at disse klossene også holder seg bedre på "slipeføre" enn SRAM/Shimano.

Forørig er vel nesten dette et rent Birkenproblem. Ingen andre ritt har vel så lange gruspartier?


Topp
#1676800 - 06/09/2013 11:33 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Oystein L]
GardS Offline
Ivrig

Registrert: 23/05/2008
Innlegg: 1834
Sted: Nesodden
Sitat: Oystein L
Sitat: kjerts
å sitte på stanga med en fot ut, er en vanlig teknikk for amatører uten kontroll, som fortsatt likevel har mer en nok bremser. Det bare bremser veldig dårlig uten riktig vektfordeling..


Det kan jo også hende at fyren har hatt et "ufrivillig utklikk" i vaskebrettet...
(bare for å illustrere at det kan finnes "formildende omstendigheter" til det som tilsynelatende er helt talentløst).

I tillegg må vi jo ta utgangspunkt i at antallet "raske deltakere" på Birken med stor sannsynlighet overstiger antallet "terrengsyklister" i Norge, så et og annet sirkus vil vi nok oppleve på dette rittet....

Sitat: GardS

OK, du har et bremsebelegg som skal klemme mot en metallskive. Hva mener du gjøre noen bremser, mer holdbare med samme materiale i skiver og klosser? senterering? klarering? kjøling? Har selv vært med på å utvikle skivebremser. Riktignok for Motocross og Roadracing, men prinsippene bør være sammenlignbare. Største forskjellen vil være i senterering, klarering, kjøling? Så i stedet for type brems, vil jeg påstå de viktigste forskjellene, vil være i mekanikerens kompetanse og vekt på rytteren

Noen kalippere gir nok "naturlig mindre klaring" enn andre.

Om du vil teste holdbarhet; prøv å måle slitasje etter en "birkebeinertur" i sølevær med organiske klosser og skiver tilsvarende Ashima (som mange sykler blir levert med fra butikk). Det føles/høres som skiva er som en ostehøvel på klossene...

Jepp, vil selvsagt være store forskjeller på skivekonstruksjon og kloss-materiale. Når de parametrene er tatt bort, så gjenstår, vil jeg påstå, mekanikeren og ryttervekt, som hovedforskjeller. Hvis systemet er luftet, med stemplene der de bør være. I tillegg ikke har skrudd klossene for nærme skiven, med justeringene på hendlene. Så vil det være god nok klaring på de fleste kurrante konstruksjoner. Utover over det og at "shit happens" innimellom, så vil det være dårlig vedlikehold og justering, som er problemet. At enkelte systemer bedre tåler dårlig vedlikehold, er selvsagt riktig.
_________________________
Energihuset Merida
Norsk Organisasjon for Terrengsykling NOTS

Topp
#1676922 - 06/09/2013 13:30 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: paala]
SBV Offline
Fersking

Registrert: 03/02/2013
Innlegg: 12
Har det blitt, eller blir det langt ut dekkstatestikk for birken 2013?

Med dekk,trykk,ryttervekt,vekt sykkel,sluttid etc.

Greit å se hva andre rundt syklet på og om det fungerte på årets føre:)

Topp
#1676925 - 06/09/2013 13:32 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: ]
Lurifax Offline
Besatt

Registrert: 19/05/2009
Innlegg: 3945
Sted: Askim
Sitat: pedaIglipp
Det er jo ikke nødt til å være sånn at dette er en ond mellomleder med darwinist-kaptitalist-satanistiske grunnholdninger.


[begin stigma] Men han hadde jo Rye drakt jo... [end stigma] hehe alien2

god kommentar pedalglipp ICON_SMILE
_________________________
______________________________________________________________
"Det er greit om du er uenig med meg. Jeg kan ikke tvinge deg til å ha rett." ICON_WINK

Topp
#1676961 - 06/09/2013 14:07 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: SBV]
ute-og-sykler Offline
Entusiast

Registrert: 21/11/2011
Innlegg: 420
Sitat: SBV
Har det blitt, eller blir det langt ut dekkstatestikk for birken 2013?

Med dekk,trykk,ryttervekt,vekt sykkel,sluttid etc.

Greit å se hva andre rundt syklet på og om det fungerte på årets føre:)

Jeg startet en tråd nå.. så får vi se hvor mye statistikk som kommer inn.

Topp
#1677062 - 06/09/2013 16:26 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: ute-og-sykler]
traktoregg Offline
Besatt

Registrert: 17/08/2010
Innlegg: 2978
Sted: Vågå
Sitat: ute-og-sykler
Sitat: SBV
Har det blitt, eller blir det langt ut dekkstatestikk for birken 2013?

Med dekk,trykk,ryttervekt,vekt sykkel,sluttid etc.

Greit å se hva andre rundt syklet på og om det fungerte på årets føre:)

Jeg startet en tråd nå.. så får vi se hvor mye statistikk som kommer inn.

Hvor?

eh. Fant den.


Redigert av traktoregg (06/09/2013 16:27)
_________________________
https://www.instagram.com/traktoregg/

Topp
#1677078 - 06/09/2013 16:56 Re: Birkebeinerrittet 2013 [Re: Elgvenn2]
Oddefa Offline
Søk hjelp!

Registrert: 11/08/2006
Innlegg: 6689
Sted: Elverum
Sitat: Elgvenn2
Synes det er litt festlig å lese svarene fra alle som vet helt sikkert hva som skjedde og fyren må være en idiot. Synes det er litt typisk for samfunnet generelt, det er alt for mange besservissere som vet akkurat hvordan alt og alle er uten å egentlig vurdere alle fakta. I 2009 hadde jeg ikke bremsebelegg igjen etter å ha startet med helt nye organiske bremseklosser (lærte da ja, ikke mer organisk) på Avid j7 bremser. Det bremset tilstrekkelig i asfaltsvingene før balettbakken, men når jeg kom til selve bakken og gav fullt bremsetrykk, så økte fortsatt farten, men det var fortsatt en viss bremsekraft så var ikke ukontroller fartsøkning. Da gjalt det å kjøre kontrollert ned bakken og finne et spor som gjorde at man ikke traff noen nederst.

Det er lett å tenke seg at hvis man lett mister hodet, og hvis erfaringen er begrenset i sånn føre at ting kan gå galt. Hva som skjedde er umulig for oss å vite før fyren evt. uttaler seg selv. La han nå få tvilen til gode, og hold surmuligen for dere selv! Neste gang kan det være deg det gjelder!


Veldig bra sagt og helt enig med Elgvennen! Og vil med det samme be om unnskyld til den Frøy sykelisten jeg delvis påførte krampe når jeg prøvde å kjøre forbi i den bratte alpinbakken ned fra Sjusjøen på UB'n, stresset nok han litt opp og endte med delvis trynings og delvis krampe for han. Beklaget vel det når jeg lå bak også. Med det mener jeg at det lett å la seg bli revet med, samtidig har en en ansvar for sine medsykelister. Var litt unødvendig av meg, burde ventet 10-20-30 sekund (eller hva det hadde tatt), men hadde jo større fart og trodde jeg skulle smette forbi.

Topp
Side 30 av 31 < 1 2 28 29 30 31 >


Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå