Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
Personlig sykkeltrener? #2418379 29/06/2017 21:14
ruddles Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Kikker for tiden litt på trainingpeaks sine sider og vurderer "egen" trener.
Er det noen som har erfaringer med dette, og eventuelt kan anbefale noen?

Vurderer dette for å øke motivasjonen et hakk samtidig bli mer systematisk inn til neste sesong. Har ingen spesifikke mål, utover å øke terskel, men det hadde vært moro å deltatt (hevdet seg litt) i lokale ritt samt slengt seg med på noen ritt i masterklassen.

Har i dag en FTP på ca 360-370w og veier 80kg om det har noe betydning.

Er det noe vits, eller skal man være fornøyd med å være en ok mosjonist?

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2418385 29/06/2017 21:31
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P
Ikke det du spør etter, men:
Du sier du vil hevde deg i ritt, og om du faktisk har en terskel på 370 watt er ikke det den begrensende faktoren din, så hvorfor vil du øke denne?
Da burde du kanskje se om det er andre ting som du heller bør bli bedre på enn terskel for å hevde deg. Tipper du har en terskel som er like god, og sannsynligvis bedre enn de som vinner mastersklassen. ICON_WINK

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: perbaa] #2418389 29/06/2017 21:54
ruddles Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Glemte å skrive at terskelwatt er målt over 20min * 0,95 med powertap P1 pedaler. Om de viser "riktig" vet jeg ikke. Og som du påpeker er det nok svakheter som bør forbedres. Blir fort stiv når det kjøres hardt i kortere bakker bl.a. Jevnt hardt er langt bedre enn rykk og napp. Bruker nok også mye unødvendige krefter, da jeg finner det "kjedelig" når feltet er samlet, eller ikke samarbeider. Det er ikke plasseringen som driver meg, men ønsker jo, som alle andre(?), å prestere best mulig med det man har, eller kan få med tiden man har til rådighet ICON_SMILE

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: perbaa] #2418427 30/06/2017 07:07
Øyvind V Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Sitat: perbaa
Du sier du vil hevde deg i ritt, og om du faktisk har en terskel på 370 watt er ikke det den begrensende faktoren din, så hvorfor vil du øke denne?
Da burde du kanskje se om det er andre ting som du heller bør bli bedre på enn terskel for å hevde deg. Tipper du har en terskel som er like god, og sannsynligvis bedre enn de som vinner mastersklassen. ICON_WINK

Ikke for å være frekk mot trådstarter, men terskelwatt på 4,6 w/kg er ikke sååå høyt. Det er mange svært godt trente folk der ute. Jeg har ftp på 4,5 w/kg og vet jeg er langt unna å vinne en masterklasse (eller noe som helst annet, for den del).

Men, jeg er enig i at det fort kan være andre egenskaper som er viktigere å forbedre. Jeg har vært latterlig dårlig på å takle støting og hyppige fartsøkninger, og har trent mer bevisst på det i år. Og det funker. Har satt ny pers på både 5, 10 og 12 sek. watt, og trener mer korte intervaller på høy intensitet enn lange drag rundt terskel. Men terskel (20 min watt) har også økt i år, så man taper nødvendigvis ikke noe på terskel selv om man legger inn andre økter.

Edit: Regnefeil. Ftpen min er 4,6, ikke 4,7.

Redigert av Øyvind V; 30/06/2017 09:51.
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2418441 30/06/2017 07:48
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
4,6 W/kg er høyt, men det viktige spørsmålet er hva det er høyt nok til ICON_SMILE

Jeg ville gjette det er et godt grunnlag for å kunne være med å styre hva som skjer og markere seg på listene, gitt at man jobber med de nødvendige forbedringspunktene.

Min egen erfaring med trener er at jeg har hatt større fremgang enn jeg trodde det kunne bli, til tross for litt mer trøblete vinter av andre årsaker enn i fjor. (Jeg valgte ikke en i TP, men søkte meg rundt etter sykkeltrener i Norge.)

Spurt vinner duellen. Terskel avgjør hvilken.
Instant person - just add coffee
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: Øyvind V] #2418444 30/06/2017 07:53
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: Øyvind V

Ikke for å være frekk mot trådstarter, men terskelwatt på 4,6 w/kg er ikke sååå høyt. Det er mange svært godt trente folk der ute. Jeg har ftp på 4,7 w/kg og vet jeg er langt unna å vinne en masterklasse (eller noe som helst annet, for den del).

Men, jeg er enig i at det fort kan være andre egenskaper som er viktigere å forbedre. Jeg har vært latterlig dårlig på å takle støting og hyppige fartsøkninger, og har trent mer bevisst på det i år. Og det funker. Har satt ny pers på både 5, 10 og 12 sek. watt, og trener mer korte intervaller på høy intensitet enn lange drag rundt terskel. Men terskel (20 min watt) har også økt i år, så man taper nødvendigvis ikke noe på terskel selv om man legger inn andre økter.

Jeg tror mange ville fått ekstremt mye igjen om de fikk hjelp til å analysere arbeidskravene og hvor de var fysiologisk ift. dem. Da ville flere trent på det som var riktig med tanke på de prestasjonene de ønsker.

Uten å sitte på en fasit tror jeg og mange av og til kjører for korte intervaller når de skal trene over terskel. Ikke det at det ikke er viktig, men når feks Friel mener at 5 mins watten (CP5) er en av de viktigste for prestasjonen så stemmer nok det ganske bra...
http://www.joefrielsblog.com/2010/06/more-on-brajkovics-crash-block.html

Medlem i NOTS – Vern om terrengsykling og meld deg inn du også!
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: Øyvind V] #2418448 30/06/2017 08:10
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P

Ikke for å være frekk mot trådstarter, men terskelwatt på 4,6 w/kg er ikke sååå høyt. Det er mange svært godt trente folk der ute. Jeg har ftp på 4,7 w/kg og vet jeg er langt unna å vinne en masterklasse (eller noe som helst annet, for den del).

Greit nok, 4,6 w/kg er ikke ekstremt, men det er ganske så bra til å veie 80kg. Tipper du ikke veier like mye?

Hvorfor fokuserer du på w/kg kontra wattverdien?

I norske ritt kommer du veldig mye lengre med høy watt kontra høy watt/kg da det er få lange/bratte nok bakker til at w/kg blir avgjørende. Det var altså watten hans jeg mener er høy nok, tenkte ikke på w/kg da det har mindre å si. Det skal stige ganske kraftig før en rytter med feks 300 watt og 4,8 w/kg sykler fra en med 370 watt og 4,6 w/kg. Samtidig vil karen med 370 watt mose ifra i lett terreng.

Redigert av perbaa; 30/06/2017 08:20.
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: Øyvind V] #2418467 30/06/2017 08:54
ruddles Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Jeg tar det ikke som frekkhet Øyvind ICON_SMILE Og er klar over at terskelwatt på ca 4,6 ikke er spesielt høyt sammenlignet med mange på Strava, det er svært mange godt trente mosjonister som herjer på segmentene rundt omkring.

Har sett etter norske trenere/veiledere også, men det er i følge google ikke så mange å velge i(?) om noen kan anbefale noen så setter jeg pris på det.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: perbaa] #2418480 30/06/2017 09:31
Øyvind V Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!
Hvorfor fokuserer du på w/kg kontra wattverdien?

I norske ritt kommer du veldig mye lengre med høy watt kontra høy watt/kg da det er få lange/bratte nok bakker til at w/kg blir avgjørende. Det var altså watten hans jeg mener er høy nok, tenkte ikke på w/kg da det har mindre å si. Det skal stige ganske kraftig før en rytter med feks 300 watt og 4,8 w/kg sykler fra en med 370 watt og 4,6 w/kg. Samtidig vil karen med 370 watt mose ifra i lett terreng.

Om stigningen er 2 % bruker du like mye krefter på å overvinne luftmotstand som gravitasjon. Alt over 2 %, og jo brattere det blir, jo mer vil w/kg ha å si. Jeg vet ikke hvilke ritt du har erfaring med, men de rittene jeg er med på har mange bakker som er vesentlig mer enn 2 %, og jeg ser jo hvem det er som greier å sitte med over bakketoppen.

Jeg sier ikke at w/kg er det eneste som betyr noe, for all del. Det kommer nok også an på hvilke ritt man kjører. Har flere sykkelkompiser som gjør det stort i rullesykling på T-O, og de er ganske røslige karer. Trør vanvittig med watt, men henger ikke med når det bikker oppover og det støtes litt.

Edit: Ellers enig med sveinaa i at en god analyse av egne prestasjoner er viktig. Så ser man på arbeidskravene i de konkurransene man ønsker å hevde seg i, og da vil svakhetene åpenbare seg. Og når man vet hva man er svak på, er det bare å trene mer på akkurat det.

Redigert av Øyvind V; 30/06/2017 09:33.
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2418484 30/06/2017 09:42
E
EveSteve Offline
Entusiast
Entusiast
E
370watt på terskel og 80kg er godt nok for å henge bra inn med NC-feltet, og kunne hevde seg i flatere/halvkuperte løyper. Hvis du ikke hevder deg i lokale ritt med den kapasiteten, er det trøkk over kortere tid som er en klar hindring, og terskel burde ikke være hovedfokus.

Nå vet ikke jeg hva du veier Øyvind V, men 4.6-7 w/kg er høyt. Hvertfall for en som veier 80kg. Hvis du veier 60kg kan jeg skjønne at du ikke hevder deg i master, men er du over 70kg, så er det ikke din terskel som begrenser muligheten for å hevde deg.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: Øyvind V] #2418486 30/06/2017 09:46
P
perbaa Offline
Avhengig
Avhengig
P

Om stigningen er 2 % bruker du like mye krefter på å overvinne luftmotstand som gravitasjon. Alt over 2 %, og jo brattere det blir, jo mer vil w/kg ha å si. Jeg vet ikke hvilke ritt du har erfaring med, men de rittene jeg er med på har mange bakker som er vesentlig mer enn 2 %, og jeg ser jo hvem det er som greier å sitte med over bakketoppen.

Hvor har du det tallet fra?
Du kan jo prøve deg fram her selv http://www.bikecalculator.com/

Jo større spriket i rene wattverdier er mellom to ryttere jo mindre har w/kg å bety. Altså kan tunge ryttere med mye watt tillate seg å ha en dårligere w/kg enn lettvektere uten å tape opp de aller fleste bakker du finner i norske ritt.

Redigert av perbaa; 30/06/2017 09:53.
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: perbaa] #2418487 30/06/2017 10:00
Øyvind V Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Husker ikke i farten, men det var fra en video postet av en av disse utenlandske sykkelmagasinene på Fjesboka. Mulig det er feil.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2418490 30/06/2017 10:13
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Litt tyngre ryttere kan typisk henge med i kortere bakker hvis de har syretoleransen, så det å se på arbeidskrav og ferdighetsprofil er utgangspunktet.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: Øyvind V] #2418494 30/06/2017 10:16
Hoaas Offline
Søk hjelp!
Søk hjelp!

Husker ikke i farten, men det var fra en video postet av en av disse utenlandske sykkelmagasinene på Fjesboka. Mulig det er feil.

Dette var vel gitt en hastighet på rundt 30km/t, mener jeg å huske.

Edit: Ellers ser jeg også på de lokale rittene her at de som veier litt mer og har lavere w/kg men høyere ren watt, ofte gjør det bedre enn f.eks meg med moderat terskel men omtrent samme w/kg som Øyvind V. Bakkene er rett og slett for korte til at w/kg på terskel blir gjeldende. Det er hva du har av w/kg på 2min, 5min, 8min osv som blir gjeldende i bakkene her. Men det er klart, jeg har sett på maratonritt med svært mye og lange stigninger at jeg ikke har noe problemer med å henge med, og slå, de som normalt tar meg på typisk rundbane med kortere kneiker.

Redigert av Hoaas; 30/06/2017 10:20.

You are what you eat...mmm nuts
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2418501 30/06/2017 10:33
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
En tyngre og sterkere rytter vil uansett kunne sykle på lavere W/kg enn en lett rytter så lenge luftmotstand er inne i bildet. Det er faktisk en liten fordel for en stor rytter selv ved 7-8% stigning. Hvor stor forskjellen er avhenger av hvor stor farten (luftmotstanden er). Jo større fart, jo større fordel den store rytteren.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2418507 30/06/2017 10:47
nanonils Offline
Entusiast
Entusiast
For å svare trådstarter. Jeg har vært inne på tanken selv. Ser for meg at det er vesentlig bedre å bruke pengene på dette, enn på hjulsett til 20K for eksempel. Du nevner jo at du kjører på watt, og det er jo en viss sjanse for at denne treneren kan hjelpe deg å utnytte måleren i langt større grad enn du selv gjør i dag.

Kjenner en som benytter seg av nettbaserte trener, og tilbakemeldingen er iallefall at det fungerer veldig bra for han.

Specialized Allez Sprint Sagan Edition
Trek Madone 6.9 pro
GT Grade
https://www.instagram.com/nanonils/
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2418535 30/06/2017 13:25
sveinaa Offline
More than words
More than words
Utgangpunktet til trådstarter er vel egentlig vanvittig bra om målsetningen er å hevde seg i et par lokale ritt og slenge seg med i masterklassen. Tror i tillegg trådstarter er en av få som definere 80kg og 360-370 watt som ok mosjonist ICON_WINK

Om trådstarter trenger trener eller ikke vet han kanskje best selv. Det virker uansett ikke som om det er noe galt med treningsiveren og kroppens evne til adapsjon med bakgrunn i terskelwatten han tross alt har.

Tipper egentlig trådstarter hadde kommet langt ved å teste fysisk kapasitet og kartlegge seg selv litt, og deretter få noen innspill på hvordan svakhetene kan forbedres. Da har du om ikke noe annet i alle fall mulighet til å diskutere oppgaven skikkelig med en "trener". Kjipt å betale tusenvis av kroner for treningsopplegg som ikke er noe særlig bedre enn det en kan google seg til ICON_SMILE

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: sveinaa] #2418545 30/06/2017 14:28
ruddles Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast
Sitat: sveinaa

Tipper egentlig trådstarter hadde kommet langt ved å teste fysisk kapasitet og kartlegge seg selv litt, og deretter få noen innspill på hvordan svakhetene kan forbedres. Da har du om ikke noe annet i alle fall mulighet til å diskutere oppgaven skikkelig med en "trener". Kjipt å betale tusenvis av kroner for treningsopplegg som ikke er noe særlig bedre enn det en kan google seg til ICON_SMILE

Jeg tror nok du er inne på noe her. Samtidig tenker jeg at det er motiverende at noen analyserer treningene og gir tilbakemeldinger på hva som gjøres riktig og hva som kan endres.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: sveinaa] #2422292 21/07/2017 16:59
Dio Online
Entusiast
Entusiast
At 5min watt er viktig er det vel ingen tvil om, men hvordan skal jeg da få øka den watten og hva er en crash block som joe friel refererer til?

Go hard or go home!!!
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2422301 21/07/2017 17:52
K
KenR Offline
Besatt
Besatt
K
Sitat: ruddles
Sitat: sveinaa

Jeg tror nok du er inne på noe her. Samtidig tenker jeg at det er motiverende at noen analyserer treningene og gir tilbakemeldinger på hva som gjøres riktig og hva som kan endres.

Den beste kartleggingen, og treningen, er å slenge seg med på alt av ritt, små og store, korte og lange. Da oppdager du raskt nok hvor skoen trykker samtidig som at du får tynt deg maksimalt på alle svakheter.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: KenR] #2424785 02/08/2017 10:20
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: KenR
Den beste kartleggingen, og treningen, er å slenge seg med på alt av ritt, små og store, korte og lange. Da oppdager du raskt nok hvor skoen trykker samtidig som at du får tynt deg maksimalt på alle svakheter.

Min erfaring er at det er vanlig å feildiagnostisere svakheter man opplever under rittsykling. Det er såpass mange faktorer som spiller inn at man lett kan havne på feil konklusjon.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: hnastrup] #2424792 02/08/2017 10:31
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: hnastrup
Sitat: KenR

Min erfaring er at det er vanlig å feildiagnostisere svakheter man opplever under rittsykling. Det er såpass mange faktorer som spiller inn at man lett kan havne på feil konklusjon.

Tror nok nivå og hvor man vil spiller inn her, men det beste er nok som du (kanskje) antyder objektive tester utført av en kyndig person.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: sveinaa] #2424813 02/08/2017 11:04
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Mye kan man gjøre selv, men det er mye å sette seg inn i for mange. Å etablere en wattprofil er en veldig god start. Da vil man se de umiddelbare styrkene og svakhetene man har. Så gjelder det å finne ut hvordan disse påvirker resultatene i ritt og hvordan man kan manipulere treningen for å få mest mulig uttelling.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2424814 02/08/2017 11:10
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Det funker absolutt å slenge seg med på diverse ritt, til et nivå. De fleste vil finne nær nok hvor skoen trykker i hvert enkelt ritt, men det er den enkle biten og helst ikke der det reelt sett butter.

Utfordringen er å lage og gjennomføre en god plan for å forbedre seg, og det er en vanskeligere oppgave av mange grunner:
o Det er rett og slett en vanskeligere og mer tidkrevende oppgave å lage en plan
o Det er ubehagelig å gå utenfor komfortsonen
o Man kan ha bommet litt på hva årsaken til de konkrete svakhetene er
o Det er vanskeligere å justere sin egen plan etter sykdom, skader, andre avbrekk, enn det er å legge den i første omgang
o Det er ikke alltid rett etter nesen hvordan man mest effektivt forbedrer de forskjellige egenskapene
o Det er lett å bli for lite konsistent
o Det er ikke minst sjukt vanskelig å hvile nok, når man skal det
Osv osv osv.

Men for all del, for mange vil det være overkill, det er det ikke tvil om. Poenget mitt er vel mer at de fleste vil ha en vesentlig større effekt av å velge "overkill hyre en trener" enn "overkill kjøpe ett nivå dyrere sykkel". Eventuelt både-og, som noen av oss havner på ICON_TONGUE

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: hnastrup] #2424815 02/08/2017 11:12
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: hnastrup
Mye kan man gjøre selv, men det er mye å sette seg inn i for mange. Å etablere en wattprofil er en veldig god start. Da vil man se de umiddelbare styrkene og svakhetene man har. Så gjelder det å finne ut hvordan disse påvirker resultatene i ritt og hvordan man kan manipulere treningen for å få mest mulig uttelling.

Ja. Om man ikke har en interesse for den siden av trening er det nok vanskelig.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: oyvin] #2424821 02/08/2017 11:36
sveinaa Offline
More than words
More than words
Sitat: oyvin
Det funker absolutt å slenge seg med på diverse ritt, til et nivå. De fleste vil finne nær nok hvor skoen trykker i hvert enkelt ritt, men det er den enkle biten og helst ikke der det reelt sett butter.

Utfordringen er å lage og gjennomføre en god plan for å forbedre seg, og det er en vanskeligere oppgave av mange grunner:
o Det er rett og slett en vanskeligere og mer tidkrevende oppgave å lage en plan
o Det er ubehagelig å gå utenfor komfortsonen
o Man kan ha bommet litt på hva årsaken til de konkrete svakhetene er
o Det er vanskeligere å justere sin egen plan etter sykdom, skader, andre avbrekk, enn det er å legge den i første omgang
o Det er ikke alltid rett etter nesen hvordan man mest effektivt forbedrer de forskjellige egenskapene
o Det er lett å bli for lite konsistent
o Det er ikke minst sjukt vanskelig å hvile nok, når man skal det
Osv osv osv.

Men for all del, for mange vil det være overkill, det er det ikke tvil om. Poenget mitt er vel mer at de fleste vil ha en vesentlig større effekt av å velge "overkill hyre en trener" enn "overkill kjøpe ett nivå dyrere sykkel". Eventuelt både-og, som noen av oss havner på ICON_TONGUE

Mange sliter nok mest med at de ikke vet (godt nok) at det er når man hviler man blir sterkere. Jeg tror og etter hvert man kommer til et nivå (forutsatt at man gjennomfører 100% når man trener) at mange må øke volumet (og ikke kan få til noe mer selv om man har trener.).

Men noe av det som er vanskeligst er at man har få referanser. Hva responderer egen kropp på. Hvor harde/lange bolker funker. Hvor mye sliter hverdagen. osv. Tar man med at man blir eldre og eldre også så kan det bli utfordrende.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: oyvin] #2424833 02/08/2017 12:21
H
hnastrup Offline
Ivrig
Ivrig
H
Sitat: oyvin
*snipp*

Enig på alle punkter. Man skal absolutt sykle ritt for å finne ut hvor man står. Konkurranse er jo til syvende og siste det eneste målet på ytelse som gjelder. Hva du har i W/kg har lite å si dersom du ikke får det ut i konkurranse.

Grunnen til at jeg advarer mot å bruke ritt (eksklusivt) til kartlegging er nettopp pga. tredjepunktet ditt. I mange tilfeller er det ikke direkte intuitivt hva det er som holder en tilbake. En syklist jeg har hjulpet slet med at han mistet tetgruppen i typiske O2-bakker (3-6 minutter) og ønsket å trene kortintervall for å få bukt på problemet. Filene avslørte derimot en "topptung" wattprofil med nettopp disse bakkene som største styrke og en overestimert terskelverdi. Problemet var en kjørestyrke som var utilstrekkelig til å kunne ha (relativt) ferske bein. Han henger bedre med i rittene nå som han har fokusert på lengre drag over en periode.

Ikke en vanskelig case, men et eksempel på en feilslutning man kan gjøre ved å gå utifra å kjenne hvor skoen trykker i ritt.

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: hnastrup] #2424837 02/08/2017 12:34
O
oyvin Offline
Ivrig
Ivrig
O
Et godt eksempel på akkurat det, og slett ikke utypisk.

Men litt uenig på en detaljformulering, det ER gjerne vanskelig når man ser seg selv innenfra!

Re: Personlig sykkeltrener? [Re: ruddles] #2424881 02/08/2017 15:34
Dio Online
Entusiast
Entusiast
Det kan være vanskelig å innse at mann ikke er bedre og, selv med ok verdier...

Go hard or go home!!!
Re: Personlig sykkeltrener? [Re: Dio] #2424888 02/08/2017 16:30
K
ket16 Offline
Entusiast
Entusiast
K
Sitat: Dio
Det kan være vanskelig å innse at mann ikke er bedre og, selv med ok verdier...

Vel talt.

Ketil
Side 1 av 2 1 2

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå