Muligheter
#1067978 - 10/11/2010 22:54 Hjelp med Sigma 2209.
shibby Offline
Entusiast

Hei,

Monterte min nye sigma 2209 på syklene mine akkurat. På temposykkel får alt kontakt og funker som bare det, men på landeveissykkelen får jeg ingen kontakt. Speedometeret skal blinke hvis ikke hjulet går rundt, og det gjør det ikke på landeveissykkelen(blinker altså).

Har noen noen tips eller erfaringer vedørerende dette?

Jeg monterte forøvrig sykkel 2-kitet først, og det er dette som funker.

Meld deg inn i OSI Sykkel!
www.osisykkel.org

Følg meg på twitter:
http://twitter.com/HaakonMlster

Topp
#1068040 - 11/11/2010 07:00 Re: Hjelp med Sigma 2209. [Re: shibby]
ASB Offline
Medlem

Sted: Skien
Hei! Jeg har også trådløs Sigma. Speedometeret mister forbindelsen til farts- og kadensmåleren med en gang jeg setter på den billige 0.5 W LED-styrelykten. Slår jeg av lykten går den rett på igjen.

Jeg har også erfart at displayet viser "0" og ikke blinker. Det skjer av og til dersom LED-lykten står på. Dersom jeg velger å vise klokka i komputeren (altså f.eks 12:43) begynner den å blinke og synkronisere igjen, uten at jeg kan forklare det.

Disse LED-lyktene støyer mye, har målt støyen fra min billige LED-lykt med oscilloskop og fikk store utslag. Husker ikke helt frekvensen, men det var vel rundt 75 kHz med 6 MHz overtoner.

Jeg har belagt lykten med aluminiumsfolie, det hjalp litt, og farten vises i de fleste tilfeller i displayet. Det vil selvsagt hjelpe å flytte komputeren lenger vekk fra lykten.

Topp
#1068754 - 11/11/2010 22:44 Re: Hjelp med Sigma 2209. Ordnet seg. [Re: ASB]
shibby Offline
Entusiast

Ordnet seg, da den ene sensoren var mer følsom på batterifestet enn den andre.

Det med ledlys får jeg testet snart, så blir spennende. Takk for svar.

Meld deg inn i OSI Sykkel!
www.osisykkel.org

Følg meg på twitter:
http://twitter.com/HaakonMlster

Topp