Jeg har aldri greid å engasjere meg for håndball men følger med når TV3 har sendingene med Kristian Kjelling. Han er helt vanvittig dyktig på å fortelle en novise som meg hva som skjer med taktikk, bevegelser, strategi osv i kampene. En helt annen opplevelse enn Bent Kringle (eller var det Svele) & co.

Det blir litt som da Norge hadde Sølve Grotmol som Volleyball-kommentator og konsekvent byttet om for-og-etternavn på spillerne og ikke ante hva som skjedde. Jeg var 15 år spilte bittelitt selv og så OL i 1984, De Amerikanske stjernene Karch Kiraly og Craig Buck (Buck Craig på NRK) var mine helter og på svensk TV forsto jeg hva som skjedde, fingertegn som fortalte hva som skulle skje i neste ballveksling, hvordan de jobbet for å lure blokka til motstanderen + sette opp eget forsvar, servemottak og komplekse roterings systemer... OK så er TV2 bedre i Håndball enn Sølve var på Volleyball og de skal ha for at de har lært det norske publikum å se Håndball og ikke minst sykkel...

Har virkelig begynt å lure på hvem som skal kommentere klassikersesongen, 3 x Grand Tours osv på Eurosport og om TV2 fortsetter med Dag Otto & co.

Abonnerer på Landevei og Terrengsykkel !
Supersix + CAAD12 (den lilla) + Super X (Topstone alu på transferlista) + FATCAAD + Ripley