Side 5 av 13 < 1 2 3 4 5 6 7 12 13 >
Muligheter
#978535 - 02/07/2010 18:00 Re: Vårens kremsykkel er her! [Re: zipp303]
anderz Offline
Besatt

Sted: Bergen
Sitat: zipp303
Et lite stil politisk spørsmål her, vittoria dekalene er på venstre side, regner med at det kun er for bildenes del? Når sykkelen er såpass gjennomført er det vel en grunn til det;)

Jeg kan ikke huske om det ble slik for å få færre logoer eller om jeg ble litt overivrig under limingen og limte de på andre veien. Gidder ikke å snu det før det må av allikevel...

Speedvagen Family Racing

Topp
#978941 - 03/07/2010 21:42 Re: Vårens kremsykkel er her! [Re: M@rtin]
anderz Offline
Besatt

Sitat: M@rtin
Vet ikke om du har nevnt det før, men er det custom eller standard-geometri (spacerne under stem´et kan tyde på det)?
Sitat: anderz
Det er bare 2,5cm med spacere så ikke akkurat den største stabelen.

Kontrollmålt til 18mm med spacere som utgjør mindre enn forskjellen i drop på 3T Rotundo og Easton EC90 SLX3 som var grunnlaget for geometrien.

Speedvagen Family Racing

Topp
#982211 - 09/07/2010 12:01 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz]
kjellpe Offline
Fersking

Helt rå!!! Grattis!!

Topp
#986934 - 19/07/2010 11:30 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: kjellpe]
sykkeloyvind Online

[sensurert]

Sted: Oslo
Her er faktisk alt ett hundre prosent riktig. Mamamia!!

Jeg var på nippet til å kommentere manglende setback i setepinnen, men forstår at dette er tatt høyde for med seterørsvinkelen. Selv setet og styret er så korrekt det blir. Hva havner en slik jernsykkel på på vekta?

landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no

Topp
#1053342 - 19/10/2010 17:51 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: sykkeloyvind]
goerbi Offline
Ivrig

Sted: Trondheim
Mulig å få en rapport nå som utesesongen på landeveien begynner å nærme seg slutten? ICON_WINK

Topp
#1066784 - 09/11/2010 11:52 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: goerbi]
goerbi Offline
Ivrig

Sted: Trondheim
Bumper denne ICON_SMILE

Topp
#1066867 - 09/11/2010 12:51 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: sykkeloyvind]
anderz Offline
Besatt

Sitat: goerbi
Bumper denne ICON_SMILE

Sånn går det når man ikke leser egen post ofte nok ICON_WINK

Sitat: sykkeloyvind
Her er faktisk alt ett hundre prosent riktig. Mamamia!!

Jeg var på nippet til å kommentere manglende setback i setepinnen, men forstår at dette er tatt høyde for med seterørsvinkelen. Selv setet og styret er så korrekt det blir. Hva havner en slik jernsykkel på på vekta?

Takk for hyggelig tilbakemelding. Det er lagt ned betydelig tid (og noen kroner) på å få "rätt stuk" uten at det påvirker tilpassingen av sykkel og rytter.
Når det gjelder setepinnen sa Sacha følgende om den:

Sitat: Speedvagen
There is a scant 3mm of setback built into the post, mostly because a totally straight post created a bit of an optical illusion and looked out of balance. This tiny amount of setback will not effect current designs.
Also, there is infinite tilt adjustment in the rail clamp.

Jeg kan ikke si at designet på selve innfestingen er det beste, men det er greit nok. Den holder setet fast og jeg har ikke fått det til å glippe ennå. Det er dessverre ganske restriktivt med hvilke seterrails som passer så Regale FX-setet jeg hadde tenkt å bruker passet ikke.

Med oppsettet som er avbildet veide sykkelen inn på 7,22kg men litt vekt-tuning fikk den ned på 7,15kg ved sesongslutt.
Som mange sikkert skjønner er de 150 grammene ganske irriterende og vi får se og man ikke greier å lure seg ennå litt ned. Andre hjul og dekk hadde løst saken lett som en plett, men de er så suverent gode at da får det heller være. Valget av Edge 2.0-gaffel foran 1.0 medførte også en vektøkning men har gitt en styrerespons som jeg nødig gir slipp på.

Sykkelen kan bare beskrives med ett ord: Drøm!
Jeg prøvde ut endel sykler i forkant av bestillingen av denne samt mange underveis og kan med hånden på hjertet si at man skal virkelig velge fra toppen av øverste hylle for å få noe som tilsvarer en SV.
Den er kvikkstyrt som en CAAD 9, komfortabel som en S3 og innbyr til å gi maks til enhver tid. Man kan dra på med blodsmak i munnen eller bare kjøre henslengt souplesse. Sykkelen bare gir og gir og krever svært lite tilbake.

På min vei gjennom styrer, pedaler, hjul og seter har jeg omsider funnet produkter som passer glimrende og ikke gir ubehag etter seks timer på sykkelen. 3T Rotundo var jeg usikker på da drop/reach ikke "stemte" med det jeg trodde var riktig for meg. Jeg fikk beskjed av Speedvagen å bare prøve det ut og har absolutt falt pladask for dette. Den andre raceren har dermed fått samme styret, bare i alu. Speedplay har funket utmerket sammen med de uoriginale titaniumakslene fra Tispindles.com og gitt muligheten til litt lavere Q-faktor enn originale Speedplay.
Og på hjulfronten har HED Stinger 6 bevist at man kan gjerne se på vekt som hovedkriteria på hjul, men kjørefølelse er alfa & omega. Stinger 6 gir kjørefølelse som Ambrosio Nemesis bare med super aerodynamikk og 400gram lettere hjulsett. Til tross for 60mm profil er de mindre følsom for sidevind enn Campa sine Shamal-hjul. Smale ståleiker kombinert med torodial felg (på 28mm!) bidrar nok til dette.

SÅ: Sykkelen gir fortsatt bare gode vibrasjoner og jeg må ned i mannehulen og tafse litt på den iallefall annenhver dag. Da tar vi en kopp kaffe og drømmer igjen om 23grader og kort/kort ICON_LAUGH

Speedvagen Family Racing

Topp
#1067088 - 09/11/2010 18:22 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz]
gare Offline
Søk hjelp!

Sted: Sandnes
Morsomt å høre Anders, og til og med dobbelt morsomt i og med at jeg fikk høre at en kamerat har en bestilling inne nå! Ryktene vil ha det til at det er Dario som skal sveise neste batch fra Speedvagen, jeg gleder meg med ham(og er selvsagt ørlite misunnelig, men det skulle nå bare mangle). Dette betyr jo at jeg "snart" får både se, og sykle med en forskikkelig stålracer.

Topp
#1067175 - 09/11/2010 20:31 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: gare]
anderz Offline
Besatt

Knall med flere SV'er på vestkysten. Jeg får ta min med en gang jeg er i området på familiebesøk så får vi ta et "Gretne gubber på stål"-treff ICON_SMILE
Ang. Dario skal han være med på produksjon av batchen med banesykler så jeg tror nok kameraten din forveksler litt. Selvfølgelig vet jeg ikke om han har bestilt en slik da. Og jeg håper inderlig de har bedre kontroll på logistikken til neste år slik at han får den til påske slik de lover.

Speedvagen Family Racing

Topp
#1221726 - 25/07/2011 18:19 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz]
anderz Offline
Besatt

Snart ett år siden siste innlegg i denne tråden så da kan jeg ta en liten oppdatering.
Sykkelen har i løpet av vinter og vår fått noen endringer:

• Strømper er byttet til iLink på bremsene og mini-iLink på gir
  • Styret er nå Rotundo LTD
  • Sadel er Specialized Romin Pro
  • Hjul er for tiden 2011 modell HED Stinger 6 FR med FMB Competition CX i 25mm som allbrukshjul. Noen "litt" mer spesielle er i posten.
  • Alle bolter er byttet til alu eller ti-bolter
  • Krank er byttet til Super Record

Sykkelen er fortsatt den uten tvil beste sykkel jeg har satt mine bein over. To uker på Mallorca med topp tysk karbonracer med Dura-Ace bare bekrefter kvalitetene til stål og Campa. Ingen fare for at Anderz bytter til Shimano ennå ICON_SMILE

Vedlegg
IMG_8745.jpg

IMG_8748.jpg

IMG_8749.jpg

Speedvagen Family Racing

Topp
#1221727 - 25/07/2011 18:20 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz]
anderz Offline
Besatt

Er forøvrig litt usikker på om jeg skal ta vekk dekalene på hjula. Jeg har kjørt alle mine karbonhjul logofrie men liker plutselig at det er litt logo på hjula. Det er ikke så mange som kjører disse hjula så litt reklame for de kan jo være greit ICON_SMILE

Speedvagen Family Racing

Topp
#1221913 - 25/07/2011 22:51 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz]
gare Offline
Søk hjelp!

Prøv en photoshop dekal-løs og se. Sykkelen blir egentlig bare finere og finere.

Meget pene dekk, prikken over i-en gitt.

Topp
#1221948 - 25/07/2011 23:22 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz]
nicolai Offline
Wohoo! Jeg kan lage customtittel!
Søk hjelp!

Sykkelen er helt grom!

Syns det så tøft ut med dekaler.

Faren ved å ta de av (særlig når det er såpass høy profil) er at det kan se litt billig/fleebay ut.

Topp
#1222000 - 26/07/2011 00:15 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: nicolai]
Kjeserud Offline
Avhengig

Sted: Strømmen
Syntes den sykkelen er så ren og fin at logoer på dekkene gjør den masete. På bildene på forrige side, med logofrie dekk syntes jeg sykkelen så mye råere og barskere ut.

Topp
#1222044 - 26/07/2011 07:41 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: Kjeserud]
MortenML Offline
Søk hjelp!

Sykkelen din er dønn strøken, gratulerer. Jeg ville beholdt dekalene på. Det er ikke så mye som skriker om oppmerksomheten på denne sykkelen som på fancylakkerte karbonrammer med større flater.

Tunge gir og høy frekvens - slår aldr feil.

Topp
#1222076 - 26/07/2011 09:21 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: MortenML]
larsb Offline

[sensurert]

Sted: Bjølsen, Oslo
Flott sykkel Anderz. Om jeg får driste meg til å stokke om på delene tror jeg den ville vært aller finest med Edge hjulene og FMB dekkene. Feite dekk passer litt mindre visuellt bra sammen med de aller dypeste felgene.

Men herregud den sykkelen hadde jeg glatt levd med, og det med et stort smil uansett.

LarsB

Topp
#1222118 - 26/07/2011 10:19 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: larsb]
anderz Offline
Besatt

Takk for hyggelige tilbakemeldinger. Jeg kan være fullt enig i at Edge-hjula er estetisk vakre hjul men kvaliteten og ikke minst kjørefølelse og evne til å finne samt holde fart er mye bedre på HED-hjula. fra 2010 til 2011 er det gjort noen endringer i profilen samt nav og eikemønster på bakhjul som gjør de enda bedre. Som nevnt før svelger disse hjula ujevnheter som Ambrosio Nemesis men er så mye, mye raskere.

FMB sine 25mm er faktisk 25mm høye også (målt fra kant av felg) i motsetning til Pave CG 2 som bare er 22mm. Dette i kombinasjon med skinwall gjør at de ser ut som ballonghjul, spesielt på bilder. Jeg er veldig spent på levetiden på disse dekka da de virker "noe" mer skjøre enn Pave som jeg har kjørt de siste sesongene. Man ser også lett at disse er laget for hånd ICON_WINK

Og for å øke gjøglefaktoren litt har jeg noen hjul på vei fra en mr. Hjertberg som skal settes opp med Veloflex Sprinter. Disse skal ikke ha logoer (hjula altså).

Speedvagen Family Racing

Topp
#1222138 - 26/07/2011 10:48 Re: Vårens eventyrsykkel nærmer seg (sakte) [Re: anderz]
Bahamontes Offline
Entusiast

Utrolig flott sykkel!

Hva er årsaken til at du byttet Lightning-kranken? Og hvordan er Super Recorden til sammenligning når det gjleder stivhet osv.?

Topp
#1222160 - 26/07/2011 11:17 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: Bahamontes]
anderz Offline
Besatt

Sitat: Bahamontes
Hva er årsaken til at du byttet Lightning-kranken?

Ikke 100% supergod skifting med ettermarkedstannhjul til tross for 11s-kompabilitet. Måtte også bytte begge tannhjul og spider som følge av en mekanisk svikt tannhjulene (som ikke var kranken sin feil).

Og hvordan er Super Recorden til sammenligning når det gjelder stivhet osv.?

Den er markert stivere, skifter bedre og CULT-lagrene er hakket bedre en de keramiske fra Lightning. Det er også bedre klaring til skoene slik at man får litt mer flyt på pedalen (for oss som liker det ICON_WINK )
Alt i alt en bedre krank (som den bør være da den koster mer enn Lightning). Det eneste som er bedre med Lightning er vekta men selv her er det bare drøyt 50g i differanse på oppsettene mine.
Det er ment som en ventepølse mens jeg venter (og venter) på at Craig og ee cycleworks skal få ferdig sin eecrank. Kanskje til jul i år, Craig?

Speedvagen Family Racing

Topp
#1222175 - 26/07/2011 11:37 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz]
Bahamontes Offline
Entusiast

Interessant lesning. Jeg planlegger å bytte fra sølv til svarte komponenter på min egen stålræser, en Kirk, og har lenge hatt Lightning langt opp på listen over kandidater så det er interessant det du sier her.

Topp
#1222180 - 26/07/2011 11:46 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: Bahamontes]
anderz Offline
Besatt

... min egen stålræser, en Kirk...

Bilde! Nå!!

Speedvagen Family Racing

Topp
#1222183 - 26/07/2011 11:49 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz]
larsb Offline

[sensurert]

Sted: Bjølsen, Oslo
Og for å øke gjøglefaktoren litt har jeg noen hjul på vei fra en mr. Hjertberg som skal settes opp med Veloflex Sprinter. Disse skal ikke ha logoer (hjula altså).

Hvis du ikke har bestillt noe køstom regner jeg med at jøgglefaktoren vil nærme seg pacific blue nivå ICON_SMILE
Bilder kreves

Topp
#1222192 - 26/07/2011 12:04 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz]
Bahamontes Offline
Entusiast

Bilde! Nå!!

Jeg er på ferie borte fra PC-en og de eneste jeg har tilgang til på nettet er de som Dave tok:

Vedlegg
DSC_2930.jpg

DSC_2933.jpg

DSC_2942.jpg

Topp
#1222201 - 26/07/2011 12:24 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: larsb]
anderz Offline
Besatt

Oohh! Poste mer når du er tilbake til rett PC ICON_LAUGH Jeg tar gjerne en JKS Classic Terraplane. Så mange pene sykler, så lite tid, plass og penger...

Sitat: larsb
Hvis du ikke har bestillt noe køstom regner jeg med at jøgglefaktoren vil nærme seg pacific blue nivå ICON_SMILE

Man skal ikke se bort ifra det ICON_WINK Bilder kommmer plutselig.

Speedvagen Family Racing

Topp
#1222621 - 26/07/2011 22:41 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: Bahamontes]
gare Offline
Søk hjelp!

Lekkert Bahamontes, meget lekkert! Vi vil se flere skikkelige bilder så fort som mulig.

Topp
#1222678 - 26/07/2011 23:40 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: gare]
Dloh Offline
Ringrev

Sted: Rogaland
Virker som gamle stål-rammer får den eldre garde i bevegelse. Kanskje jeg skal vekke den gamle Internazionale ramma til far til live igjen.

Topp
#1222716 - 27/07/2011 00:36 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: Dloh]
gare Offline
Søk hjelp!

Sitat: Dloh
Virker som gamle stål-rammer får den eldre garde i bevegelse. Kanskje jeg skal vekke den gamle Internazionale ramma til far til live igjen.

Selvsagt skal du det!

Topp
#1222768 - 27/07/2011 09:02 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: gare]
anderz Offline
Besatt

Nå har hverken Speedvagen eller Kirk mye til felles med gamle stårammer bortsett fra at stål er en komponent. Leggeringer, utforming og manipulering av rør samt geometri har endret seg mye.
Bahamontes Kirk er også muffet som gir andre egenskaper enn min sveiste og loddete Speedvagen. Epler er ikke alltid bare epler ICON_SMILE
Men selvsagt liker vi gamle stålrammer også og du må sporenstreks sette igang oppliving av Internazionalen.

Speedvagen Family Racing

Topp
#1222819 - 27/07/2011 10:04 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: anderz]
sykkeloyvind Online

[sensurert]

Stål har i aller høyeste grad bruksverdi. Etter at jeg knerta Cannondalen har jeg fått en del mil på parade-raceren igjen og den leverer skikkelig på veien.

Sykkelen er jo moderne (fra 2003), dog har den lengre kjedestag enn vanlig nå til dags.

8,5 kilo med stålgaffel.

Vedlegg
sykler.jpg

landevei.no
utemagasinet.no
friflyt.no

Topp
#1222829 - 27/07/2011 10:13 Re: Speedvagen-tråden til anderz [Re: sykkeloyvind]
OveR Offline
Apartheidmotstander
Besatt

Hvilket styre er det på den Øyvind? Den sykkelen er forøvrig utrolig fin.

mvh OveR

Topp
Side 5 av 13 < 1 2 3 4 5 6 7 12 13 >

Moderator:  Valentino