Terrengsykkelrittet 2016

Av: Wonka

Terrengsykkelrittet 2016 - 23/10/2015 10:09

Hei folkens.
Mulig det er tidlig,men gleder meg til TSR 2016.
Er det noe sladder om hvordan og når avvikliga blir til neste år, etter litt turbulent fra årets utgave. Håper iallfall at det vil bestå!

Kjør debatt.
Av: aktiviteten

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/10/2015 10:56

Sitter du i oktober måned og planlegger ritt til neste sommer? Ivrig du Wonka! :-) Du vet iallefall hvor du skal være første helga i september 2016...
Av: sveinaa

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/10/2015 11:23

For å være en surpomp:
Håper arrangøren og de personene som står for arrangementet er sitt ansvar bevisst sånn at det blir en "smoothere" gjennomføring enn i år.
Av: ProLampard

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/10/2015 12:36

Hehe. Ikke overraskende at du var først ute med denne Wonka:)
Er vel på tide at noen begynner å diskutere dekkvalg og lufttrykk her snart ja..

Gleder meg og!:)
Av: larsdx

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/10/2015 12:46

Det hadde jo vært spennende med noe synsing om hvordan det går med Frøys terrengsykkelanlegg og mulighetene for start på Grønmo.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/10/2015 13:46

Sitat: aktiviteten
Sitter du i oktober måned og planlegger ritt til neste sommer? Ivrig du Wonka! :-) Du vet iallefall hvor du skal være første helga i september 2016...

Når formtoppen skal være før sykkel sesongen er skikkelig i gang, må man jo planlegge,hehe.
Første helg i september er nok booka Røros ja.
Av: sykkeloyvind

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/10/2015 14:58

Hei.
Kult at det mases. Det liker vi.
Vi satser på å arrangere og gjennomføre Terrengsykkelrittet 2016 den 28. mai.
Hvor starten blir og på hvilke fabelaktige stier løypa skal gå er ennå ikke bestemt. Etter årets ritt med etterfølgende kritikk av både løype og gjennomføring, vil vi uansett forsikre oss om at løypa blir en terrengsykkelfest som Terrengsykkelrittet verdig, og at vi fortsetter å være Norges mest positive terrengsykkelritt. Vi ønsker god stemning både før, under og etter rittet, blant syklister og andre Østmarka-entusiaster.

Vel møtt 28. mai til historiens 9. Terrengsykkelritt!
Av: tbh

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/10/2015 21:32

Hva med bare en runde for junior elite. 2 runder er vel litt i overkant når rundetiden ligger på 1,5 til 2 timer.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/10/2015 14:16

Sitat: tbh
Hva med bare en runde for junior elite. 2 runder er vel litt i overkant når rundetiden ligger på 1,5 til 2 timer.

Hvor langt kjører Jr Elite i Birken?
Av: sls

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/10/2015 14:53

Sitat: sykkeloyvind

Det var da et meningsløst svar på et godt spørsmål. Det viktigste er vel at Jr Elite får en distanse som gir er artig for mange å delta på. Deltagelsen i Jr Elite i Birken er vel heller ikke så mye å skryte av. Tiltrekker seg tydeligvis ikke mangfoldet av gode norske juniorer. Generelt så synes jeg Terrengsykkelrittet kunne hatt godt av en konsolidering. Hva med å bort fra 1 og 2 runder og heller lage 1 runde som tar drøye 2 1/2 timer for snittet? Så kan man heller forlenge litt for Eliten hvis det blir cup-ritt og forkorte litt for de yngste.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/10/2015 15:06

Sitat: sls

Det var da et meningsløst svar på et godt spørsmål. Det viktigste er vel at Jr Elite får en distanse som gir er artig for mange å delta på. Deltagelsen i Jr Elite i Birken er vel heller ikke så mye å skryte av. Tiltrekker seg tydeligvis ikke mangfoldet av gode norske juniorer. Generelt så synes jeg Terrengsykkelrittet kunne hatt godt av en konsolidering. Hva med å bort fra 1 og 2 runder og heller lage 1 runde som tar drøye 2 1/2 timer for snittet? Så kan man heller forlenge litt for Eliten hvis det blir cup-ritt og forkorte litt for de yngste.

Jo, spørsmålet er ganske godt, men Terrengsykkelrittet i eliteklassen(e) er et maratonritt. Det er ikke et maratonritt hvis det varer under to timer, selv ikke for jr, som ofte sykler vesentlig lengre ritt. Da blir det et middels langt terrengsykkelritt, også for jr.

Juniorer som ikke vil sykle to runder kan sykle aldersbestemt en runde.

Det er mange ritt som ikke har noen kortere varianter å tilby, og det er mange ritt som ikke er maratonritt. Vi ønsker at mange skal ha lyst til å være med på Terrengsykkelrittet, men også at det skal være et maratonritt som varer en del lengre enn UB-cup, rundbaneritt og andre kortere terrengsykkelritt.

Å ha to runder, i stedet for en lengre er ikke en spikret løsning, men har vist seg å være gunstig med tanke på antall løypevakter osv.
Av: Oystein L

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/10/2015 15:15

Du kan jo også snu problemstillingen på hodet Øyvind;
I og med at maraton ikke er en juniordisiplin i UCI (og dermed ikke i NM eller NC) er det ikke noe i veien for at juniorene kjører kortere i TS-rittet. De som vil sykle langt og lenge kan i så fall stille i turklassen.
Tror kanskje du får med fler i M/K junior da

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/10/2015 15:27

Sitat: Oystein L
Du kan jo også snu problemstillingen på hodet Øyvind;
I og med at maraton ikke er en juniordisiplin i UCI (og dermed ikke i NM eller NC) er det ikke noe i veien for at juniorene kjører kortere i TS-rittet. De som vil sykle langt og lenge kan i så fall stille i turklassen.
Tror kanskje du får med fler i M/K junior da

Se det. Det er et godt argument, ja. Jeg ser nå at det heller ikke lenger er noen NC-klasse i jr i maraton. Da er med andre ord ikke terrengsykkelmaraton noen gren for junior da, og da stiller det seg litt annerledes.

Da blir jo et nytt spørsmål hvilken klasse som skal premieres? Og er det i det hele tatt naturlig for et ritt som Terrengsykkelrittet, gitt det ikke blir en del av norgescupen i maraton, å ha noe som kalles eliteklasse?
Bør det kun være aldersklasser med mulighet for å velge halv eller full distanse?

Hvis så er så dukker det opp et nytt problem om startpuljer osv. Hvis alle konkurrerer i en åpen klasse, og alle konkurrerer i sin respektive aldersklasse, så bør alle starte sammen. I hvert fall de som sykler like langt og er av samme kjønn.

Slik gjennomføres terrengsykkelritt i de fleste andre land, med krangling om startposisjon og surmuling om køkjøring underveis som medfølgende bivirkninger. Jeg syklet et slik ritt senest i går.
Ren fellesstart, 225 deltagere i vel så teknisk terreng som i Terrengsykkelrittet, og med flere høydemeter. En lang, hard klatring tidlig sorterte dog feltet ganske godt.

Det er ikke så lett å gjøre alle tilfreds her, samtidig som man ønsker at rittet skal beholde litt egenart og ikke nødvendigvis tilpasse seg massene.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/10/2015 15:35

Det er ikke så lett å gjøre alle tilfreds her, samtidig som man ønsker at rittet skal beholde litt egenart og ikke nødvendigvis tilpasse seg massene.

Det kan jeg nærmest garantere at du aldri klarer ICON_WINK , og rittets egenart tror jeg dere skal tviholde på så lenge det går (det er nok av ritt som går på akkord med seg selv for å tiltrekke seg massene)
Av: Kriss

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/10/2015 21:52

1,5 runde for junior (og damene) kan dere jo tenke på om er en praktisk og grei måte..
Da bruker damene omtrent lik tid som gutta, og ingen junior dør vel heller av 2,5 t omtrent
Å finne en snarvei som gir en halv runde går vel greit..
Av: olechr

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/10/2015 07:13

Trur det er veldig lurt å ha 1 runde for junior. Da får man fort med enda flere av de beste juniorene. Det er hardt nok for en junior med 1 runde, maraton eller ei. Birken er jo tross alt en søndagstur i forhold.
Av: sigped

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 01/12/2015 19:44

Hva med en runde for junior, men åpent for at juniorer som ønsker å kjøre to runder kan kjøre i senior elite?

Kjørte selv junior i år, og det var en tøff og dag, men helt klart moro å kunne kjøre sammen med de beste seniorene og mye nyttig læring å ta med seg.

Føler selv at det er mer moro enn å starte i et eget felt med 10 juniorer og 10 elite damer som er sprengt etter 5minutter.

Har dog forståelse for at to runder er i tøffeste laget hvis man skal trekke til seg flest mulig juniorer.

De aller beste juniorene kan fint hevde seg topp 10 i stort sett alle marathonritt i norge, så en åpning for at juniorer kan stille i seniorklassen dersom juniorklassen starter i et redusert startfelt og har en kortere distanse tror jeg kan tiltrekke seg flere av de beste juniorene. Så er spørsmålet hvordan det vil slå ut for bredden i juniorklassen?
Av: REJ

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 11:08

Sjå her!

Spennende med Grønmo ICON_SMILE
Av: chili

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 11:19

Dette blir fett!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 11:35

Hvor er dette ?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 11:37

Sitat: Wonka
Hvor er dette ?

http://mtbmap.no/#15/59.8422/10.8613

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 11:45

Grønmo er rett syd for Oslo, Bøler osv.
Stedet var fylling inntil for 15-20 år siden og har senere blitt sted for en 9-hulls golfbane og en påtenkt skistadion.
I år ble rundbane-NM arrangert her.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 11:47

Det blir veldig spennende med helt nye stier!
Av: lmo

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 12:14

Spennende med start på Grønmo, men teksten i linken bærer preg av å være litt klipp og lim fra i fjor med tydelige referanser til Haraløkka. Sikkert fint om noen leser korrektur.
Av: oyvin

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 12:18

Dette blir bra! Nå kan vi legge Terrengsykkelrittet på kryss og tvers gjennom Spinneren-området. Da blir nok ØV glade! ICON_LAUGH

Men ikke for å pirke ...
... eller jeg må kanskje innrømme at det mest er for å pirke:

I teksten under henger det igjen litt fra tidligere. Om start og rundingsrunder rundt Haraløkka og litt sånt.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 12:19

Sitat: lmo
Spennende med start på Grønmo, men teksten i linken bærer preg av å være litt klipp og lim fra i fjor med tydelige referanser til Haraløkka. Sikkert fint om noen leser korrektur.

Takk. Det ble viderformidlet til rette vedkommende før du skrev dette også, men bra dere sier i fra.

Grønmo åpner opp noen nye muligheter, men rittet vil nok gå i noe av det samme området som tidligere også.
Av: Stefan77

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 12:44

Men viktigst av alt, jeg har fått satt av datoen i kalenderen min, og i kona sin ICON_SMILE
Av: brede

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/12/2015 17:07

Hvis så er så dukker det opp et nytt problem om startpuljer osv. Hvis alle konkurrerer i en åpen klasse, og alle konkurrerer i sin respektive aldersklasse, så bør alle starte sammen. I hvert fall de som sykler like langt og er av samme kjønn.
Om jeg kan velge tar jeg heller "slosskampen" i startslusa enn ute på stien. Kjørte en-rundens utgaven for to år siden og jeg gjorde meg noen tanker om hvor kul rittopplevelsen kunne vært om jeg hadde sluppet å passere over 200 ryttere som fikk starte foran meg kun basert på at de er født seinere :-/ Av alle som startet hadde jeg 3de flest passeringer så følelsen av mye passeringer er ikke bare subjektiv.

Jeg ser egentlig ikke noen grunn til å splitte opp på bakgrunn av kjønn eller distanse. Selv om de fleste kjører en eventuell runde 2 saktere enn den første blir det mye flere passeringer om en-rundes starter bak alle i to-runders. I praksis blir det omvendt seeding da de tregeste i to-runder starter foran de raskeste i en-runder.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 09/12/2015 09:54

Sitat: brede
Om jeg kan velge tar jeg heller "slosskampen" i startslusa enn ute på stien. Kjørte en-rundens utgaven for to år siden og jeg gjorde meg noen tanker om hvor kul rittopplevelsen kunne vært om jeg hadde sluppet å passere over 200 ryttere som fikk starte foran meg kun basert på at de er født seinere :-/ Av alle som startet hadde jeg 3de flest passeringer så følelsen av mye passeringer er ikke bare subjektiv.

Jeg ser egentlig ikke noen grunn til å splitte opp på bakgrunn av kjønn eller distanse. Selv om de fleste kjører en eventuell runde 2 saktere enn den første blir det mye flere passeringer om en-rundes starter bak alle i to-runders. I praksis blir det omvendt seeding da de tregeste i to-runder starter foran de raskeste i en-runder.

Nå sykler ikke jeg like fort som brede, men såpass at jeg kom topp 10 i min klasse i 1 runde. Da jeg var ung (under 40) var det greit å sykle en runde, men som gamlis synes jeg det var utrolig kjipt. Selv med ganske mange minutter mellom puljene tok det ikke lange tiden før jeg måtte begynne å ta igjen lange køer av syklister. Med mye singletrack ble det ofte ikke helt pene forbikjøringer.
Etter en start i 40+ en runde, kjører jeg nå to runder selvom formen nok passer bedre til en runde. En seedet start er nok lurere. Tror heller ikke det gjør så mye å blande en og to runder. De som sykler to runder sykler jevnt over raskere. Ulempen er at det blir mere uoversiktelig for de som kjemper om klasseseier/pallen.
Av: GardS

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 11/12/2015 10:33

ÆSJ! Igjen samme dag som NorgesCup terreng. I år kolliderer det med NC rundbane på Konnerud. 2 viktige ritt en drøy halvtime unna hverandre

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 11/12/2015 10:36

Sitat: GardS
ÆSJ! Igjen samme dag som NorgesCup terreng. I år kolliderer det med NC rundbane på Konnerud. 2 viktige ritt en drøy halvtime unna hverandre

Det kan du si. Det var dumt. Terrengsykkelrittet har jo arrangert siste lørdag i mai i noen år nå.
Den norske rittkalenderen har (heldigvis) blitt så tettpakket de siste årene at det er umulig/utfordrende å finne lørdager der det ikke krasjer.
Av: Truls V

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 12/12/2015 11:36

Det var synd. To arrangementer som henger høyt her i huset. Hva skal man velge og hvem skal man støtte? Viktig at NC har "nok" deltagere samtidig er det viktig å støtte oppunder et så viktig "monument" som TSR. Se om dere finner en annen helg 'a?
Av: Josruu

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:03

Priser fra 550,- Totalen blir jo godt over 1000,- lappen når man må huke av alt som er av tillegg... Stiv nok pris for ett par timer i østmarka...
Av: Williambiker

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:15

Hvorfor starter prisen min på 750,-?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:17

Sitat: Williambiker

Fordi du ikke er Terrengsykkel-abonnent?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:18

Jo det er jeg

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:19

Jo det er jeg

Lisens?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:21

Har helårslisens. Men på det punktet jeg velger klasse så står det "M17-29, kr 750,00"

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:34

Har helårslisens. Men på det punktet jeg velger klasse så står det "M17-29, kr 750,00"

Samme her. Har lisens og er abonnent, men det står at jeg skal betale 750
Av: Anders KJD

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:41

Samme her. Har lisens og er abonnent, men det står at jeg skal betale 750

Dette er en feil i systemet og blir rettet ila 5 min. Om man har helårslisens og er Terrengsykkelabonnent er prisen 550,-

Beklager.
Av: knutspeed

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:43

Jøss. Førstemann til å melde meg på 2 runder, og 2.plass totalt i påmelding? 2x pallplass allerede!

(fikk riktige priser..)
Av: staale

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 12:49

En liten skrivefeil i oppsettet av påmeldingsfrister. Jeg hadde satt første og andre påmeldingfrist til henvoldsvis 01.02.2015 og 01.04.2015, og det skal selvfølgelig være henholdsvis 01.02.2016 og 01.04.2016.

Dette er nå korrigert og Anders skal ha få tilsendt ny epost for betaling.

Ståle

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 13:27

Da ble det bedre. Men hvorfor er det påslag på 200,- for ikke å bli abb. egentlig?? For å presse folk til å kjøpe abonement? Det er ikke mer jobb med oss som ikke er abonenter enn de som er det vil jeg tro.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 13:29

Det er en annen måte å skrive at abonnenter får rabatt. Er ikke noe vanskeligere enn det. Selvfølgelig ønsker vi at deltagere i Terrengsykkelrittet skal være abonnenter.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/12/2015 16:06

Jeg skjønner hva du mener men man sitter liksom igjen med følelsen av å bli "straffet" med 200,- i gebyr for ikke å tegne abonnement på bladet. Mulig det bare er jeg som opplever det slik.

Men uansett så melder jeg meg jo på da de to gangene jeg har vært med før har vært veldig bra(litt vått i år kanskje...)
Av: Duddelidu

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 22/12/2015 09:52

Her er en fersking som også skal være med på TSR 2016. Med kun erfaring fra Birken, som jo ikke er terrengsykling, blir nok dette spennende, ikke minst i andre runde.. ! Men pytt, 6 mil i terreng er vel fint ! ICON_SMILE Åssen er det, hvis en må bryte i runde 2, blir en da diska? Og hva med maksimaltider, blir en hanka inn dersom en ikke fullfører på en bestemt tid?
Av: baronKanon

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 22/12/2015 10:12

Sitat: Duddelidu
Her er en fersking som også skal være med på TSR 2016. Med kun erfaring fra Birken, som jo ikke er terrengsykling, blir nok dette spennende, ikke minst i andre runde.. ! Men pytt, 6 mil i terreng er vel fint ! ICON_SMILE Åssen er det, hvis en må bryte i runde 2, blir en da diska? Og hva med maksimaltider, blir en hanka inn dersom en ikke fullfører på en bestemt tid?
Brutt er brutt, og 2 runder er brutalt (én runde er brutalt)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 22/12/2015 10:13

Sitat: Josruu
Jeg skjønner hva du mener men man sitter liksom igjen med følelsen av å bli "straffet" med 200,- i gebyr for ikke å tegne abonnement på bladet. Mulig det bare er jeg som opplever det slik.

Men uansett så melder jeg meg jo på da de to gangene jeg har vært med før har vært veldig bra(litt vått i år kanskje...)

Man får 200 i rabatt for å være abonnent ICON_WINK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 22/12/2015 10:14

Blir det samme opplegg som i fjor med salg av startnummer?
Av: Juffe

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 22/12/2015 11:57

Det er en annen måte å skrive at abonnenter får rabatt. Er ikke noe vanskeligere enn det. Selvfølgelig ønsker vi at deltagere i Terrengsykkelrittet skal være abonnenter.

Påmeldt 2 runder med nytegnet abonnement

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 22/12/2015 22:35

He-he...!
Nå har jeg sett på YouTube fra årets ritt. Spørs om jeg skal gjøre om på påmeldinga til en runde...!? Ser ikke så avskrekkende ut i starten, men blir jo verre. Også når du endelig er i mål, våt, sliten, kald, sulten, skal du ut på ei runde til! Hva med mat, er det noe servering underveis?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/12/2015 10:12

Jeg brukte såpass lang tid i år at jeg ikke fikk lov til å dra ut på en ny runde. Stoppet av NCF. Litt skuffet over at jeg ble stående med brutt på resultatlistene og ikke justert til 1 runde frown

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/12/2015 11:22

Sitat: Juffe
...Stoppet av NCF. ... frown

I et turritt? Er du sikker på det?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/12/2015 11:30

He-he...!
Nå har jeg sett på YouTube fra årets ritt. Spørs om jeg skal gjøre om på påmeldinga til en runde...!? Ser ikke så avskrekkende ut i starten, men blir jo verre. Også når du endelig er i mål, våt, sliten, kald, sulten, skal du ut på ei runde til! Hva med mat, er det noe servering underveis?

Har alltid meldt meg på 2 runder ink 2016...vurderer å bytte hver gang, men som alltid som kommer det an på hvordan formen er når vi går inn i mai. Da er jeg gjerne optimist....
Er du entusiast som ikke bryr deg om resultat, kjør 2. Tar du det som et ritt, kjør 1. Megasliten blir du garantert uansett.

Årets utgave var ekstrem, og da stoppet jeg etter én runde av mange grunner (teknisk/vær og løypeforhold, tidsbruk).

Servering underveis er vel banan og sportsdrikk + bamsemums & cola. Men: etter målgang kan du kjøpe BURGER!
Av: Trond Vidar

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/12/2015 15:16

Påmeldt! 2 runder som alltid ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/12/2015 18:39

Forbundsjakker og sperrebånd ved mål/start på runde to

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/12/2015 18:45

Dommeren som vi sier.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/12/2015 19:12

Dommeren som vi sier.

Dommer, kommisær, betjent...uansett. Det var personen med jakke med emblem fra NCF som "brøt" meg. At man da står oppført med brutt og ikke fullført en runde blir litt rart etter mitt syn. Men, det er jo vann under marka nå og jeg er på ingen måte furten. På ingen måte furten...nei

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/12/2015 20:38

Har vært innom og sett på resultatlista fra årets ritt. Det ene som slår meg er at det er mange som har brutt, frivillig eller ikke. Siden jeg ikke har vært med før; er dette normal mengde, eller var det spesiellt ille forhold i år? Ellers tenker jeg nok mest som "knutspeed"; la entusiasten i meg få regjere, og kjøre full pakke. Det er lett å sitte nå på vinteren med nettbrettet på fanget, og melde meg på både her og der, men som du sier, det er hvilken form en er i, når en står på startstreken, som bestemmer opplevelsen av rittet! Har nok mer enn en gang tråkket oppover Rosinbakken og tenkt at jeg burde ha trent mer i forkant...

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/12/2015 20:43

Hva med maksimaltid? Hva er sannsynlig å bruke på en runde? Hvis Juffe vart stoppa etter en runde, forelå det vel en grunn? Er det sånn at en starter tidlig hvis en bruker lang tid? Har en, la oss si max 6 timer på seg på to runder?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/12/2015 21:06

Hva med maksimaltid? Hva er sannsynlig å bruke på en runde? Hvis Juffe vart stoppa etter en runde, forelå det vel en grunn? Er det sånn at en starter tidlig hvis en bruker lang tid? Har en, la oss si max 6 timer på seg på to runder?

Jeg brukte rett over 3t på første runde i år. Mot 3,5t på 2 runder i fjor. En venn av meg brukte 2,5t på første runde og 4t på andre i år så ja, jeg vil si det var spesielt dårlige forhold.
Av: knuthaug

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/12/2015 21:19

Jeg brukte rett over 3t på første runde i år. Mot 3,5t på 2 runder i fjor. En venn av meg brukte 2,5t på første runde og 4t på andre i år så ja, jeg vil si det var spesielt dårlige forhold.

Det var helt katastrofejævlig i år, vil jeg si. Store deler av løypa krevde gummibåt heller enn sykkel. Og det var helt eksepsjonelt høyt antall brutt, spesielt på 2-runder.

Det er en sperretid på tidsbruk, men jeg vil tro at den er relativt raus uten at jeg har spesifikke tall. Tipper 3 timer per runde er innafor, selv med relativt normale forhold.

Sånn for sammenligningen brukte jeg 3:35 på 2 runder i 2013, 2.42 på 1 runde i år.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/12/2015 23:24

Det var helt ekstremt ekstreme forhold i år, så de resultatlistene er ikke noe å bruke tid eller energi på. Rittet vil ikke bli kjørt i kombinasjonen av sånn løype og sånne forhold igjen.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 06/01/2016 16:27

Håper på en litt varmere vår i år enn i fjor så jeg får flere timer på sti og generelt sykkel før rittet. Brukte 3t10 min i gjørma i fjor og året før ca 2t35-40 mener jeg å huske. Håper på tørrvær og bedre tid enn første gangen:)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 06/01/2016 18:06

Heldigvis lider jeg av vrangforestillinger og har derfor meldt meg på med to ny runder i 2016. Og skulle det bli værre enn i fjor, så har jeg i det minste trent på det allerede. Spørsmålet nå er hvorvidt det blir på en Merida Ninetysix 9 eller Scott Genius 720. Og det er det jeg skal bruke våren på å finne ut ICON_LAUGH
Av: svennm88

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/01/2016 21:02

Stemmer det at mann må betale 950,- for dette ritte?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 01/02/2016 13:33

Sitat: svennm88
Stemmer det at mann må betale 950,- for dette ritte?

Det kommer an på. Med engangslisens og ikke-abonnement på bladet, er du vel fort oppe i ca. den prisen ja. Jeg meldte meg på i går, før prisen steg 1. februar, med helårslisens og abonnement, betalte 558,-

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 18/02/2016 17:20

Ser det blir start på Skullerud, ikke Grønmo.

Skullerud gir vel muligheter for omtrent samme løypeprofil som tidligere år. Men man kunne også tenkt seg at løypa ble lagt i retning Sandbakken. Lenger vekk fra folk og kanskje mindre konflikt i etterkant enn med stiene i Trulseland og på Bukkeberget.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/02/2016 08:16

Sitat: larsdx
Men man kunne også tenkt seg at løypa ble lagt i retning Sandbakken. Lenger vekk fra folk og kanskje mindre konflikt i etterkant enn med stiene i Trulseland og på Bukkeberget.

Har tenkt samme tanken selv, spesielt siden Bukkeberget omtrent er pløyd ned av skogsmaskiner om dagen.
Av: NjuK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 03/03/2016 22:39

På Birken siden står det oppgitt 60 km for seeding? Betyr det 2 runder for seeding til Birken?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 06/03/2016 15:01

terrengsykkelrittet.no står det;
"Birkenseeding vil bli gjort på grunnlag av èn runde i Terrengsykkelrittets trasè. De som sykler to runder i Terrengsykkelrittet vil seedes til Birkebeinerrittet på grunnlag av den første runden i løypa."
Av: NjuK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 06/03/2016 17:08

Men om man spør på arrangørens Facebook side, får man oppgitt 2 runder. På Birken står det også 60 km. Da går jeg ut fra at det er 2 runder.

https://www.facebook.com/terrengsykkelrittet/posts_to_page/
Av: Tråkk'n roll

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 31/03/2016 22:24

Påmeldt! Jeg flytter ut av Oslo, vekk fra min kjære Østmarka, nå i sommer etter å ha bodd her i ni år. Terrengsykkelrittet blir som et totimers tårevått farvelkyss.
Av: bcbirken

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 07/04/2016 13:39

hei, jeg skal sykle tsr i år 1runde. det er første gang jeg sykler dette rittet.. Jeg har en birksykkel med 1x11 oppsett. Hvilken str på drev foran er å annbefale. nå har et 34drev foran. Jeg har et 30drev liggende eller blir det for lett utveksling. Jeg vil veldig gjerne ha råd om hvilken dekk som er best å bruke .

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 07/04/2016 14:02

Sitat: bcbirken
hei, jeg skal sykle tsr i år 1runde. det er første gang jeg sykler dette rittet.. Jeg har en birksykkel med 1x11 oppsett. Hvilken str på drev foran er å annbefale. nå har et 34drev foran. Jeg har et 30drev liggende eller blir det for lett utveksling. Jeg vil veldig gjerne ha råd om hvilken dekk som er best å bruke .

Spørsmål tilbake:
- 26, 27.5 eller 29" sykkel?
- hva er største drevet på kassetten din?
- Hvor god form er du i?

Personlig kjørte jeg 32 foran med 42 som lettest i fjor, 29" og det er akkurat innafor for meg. 34 hadde blitt tungt til tider, tror jeg. Om du har mulighet til å teste noen av stiene med mest oppover på forhånd er det jo best. Sett ut med 34 og se om det går.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 07/04/2016 20:51

hei, jeg har 27.5 hjul og 42bak på kassetten. ang min form så er den helt grei. jeg syklet forex montebellorittet på 2.28 og birken på 4.19. . jeg får teste ut litt hva som funker.
Av: Elgvenn2

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/04/2016 08:17

Med 27.5 blir 30t fint. Du må heller spørre deg, "hvor stor sjangs er det for at jeg tråkker ut 30-10 på TSR?". Svaret er at det er kun de 500m det går litt nedover på grus.

Jeg har heller et par gir for lett på toppen av kassetten som jeg ikke bruker på et sånn type ritt, enn 5 ubrukte i bunn.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/04/2016 20:20

tusen takk for svar. Da kjører jeg med 30drev.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 09/04/2016 08:31

Jeg bruker 10-40 og 30 foran. Regner med det er akkurat lett nok til de tyngste og litt for tregt for de 500m:)
Mer usikker på dekk. Sitter på wtb ett eller annet nå men tipper det blir magic Mary eller lignende foran.
Av: Niko

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 09/04/2016 09:33

Magic Mary synes nå jeg blir veldig grovt til dette rittet.
Har hatt god erfaring med Fast trak, Ikon,
Ardent Race og Ardent i fjor, som det var vanskelige forhold.

Har testet Rocket Ron også, men med det dekket fikk jeg 3 punkteringer i løpet av de 2 rundene.

I år blir det Ardent 2.4 foran og Ikon 2.35 bak. (29")

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 09/04/2016 12:37

Magic Mary er veldig grovt til ritt. Da ville jeg heller kjørt Nobby Nic 2.35, Butcher Control eller tilsvarene hvis man ønsker bedre grep.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/04/2016 14:43

Sitat: Tråkk'n roll
Påmeldt! Jeg flytter ut av Oslo, vekk fra min kjære Østmarka, nå i sommer etter å ha bodd her i ni år. Terrengsykkelrittet blir som et totimers tårevått farvelkyss.

Vel å merke dersom vi ikke hadde prestert å legge visningen til samme helg som rittet.....:-(

Ja,ja...om noen her er interessert i en fin tomannsbolig med hage i et svært trivelig og barnevennlig nabolag rett ved Trulsrunden er det bare å følge med fremover. :-)
Av: svegar

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 03/05/2016 08:20

Noen som kunne tenke seg å droppe GPS-sporet fra 2015 på e-post til stvlarse[alfakrøll]online.no?

Neida, jeg skal ikke sykle rundt og rundt og rundt og slite ut løypa fra i fjor.

sv

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 03/05/2016 09:28

Sitat: svegar
Noen som kunne tenke seg å droppe GPS-sporet fra 2015 på e-post til stvlarse[alfakrøll]online.no?

Her er min Strava-logg fra fjoråret: https://www.strava.com/activities/316358937

Husk at alle som melder seg på innen i morgen får eget navn på startnummeret. På tide å få ut fingeren!
Av: aambo

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 04/05/2016 10:37

Er det noe barneritt i forbindelse på terrengsykkelrittet?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/05/2016 18:00

Ser ut som det blir orginal dekka til rittet, WTB Vigilante. Ikke helt stor fan av de da de slipper litt lett ved gjørmete partier. Men det blir ikke noe problem for i år ska ldet være tørt på rittet:)

Og siden de har flyttet på det, hvor lønner det seg å parkere? Finnes ikke kjent der det skal være så en adresse hadde vært helt konge:)
Av: thomah25

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/05/2016 20:46

Ser ut som det blir orginal dekka til rittet, WTB Vigilante. Ikke helt stor fan av de da de slipper litt lett ved gjørmete partier. Men det blir ikke noe problem for i år ska ldet være tørt på rittet:)

Og siden de har flyttet på det, hvor lønner det seg å parkere? Finnes ikke kjent der det skal være så en adresse hadde vært helt konge:)

De har ikke flyttet langt. Fortsett mot Skullerud. Det er ca fire minutter å kjøre fra der man vanligvis svinger av mot Bøler. Parkering ved Skullerudstua. Adressen er General Ruges vei 106

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 08/05/2016 20:58

Takk for den:)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 11/05/2016 09:59

Sitat: Elgvenn2
Med 27.5 blir  fint. Du må heller spørre deg, "hvor stor sjangs er det for at jeg tråkker ut 30-10 på TSR?". Svaret er at det er kun de 500m det går litt nedover på grus.

Jeg har heller et par gir for lett på toppen av kassetten som jeg ikke bruker på et sånn type ritt, enn 5 ubrukte i bunn.

Støtter dette. 30-42/10 selv i stedet for 32. Hvis vi skal to ganger gjennom pionéren (for oss som kjører 2 runder) så krever den utrolig mye, og jeg ser ikke helt hvor jeg skal trå ut 30-10 på dette rittet. Antakeligvis kommer jeg til å bruke de få gruspartiene til å ta i meg næring/drikke, for det blir ikke lett på stipartiene.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 12/05/2016 07:46

Det blir mulig å hente startnummer på lørdags morgen nå også?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 12/05/2016 14:08

Hva gjør dere som sykler rundt med Procore til vanlig? Jeg har det på bakhjulet nå og tenker kanskje at 232 gram er en grei pris å betale for punkteringsbeskyttelse.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 12/05/2016 14:18

Sitat: Trond Vidar

Støtter dette. 30-42/10 selv i stedet for 32. Hvis vi skal to ganger gjennom pionéren (for oss som kjører 2 runder) så krever den utrolig mye, og jeg ser ikke helt hvor jeg skal trå ut 30-10 på dette rittet. Antakeligvis kommer jeg til å bruke de få gruspartiene til å ta i meg næring/drikke, for det blir ikke lett på stipartiene.

Skitt, det der hadde jeg helt fortrengt. To runder gjennom hele pioneren på full spiker kommer til å bli blodslit. Nå begynte jeg plutselig å grue meg litt.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 12/05/2016 14:20

Jeg vedder et bakgir på at vi ikke skal gjennom hele Pioneren.
Av: magb

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 12/05/2016 19:46

Hva går spekulasjonene ut på mtp løype? Pioneren er jo bankers, men tror folk på bukkeberg, trulsen,samuels etc? Slettfjell? Er trolldalsåsen ned for bratt? Områder sør for østmarkkapellet mot sandbakken? Spent, lyst til å prøvekjøre sannsynlige løyper fremover..

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 13/05/2016 08:41

Startnummer til årets ritt! Får likevel ikke blitt med, så hvis noen er interessert, har jeg et startnummer disponibelt.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 13/05/2016 09:27

Sitat: knuthaug

Skitt, det der hadde jeg helt fortrengt. To runder gjennom hele pioneren på full spiker kommer til å bli blodslit. Nå begynte jeg plutselig å grue meg litt.

hmm, nå har ikke jeg rukket å teste Pioneren enda, men tilsier det at løypa blir litt grovere enn tidligere? Har begynt å tygge på å bruke 140mm stisykkel med litt raske dekk fremfor rittfulldemper. Hvis jeg ikke feiger ut fra 2-runders da.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 13/05/2016 09:51

Sitat: knutspeed

hmm, nå har ikke jeg rukket å teste Pioneren enda, men tilsier det at løypa blir litt grovere enn tidligere? Har begynt å tygge på å bruke 140mm stisykkel med litt raske dekk fremfor rittfulldemper. Hvis jeg ikke feiger ut fra 2-runders da.

Ikke grovere vil jeg si, men det er veldig mye opp-og-ned i pioneren, masse små kneiker og svinger og hele pioneren er rundt 7km sti i ett kjør, så den er hard.

Men Larsdx har et godt poeng, det er nok ikke helt sannsynlig at vi skal kjøre hele den i en smekk, det foregår hemmelige dugnader i området (tror jeg) for nye stipartier og det kan godt være andre partier som brukes eller at man tar en del av den, litt grus og så mer av den f.eks.
1x7km sti er hardere enn 3x2.3km med grusvei med mat&drikke i mellom, mener jeg.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 15/05/2016 14:39

Ikke at det er noen bombe, men syklet på noen nylagte sykkelklopper over gjørmehullene på Svahili i dag. Så liten tvil om at vi skal få kjenne på syra opp der i år også.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 16/05/2016 18:14

Svahili opp blir bra ICON_SMILE Har vært opp der en tur i år å det viste seg jo at det er fint mulig å komme opp uten å gå av sykkelen.

Nå begynner langtidsvarsel å nærme seg å det er jo meldt Sahara tilstander mtp nedbør de neste 2 ukene. Ser ut som det skal kompenseres for 2015. Skogbrannfare er et nøkkelord her ICON_WINK

Mange spørsmål melder seg:
Blir tsr fullt i år?
Er østmarkatrollet påmeldt?
Blir det nok grus til at man rekker å drikke?
Blir det i det hele tatt nedoverbakke i Utforprisen?
Blir Rune Høydahl fortsatt den eneste som bruker ringeklokke?
Hvilke dekk skal jeg velge?
Hvilke dekk velger Sykkelglenn?
Hvilke dekk bytter Sykkelglenn til kvelden før?
Kommer AreTallak til å steile på bakhjulet på bildekavalkaden til terrengsykkel.no
Sist men ikke minst, hvor mange bar bør jeg ha i dekkene, og er granbar godt nok?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 16/05/2016 20:14

Sitat: Stefan77

Jeg syklet med ringeklokke i fjor.
Noe jeg vil anbefale alle å gjøre.
Av: runermm

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 16/05/2016 20:32

Strålende forhold i Østmarka nå og Altabjørn & co har gjort en sinnsyk innsats med Pionéren, så dette må bli tidenes TSR! Mitt forslag til løype ville vært noe sånt. (Om det blir noe i denne retningen vet jeg ikke noe om. Jeg har ikke noe med årets løype å gjøre.)

Vi skal jo starte ved Skullerud og jeg valgt ville grusbakkene mot Fjeldstadbakken for å få strekk i feltet. I bunn av Fjeldstad skal vi så ikke opp selve bakken, men til venstre på rød/blåløype mot Rustad.

I det vi når grusveien blir det skarpt høyre og inn på Pionéren (Bukkene Bruse). Halvveis gjennom denne svinger vi av igjen mot venstre og tilbake til grusveien. Denne følges til den enkle stisnutten som ender ved Ødegården (denne har TSRere syklet motsatt vei mange ganger). Fra Ødegården bærer det opp grusen før vi tar av til venstre over Slettfjell. Deretter skarpt høyre og tilbake over Vidars korridor, Samuelsen og Godstien.

Deretter opp igjen og innpå Langvannsstien som ender i fagre Blåbærstien (i år forhåpentligvis riktig merket). Så ned til Ødegården før det bærer opp tunge Svahili. Vi tar med oss stien langs Smalvann og den deilige Lumsk traktor før det blir litt oppoverhvile på grus mot Rundvann.

Vi følger så bred blåsti mot midten av åsen og ledes østover og over Trollåsen på til dels teknisk sti og så bittelitt grushvile før man starter Pionér-klatringen (Bakker og berg) tilbake til toppen av åsen.

Deretter ned mot Grønmo i høy hastighet på den helt nye stien til Alta som til dels går på en gammel kjerrevei. (Stien over Trollskogmyra får hvile da den er vel teknisk.) Vi ledes inn på Syden og deretter Sniken og -forlengeren og tar deretter korteste vei til Skullerud.

For de som vil seg selv veldig vondt så tar de en runde til. Vi andre kan fornøyd trille over mål og kan konstatere at kjedet har vært på største drevet stort sett hele rittet og at juksepinnen gløder.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 16/05/2016 22:45

Rune, håper du har rett for den der hørtes Hærlig ut ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 16/05/2016 23:04

Tror dere ikke det blir en tur innom Dalsåsen da?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 16/05/2016 23:27

Dalsåsen er visstnok abandon. Svært høy trollfaktor. Men jeg sykler gjerne der!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 17/05/2016 17:22

Skal bruke 150mm stisykkel,blir grovt og tungt nok tror jeg... Dekka ser ut til å bli wtb vigilante siden de sitter på nå....
Av: Torshov-Simen

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 18/05/2016 12:34

Er det noen som har funnet praktisk informasjon som starttider, tid og sted for startnummerutdeling etc.? Mulig jeg har blitt svaksynt på mine eldre dager, men jeg finner ingenting på nettsidene til TSR...

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 18/05/2016 12:59

Høres ut som et bra løype runermm. Tror som deg at vi holder oss unna Bukkeberget siden
1. Start og dermed også tyngdepunktet i løypa flyttes sørover?
2. Østmarkstrollet er svært aktivt på Bukkeberget

Men, jeg holder en knapp på Dalsåsen sett i lys av diverse utbedringer der i det siste.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 18/05/2016 13:23

I serien løypespekulasjoner på svært tynt grunnlag så jeg et stravaspor i litt sørgående retning. Så ut som det fulgte stien merket med gult og blått inn mot Dølerud og deretter snudde rett før eller ved hytta og tilbake på stien øst for Svartkulp.

Er nedkjøringen fra Trolldalsåsen egnet som endurosegment for TSR? Er den bred nok til forbikjøringer? Har ikke syklet selv.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 18/05/2016 19:05

Er nedkjøringen fra Trolldalsåsen egnet som endurosegment for TSR? Er den bred nok til forbikjøringer? Har ikke syklet selv.

Som et utforsegment ja, men ikke som rittløype, mener nå jeg. Spesielt nedre halvdel kan by på mye mølje, det er både smalt, og terrenget der kan fort skille litt på ulike ryttere.
Men perfekt nedoversti om man har litt plass enten foran eller bak seg ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 18/05/2016 19:53

Høres ut som et bra løype runermm. Tror som deg at vi holder oss unna Bukkeberget siden
1. Start og dermed også tyngdepunktet i løypa flyttes sørover?
2. Østmarkstrollet er svært aktivt på Bukkeberget
Men, jeg holder en knapp på Dalsåsen sett i lys av diverse utbedringer der i det siste.

Mye enklere å holde rittet kun på Skullerudåsen+Slettfjell. Da slipper man konflikter med (grus)turgåere til/fra Rustadsaga/Mariholtet/Haraløkka/Østmarksetra. Frøy arrangerte Kalascup-ritt på deler av Dalsåsen i forrige uke, så kanskje den er med likevel.

Trollåsen er på grensen på hva man kan tillate i et ritt. Å kjøre forbi er ganske umulig. Det er antagelig mer sannynlig at de benytter Nord og ned-nedkjøringen som Altabjørn har gjort en heroisk jobb med å stelle i stand.
Av: Tomas

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 19/05/2016 09:16

Sitat: Torshov-Simen
Er det noen som har funnet praktisk informasjon som starttider, tid og sted for startnummerutdeling etc.? Mulig jeg har blitt svaksynt på mine eldre dager, men jeg finner ingenting på nettsidene til TSR...

Jeg lurer også på dette.

Edit: Ikke nå lenger http://www.terrengsykkelrittet.no/Nyheter/info_skullerud

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 19/05/2016 09:21

Sitat: runermm

Trollåsen er på grensen på hva man kan tillate i et ritt. Å kjøre forbi er ganske umulig. Det er antagelig mer sannynlig at de benytter Nord og ned-nedkjøringen som Altabjørn har gjort en heroisk jobb med å stelle i stand.

Hm. Hva er dette? Stravalenke?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 19/05/2016 09:25

Svarer meg selv. Ser fint ut dette.

https://www.strava.com/segments/10257965
Av: talliere

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 19/05/2016 09:31

Sikkert bare å joine dugnaden på lørdag for litt inside info.....

Fra nots face:
"Det er klart til siste dugnad før Terrengsykkelrittet. Denne gangen møtes vi ved Østmarksetra og tar for oss svake punkt i Trulsrunden"

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 19/05/2016 11:47

Svarer meg selv. Ser fint ut dette.

https://www.strava.com/segments/10257965

Hvis du tenkte utforen fra Trolldalsåsen, så har du den her; https://www.strava.com/segments/11022352

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 19/05/2016 21:02

Noen som kan si ifra til noen om feil lenke til denne forumtråden på terrengsykkelrittet.no? Lenken som ligger der nå peker på 2014-utgaven.
Av: erijon

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 19/05/2016 23:07

Svahili opp blir bra ICON_SMILE

Nope. Har hatt ringeklokke på stisykkelen i 2 år nå :-)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 19/05/2016 23:16

Skal bruke 150mm stisykkel,blir grovt og tungt nok tror jeg... Dekka ser ut til å bli wtb vigilante siden de sitter på nå....

Blir 140mm stisykkel på meg også. Enten Spec Purgatory Control foran og bak (fordi de står på nå) eller Nobby Nic trailstar om jeg gidder å sette de opp slangeløst til uken.

Blir første gang jeg sykler TSR. Er påmeldt 2 runder. Grugleder meg!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 20/05/2016 09:11

Sitat: talliere
Sikkert bare å joine dugnaden på lørdag for litt inside info.....

Fra nots face:
"Det er klart til siste dugnad før Terrengsykkelrittet. Denne gangen møtes vi ved Østmarksetra og tar for oss svake punkt i Trulsrunden"
Se det ja. Så da skal vi så langt nord i år også.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 20/05/2016 09:15

Se det ja. Så da skal vi så langt nord i år også.

Sånn ca fjorårets løype, bare at vi starter på Skullerud og sykler via Haraløkka?
Av: Tonje Sameien

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 20/05/2016 09:29

Hei! Takk for tipset. Vi fikser dette nå ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 20/05/2016 10:10

Værmelding:

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 20/05/2016 13:29

Ingen planer om å pakke med varme klær på turen nedover sun
Av: erling

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 20/05/2016 14:59

Hvordan løses det rent praktisk om man kjøper startnummer av noen andre direkte med tanke på omregistrering?
Av: Framogtilbake

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 20/05/2016 17:51

Du skal få en omregistreringskode av den du har kjøpt billetten av.
Koden brukes i det vanlige registreringsløpet, slik at startavg. ikke belastes.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 20/05/2016 18:10

Sitat: Framogtilbake
Du skal få en omregistreringskode av den du har kjøpt billetten av.
Koden brukes i det vanlige registreringsløpet, slik at startavg. ikke belastes.

Ok. Men påmelding er stengt.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 20/05/2016 19:40

Vel å merke dersom vi ikke hadde prestert å legge visningen til samme helg som rittet.....:-(

Ja,ja...om noen her er interessert i en fin tomannsbolig med hage i et svært trivelig og barnevennlig nabolag rett ved Trulsrunden er det bare å følge med fremover. :-)

Denne: http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=76158795
Visning dagen etter Terrengsykkelrittet. Bare å stikke innom!
Av: Joytoy

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 22/05/2016 12:40

Er rittet fulltegnet? Ikke mulig å melde seg på lenger.
Av: torsteinvh

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 22/05/2016 19:23

Fra http://www.terrengsykkelrittet.no/Nyheter/stenge-paameldingen:

Fredag 20. Mai kl. 12.00 stenger påmeldingen til årets Terrengsykkelritt. Etterpåmelding er kun mulig i sekreteriatet på Skullerud til følgende tider;
Fredag 27. mai kl. 18.00-20.00
Lørdag 28. mai kl. 07.30-08.30

Så tipper det fortsatt er plass til etteranmeldinger. Leker litt med tanken om det selv ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 09:29

Ny værmelding:

Forstatt kanonvær ICON_SMILE
Av: tomekris

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 09:58

Noen som vet noe om dette, er det mulig å bruke omregistreringskode for å overta et startnummer nå?
Av: d0ppler

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 10:03

Om noen vil kjøpe mitt startnummer, så ring meg på 92 26 18 54. Førstemann til mølla!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 10:05

Ny værmelding:

Forstatt kanonvær ICON_SMILE

Yessss...da blir det burger og cigar i sola etter målgang igjen! Savnet det i fjor. Da var jeg meget dritkald, og brukte vel lengre tid på å få skiftet/komme meg inn i bilen enn å sykle runde #1.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 10:16

Akkurat nå står det Ikon 2.35 på foran og Specialized Slaughter 2.3. bak på hjulene jeg har tenkt å bruke. Slaughter er tungt, men ruller bra og har vel også bra punkteringsbeskyttelse. Bør jeg bytte til Ikon 2.35 bak? Eller skulle jeg vært litt gæern og tatt sjansen på RaRa 2.2. bak med procore?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 10:34

Akkurat nå står det Ikon 2.35 på foran og Specialized Slaughter 2.3. bak på hjulene jeg har tenkt å bruke. Slaughter er tungt, men ruller bra og har vel også bra punkteringsbeskyttelse. Bør jeg bytte til Ikon 2.35 bak? Eller skulle jeg vært litt gæern og tatt sjansen på RaRa 2.2. bak med procore?

Spørs vel helt på ambisjonene. Jeg vurderer å sette på Slaughter Grid bak, men det er bare fordi Ground Control som sitter på har litt drøyt herja sidevegger. Grid veier jo ganske mye mer, men ruller bra, og jeg liker kjøreegenskapene. Sannynligvis heller jeg på litt ekstra guffe, og lar det stå til hvis været blir som spådd.
Nå skal jeg har det gøy + bli sliten, ikke noe mer ambisjoner enn det, så velger nok 140mm stisykkel fremfor rittfulldemper. Hadde jeg kjørt den hadde det blitt raskere dekk - ikon eller fast trak i 2.2. Funker til alt, selv TSR i fjor.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 11:01

Ambisjonene er bare å komme seg gjennom løypa og ha en fin dag på sykkelsetet. Sykler med fulldemperen og føler vel egentlig at RaRa blir spinkelt.

Er Slaughter control jeg har. Ikke Grid. Veier visst omtrent det samme som Ikon 2.35 ser jeg nå. Kanskje bare å la det stå til.
Av: -GS-

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 11:45

Sitat: tomekris
Noen som vet noe om dette, er det mulig å bruke omregistreringskode for å overta et startnummer nå?

Fikk dette svaret fra tsr via msn nettopp:
Hei NN! Om du skal overta startnummeret kan du ordne dette på rittdagen i sekreteriatet kl.0730-0830. MVh Tonje 😊

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 12:04

Ambisjonene er bare å komme seg gjennom løypa og ha en fin dag på sykkelsetet. Sykler med fulldemperen og føler vel egentlig at RaRa blir spinkelt.

Er Slaughter control jeg har. Ikke Grid. Veier visst omtrent det samme som Ikon 2.35 ser jeg nå. Kanskje bare å la det stå til.

Syntes Slaughter funker suverent. Har ikke kjørt så mye Ikon, men det er vel mer likt f.eks Fast Trak.
Det er jeg som har ett GRID liggende som vurderes..

Jeg syntes at smalere/mer ritt-orienterte dekk er mer masete, spretter og sporer. Mer effektivt om det skal gå fort, men de gjør det også mye lettere å f.eks følge røtter dit du ikke vil.

Når det er sagt blir det første gang jeg ikke kjører FT 2.2-dekk på TSR. Tror jeg. Kanskje muligens sikkert.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 12:19

[quote=larsdx]
Jeg syntes at smalere/mer ritt-orienterte dekk er mer masete, spretter og sporer. Mer effektivt om det skal gå fort, men de gjør det også mye lettere å f.eks følge røtter dit du ikke vil.

Jepp. Men Ikon 2.35 er et knepp grovere enn "vanlig" Ikon.

RaRa 2.2. var mest en strøtanke. Jeg skal bør (?) slutte med høyttenkning her på forumet.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 13:24

Jeg hadde syklet med Ikon 2.35 foran og bak. Ser ut som det tørker ok opp til lørdag og det vel ikke så mye steinrøys vi skal gjennom at du trenger veldig kraftige dekk.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 13:26

Jeg stiller med Fast Trak 2.2 GRID.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 13:36

Sitat: -GS-

Hei NN! Om du skal overta startnummeret kan du ordne dette på rittdagen i sekreteriatet kl.0730-0830. MVh Tonje 😊

Hei vi har nå åpnet igjen for omregistrering, da det ikke er anbefalt å omregistrere seg på rittdagen. Dvs omregistrering på rittdagen = kaos.
Av: -GS-

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 14:00

Ny info:

Hei igjen.

Vi har åpnet opp for omreg. På nett. Logg inn på rittresultater.no å endre navn 😊

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 14:57

Hvordan blir ordningen med drikkestasjoner i år?
Av: Hugen

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 19:16

Trur jaggu det blir Ron i år jeg hvis det tørker realt fra onsdag.

Hvis Otto får fikset bakramma mi så slipper jeg HT og da blir det moro for alle pænga.. må bare husk på det er ritt kan jo bli litt tur fokus inni der.. cheers sun

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 19:34

Ny info:

Hei igjen.

Vi har åpnet opp for omreg. På nett. Logg inn på rittresultater.no å endre navn 😊

Skal man bruke eget navn/epost eller selgers navn/epost ved innlogging og omregistrering.

Re: Startnr til Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 19:35

Noen som har et startnummer til Terrengsykkelrittet 2016 til salgs?

Re: Startnr til Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 21:22

Hvordan blir føret når det bøtter ned slik det gjør Nå? Så lenge det ikke blir som i fjor så går det meste bra

Re: Startnr til Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 23:12

Holder værvarselet, kommer dette til å bli bra! Sikkert litt bløtt utsatte steder, men stort sett drenerer Østmarka bra
Av: P-An

Re: Startnr til Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 23:21

Jeg selger mitt startnummer da jeg endte opp med brudd i hånda på Nesbyen enduro frown

Re: Startnr til Terrengsykkelrittet 2016 - 23/05/2016 23:25

Sitat: P-An

Jeg selger mitt startnummer da jeg endte opp med brudd i hånda på Nesbyen enduro frown

Har akkurat kjøpt et annet nummer, men takk for tilbudet.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 00:09

Ny info:

Hei igjen.

Skal man bruke eget navn/epost eller selgers navn/epost ved innlogging og omregistrering.

Omregistrering krever ikke innlogging. Bruk egen epostadresse + byttekode når du starter registrering på ordinær måte.
Av: SykkelGlenn

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 08:00

Svahili opp blir bra ICON_SMILE ...
Hvilke dekk velger Sykkelglenn?
Hvilke dekk bytter Sykkelglenn til kvelden før?
...

Jeg må jo svare denne ICON_SMILE (I og med mitt brukernavn er nevnt i tråden).

I år er jeg fristilt for alle dekkvalg til TSR. Jeg fikk skrekken i fjor og stiller ikke til start i år. Men jeg følger tråden og det er jo noen morsomme diskusjoner.

Lykke til alle samme, både med og uten dekk ;-)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 09:49

Ifølge Storm så skal det fortsatt komme noen små dråper fram til rittet på lørdag. Mtp all regnet som har kommet nå så kan jo ting tyde på at det ikke blir så tørt som "fryktet" i østmarka. Så alle 1-rundere i M35-39 bør sette på sine tyngste seigeste dekk for å håndtere alle de 0,8 mm med regn ICON_WINK
Av: Hebbelill

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 10:42

Ifølge Storm så skal det fortsatt komme noen små dråper fram til rittet på lørdag. Mtp all regnet som har kommet nå så kan jo ting tyde på at det ikke blir så tørt som "fryktet" i østmarka. Så alle 1-rundere i M35-39 bør sette på sine tyngste seigeste dekk for å håndtere alle de 0,8 mm med regn ICON_WINK

I så fall bør du vel også anbefale alle å stille med blylodd rundt bena (spør om å få låne av en kompis som dykker).

Dette vil nemlig hjelpe betraktelig med retningssansen når man befinner seg nedsunket i et av Østmarkas mange gjørmehull - raskest mulig til overflaten er raskest til mål. ICON_WINK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 11:45

Noen som vet om det blir solgt co2 patroner osv i startområdet før rittet?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 11:53

Hvafforno? Det er hemmelig løype, men de sender 25 tilfeldige utvalgte ryttere ut på en guidet gjennomgang tre dager før?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 11:59

Sitat: oyvin
Hvafforno? Det er hemmelig løype, men de sender 25 tilfeldige utvalgte ryttere ut på en guidet gjennomgang tre dager før?

Hæ? Hva referer du til her?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 11:59

Jeg sitererer.."(..)teknisk gjennomgang i deler av Terrengsykkelritt-traseen". Det vil altså ikke være guidet gjennomgang tre dager før.

Ut i fra hva det diskuteres om her på forumet, så virker det som om dere har relativt god kontroll på enkelte av stiene som kan bli tatt med i TSR16 - ref. flere av innleggene over ICON_WINK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 12:03

hmm cutoff-time kl 12. Med start kl 0930 for 2 runder voksensykling, dvs 2.5t.

Innebærer det at løypa er kortere/raskere i år enn før? Eller var det slik tidligere også?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 12:05

Hæ? Hva referer du til her?

Min feil - så det nå.
Tror ikke de store hemmelighetene vil komme frem her nei.

Hemmeligholdet har som kjent noen forskjellige mål. Først og fremst er det for å unngå veldig mye i bruk i dagene og ukene på våren da det er vått.
Sekundært er ønsket om like forutsetninger for både lokale og tilreisende.

Var det opp til oss som arrangerer skulle vi gjerne hatt en fast løypa vi kunne utbedre, tilpasse og merke permanent. Dette ble det uttrykt misnøyde med fra ØV og Bymiljø-etaten de første årene. De siste årene har misnøyen gått på at løypa endrer seg fra år til år.
Som alltid i Terrengsykkelrittets historie vil det være noen kjente partier fra tidligere år, og noen nye partier. Noen av disse er helt nye, andre har kanskje blitt brukt tidligere, men ikke i fjor.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 12:25

OK, jeg biter på, jeg. Hva er forskjellen mellom "teknisk gjennomgang i deler av traseen" og gjennomgang av løypa? Når utvalgte deler blir gjennomgått og dermed også bekreftet, er det fort ganske så mye som faller på plass.

Dere kan vri det i ymse retninger, men det er rimelig merkelig å ha en liten gruppe som får se og øve i løypa under guiding, eller i de viktigste delene av den av den, mens det skal være hemmelig for resten. Og mer hemmelig enn tidligere, erfaringer fra i fjor til tross.

Det kolliderer med Kalas Cup, da, så det er en fordel for de med lokalt kontaktnett som har litt flaks, antar jeg. Eller er tidlig nok ute og dropper Kalas. Eller vent nå litt, oppmøtet er jo offentlig, så skal vi gjette at det kommer noe mer enn 25?

Ærlig talt, dette her var ikke gjennomtenkt.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 12:27

Kan ikke tenke meg annet en at ikke flere av de 25 stravalogger turen.
Av: EiW

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 12:37

The famous 25 må nok legge igjen gps'er og mobiler på Skullerudstua ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 13:10

Innebærer det at løypa er kortere/raskere i år enn før? Eller var det slik tidligere også?

Her har vi tatt utgangspunkt i resultattider fra 2014. Tider fra 2015 mener vi ikke er mulig å bruke for å regne cut-off mtp hvordan værsituasjonen ble.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 13:25

Mulig dårlig formulert men "(..)satt en tidsfrist på hvor lang tid en kan bruke på første runde. Dersom du ikke runder mål før kl. 12.00 blir du tatt ut av rittet".

Altså.. Dersom du ikke runder mål etter FØRSTE runde før kl.1200 blir du tatt ut. Dvs hvis du bruker over 2,5t på første runde.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 13:30

Sitat: Tonje Sameien

Her har vi tatt utgangspunkt i resultattider fra 2014. Tider fra 2015 mener vi ikke er mulig å bruke for å regne cut-off mtp hvordan værsituasjonen ble.

Takker for svar ICON_SMILE
Er med på den, men hvis jeg ser på min innsats i 2014 hvor forholdene var suverene, så tok allikevel førsterunden ca 2:15-2:20. Jeg er ikke veldig rask, men ikke veldig langsom heller. Raske folk jeg kjenner brukte også godt over 2t.
Tenker at om man er litt tregere enn meg, og har et teknisk uhell, så er det på håret at man rekker runde to. Men forstår godt at det ikke er mulig å holde på til barne-tv.
Av: Jonteboy

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 13:36

Er med på den, men hvis jeg ser på min innsats i 2014 hvor forholdene var suverene, så tok allikevel førsterunden ca 2:15-2:20. Jeg er ikke veldig rask, men ikke veldig langsom heller. Raske folk jeg kjenner brukte også godt over 2t.
Tenker at om man er litt tregere enn meg, og har et teknisk uhell, så er det på håret at man rekker runde to. Men forstår godt at det ikke er mulig å holde på til barne-tv.

Et annet poeng er at de i M30-39 og M17-29 som starter 09:20, har 10 min ekstra i forhold til de som starter 09:30.
Det gikk faktisk i min favør i fjor, da jeg såvidt klarte meg uten å bli stoppet etter en runde,
Av: retsirk

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 13:40

Etter all sannsynlighet vil vel den "tekniske gjennomgangen" med Aslak gå i Pioneren, så noen enorme avsløringer vil nok ikke vi som skal være med på den turen få - noe annet ville overraske meg.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 14:16

Sitat: Jonteboy

Et annet poeng er at de i M30-39 og M17-29 som starter 09:20, har 10 min ekstra i forhold til de som starter 09:30.
Det gikk faktisk i min favør i fjor, da jeg såvidt klarte meg uten å bli stoppet etter en runde,

Vi har selvfølgelig øynene åpne og følger med dersom det viser seg at 2,5t ikke er tilstrekkelig til cut off. Men vi mener - ut i fra årets løype, at det skal være bra med tid ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 14:19

Det vil bli gjennomført en gjennomsykling av løypa på torsdag for å kunne fastslå tidsbehovet for årets løype.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 14:40

Men vi mener - ut i fra årets løype, at det skal være bra med tid ICON_SMILE

Raskere løype! Johooo!

(måtte bare...:)

Satser på at 2.5 holder i massevis!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 15:42

Jeg selger startnummeret mitt. Send PM.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 18:09

I rettferdighetens navn burde vel M40 og M50 få like muligheter som tredveåringene til å komme seg gjennom første runde på 2t og 40 min?

Raskere løype betyr vel enten kortere eller mer grus? Eller en kombinasjon; oppover på grus og ned på sti :-)
Av: sigmundhansen84

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 18:28

Hei,

Noen som selger startnr?

Mvh,
Sigmund
Tel: 90564461

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 18:39

Seriøst? VIP-takter i Terrengsykkelrittet?
Hjelper ikke mye å si "de 25 første får plass", det der stinker uansett.
Av: Michael R

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 19:24

Hei

Første gang jeg skal sykle TS. Meldt meg på 2 lange runder. Lurer på om jeg skal gå for Trigger 29 eller Scalpel 29. Føler jeg har litt mer kontroll med Trigger, men der veier noe mer og litt tregere på grusen.

Dekk valg er jeg også usikker på Hans D. 2.3 eller Rocket Ron 2.25

Hva sier orakle her på forumsidene?
Av: BjørnAa

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 20:28

Raskere løype! Johooo!

Ser i signaturen din at du har akkurat samme sykler som jeg. Lurte bare på hvilke du skal sykle med på rittet?

Epic WC med 95 mm vandring vs Stumpy FSR (senkepinne) med 130 mm vandring...

Er 2-3 kg forskjell i vekt på de syklene og..

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 20:41

Sitat: BjørnAa

Raskere løype! Johooo!

Ser i signaturen din at du har akkurat samme sykler som jeg. Lurte bare på hvilke du skal sykle med på rittet?

Epic WC med 95 mm vandring vs Stumpy FSR (senkepinne) med 130 mm vandring...

Er 2-3 kg forskjell i vekt på de syklene og..

Blir stumpy & baggy. Den er mye morsommere en Epic'en når det blir grovt, og usikker på om jeg ville kjørt så mye fortere på 2 runder uansett med den formen jeg er i. Stumpy med 140mm og snille stidekk. Har trua! Ihvertfall i kveld... Er ikke så stor vektforskjell på mine. Begge er 2016 comp carbon, tror neppe epic'en vinner med mer enn en kg.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 20:54

Sitat: Michael R
Hei

Første gang jeg skal sykle TS. Meldt meg på 2 lange runder. Lurer på om jeg skal gå for Trigger 29 eller Scalpel 29. Føler jeg har litt mer kontroll med Trigger, men der veier noe mer og litt tregere på grusen.

Dekk valg er jeg også usikker på Hans D. 2.3 eller Rocket Ron 2.25

Hva sier orakle her på forumsidene?

Kommer an på ambisjonene når det gjelder valg av sykkel. Men ville gått for RoRo uansett. Det blir ikke Hans Dampf føre i følge Yr.no i hvertfall.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 20:57

Sliter med noen tunge avgjørelser her:

- TSR or not?
- 1 eller 2 runder?
- 100 mm rittfulldemper eller 140 mm stisykkel?
- Stidekk eller rittdekk?
- Baggy eller lycra?

Ikke lett dette. Hmmmm.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 21:33

Sitat: erling

- TSR or not?
- 1 eller 2 runder?
- Baggy eller lycra?

Ikke lett dette. Hmmmm.

Velkommen etter. Samme som deg bortsett fra #1. Selvfølgelig TSR. There is only one.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 21:39

- TSR or not?
- 1 eller 2 runder?
- Baggy eller lycra?

Ikke lett dette. Hmmmm.

De tre siste er jo strengt tatt egentlig bare én avgjørelse, de to siste følger ubønnhørlig av det første valget
Stisykkel > Stidekk > Baggy
Rittfulldemper > Rittdekk > Lycra
Stilpolitiet vil nekte deg start for å mikse mellom rekkene ;-)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 21:45

Jeg skal ikke sykle på lørdag, men jeg skal merke løypa og sykle den i forkant.
Jeg ville som tidligere år valgt Fast Trak Control 2,2 eller Ikon 2,2 bak med Ardent Race foran som dekk.
Jeg ville valgt en rittfulldemper med 100mm vandring foran og bak, og anbefaler de som kan senkepinne.
Antrekk ville vært lett baggy-shorts og klubb-lycra forøvrig. Hjelm med skygge.
Av: huff

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 22:02

Da har jeg kastet meg på. Ikke helt sikker på hva jeg går til og har et par kjappe og enkle spm:

1. Skal mode stisykkelen til en rittsykkel. Senker styre, pumper 5 psi mer luft i demperne og setter på fast pinne og speedy sete, men hva med dekk. Har et tilnærmet ubrukt, men ett år gammelt sett med Schwalbe dekk (RoRo og RaRa). Skaffer jeg meg noe nytt? kan jeg bruke et av dem bak feks?

2. Deles det ut mat og drikke underveis?

3. Har man med sekk og hva har man i sekken, el kjorer man alt fast på sykkelen.

4. Skal man ha gasspatron (aldri testet, men er sikker enkelt)?

5. Finns det noe huskeliste et sted?

6. Er det service folk rundt i løypa el må man klare seg sjøl?

7. Er folk hissig og sure el er det ok stemmining?

8. Hva gjør man hvis man vil kjøre forbi på sti evt har noen tett i rumpa? Hva er reglene her?

9. Hva er gj.snitt tia?

10. Er det dropp og litt bratte tekniske partier?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 23:12

1. Har du senkepinne så ikke bytt den ut. Du vil virkelig ha senkepinne på dette rittet. Jeg ville heller ikke rørt demperne. Personlig blir jeg mindre sliten mindre risting over alle røttene.

2. Ja.

3. Ta med to flasker i flaskeholder, eventuelt ei flaske i lomme på ryggen og ei i flaskeholder. Ta med mat. Ta med lite multiverktøy i lomma.

4. Kjøp noen gasspatroner på Biltema og test to før rittet. Ta med en på ritt pluss slange, pumpe og lappesaker. Da tåler du mange punkteringer.

6. Ikke tillatt med hjelp fra andre som ikke selv er deltagere.

7. Terrengsykkelrittet har rykte for å være Norges triveligste ritt. Det er ikke OK stemning; det er kjempestemning!

8. Skal du kjøre forbi si f. eks: "Kommer på høyre!". Si takk når de du sykler forbi gir plass. Vil noen forbi? Gi plass og smil og "kjør på!"

9. Se her for 2014 og 2015. I 2015 gikk det gjørmesakte.

10. Ja, men dette er markert med skilt (har vært det tidligere) og ofte er det omveier rundt det som er litt vrient.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 23:18

Noen stalltips på å bli kvitt akutte ryggplager på to-tre dager? Hm.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 23:23

Ja, det vil være drikkestasjon underveis, med flasker til alle.
Samt i mål/runding.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 23:26

Samt i mål/runding.

Hvordan fungerer dette, kan jeg slenge fra meg drikkeflasken her og bytte med ny?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 24/05/2016 23:27

Knestående med god gammeldags diagonalstrekk. 3x12 i tre dager gjør underverker for meg

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 01:42

- TSR or not?
- 1 eller 2 runder?
- Baggy eller lycra?

TSR 1 runde (blir ikke dobbelt så gøy uansett).
140 vandring med stidekk foran og ritt bak.
Baggy med lycra under (for å signalisere minimum av ambisjon hvis det går dårlig eller minimum av anstrengelse hvis det går bra (vinn-vinn)).
Av: Oddefa

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 07:18

TSR 2 runder (syklet en runde for 4 eller 5 år siden, fikk vel et av de bedre resultat jeg har hatt i rittet, men angret likevel for jeg ikke syklet 2 runder når jeg kom i mål).
Hvis det er et ritt jeg bruker stisykkel så er det dette (sykler i år som i fjor med en lett Trigger 29- Ron foran og bak).
Sykler nok med lett baggy og assos cento under, klubbtrøye over.

Mange år har TSR vært nå ? har deltatt alle år, må vel være nesten 10 ? En DNF pga hjulproblem. Mye trynings, men ingen skader opp igjennom årene.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 08:15

Samt i mål/runding.

Hva er det på¨flaskene?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 08:32

Samt i mål/runding.

Hva er det på¨flaskene?

I forbrødringens navn har de fått et medlem av ØV til å stå som ansvarlig for flaskene...
https://www.youtube.com/watch?v=oQs7MIMPQ40

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 09:51

Sitat: Tomas
(...)
(...).

Dette er jeg rimelig sikker på at ikke stemmer. I det minste stemmer det i hvert fall bare for eliteklassen?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 10:36

Sitat: Tomas
(...)
(...).

Dette er jeg rimelig sikker på at ikke stemmer. I det minste stemmer det i hvert fall bare for eliteklassen?

Mulig jeg var litt kjapp.

Her er utdrag fra UCI - MTB reglemenetet, men for turritt er det andre regler som ikke er like strenge. Skal prøve å finne de.

4.2.047 Teknisk assistanse kan kun gis i langesoner/tekniske soner.

4.2.048 Reservedeler og verktøy skal oppbevares i disse sonene. Reparasjoner og skifte av
utstyr kan utføres av rytteren selv eller med hjelp av en lagkamerat, lagmekaniker
eller nøytral teknisk assistanse. Små deler som innerslange eller små verktøy kan
gis til rytterne i langesoner/tekniske soner.

4.2.049 Foruten teknisk assistanse i langesoner/tekniske soner er teknisk assistanse
utenfor disse sonene kun tillatt mellom ryttere som er medlemmer av samme UCI
ELITE MTB-lag, UCI MTB-lag eller samme landslag.
Ryttere kan ha med seg verktøy og reservedeler forutsatt at disse ikke innebærer
noen fare for rytteren selv eller øvrige konkurrenter.

Norsk tilpasning: Ryttere i klassene M/K10-14 kan motta teknisk assistanse i
løypen, forutsatt at de selv har med seg nødvendig verktøy og materiell.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 10:40

Regler for turritt:
http://www.sykling.no/sites/default/file...RENG%202016.pdf

Står ingenting om teknisk assistanse for turritt, men eliteklassen har mye strengere regler.

"Dersom Eliteklasser eller aktive klasser skal arrangeres parallelt med turrittet må dette registreres
separat som aktivt ritt, og arrangeres i henhold til UCIs MTB reglement. "

Regler for UCI - MTB:
http://sykling.no/sites/default/files/me...tt%20format.pdf

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 11:09

Hvor forkjøla er det lov til å være på TSR?
Av: JonahHex

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 11:37

Sitat: oddefa

Mange år har TSR vært nå ?

Ble vel arrangert for første gang i 2008 ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 11:40

Knestående med god gammeldags diagonalstrekk. 3x12 i tre dager gjør underverker for meg

Det er vel kanskje ikke et bra tegn at jeg overhodet ikke er i stand til å gjennomføre denne øvelsen.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 11:48

Jeg selger startnummeret mitt. Send PM.

SOLGT!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 11:52

Ingen grunn til bekymring om å motta teknisk hjelp i turklassene. Det er en selvsagt en litt begrenset sjanse for at det tilfeldigvis er noen som kan bidra akkurat på det stedet dersom noe skulle skje, men i tilfelle er det bare å få eventuell hjelp til å reparere skaden så og sykle videre.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 12:42

Det er vel kanskje ikke et bra tegn at jeg overhodet ikke er i stand til å gjennomføre denne øvelsen.

Noe som er betent? Dundre på med en Ibux eller naproxenkur?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 13:37

Hei, har en kompis som gjerne vil delta men som ikke har fått rota seg til å melde seg på. Vi skal sykle BCBR i Canada om 6 uker, dette hadde vært super oppkjøring. Noen som veit om noen som kunne være villig til å selge plassen sin?

Send SMS til Thomas på 97033100.

sv
Av: Anders KJD

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 13:59

Hei, har en kompis som gjerne vil delta men som ikke har fått rota seg til å melde seg på. Vi skal sykle BCBR i Canada om 6 uker, dette hadde vært super oppkjøring. Noen som veit om noen som kunne være villig til å selge plassen sin?

sv

Hei Thomas - det er mulig å etterpåmelde seg i sekretariatet fredag fra 18.00-20.00 og lørdag fra 07.30-08.30

Vh Anders

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 14:21

Noe som er betent? Dundre på med en Ibux eller naproxenkur?

Begynte med ribbeinsmerter etter smell forrige uke. Kom i ok stand til Montebello, men smertene meldte seg selvsagt etter rittet. Har vært vondt å ligge.. Da jeg skulle bytte kassett og dra til litt i går forplantet det seg oppover, så det gjør vondt å bøye seg. Prøver med Voltarol.
Av: SkylineR34

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 18:10

Samt i mål/runding.

Hva er det på¨flaskene?

+1 på spørsmålet til erling
Av: Johnny Kaarvaag

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 20:55

Sitat: SkylineR34
Samt i mål/runding.

Hva er det på¨flaskene?

Var noe sportsdrikke i fjor. Uten å vite noe om i år vil jeg gjette på at det er tilsvarende.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 22:36

sv

Altså. Vi er 13 pur unge gutter som skal til Canada om 6 uker og sykle ritt i 7 dager. Nå viser det seg at det er flere som gjerne skulle ha trimma litt før vi drar.

Det har årna sæ for Thomas, hvis det er flere som ikke trenger sin plass så vil også Skule være med, send ham SMS på 93443739. Takk for hjelpen!

sv

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 23:20

Er folket i rute?
Jeg har skifta holker og spart 40g samt spist dobbel porsjon rødbeter til fiskekakene så nå er sykkelvekta under kontroll og nitratladningen begynt.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 25/05/2016 23:39

Er ikke det ass..
Blitt for mye turkos, og lite treningsfokus på sykkelen i år.
MEN! Har kutta et par cm på reverbslangen og pusset innsiden av drevene foran og bak frie for smuss, så sykkelen går i plan på 3-4 tråkk om dagen! 150 mm eller ei ICON_SMILE
Av: Niko

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 05:30

Er folket i rute?

Nja...
Har en krank som ikke samarbeider, slangeløstoppsett som har begynte å lekke i sympati med kranken og en forkjølelse på vei...
Så om noen skulle oppdage en med krankarm under venstre fot som ligger i lyngen å nyser, så er det ikke noe å bry seg om, for tiden normal situasjon ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 09:31

Nei, er det på tide å feige ut og bytte til 1 runde kanskje...fristende å kjøre uten ryggsekk for en gangs skyld. Eller er det bare hodet mitt som trixer nå.
Trenger argumenter FOR 2-runders...pliiis.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 10:00

Nei, er det på tide å feige ut og bytte til 1 runde kanskje...fristende å kjøre uten ryggsekk for en gangs skyld. Eller er det bare hodet mitt som trixer nå.

Du skal vel kjøre Offroad Valdres, så er vel greit å ha 2 runder TSR i bagasjen til da.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 10:04

Sol..
Du er vel Særping...
Negativ splitt
Sette linja på runde 2..
Av: Horgen

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 10:06

Utsyrsmessig i rute. Sliter fortsatt med en forkjølelse, men stiller uansett og tar det som en tur ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 11:06

Knakk ramma på sykkelen jeg hadde tenkt å bruke på en herlig OTB i går, så da blir det stisykkel med lettere dekk, lave skuldre og fokus på en fin tur. Tar det som trening på langtur, får jage tider i 2017... ICON_WINK Så da kan jeg vel si at jeg er i rute. Otto Jæger hadde mulighet til å få noe klart til fredag for meg, men det ble for mye stress og jag å komme seg til Oslo og sette alt sammen til lørdags morgen. Men kjempekudos til den mannen for å strekke seg langt i kundeservicen!

Bare den gigantiske kulen jeg har fått på leggen går ned nå så blir det bra... bigsmile

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 11:26

Levert sykkel for å sjekke ut en knirke lyd jeg ikke finner og en lett service så er den klar. Verre med han oppå som ikke har fått mange mil i beina i år pga andre prosjekter. Men én artig tur skal det bli, med makspuls første kilometeren, blodsmak i kjeften og stive lår etter 3'dje kilometeren:)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 11:58

Sitat: Hugen

Sol..
Du er vel Særping...
Negativ splitt
Sette linja på runde 2..

Sol er et godt argument!
Kjører som vanlig positiv splitt så det monner. Klarer aldri å ta det rolig nok på første runde. Ikke nubbsjans. Alternativ strategi (stisykkel og baggy) kan gjøre at det for en gangs skyld funker?
OFV er også et veldig bra argument.
Duplex it is.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 12:20

Sol..
Du er vel Særping...
Negativ splitt
Sette linja på runde 2..

Sol er et godt argument!
Kjører som vanlig positiv splitt så det monner. Klarer aldri å ta det rolig nok på første runde. Ikke nubbsjans. Alternativ strategi (stisykkel og baggy) kan gjøre at det for en gangs skyld funker?
OFV er også et veldig bra argument.
Duplex it is.

Bra !

Negativ splitt er vel i overkant for de fleste, men stisykkel og baggy er nok det som gjør susen..

Av: ehaga

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 12:33

Sitat: Niko
Er folket i rute?

Nja...
Har en krank som ikke samarbeider, slangeløstoppsett som har begynte å lekke i sympati med kranken og en forkjølelse på vei...
Så om noen skulle oppdage en med krankarm under venstre fot som ligger i lyngen å nyser, så er det ikke noe å bry seg om, for tiden normal situasjon ICON_SMILE

Fantastisk.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 12:52

Er folket i rute?.
Sykkel bør gå gjennnom (subbende bremseklosser og surr i gir, samt kliss nye dekk)
kropp går som den går (dvs. må karbolade og drikke elektrolytter fra en annen planet, samt å sykle rolig for å unngå krampe

SÆÆÆÆÆRLIG!).

Full spiker og øke fra start!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 12:56

Jeg aner en viss senking av forventninger-modus hos folket her. Er det bare jeg som er offensiv?
Varmlunsjen idag var biff lindstrøm med ovnsbakte rødbeter. Jeg forsynte meg grovt av rødbetene. Dette må jo gå fort!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 13:18

Rødbeter er bra. Rødt går fort.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 13:18

Jeg aner en viss senking av forventninger-modus hos folket her. Er det bare jeg som er offensiv?
Varmlunsjen idag var biff lindstrøm med ovnsbakte rødbeter. Jeg forsynte meg grovt av rødbetene. Dette må jo gå fort!

Er jo en klassiker dette: man blir spurt på start hvor mye man har trent og svarer "neeeeei, har vel ikke blitt så mye i år, bare 300 timer til nå, og podagraen har blussa opp og har tunge hjul og kona vil skilles og jeg tror jammen jeg kjenner antydning til brekt bein her også. Så pallen er jeg fornøyd med, assa" :-)

Personlig har jeg trent som et uvær i hele vinter og merket betydelig bedre form til nå i år. Men etter førtiårslag forrige helg etterfulgt av to dager på seminar med jobben har noe begynt å ruske litt i kroppen. Skal sykle hjem fra jobb i dag og får se hvordan ting kjennes da.

Typisk. Tror jammen beinet er litt småbrekt også, faktisk.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 13:27

Bare sånn fegis-dempe-forventningene-snakk det der vet du ;-)

Jeg er på tredje flaska med carbo/væskeloading, setter på ritthjula i kveld og går for topp 10 i klassen
Av: Horgen

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 13:49

Jeg spiser sjokolade hver dag, hørt at det er bra for o2 opptaket. Kanskje det nuller ut effekten av forkjølelsen ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 14:19

Jeg funderer på å la sekken ligg hjemme i år, og satse på flaske(r)
Hvor langt inne i rittet er drikkestasjon der vi får ny flaske, og hvilken type flaske er det (hvor lang)? Har litt liten fulldemper så er ikke sikkert den passer i sykkelen.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 14:45

Jeg funderer på å la sekken ligg hjemme i år, og satse på flaske(r)
Hvor langt inne i rittet er drikkestasjon der vi får ny flaske, og hvilken type flaske er det (hvor lang)? Har litt liten fulldemper så er ikke sikkert den passer i sykkelen.
En flaske i stativ, en til i endurompetaska, bør holde til stasjonen. Husker at vi fikk en litt tidlig i fjor, med passe liten flaske og stasjon nr. 2 hadde bare et halvt beger cola.
Av: Hæggis

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 15:33

Hei alle sprekinger! Noen som av ymse grunner må kaste inn hånkleet i helga? Sola skinner og stiene er tørre. Fikk lyst til å sykle terrengsykkelrittet. Noen som har et startnummer til overs? Påmeldt rundbane på Konnerud, men bedre med flytstier i skauen enn bygde kamelpukler og hopp...
Av: Plankepetter

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 15:37

Er jo bare å etteranmelde seg på rittdagen mellom 7,30/8,30
Av: Tallak

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 17:08

Jeg pleier alltid å varme opp første runden ut fra Haraløkka, hvordan blir dette fra Skullerudstua i år? Er det rett til skogs og må jeg virkelig varme opp før jeg står på startstreken?

Hviler meg forøvrig i form og ligger i hardtrening.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 18:05

Sitat: Tallak
Jeg pleier alltid å varme opp første runden ut fra Haraløkka, hvordan blir dette fra Skullerudstua i år? Er det rett til skogs og må jeg virkelig varme opp før jeg står på startstreken?

Hviler meg forøvrig i form og ligger i hardtrening.

Så vidt jeg har skjønt så blir det mer eller mindre grus hele veien fra Skullerud til starten på Trulsrunden ved Østmarksetra. Med andre ord gode muligheter for oppvarming og/eller sprengåpning.
Av: Furu

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 19:26

Hærlig!! :-/ Tok bysykkelen min for å dra opp og hente startnummeret mitt og tryna så det sang på Carl Berner.

Kan bare skylde på eget knot og fortauskant. Noen deilig skrubbsår og en skikkelig vond skulder. Fikk god hjelp av et par Securitasvakter med plastring (og trøst) og kom meg opp til Helsfyr - og hjem igjen.

Ser an skulderen til i morgen kveld om noen skal få min startmulighet. Har start kl 10:15 til 1 runde.
Av: andregja

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 19:27

Er folket i rute?

Serva gaffel og demper, bytta bremser, fått på 2 cm breiere styre (Carbon!) og 1 cm for kort stem, bytta boss og handla nye dekk. Som seg hør og bør er alt gjort de siste to dagene - så her er det plenty av ting å skylde på om det skulle vise seg at formen ikke er god nok. Prøver meg på to runder for første gang og all mental kapasitet som ikke brukes til generell utstyrspanikk, går til å overbevise meg selv om at to runder er dobbelt så moro.

Sånn ellers er formen toppa, teknikken sitter, kondisen aldri vært bedre og værmeldinga bra. Tror dette blir moro jeg ICON_SMILE
Av: Hæggis

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 19:36

Jada, det er jo alltids en mulighet. Vil bare være sikker på at jeg får startnummer. Ellers drar jeg til Konnerud!
Av: jahhar

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 20:55

Det er en rolig start ser det ut til, med en liten bit med asfalt. Fikk heng på han som har merket løypa i hele dag. Han har gjort en utmerket jobb frem til halveis.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 21:01

Heh, det hadde jo vært en interessant vri om starten var opp gamle utforpris til toppen av Skullerudåsen ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 21:26

Heh, det hadde jo vært en interessant vri om starten var opp gamle utforpris til toppen av Skullerudåsen ICON_SMILE

Hva med avslutningen på runden? Er ikke så kjent der, men vil det bety at vi kanskje slipper noen av de siste drittbakkene?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 26/05/2016 22:48

Syklet ved Rustadsaga i sted, var merket opp de samme seige bakkene, så de kommer nok i starten ICON_TONGUE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 08:24

NRK Østlandssendingen melder om følgende løype:

25 km Skullerud, Haraløkka, Østmarsktra-Golia-Trasopp(Trulsen) Halveis runt Nøklevann Sarabråten Hestehullet, Gullsmeden Ødegården, Opp Fjellstadbakken, over Skullerudåsen ned til Grønnmo (NM -Løypa rundbane)

i følge Herr Redaktør i intervju med NRK

Beklager evt. feil i navn....

Detta blir gøy

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 08:33

Sitat: SkylineR34
Samt i mål/runding.

Hva er det på¨flaskene?

Jeg må beklage feilinformasjon her.
Vi har ikke klart å få til flaske-utdeling for årets ritt da G-sport ikke lenger er med som hovedsponsor.
Det vil bli kopper og mugger med Sponser sportsdrikke og vann på drikkestasjonen.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:07

Jeg må beklage feilinformasjon her.
Vi har ikke klart å få til flaske-utdeling for årets ritt da G-sport ikke lenger er med som hovedsponsor.
Det vil bli kopper og mugger med Sponser sportsdrikke og vann på drikkestasjonen.

Sjait.

Da blir det enten sekk med 3 liter eller stopping på drikkestasjon for å fylle opp flaska.
Har altfor mye erfaring med devilsmile grunnet for lite væske og mat og har ingen planer om det i år.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:09

Er det mulig å fylle opp egne flasker, dvs fylle opp flasken jeg har på rammen på drikkestasjonen?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:09

Her er uansett morgendagens løype:
http://www.lommekjent.no/ruter/1794315

Drikkestasjonen kommer etter ca 16 km i den 25 km lange runden.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:11

Den blir sikkert beinhard som seg hør og bør, men for meg er det pur glede i å se at den ikke avsluttes med oppover! "Finish on a high!"
Av: Joar71

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:12

Ser fint ut dette her! Ser fram til en kongedag i skogen ICON_SMILE
Av: Torlog

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:16

Noen som har en formening om ca tid på runden her for en middels trent mosjonist....?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:17

13/14 og 15/16 vil ikke sykle det som etter hvert har blitt kjent som Trulsrunden. De vil da kutte ut av den vanlige løypa ved 3,7 km og komme inn igjen i løypa 8,3 - Total-lengde på runden for ungdommene blir dermed 20km.
Av: Michael R

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:18

Yr melder om litt nedbør, tror dere løypa tørker raskt opp, eller skal vi igjennom noen hull som vi trekker søla langt utover trasen?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:19

Følger ruta Pioneren over hele Skullerudåsen frem til vi tar av på Grønmo ekspress? Ser ut som vi skal innom blåstien litt?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:30

Det er noen korte strekk på blåstien - ca 50-100 meter totalt.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:32

Værmeldingen ser så bra ut som vi kan håpe på:

Av: asbjornhw

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:58

For oss som kjølrer to runder, regner med det også er drikke ved runding?
Veldig kjedelig at informasjonen om flasker først kommer nå.
Hva annet serveres på matstasjonen? Regner med dere har noe bananer etc?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 09:59

Sitat: Torlog

Noen som har en formening om ca tid på runden her for en middels trent mosjonist....?

Med tørt føre som det ser ut til å bli, og såpass mye av klatringene på grus, tenker jeg vel at 1 1/2 til 2 timer på runden bør være nåbart for en del. Det kommer selvfølgelig an på definisjonen av "middels trent" :-)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:05

Dette blir moro! Skikkelig Østmarka Classic. Tror løypa er litt raskere enn de siste par årene. Mye av motbakkene er på grus ser det ut til. Opp pioneren blir hardt.
Sykler vi blåstien eller Snikforlengeren ned mot vannverket, Øyvind? Litt vanskelig å se av kartet.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:06

What, dere benytter ikke sjangsen til å la løypa gå over Heftyes vei?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:07

Jeg har helt sikker ikke fulgt med i timen, men skjønner jeg det som at det er et annet startsted en Haraløkka ? Det er på Skullerud i stedet ? for oss som ikke er så godt kjent, hvordan er parkeringsmuligheter ? og dusjmuligheter ? Er vel ikke så mye lengre med bil hvis jeg ser på kart, 5 min mer kanskje når en kommer fra nord ?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:12

Og den Trulsrunden og Pionæren som det snakkes om, når ca (km) kommer den ? Hvor må en gå/mest sannsylig gå/mest knot/teknisk etc ? Gleder meg, er ikke så glad i drikkesekk så tar nok flaske og stopper å fyller ved runding, klarer meg en halvannen time på en flaske!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:16

Og til sist, kan ikke noen kartgeniuser lage en sammenligning med runden i fjor slik at vi som ikke er lokalkjent men syklet i fjor (og årene før) har noe vi kan utfordre langtidsminnet vårt med.

Og aller viktigst, siden det er grus her, er dette en stiv gaffel løype ?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:19

Dette blir moro! Skikkelig Østmarka Classic. Tror løypa er litt raskere enn de siste par årene. Mye av motbakkene er på grus ser det ut til. Opp pioneren blir hardt.
Sykler vi blåstien eller Snikforlengeren ned mot vannverket, Øyvind? Litt vanskelig å se av kartet.

GPS-sporet til Øyvind går på blåstien i hvert fall. Jeg synes kanskje det er et litt rart valg, men den er bredere og har bedre muligheter for passering enn snikforlengeren da, og det er en god ting.

Jeg lastet ned gpx fra lommekjent og lastet opp som overlegg på mtbmap.no.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:20

Tviler på at du må gå så mye Oddefa. Slik jeg leser kartet skal vi opp Fjellstadbakken før vi kommer inn på Pioneren (?). Partiene oppover etter dette er vel bare middels tekniske. Er noen korte partier opp og ned i Trulsrunden hvor det blir gåing på meg. Men jeg er under middels form og teknisk.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:26

Tviler på at du må gå så mye Oddefa. Slik jeg leser kartet skal vi opp Fjellstadbakken før vi kommer inn på Pioneren (?). Partiene oppover etter dette er vel bare middels tekniske. Er noen korte partier opp og ned i Trulsrunden hvor det blir gåing på meg. Men jeg er under middels form og teknisk.

Ca hvor er Fjellstadbakken (ca km) ? høres kjent ut, den har vært med før ?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:31

Feil post

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:33

Jeg lastet ned gpx fra lommekjent og lastet opp som overlegg på mtbmap.no.

Bra råd! Og veldig lett, bare dra fila inn på mtbmap.no.
Da ser man hvor Fjellstadbakken er (etter ca 17km). Vi skulle visst opp her ja, og ikke opp Pioneren (som kanskje hadde blitt litt trangt)
Trulserunden starter etter 4km
Lett å finne parkering på Skullerudstua
Så ut som det var dusj også iflg. info på nettsiden.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:33

Ca hvor er Fjellstadbakken (ca km) ? høres kjent ut, den har vært med før ?

Grusbakken (før det pukk) som var ca midt i før . Bratt, men kort.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:48

Aha, den veldig bratte, hvor en tok/tar av fra skiløypen, hvor der er noen klopper først ? Og så noen bratte men sykkelbare svaberg etterpå ?
Nesten så jeg fikk lyst til å droppe stisykkelen og ta F-SI'n her he he.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:54

Aha, den veldig bratte, hvor en tok/tar av fra skiløypen, hvor der er noen klopper først ? Og så noen bratte men sykkelbare svaberg etterpå ?
Høres riktig ut, men nå skal vi til høyre ut på en annen sti før svabergene ser det ut til.

Jeg ville ihvertfall hatt dekk som ruller half-decent på grus.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:55

Jeg har helt sikker ikke fulgt med i timen, men skjønner jeg det som at det er et annet startsted en Haraløkka ? Det er på Skullerud i stedet ? for oss som ikke er så godt kjent, hvordan er parkeringsmuligheter ? og dusjmuligheter ? Er vel ikke så mye lengre med bil hvis jeg ser på kart, 5 min mer kanskje når en kommer fra nord ?

Bedre parkering muligheter og bare 5 minutter videre på den veien du kjører på.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:55

Riktig bakke.
Jeg tror egentlig ikke denne løypa nødvendigvis favoriserer stisykkel fremfor en såpass kompetent HT, med en stivant herremann på toppen. Mye middels teknisk. Når det er sagt så er det jo alltid morsommere med stisykkel ICON_WINK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:59

Odd er nesten så du burde ta F-SI på denne mye flyt, men det var denne andrerunden da ICON_SMILE

Du har syklet det meste av dette før mye nytt helt sør, men det er bare gøy:)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 10:59

Jepp, den er det.

Kort kommer nok litt an på formen. Da den var med tidligere spurtet eliten opp på storskiva, mens den noe mer dødølige røkla kunne fortelle at de tråkket på 22-36 (tredelt var normen på den tiden) oppover og oppover, og mente de kunne skimte toppen av Galdhøpiggen nede til høyre et sted, litt etter halvveis.

I hvert fall sånn jeg husker den.

Det, og dengang jeg kom i halvt koma opp til toppen, og der sto det en med oransje trøye, digert plastikkhestehode, men han slo boom-boom-boom-boom-boom-boom på stortromme. Kombinasjonen av det synet og min tilstand tror jeg er det mest surrealistiske jeg har opplevd.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 11:00

Og til sist, kan ikke noen kartgeniuser lage en sammenligning med runden i fjor slik at vi som ikke er lokalkjent men syklet i fjor (og årene før) har noe vi kan utfordre langtidsminnet vårt med.

Det er nok mer en CX løype firedevil

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 11:18

Det er nok mer en CX løype firedevil

Herlig, har jo bare stiv gaffel på racern og cx'n. Feste kosteskaft oppe på bukkestyret så blir vel den godkjent. Men FS-I vurderes, liker den veldig godt i terrenget, dog slet jeg med å få flyt på Montebello (de første partiene iallelfall). Men det var kanskje like mye fordi jeg gikk (mer en antatt) sliten inn i terrengparti som jeg ikke kjente til og ble litt "overrumpla" + litt for mye luft (typisk meg når ritt starter med masse grus oppover).

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 11:48

Hvis det kommer noen dråper vann er vel det et stisykkel argument ?

Var selv ute i området på HT og det var bra det, men da hadde jeg god tid og kunne velge linjer i ro og mak.

Du er i god form Odd og jeg tror du hadde syklet veldig fort på FS-I i denne løypa med solid gummi ..;)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 12:16

Er i tvil om det lønner seg å sykle opp Fjellstadbakken for oss med litt under middels form. Ser på en økt der jeg syklet opp at jeg lå med nesten 80% i puls og likevel bare 4.6 km/t opp her. Kanskje mer å hente på å trille opp, hente litt krefter og gyve løs på Pioneren.

Har kikket på Strava og antar at 2.30 på en runde kan være innenfor så lenge jeg får til å ha grei flyt på de snirklete partiene på slutten av Pioneren og har krefter til å tråkke til på slutten. Da regner jeg med å havne langt ned på resultatlistene, sikkert blant de siste i min klasse (M 30-39). Vil tro ganske mange kan sykle under to timer på en runde.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 12:59

Sitat: terrengsykkelrittet.no
Runden blir cirka 30 km
Vi forventer mellom 600-750 høydemeter pr runde

Sitat: løypebesrkivelse på lommekjent
LENGDE 25.1 KM
STIGNING 547 METER

Det er avvik her. Har dere "glemt" noe, som f.eks Slettfjell? Savnet det litt i fjor.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 13:02

Til de som ikke har kjørt så mye på sørsiden før, så vil jeg si at det er et skikkelig krevende område. Morsomt og utfordrende, men det er nesten ikke et sted fra fjellstadbakken til runding/mål at du rekker å ta hånda av styret for å drikke av en flaske. Greit å ha i bakhuet ICON_SMILE

Edit: ser at det er litt grus nede ved Grønnmo
Av: Furu

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 13:27

Sitat: Furu
Hærlig!! :-/ Tok bysykkelen min for å dra opp og hente startnummeret mitt og tryna så det sang på Carl Berner.

Kan bare skylde på eget knot og fortauskant. Noen deilig skrubbsår og en skikkelig vond skulder. Fikk god hjelp av et par Securitasvakter med plastring (og trøst) og kom meg opp til Helsfyr - og hjem igjen.

Ser an skulderen til i morgen kveld om noen skal få min startmulighet. Har start kl 10:15 til 1 runde.
Det ble legevakta på meg og de sier nei til ritt... frown
Derfor er startnr 697 ledig.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 13:29

Øyvind, hva anslår dere at de beste kjører en runde på?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 13:34

Til de som ikke har kjørt så mye på sørsiden før, så vil jeg si at det er et skikkelig krevende område. Morsomt og utfordrende, men det er nesten ikke et sted fra fjellstadbakken til runding/mål at du rekker å ta hånda av styret for å drikke av en flaske. Greit å ha i bakhuet ICON_SMILE

Edit: ser at det er litt grus nede ved Grønnmo

Flott, pleier som regel konse så sterkt at jeg glemmer å bli tørst alikevel.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 13:41

Det ble legevakta på meg og de sier nei til ritt... frown
Derfor er startnr 697 ledig.

Kjipt. Du burde holde deg på terrengsykkelen, ikke rote det til med andre sykler.
Av: magnusc

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 13:54

Løypa ser veldig rask ut. Nesten utelukkende flytsti og grus til man kommer til Pioneren. Kanskje hardtail faktisk vil være beste valg i år?

Nå kan det se ut til å bli duskregn under hele rittet. Får håpe Østmarka slipper unna.

Av: audungk

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 15:26

Delvis OT: Jeg rekker ikke starten på rittet, men hadde tenkt meg ut å sykle i to-tiden. Bør man holde seg unna løype-traséen, eller er de aller fleste i mål til da?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 15:27

Sitat: audungk
Delvis OT: Jeg rekker ikke starten på rittet, men hadde tenkt meg ut å sykle i to-tiden. Bør man holde seg unna løype-traséen, eller er de aller fleste i mål til da?

Det burde gå bra å sykle i området da. Da er de fleste i mål. De som er ute da er de siste 2-runderne så da kan du gi dem en oppmuntring eller 5.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 15:49

Blir ei løype som tåler litt regn, detta, men jeg stiller nødig opp hvis det blir vær som meldt. For gammel og for dårlig syn til å sykle i slikt.

Overraskende at Sniken ikke er med, men partiet over Skullerudåsen blir veldig gøy. Resten av løypa er i hovedsak gamle kjente.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 18:48

Sitat: magnusc
Løypa ser veldig rask ut. Nesten utelukkende flytsti og grus til man kommer til Pioneren. Kanskje hardtail faktisk vil være beste valg i år?

Ingen med norsk navn som sykler den fortere med HT enn FS. Du skal være SJUKT god form hvis man klarer å utnytte de fordelene en HT har i forhold til FS i et så langt ritt.
Av: knuts

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 20:26

NRK-innslaget om TSR 2016: Østlandssendingen
Av: feather+mtn

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 20:27

Fremdekket satt opp slangeløst lekker, nå har jeg racing ralph eller nobby nic å velge mellom. Hva funker best tro?
Av: Truls V

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 20:31

Begynner det å regne er det karma'n for avlyste barneklasser som slår inn. Du kødder bare ikke med barnerittet... God tur alle sammen!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 20:43

Sitat: feather+mtn
Fremdekket satt opp slangeløst lekker, nå har jeg racing ralph eller nobby nic å velge mellom. Hva funker best tro?
nobby

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 20:45

Sitat: olechr

Ingen med norsk navn som sykler den fortere med HT enn FS. Du skal være SJUKT god form hvis man klarer å utnytte de fordelene en HT har i forhold til FS i et så langt ritt.

Prøvde å endre navnet mitt i kveld på nettet til Odd Diego, hvis det noensinne fantes det perfekte xco HT navn så er det Odd Diego. Men er viss nok en helvetes søkeprosedyre for å endre navn...så da blir det stisykkelen.

Men fra spøk til alvor, når jeg gikk inn i sykkelboden så sa stisykkelen til meg "du skal vel bruke meg i morgen" før jeg rakk å spørre hvem av de to som var mest gira i morgen. HT hadde smurt seg inn med sånn polish ramme spray, og ville helst sove lenge i morgen. Valget ble da lett, mest mulig moro først, så få resultat bli det som det blir.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 20:52

Sitat: Truls V
Begynner det å regne er det karma'n for avlyste barneklasser som slår inn. Du kødder bare ikke med barnerittet... God tur alle sammen!

Barneklassene må du nesten ta med Rustad IL som har gjort hele Skullerud til en byggeplass. Det er vanskelig nok å lage et strekke til voksne her.

Løypa skal fungere bra også med litt nedbør.
Fin flyt hele veien.
Tor Halvor Bjørnstad kommenterte at han så for seg at det gikk hele veien uten fotisett for en gangs skyld etter gjennomsykling i dag.

Ola Bustad og jeg syklet en halvrask runde i går på 2 timer. Jeg tipper de beste runder på ca 1.35.
Jeg har syklet tre runder nå på hardtail med skarpt plastsete. Funker det og.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 21:18

Siden det ikke en er flasker til utdeling og en ikke har noen som langer, er det et bord ved runding hvor en kan sette en flaske! Eller må jo ikke være bord heller, men en plass en kan sette flasken. Har jo tid til å stoppe og fylle, men hadde sikkert vært ok å hatt flaske med sin blanding.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 21:43

Godt sykkelvalg Odd, det blir konge

Bord finnes ikke i Oslo ... ICON_WINK

Har selv brukt trikset med egen flaske på alle disse ritta, merk de godt så er det ingen som tar de.

Vi ses om noen timer

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 23:17

Sitat: Odd Diego

Prøvde å endre navnet mitt i kveld på nettet til Odd Diego, hvis det noensinne fantes det perfekte xco HT navn så er det Odd Diego. Men er viss nok en helvetes søkeprosedyre for å endre navn...så da blir det stisykkelen.

Det er søkeprosessen for å tilbakestille som blir sykt hard. Den kan bare resettes på hardtail har jeg hørt devilsmile

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 27/05/2016 23:32

Men fra spøk til alvor, når jeg gikk inn i sykkelboden så sa stisykkelen til meg "du skal vel bruke meg i morgen" før jeg rakk å spørre hvem av de to som var mest gira i morgen. HT hadde smurt seg inn med sånn polish ramme spray, og ville helst sove lenge i morgen. Valget ble da lett, mest mulig moro først, så få resultat bli det som det blir.

Blir stisykkel for min del også. Sjelden jeg står på start bare med en plan om å ha det gøy å komme meg igjennom.
Av: front biker

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 00:03

Da er alt klart etter stibygging, facebook-"diskusjoner", produsert promo-materiell for NOTS, satt opp stand på Skullerud og gjort sykkel klar for én morsom runde. Alltid gøy å sykle på sti man har vært med å bygge.

Mange partier av løypa er forsterket, tilrettelagt eller bygget av NOTS Oslo og omegn. Kom innom standen vår og si hva du mener. Om noen har lyst til å støtte oss, kan dere gi bidrag på Vipps 13077. Stibygging og vedlikehold er et evighetsprosjekt.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 14:40

Åh wow for en løype!
Av: magnusc

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 15:19

Råeste løypa jeg noen gang har syklet! Ikke noe knot, bare deilig flyt og passelig med grus mellom til å få i seg væske og næring.

Fantasktisk mye bra arbeid som er lagt ned i området!
Er det mulig å donere bort penger til NOTS for å lette på dårlig samvittighet grunnet prioritering av sykling istedenfor dugnadsarbeid?

Tips til neste år: Ha kortere enn 10 minutters intervall mellom startpuljene, slik at vi som sykler 2 runder slipper å ta igjen så mange ryttere. Det ble veldig mye kø og forbisykling fra Fjellstadbakken og inn på runde 2.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 15:24

Ble en veldig bra runde som fikk fram mye av stigullet Østmarka byr på. Duskregnet gjorde at moralen fikk seg en liten knekk og en punktering gjorde det ikke noe bedre, men det skyldes ikke arrangøren.

Flott stemning ute i løypa, hyggelige vakter og god merking. Fungerte veldig bra med start/stopp på Skullerud for rittet sin del, neste år trenger vel ikke arrangementsområdet bli så kompakt heller.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 15:39

Vipps det du kan til 13077

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 15:48

Min aller første DNF i dag :-(

Kjente fort at jeg ikke helt hadde dagen, selv om det gikk sånn nokså greit. Mista en bolt på klossen på venstreskoen og måtte ha to mekkestopp for å prøve å stramme så godt det gikk, men syklet bortimot hele skullerudåsen med løs venstrefot. Når venstrekneet fikk en real smell i Syden også, og korsyggen var stiv, orket jeg ikke to runder og ga meg etter en. Rundetid på 1.48 and change er ikke så gæli med tryn og mekking, men ambisjonene var høyere, så litt skuffa nå.

Blæh.

Men løypa var fin den.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 15:56

Kudos til arrangør, vakter, NOTS etc! Dette var bra!
Kun ett serriøst klagemål: vakke burgere å få!
Klarte for en gangs skyld å disponere kreftene så jeg ikke omkom på runde 2. Bonk, ja, men ikke krise-bonk. Flaskestativ løsna og lagde kødd, ble en pitstop. Kjørte feil en gang. Stoppa og justerte dekktrykk flere ganger når regnet kom, og hadde en siste-tryn på runde to. Alt min skyld!
140mm stisykkel med jukkepinne var perfekt for meg.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 16:10

Topp dag, topp løype, klarte meg gjennom løypa litt fortere enn jeg hadde trodd på forhånd også. Jeg er litt irritert på meg selv for ikke å gutse mer på, men alt i alt fornøyd. Regnet plaget meg ikke.

Både for oss i baktroppen og de raskeste ville jeg trodd rittet hadde tjent på seedede klasser. Men jeg skjønner jo det blir mer stur for arrangør.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 16:28

Dessverre var ikke dette min dag. Leser fler som skriver at denne gangen var det ikke noe knot, noe jeg ikke helt kan si meg enig i. Men, jeg får vel bare innrømme at jeg er for feig til å gjøre det bra i dette rittet. Fikk til mye og fant etterhvert flyten men, hadde nok litt for mye trykk i dempere og dekk. Måtte justere dekktrykk to ganger underveis.

Men, alt i alt godt fornøyd med å komme meg gjennom to runder på under fire timer. Og jeg er skrekkelig fornøyd med arrangørens arbeid og ikke minst med heiarop fra løypevaktene underveis.

Om det blir en neste gang, så blir det på stisykkel og grove dekk slik at jeg kan tørre å slippe opp og gutse på mer.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 16:29

Topp løype, gratulerer til alle de som har jobbet med rittet og løypa i år, KUDOS

Trivelig å hilse på alle forumtroll ICON_WINK

Egene prestasjoner var under pari, men ingen DNF

Fortsatt strålende helg t

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 16:45

En veldig bra ritt løype i dag. Starten er noe av det bedre jeg har syklet i terrengritt. Her var det god tid for å få spredd det skikkelig før de smale stiene startet. Merkingen var også helt topp, med så mye stier på kryss og tvers er det fort å sykle feil. Var ikke en gang jeg lurte på hvor jeg skulle..

Eneste negative er at runde 2 var mer eller mindre kø fra trulsen til mål. En ting er de raske som er hindret, men kan ikke være gøy å må kjøre ut av løypa hele tiden for de som blir tatt igjen heller. Dette skaper også en del skumle situasjoner da noen er veldig flinke til å passe seg, andre ikke. Skal man beholde rittet som et ritt også for de som ikke vanligvis sykler ritt bør det nok gjøres noe med startordningen. Med så fin start det er nå kan man lett gå ned mye på avstanden mellom klassene og kanskje innføre seedet start.

Alt i alt var det en gøyal dag.

For egen del hadde jeg en gøyal dag og en fin treningsøkt, noe som også var målet i dag.
Av: Michal

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 17:05

Tusen takk til arrangøren og NOTS! Dette var skikkelig bra og jeg hadde en veldig fin dag på sykkelen. Løypa var mer eller mindre optimalt. Start fra Skullerud ga fin spredning på feltet, lengden var omtrent perfekt (i hvert fall for meg som brukte 2:55 på 2 runder), flott stemning og masse flyt. Det eneste som jeg ville ha endret er nedkjøring fra Truls (den siste delen før IMBA-stien). Her mener jeg vi kunne ha brukt den fine svabergen som ligger opp til høyre som vi har syklet opp tidligere. I tillegg synes jeg Syden fungerte dårlig til ritt. På andre runden ble det en lang kø og umulig å kjøre forbi.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 17:40

He he, der var jeg jaggu meg Odd Diego, når skjønte jeg hva du mente Trond Vidar:) Må nok si jeg var mer Oddefa en Odd Diego i dag, for hadde ikke bare flyt i dag og det med stisykkelen. Men vannvittig bra løype, rett og slett. Fysisk sett en veldig bra dag, og har aldri vært mindre sliten etter TSR noen gang, beina er så bra at jeg kunne ha syklet ritt i morgen...eller jeg skal faktisk sykle ritt i morgen, i tillegg så langt fra knot som mulig (landevei). Men teknisk knoter jeg en del i dag, litt pga feighet, litt pga ikke så godt kjent (en fordel her, er begrenset hva en husker fra i fjor), feiger ut nedover (uten jukkepinne i dag, da den jeg har ikke funker så godt), sporvalg ender noen ganger ut på gåtur. Går på noen skikkelig trynings som også gjør meg feig antar jeg, ikke noe skader men var et par der som var potensiale. En helt idiotisk en også hvor jeg ikke er konsentrert og går på hue ut av den retteste kloppen på hele trasen. Utstyrsmessig så funket det veldig bra, setet løsnet halvveis på andrerunden men måtte ikke gjøre noe med underveis, men var nok på hengende håret ser jeg (ikke noe ødelagt men veldig løst). Ron helt ok, tror ikke dekka skal ha skyld for trynings. Startet også med cannondale baggy, men den er nok litt for trang for løsnet og fikk ikke festet den skikkelig igjen så sykler gode deler av første runden med den halveis nedover låret, så sikkert veldig pro ut. Stoppet og tok den av meg på runding.

Tid ble 3.15, 1.35 på første og 1.40 på andre er ok jevnt så disponerte greit nok, og hadde som sagt mye å spa på med siste partiet. Ble nr 9 i M45, målet mitt var topp 10, så akurat innafor. Men til tross for litt knot og den slags, jeg hadde det drittmoro. Og TSR er alltid et høydepunkt for dumpe borti kjentfolk fra forum, både i løypa og arrangørstaben.

Og takk til arrangører for å arrangere dette rittet. Vært med alle år og er mer neste år også.

Og Trond Vidar, jeg er ikke god nok til å være Odd Diego, så ok å bytte tilbake, eller må jeg vente til neste års TSR he he

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 17:55

Slenger meg på hyllesten av 2016 utgaven. Det virket som store deler av løypen tåler nedbør, kanskje bedre enn det fjorårets utgave selv om sammenlikningen blir litt urettferdig tatt i betraktning fjorårets ekstremvær. Jeg debuterte på sti under TSR 2015 med hardtail i fjor, det gav faktisk mersmak. Fikk min andre skikkelige stitur i dag med ny fulldemper. Fulldemper er definitivt tingen for middels tekniske personer som meg. Tidsjag gav jeg opp etter 10 minutter, da kom den første punkteringen som jeg ifølge loggen klarte å bruke 12 minutter på å fikse.... Det er første gang jeg har punktert i ritt, og jeg har rundet 50+. Syntes jeg kjørte ganske ok så lenge jeg ikke hadde teknisk trøbbel. Det ble mye stopp pga kjedet låste seg, tilsammen over 20 minutter med 0km/t. Tiden ble 2:07. Neste år blir det slangeløst og lavt trykk i dekkene, slange med 25 psi ble ingen suksess for meg i dag. Brukte opp hele reservekvoten på 2 slanger og 5 patroner.

Fin løype med god variasjon av mye flyt og (for meg) krevende partier. Jeg feiget litt ut ned utforprissegmentet i dag, syntes den var mer hårete enn det jeg husket fra i fjor. Får øve mer.
Av: Grubler

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 18:04

Flott løype og flotte forhold i dag!
Kom meg aldri helt i flytsonen i dag, som sikkert skyldes alt for lite terrengtrening i år, men formen føltes bra.
Rundet på 1:28 og satset på å komme under 3 timer.
Men klarte å punktere 2 ganger på andrerunden. Da forsvant motivasjon og siste rest av flyt.
Uansett en flott dag i skogen!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 18:07

Mulig jeg hadde syntes noe annet om jeg hadde fulgt magefølelsen og satt på stidekk (da duskregnet kom ble det fryktelig glatt med mine lett aldrende rittdekk), men jeg var egentlig ikke så voldsomt begeistret over løypa.
Nå har jeg riktignok ikke kjørt løpet på noen år, men jeg opplevde dette som mye mer knot enn forrige gang jeg var med og at man flere steder har valgt bort flytvennlige stier til fordel for mer hårete alternativer i umiddelbar nærhet.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 18:10

Jeg kjørte med Nobby Nic og var egentlig glad for det. Hadde for det meste trygt og godt feste. Ingen gevinst for meg å kjøre med dekk som er lette og ruller bedre i dette rittet. Tror det ville tatt bort mye av gleden.
Av: Altabjorn

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 18:26

Hyggelig å høre at herskapet setter pris på årets løype. Utifra et NOTS-perspektiv var forholdene opp mot optimale i dag. Med litt fukt i bakken setter nye arbeider seg bedre, samtidig var det ikke så vått at de skjøreste nye partiene ble til klin, men fikk en fin, halvtørr innkjøring.

Veldig gledelig å se at det nye steinhoppet vårt, ferskt fra i går fungerte tålig bra. Linjene inn ble ikke helt som tenkt. Raskeste linje er den mot bekkedalen, men lekelinja vi har lagt på kanten ledet folket til å ta indre sving. Dermed ble kyllinglinja raskere enn vi hadde tenkt, og den som de fleste valgte.
Åkke som, noen dro på, de fleste med litt flat hopprofil. Jeg fulgte derfor ikke helt med da en kar plutselig hoppet ut av søkeren. Neste mann dro også på, men endte rett i treet.

A-sortering vil etterhvert komme i egen tråd og på NOTS OO sin FB-side.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 18:28

Vel, hva skal jeg si. Ufrivillig debut med 26" stisykkel på meg etter at bakramma på Scalpel 29" gikk ad undas på onsdag. Dette betød reserveløsning med stisykkel og lave skuldre. Sykkelen er veldig myk i bakdemperen så dro på greit med trykk, ikke noe problem der, men nok litt mye i fremdemperen så demperen føltes litt hard. Conti X-king ble satt på for det var det mest egna dekket jeg hadde liggende (anså Rubber Queen/Trail King som for grovt), og det funka bra så lenge det ikke var vått. Når regnet kom, ble det litt over comfy glatt på røtter og stein. Håndterte det greit men ikke noen ønskesituasjon. Holdt faktisk på gjøre det store i en av de små svingene på den siste lange kloppen på runde to, da fremhjulet skle litt, men fanga den heldigvis inn.

Velfig flott løype, men løypa er så bra som du føler du klarer å sykle den. Jeg syntes også 2013-utgaven var veldig bra, men det var fordi jeg hadde dagen og var godt trent. Med mindre (relevant) trening i kofferten, og litt dårlig terrenggrunnlag i år, ble TSR en bra teknikkøkt for meg.

Likte pioneeren veldig fint. Deilig å få litt tid der det ikke nødveldigvis skal gå rett opp eller rett ned.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 18:31

Knall løype! Kjørte bare 1 runde og tok det nogenlunde med ro og syklet inn på 2t, har igjen masse på dere andre med andre ord:)
Men dette er jeg med på bare for morro:) Brukte 140mm stisykkel med WTB Vigilante dekk og de skal kastes så langt jeg får de, elendige søpledekk som slipper bare de ser en fuktig stein. Fungerte greit når det var tørt men så fort det kom litt regn så var det som å sykle på is nærmest. Hans Dampf blir bestilt i kveld....

Trivelig publikum og deltagere, alle var høflige når de skulle passere så nært som en, da var det ikke høflig som : kommer på venstre/høyre, passerer!, Da var det FLYTT DEG FLYTT DEG hele veien (ihvertfall det jeg hørte og så før han forsvant). Behøver ikke nevne navn men han hadde rødt skjegg....

Ellers ett knallbra ritt! Kommer itlbake til neste år.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 18:44

Kongedag på sykkelen. Kramper som kom og gikk (mest kom) fra slutten av Trulsen for andre gang og helt inn til mål, men litt ubehag får man tåle. Enig i at løypa var fin, og noen halvlange strekk på grus var egentlig helt greit. Personlig skulle jeg ønske at vi svingte ned til Solberglivann halvveis i Trulsrunden sørover, er ikke så veldig glad i den sleipe steinrøysa. Det var forøvrig en stakkar som fikk slått ut tenna sine der i dag. I tillegg ville jeg valgt Svahili opp på Skullerudåsen istedet for Fjellstadbakken, men da hadde vi ikke fått med så mye av pioneren vi gjorde i dag. Uansett; Veldig fornøyd og godsliten nå.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 18:49

Sitat: thomah25
Personlig skulle jeg ønske at vi svingte ned til Solberglivann halvveis i Trulsrunden sørover, er ikke så veldig glad i den sleipe steinrøysa. Det var forøvrig en stakkar som fikk slått ut tenna sine der i dag.

Må si meg enig i dette, den steinrøysa i det dalføret er nokså drøy. Vil også si at et par strategiske steiner bør flyttes på i Syden for å øke flyten der også. Kan fint se for meg at det ble trangt på andrerunden, ikke mange muligheter for passering der.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 18:58

Solberglivann var uaktuell å bruke grunnet fjorårets ritt og at enkelte deler av stien den veien rett og slett ikke tåler et ritt (uten betydelige forsterkninger). Det var et krav fra Bymiljøetaten at Pioneren skulle benyttes, og dermed var det ingen annen inngang til Skullerudåsen enn Fjeldstadbakken.
Av: Torlog

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 19:26

Supert ritt og løype. Ole Hem var råsterk i dag og i det han passerte meg kom med et lite "unnskyld, kommer på venstre", samt "tusen takk"....som om han var ute på en kjapp søndagstur ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 19:39

Sitat: Torlog
Supert ritt og løype. Ole Hem var råsterk i dag og i det han passerte meg kom med et lite "unnskyld, kommer på venstre", samt "tusen takk"....som om han var ute på en kjapp søndagstur ICON_SMILE

Eksempel til etterfølgelse! Opplevde eksakt det samme med Anders Hovdenes for noen år siden.
Gjør selv alt jeg kan for å gi plass når noen gir varsel på denne måten, å bli fortalt at jeg skal holde høyre (når det gode/trygge sporet er på venstre side, hvor jeg ligger), har jeg mindre sans for. Det er heldigvis stort sett bare wannabes som banner og gauler løype, pass opp eller hold høyre....

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 19:53

Syklet mitt første ritt noen sinne i dag, nøyde meg med en runde på masse kjente stier. Veldig bra opplegg, passe med grus for en som holder seg mest mulig unna grus. Havnet på en 23. plass i gruppa på 37 startere (30-34 år). På grunn av punktering (revnet en knast i bakdekket, pumpet i stykker pumpa, men heldigvis kom det en bak meg som også hadde punget og lånte meg pumpa si) så raste en 10-12 stykker forbi meg på lista. Litt surt, men da har jeg noe å strekke meg etter til neste år. Punkteringa skjedde for øvrig på den siste nylagte kloppen og her kom det tre stykker til rett etter meg som også punkterte. Ble også kjørt forbi av "FLØTT DEG!!"
Av: neonstz

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 19:55

Sitat: Altabjorn
Solberglivann var uaktuell å bruke grunnet fjorårets ritt og at enkelte deler av stien den veien rett og slett ikke tåler et ritt (uten betydelige forsterkninger). Det var et krav fra Bymiljøetaten at Pioneren skulle benyttes, og dermed var det ingen annen inngang til Skullerudåsen enn Fjeldstadbakken.

Det vil jo være ganske dumt å ikke brukt Pioneren når man har brukt så mye tid og penger på å lage den. Den er også veldig fin motsatt vei, spesielt fra Rundvann og nordover. Man kan f.eks begynne med grusen opp til Grønmo og så ta Grønmo Ekspress eller en av de andre stiene i Syden-området oppover til man treffer på Pioneren et eller annet sted, før man følger Pioneren helt ned til Nøklevann.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:01

Er ikke noe feil med Fjeldstadbakken da, bratt (men ikke noe teknisk), men kort og inn på en veldig fin sti. Enig med den steinrøysa, der gikk jeg en del, men hvis dette er alternativet for å få med masse andre bra stier så kan jeg gå noen meter, men andre syklet jo "greit" ned der så var vel ok å bruke den sånn sett. Men spesielt bra parti er det ikke.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:05

Er steinrøysa den nedoverbakken som var rett før IMBA-stien?
Av: Lømo

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:19

Super løype , første gangen jeg sykler i Østmarka , utrolig morsomt terreng og bra stier , hele ritt traseen var fullt mulig å sykle , jeg gikk kun opp en bratt svaberg kant på 2 runde fordi han foran bikka og lagde litt kø.
Synes fast track satt helt ok , sykkelen var perfekt , Scott Spark 700 og Magura pinnen gjorde utforkjøringen trygge (veldig glad jeg hadde den )
rulla i mål på 3.18 og er egentlig fornøyd med det .
Skal trene mer kapasitet før neste års ritt

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:34

Var en U sving rett før, vet ikke hvor IMBA stien er, men var det sørvendte stipartiet etter vi har vært lengst nord, Trulsrunden ? Har ikke peil hva den heter!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:35

Takk for et kjempeflott ritt. Traseen var gull, om enn ørlite kort. Kunne godt hatt med de 5 km som mangla på de annonserte 30. Jeg målte 24,99 km. Skjønner jo at det er en avveining mtp 2 runders folket.
Det ble noe glatt da regnet kom, men ikke umulig glatt. Måtte bare være litt ekstra forsiktig.
Tids og resultatmessig gikk det over all forventing. 1.49 på en runde og 17 plass i klassen. Det er akkurat hva en halvfeit småbarnspapppa som meg klarer å få ut av hverdagen.
Når det gjelder steinrøysa, dere som klager på den, hadde dere senkepinne? Jeg er akkurat passe middels teknisk men kommer greit ned der, men jeg har senkepinne. Jeg synes et ritt som Terrengsykkelrittet fint kan ha noen partier som gir fordeler til stisykkel fremfor typiske rittsykler.

Selve rittet var var upåklagelig arrangert. Fantastisk fin løype og flinke løypevakter. Opplegget etterpå var litt halvveis. Trangt målområde, bortgjemte pølser, høytrykkspylere uten strøm.
Jeg ble værende lenge for uttrekkspremiene. Det viste seg at det var ingen som hadde noen gjennomtenkt plan for hvordan dette skulle utføres så det ble avgjort med teite konkurranser som "første mann med lua si her"
Vinneren av sykkelstativet til 4000 kr fikk dette ved å tilfeldigvis være nær speaker i utgangspunktet, for så å posisjonere seg fint til å svare på et enkelt spørsmål. Det var altså aldri noen som helst mulighet for de aller fleste av de 100(??) som var igjen til å vinne noe. Dumt, og det føyer seg inn i rekken av ikke helt gjennomtenkte arrangememtstekniske ting på tsr og utflukt de siste årene.
Bare så det er sagt, Totalkarakteren fra meg er meget god.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:36

Sitat: Lømo
Super løype , første gangen jeg sykler i Østmarka , utrolig morsomt terreng og bra stier , hele ritt traseen var fullt mulig å sykle , jeg gikk kun opp en bratt svaberg kant på 2 runde fordi han foran bikka og lagde litt kø.
Synes fast track satt helt ok , sykkelen var perfekt , Scott Spark 700 og Magura pinnen gjorde utforkjøringen trygge (veldig glad jeg hadde den )
rulla i mål på 3.18 og er egentlig fornøyd med det .
Skal trene mer kapasitet før neste års ritt

Knallbra sykla rett og slett for en førstegangsTRS-sykelist! Ser den med heve/senke pinne, hadde det i fjor og savnet den mer en jeg trodde!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:37

Var en U sving rett før, vet ikke hvor IMBA stien er, men var det sørvendte stipartiet etter vi har vært lengst nord, Trulsrunden ? Har ikke peil hva den heter!

Ja, tror det er der jeg tror det er. Sykla ned første runden da det var relativt tørt, men feiga ut på runde 2.... IMBA-stien er et segment på strava, Ble bygget og tatt med på terrengsykkelrittet med hjelp av IMBA i fjor.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:43

Sitter igjen med litt blanda følelser etter 2 runder i dag. Men må begynne med det positive. Løypa var hele suveren. For en som kun har syklet Pioneren i Østmarka før i dag fikk jeg virkelig opp øya for området i dag. Makan til sykkeleldorado skal man lete lenge etter. Fantastisk jobb av nots og fantastisk merking. Veldig hyggelige løypevakter og god stemning.

Negativt er egene prestasjoner. Hadde en skikkelig ræva dag på sykkelen i dag. Kanskje den dårligste dagen noensinne. Pulsen føk i været fra første tråkk og fikk den ikke ned igjen før jeg stoppet helt opp. Deretter kom de raskeste fra gruppa bak og det ble mange nye stopp for å slippe de forbi. Da jeg startet opp igjen hadde jeg stivnet helt og fikk ikke pulsen opp. Da hadde jeg ikke engang kommet lenger enn 10km avgårde. Hatat resten av runden og tenkte ikke på annet enn å bryte etter 1 runde. Men da jeg kom til målområdet var jeg mest fornøyd med at jeg ikke ble tatt ut av rittet så jeg syklet videre. Runde 2 var knallhard. Hadde ingenting å gi og var helt ferdig. Men kom meg gjennom den også og var vel i mål som en av de aller siste. En skikkelig dårlig opplevelse, noe som er ekstremt kjipt da løypa og arrangementet fortjente bedre.

Hadde for øvrig ingen tekniske problemer. Syklet på 140mm stisykkel med Ground Control foran og Fast track bak. Satt som et skudd selv etter at det regnet. Etter at skuffelsen har lagt seg så kommer jeg nok tilbake neste år men da vurderer jeg sterkt 1 runde.
Av: Ripen

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:47

Hiver meg på og takker arrangørene, publikum, løypevakter og medsyklister. Knallbra løype og knallbra ritt!
Hadde mitt beste TSR i dag selv med 160mm grovis og 2,8" dekk.

Nå litt afterbike/debrief med jåleøl. Skål!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:47

Ja, tror det er der jeg tror det er. Sykla ned første runden da det var relativt tørt, men feiga ut på runde 2.... IMBA-stien er et segment på strava, Ble bygget og tatt med på terrengsykkelrittet med hjelp av IMBA i fjor.

Ja, det er IMBA stien ja, da husker jeg den, kom vel motsatt vei i fjor! Syklet også ned første gangen, med liten velt/stopp rett etter svingen, på andre runden lå jeg først og hoppet av rett før siste skrenten, men han bak fløt greit ned. Blir mer og mer landeveissykelist tydeligvis! Og så håper jeg at at jeg snart er Oddefa igjen he he,

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 20:48

Takk for et kjempeflott ritt. Traseen var gull, om enn ørlite kort. Kunne godt hatt med de 5 km som mangla på de annonserte 30. Jeg målte 24,99 km.

Vi gikk ut med løypa i går, da var det helt klart at den var 25.
Vi har hatt en plan om ca 30 km, men treffer ikke alltid med det når vi har måttet endre løype hvert år.
Litt lenger løype er på ønskeliste for neste år også for oss som arrangerer, da det blir bedre avstand fra siste start til eliten runder.
Av: torarnep

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 21:07

Knall ritt idag. Første gang jeg sykler TSR.
Kjørte på en hardtail med raceking dekk. Ikke det optimale dekket for et slikt ritt. Men hadde ingen problemer med sleipt underlag. Satt som bare det for meg. Syklet 1 runde og var superhappy med 9.plass i M45-49
Av: la1hka

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 21:08

Super løype i dag. Forræderisk glatte røtter en periode men sånn er det bare. Mange med kamera i dag men ingen har lagt ut bilder enda men kommer vel.
Av: teikela

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 21:38

Jeg måttet melde pass idag grunnet lungebetennelse. Suverent og noen kan legge ut video av dagens trasé jeg leser så mye positivt om.
Av: knuts

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 22:17

Noen bilder tatt på forskjellige steder langs løypa:
Terrengsykkelrittet 2016

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 22:36

Råeste løypa jeg noen gang har syklet! Ikke noe knot, bare deilig flyt og passelig med grus mellom til å få i seg væske og næring.

Er det mulig å donere bort penger til NOTS for å lette på dårlig samvittighet grunnet prioritering av sykling istedenfor dugnadsarbeid?

Takk for skryt til løypa. Det er mange i NOTS, både frivillige og dårlig betalte stibyggere, som har lagt ned enormt mye arbeidstimer i Skullerudprosjektet, pluss Trulsrunden. Tilbakemeldingene bekrefter at vi er på rett vei: tilrettelagte, forsterkede stier for stisykling, godt unna de mest brukte stiene til turgåerne. Jeg syklet selv, og det er gøy å se at stiene fungerer, og alle de brede smilene stimulerer oss til å stå på videre.

Og ja, gi gjerne støtte til videre arbeid: Vipps 13077 er åpen for bidrag!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 22:47

Sitat: front biker

Takk for skryt til løypa. Det er mange i NOTS, både frivillige og dårlig betalte stibyggere, som har lagt ned enormt mye arbeidstimer i Skullerudprosjektet, pluss Trulsrunden. Tilbakemeldingene bekrefter at vi er på rett vei: tilrettelagte, forsterkede stier for stisykling, godt unna de mest brukte stiene til turgåerne. Jeg syklet selv, og det er gøy å se at stiene fungerer, og alle de brede smilene stimulerer oss til å stå på videre.

Og ja, gi gjerne støtte til videre arbeid: Vipps 13077 er åpen for bidrag!

Glemte å takke for jobben da jeg traff på deg i skogen. Håper du fikk en fin avslutning ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 22:48

Når det gjelder steinrøysa, dere som klager på den, hadde dere senkepinne? Jeg er akkurat passe middels teknisk men kommer greit ned der, men jeg har senkepinne. Jeg synes et ritt som Terrengsykkelrittet fint kan ha noen partier som gir fordeler til stisykkel fremfor typiske rittsykler.

I utgangspunktet enig, men i praksis mener jeg at slike partier ikke fungerer så godt i ritt. Det er null problem å sykle steinrøysa i Trulsen når du har stien for deg sjøl, pulsen er lav og underlag er tørt. Når stien er våt, pulsen er i rødt og stien er okkupert av gående rittdeltagere så blir det ikke like interessant. Lignende stisnutter som ikke fungerer optimalt er den bratte avslutningen på Toern og deler av Syden. Ypperlige saker når du sykler sti alene, men gir fort lite flyt i en rittsituasjon.

For øvrig litt underlig at første del av Syden, Sniken og Snikforlengeren (som NOTS har lagt masse jobb i) ikke var en del løypa, men finnes sikkert en logisk forklaring på det.
Av: SkylineR34

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 22:48

Veldig imponert over arbeidet som er lagt ned i oppbygning av løypa, trase og støttemannskap. Fylte på I bunnen av lista i dag, men målet var å ha det gøy, og utfordre meg selv. Det funka veldig bra:-) Første gang i ett såpass teknisk ritt, og absolutt noe å jobbe med frem til neste år:-) Var mange fotografer ute, så gleder meg til flere bilder. Var også en som satt I en varebil og filmet siste stipartiet som gikk langs veien. Hvem var det? Hadde vært morsomt å se film av seg selv også:-)
Av: Abraxane

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 28/05/2016 23:36

Bildebonanza fra i dag:

Lenke til bilder

Det var ganske mange det ikke var mulig å se nummeret på, så sjekk også i diverse-mappa

Har også kokt sammen en video av de bildene jeg likte best. Den må selvsagt sees med HD og masse lyd :-)

Lenke til video

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 08:50

Flotte bilder som alltid.

Takker og bukker

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 09:12

I utgangspunktet enig, men i praksis mener jeg at slike partier ikke fungerer så godt i ritt. Det er null problem å sykle steinrøysa i Trulsen når du har stien for deg sjøl, pulsen er lav og underlag er tørt. Når stien er våt, pulsen er i rødt og stien er okkupert av gående rittdeltagere så blir det ikke like interessant. Lignende stisnutter som ikke fungerer optimalt er den bratte avslutningen på Toern og deler av Syden. Ypperlige saker når du sykler sti alene, men gir fort lite flyt i en rittsituasjon.

Syntes steinrøysa var helt ok, men kjørte 140mm fs og ground control. Enig i at i køsituasjon er det ikke optimalt, men det er jo fullt av flaskehalser i TSR.
Hvis noen deler av løypa skiller seg ut for meg, så var det et passe irriterende parti ganske sent på runden. Ned en bratt sak, så hardt høyre inn på knot. Så delvis nytt ut, har ikke kjørt det på tidligere tsr. Et stykke med mye røtter og stuk, delvis off-camber, trangt, vanskelig å finne flyt, spes på runde 2. Her tipper jeg at det er billigere og raskere å forsere i cx-stil med sykkel på skuldra. Kom naturligvis ut på fett parti etterhvert, så antar dette var et skjøtestykke.
Av: TFN

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 10:55

Synes rittet var bra, jeg! Hyggelige funksjonærer, herlig trase, hyggelige medsyklister med lave skuldre, greit vær, god stemning.

Det er klart, for meg som synes det er noe skummelt å sykle ned våte, bratte, trange steinrøyser, så var avslutningen av Trulsen - med de første eliterytterne pressende på bak - ingen ønskedrøm, men sånn må det bli.

Kunne også ønsket å unngå å bli tatt igjen og passert (på sti) av såpass mange elite- og torundersryttere - ikke bare er jeg i veien for dem, men de stresser også meg. Selv om de utelukkende er høflige og hyggelige, så bruker jeg tid og energi på ikke å være for mye i veien. Kudos til Ole Christian Fagerli for å anerkjenne det siste poenget.

Noe å tenke på for arrangøren (alt kan jo alltids bli bedre), men alt i alt: Vel blåst av arrangøren! Takk for i år!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 11:14

Syntes steinrøysa var helt ok, men kjørte 140mm fs og ground control. Enig i at i køsituasjon er det ikke optimalt, men det er jo fullt av flaskehalser i TSR.
Hvis noen deler av løypa skiller seg ut for meg, så var det et passe irriterende parti ganske sent på runden. Ned en bratt sak, så hardt høyre inn på knot. Så delvis nytt ut, har ikke kjørt det på tidligere tsr. Et stykke med mye røtter og stuk, delvis off-camber, trangt, vanskelig å finne flyt, spes på runde 2. Her tipper jeg at det er billigere og raskere å forsere i cx-stil med sykkel på skuldra. Kom naturligvis ut på fett parti etterhvert, så antar dette var et skjøtestykke.

Er vel Syden du tenker på. Ikke helt nytt, men er enig i at det er knotete.
Av: d0ppler

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 11:33

Sitat: Abraxane
Bildebonanza fra i dag:

Lenke til bilder

Det var ganske mange det ikke var mulig å se nummeret på, så sjekk også i diverse-mappa

Har også kokt sammen en video av de bildene jeg likte best. Den må selvsagt sees med HD og masse lyd :-)

Lenke til video

Herlige bilder og video! Maks hat at jeg ikke fikk anledning til å være med og måtte selge startnummeret mitt!
Av: huff

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 12:10

Som sendt fra oven (lættis, halleluja og adrenlin kick til tusen)
Må ha vært sjukt mye jobb å snekre dette.

Kjedelig å høre om han flytt-deg-fyren (var jo så trivelig der ute), men sikker bare en newbie/wannabe som ikke helt har fått med seg den trivelig stikulturen vår. Fint om noen tar det opp med han.
Måtte også kjøre mye tregere en ønskelig ned den såkalte utforprisen (som var ganske flat?). Tipper mange måtte det. Hva med å ha en engen trase for de som ikke er så lysten på å gi full gasse nedover (var jo en del som gikk blant annet, og midt i det beste sporet da gitt:))

La ikke merke til noe særlig til steinrøys og kult med hopp.

For min egen del kunne jeg tenke meg korte gruspartier - her ble jeg fullstendig parkert. Ble mye frem og tilbake rundt de samme folka, men hyggelig da og slutten var jo sti.

Noen som har tips til andre stiritt?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 12:28

Vet ikke noe om sti/grus-ratioen her, huff, men: Norefjellrittet på 58km ser artig ut. Løypebeskrivelse her.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 13:27

Sitat: huff

Noen som har tips til andre stiritt?

Skjebergrittet - masse fine flytstier. Siste helgen i juni.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 13:49

Gøyalt ritt, sliten som fy, overrasket over eget resultat (8. i klassen), imponert over mannen som sa "ja" bak meg, og jeg sa "ja hva?", han kjørte forbi litt senere, og så gikk det nedover og jeg sleit ut bremsefingeren helt til jeg sa at "nå må jeg kjøre forbi deg" på et passende sted.

Uansett: hva skjer med Terrengsykkelrittet.no. Det er publisert hvordan vi skal hente startnr, hvor rittet starter, og hvor rittet går og sånne essensielle ting, men fullstendig resultatliste, utforpris eller sånne ting er ikke så viktig... Ok, det kom egne artikler med topp 3 for både damer og herre elite.

Hvor er de offisielle resultatene?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 14:19

Sitat: baronKanon

https://rittresultater.no/nb/sb_tid/677/...0&STATUS=-2

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 14:21

(...)

Her kanskje? Dog klarer jeg ikke å se at utforprisen fremkommer her, det virker som om målstasjonen kanskje ikke har registrert (eller levert) noen resultater?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 14:51

Takk for alle tilbakemeldinger vedr. årets Terrengsykkelritt! Gøy med så mange gode tilbakemeldinger. Merkebånd skal være tatt ned, men dersom dere ser noe, er det fint om dere tar dette ned. Vi tar en ekstra sjekk de neste dagene for å sjekke at alt er OK etter årets ritt.

Resultater finner dere her: https://rittresultater.no/nb/sb_tid/677

Legges ut på nett straks. Vi slet litt med dekning på tidtakingboksen, dette kan hentes ut manuelt - men det tar litt ekstra tid.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 16:25

[quote=Stefan77]
For øvrig litt underlig at første del av Syden, Sniken og Snikforlengeren (som NOTS har lagt masse jobb i) ikke var en del løypa, men finnes sikkert en logisk forklaring på det.

Vår nye Turbo Tømmervei, altså stien ned den gamle tørrmurte veien med hoppet og videre inn på nyere traktorspor bla laget nettopp for ritt. Tanken er at der best både for TSR og den smale, trange singletracken i Syden at rittet går her. I Sniken er vi fortsatt ikke ferdig med Snikenmyra, så her ville det blitt et voldsomt gjørmebad om rittet kom forbi. Snikforlengeren er heller ikke fullført, og her hjenstår det å få til en avtale med privat grunneier. Deler kunne blitt brukt, men endelig trasse er uansett basert på rittvurderinger gjort av TSR.
Av: BackCountry

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 17:27

Mista en bolt på klossen på venstreskoen og måtte ha to mekkestopp for å prøve å stramme så godt det gikk, men syklet bortimot hele skullerudåsen med løs venstrefot.

Tips: Her kan man faktisk låne en bolt fra bremseskiven. ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 19:33

Takker for flott arrangement!!

For meg gikk det tungt i starten og hadde ikke helt spruten i beina som jeg hadde håpet på. Kom vel inn i første terrengparti som nr 12-14 i 40+ (2 runder). Knota fryktelig i Truslen og gikk OTB over en kant. Bare flaks at sykkelen kom fra det uten skader. Selv ble jeg skrubbet bra opp på ene sida. Burde ha øvd der på forhånd.

Inn mot Hestehullet vurderte jeg seriøst å stå av etter en runde. Kunne ikke skjønne at jeg skulle orke to runder.

Men så er et rart med det. Etter hvert som jeg kom inn på sti, så løsnet det og heldigvis var ikke runden så forbanna lang i år. Ut på runde to ble det kos og særlig etter Fjellstadbakken likte jeg meg godt. Knotepartier er absolutt min greie ICON_SMILE . Nr 3 i M45-49 i mål, er absolutt godkjent!

Løypa så ut til å ha tålt slitasjen bra og det var digg å slippe å vasse i gjørme. Kudos til NOTS og løypeleggerne!!

Så på Østmarkaforumet på facebook at TSR har passert i stillhet. Det er ikke et ord om rittet (!). (og ikke ta dette som en oppfordring om å si noe der heller!!). Jeg tror at rittet har gått mer under radaren når det var start på Skullerudstua i stedet for Haraløkka. Kanskje noe å vurdere framover?

Sees neste år!

Joar ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 20:50

Sitat: Joar71
Jeg tror at rittet har gått mer under radaren når det var start på Skullerudstua i stedet for Haraløkka. Kanskje noe å vurdere framover?

Jeg syntes det funka bedre på Skullerudstua. Intimt, kort vei til parkering, bedre løype ved start og målgang, fint område å varme opp på uten å krysse løypa. Det var digg å slippe kaos på første sti. Siste nedkjøring var artig. Doserte svinger nedover på grus var moro! Når gresset har grodd må det bli helt perfekt:)

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 29/05/2016 21:48

Sitat: Altabjorn
[quote=Stefan77]

Vår nye Turbo Tømmervei, altså stien ned den gamle tørrmurte veien med hoppet og videre inn på nyere traktorspor bla laget nettopp for ritt. Tanken er at der best både for TSR og den smale, trange singletracken i Syden at rittet går her. I Sniken er vi fortsatt ikke ferdig med Snikenmyra, så her ville det blitt et voldsomt gjørmebad om rittet kom forbi. Snikforlengeren er heller ikke fullført, og her hjenstår det å få til en avtale med privat grunneier. Deler kunne blitt brukt, men endelig trasse er uansett basert på rittvurderinger gjort av TSR.

Makes perfect sense, Bjørn. Satser på at alt er klart til neste år. Snikenmyra, hvor er den, helt i starten? Turbokloppen spiser for øvrig både dekk og slanger, men det har dere antagelig allerede notert.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 10:13

Snikenmyra = myra litt før midten av Sniken. Her startet vi med å kavle (legge stokker på tvers i grop) samt forsterke under droppet i inngangen, men myra tåler ikke stisyklinga. Så her tenker vi å lage en kosteskaftbru som ligger og flyter på myra. En ganske stor jobb, hvor vi antakelig må ha flere dugnader for å komme i mål.
Av: la1hka

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 11:24

Nå som det har gått et par dager siden rittet, noen tilbakemeldinger fra ØV og evt andre instanser som har tradisjon for å være negative?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 13:01

Noen som kan lage et kart så vi andre skjønner hvor Sniken og Syden etc er ICON_WINK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 13:07

Skru på MTBmap her, så får du litt hjelp, Joar71: TSR på Trailguide.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 15:13

Sitat: retsirk
Du finner oversiktskart på www.godsti.no. Hvert delstrekk har navn som Bakkar og berg, Sniken osv.

Om du ser på trailguide, finner du Pioneren som et spor du kan følge https://trailguide.net/597 . Sniken ligger mellom stort stikryss nordvest for Olavsmyr og går til nytt stikryss (Flyktningeruta/blåmerket sti/skiløype) øst for Raudmyr. Snikenmyra ligger 1/3 ut i Pioneren, der sporet gjør en krøll på seg (venstre+høyresving). Du er ikke i tvil når du kommer til den myra... Her gjenstår som sagt klopp eller brobygging.

Sniken anbefales - favorittstrekket til dem som vil ha halvteknisk sti og flyt.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 15:19

Det jeg lurer på er hovr vi egentlig tok av på Turbo Tømmervei. Altså, hvor starter denne stien. Et sted langs Grønmo ekspress? Var litt i tåka på det tidspunktet.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 15:23

Sitat: retsirk

Nice! Takker ICON_SMILE

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 16:03

Det jeg lurer på er hovr vi egentlig tok av på Turbo Tømmervei. Altså, hvor starter denne stien. Et sted langs Grønmo ekspress? Var litt i tåka på det tidspunktet.
Nei, den tok av fra "Den smale sti" :-) Om du sammenligner sporene til TSR 2016 og Pioneren på Trailguide, vil du se hvor de skiltes.

Pioneren følger Grønmo Ekspress fra toppen av Skullerudåsen, men (gitt at tåka ikke lå i høyde med lyngen) så la du kanskje merke til at Pioneren i en jevn utforkjøring tok av ganske brått til venstre rett før kryssing av en stor blåsti. Så gikk TSR videre i Pioneren (gjetter på at det er ca 400m) fram til nytt stikryss ved "Den integrerte klippen", som egentlig er en steinklopp over et myrdrag.

Vi satt opp et skilt der i går, så ikke alle havner ufrivillig i Tømmer-Turboen. Pioneren tar av til venstre, TSR tar rett fram/svakt høyre inn på den nylagde Turboen. If you see what I mean. Fikk hjelp av tre svenske stisyklister, og siden jeg er halvt svensk, ble vi enige om at krysset godt kan døpes "Stureplan".

Pioneren merkes i stikryss med ny nasjonal standard turskilt. Hvordan de øvrige stiene i nettverket skal merkes (for eksempel Turboen) har vi ikke blitt enige verken med oss selv eller kommunen.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 19:41

Aha. Så der Pioneren krysser gamle utforprisen følger man Pioneren mot Rundvann 400 meter og tar deretter til høyre? Check.

Var innom deler av traseen i dag. Bakkar og Berg, Grønmo ekspress og siste del av gamle utforpris. Knapt mulig å se at drt har vært syklet ritt. Bra jobbet.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 30/05/2016 19:52

Aha. Så der Pioneren krysser gamle utforprisen følger man Pioneren mot Rundvann 400 meter og tar deretter til høyre? Check.

Du tar av et par meter før Flowkiller-myra. Den er lett å kjenne igjen, om ikke du kjenner den fra før. Det er et myrhøl med steinsetting, som går rett inn i en litt småcruxete klatring mot venstre på andre siden
Eller Strava ICON_WINK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 01/06/2016 09:39

Har det dukket opp noen flere bilder? Mener det var en gjeng og knipset ved kosteskaftbroen, og ikke minst så satt en gjeng og filmet i steinrøysa på runde 2. Tror de var ute etter crashfest, men de heiet bra åkke som!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 01/06/2016 10:28

Vi har masse bilder fra rittet, men vi prøver å unngå å legge ut alle bildene på en gang - da blir som regel noen av dem glemt. Det kommer nok en oppdatering straks! ICON_WINK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 01/06/2016 11:38

Jeg så den eminente Kippernes ute med en GoPro også, så kanskje det ramler inn en liten film også?

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 01/06/2016 12:13

Var en som filmet meg i deg jeg tok av fra Fjellstadbakken og inn på Pioneren. Hadde vært kult å få sett dem ICON_WINK

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 01/06/2016 12:14

Det ligger en film på Terrengsykkelrittet.no

http://www.terrengsykkelrittet.no/Nyheter/Video-fra-aarets-ritt

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 02/06/2016 09:06

Hvordan gikk det med resultater fra utforprisen? Forsåvidt best for meg om dette ikke publiseres på Internettet, men litt nysgjerrig likevel.

sv

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 02/06/2016 09:52

Hvordan gikk det med resultater fra utforprisen? Forsåvidt best for meg om dette ikke publiseres på Internettet, men litt nysgjerrig likevel.

sv
Bør ikke ta så mange minuttene å hente ut tidene fra stopp-stasjonen...

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 02/06/2016 10:23

Ville bare takke for et flott ritt. Likte løypa godt. Topp med netto oppover på grus og nedover på sti. Noen trange/vanskelige partier bør det nesten være i dette rittet. Synes ikke det var mange flaskehalser. Litt endrete starttider løser kanskje problemene i Syden som Eliten hadde med å passere 1-runderne? Løypa var også bra merket. Lurte aldri på hvor vi skulle i motsetning til etpar pkt (særlig i Trulsen) de siste par årene.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 02/06/2016 10:28

NOTS sine bilder ligger nå ute på vår Facebookside:

Kosteskaft og Turbo Tømmervei

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 02/06/2016 12:06

Lurte aldri på hvor vi skulle i motsetning til etpar pkt (særlig i Trulsen) de siste par årene.

Hei, bra at merkingen var bra. Det tok ca 30 arbeidstimer av to personer å merke de 25 km med løype. Noe merking måtte gjøres dobbelt da det ble fjernet noen få bånd fra torsdag til fredag, men heldigvis veldig lite.

Det er første gang løypa går i Trulsen.

Merking er egentlig ikke noe hokus pokus. Man bør ha syklet ritt selv, man må merke i fartsretning, og man må alltid tenke at syklistene kanskje ikke fikk seg forrige merke og at de gjerne følger den stien de ser, snarere enn det kanskje virker opplagt å følge hvis man ser opp.

Otto Andreas Solberg og jeg merket torsdag og fredag. I tillegg syklet Otto en runde klokken 06.00 lørdag morgen der han fylte på med mer bånd.
Jeg syklet gjennom lørdag ettermiddag, og da var alle bånd fjernet, bortsett fra et par km i Pioneren. Supert jobba av løypevaktene.

Jeg fant totalt to gel-pakninger i løypa etter rittet, så her har både deltagere og løypevakter vært flinke til å sørge for en søppel-fri løype.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 02/06/2016 12:25

Merking er kanskje ikke hokus pokus, men det er mye jobb. Dette er et av de best merkede rittene jeg har syklet noen gang. Var aldri i tvil. Veldig, veldig bra!

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 02/06/2016 12:41

Merking er kanskje ikke hokus pokus, men det er mye jobb.

Helt klart. Vi var som sagt to, vi syklet, eller mer riktig - vi hadde med oss sykler, og vi overlappet hverandre hele veien. Vi brukte 6 timer på hele runden andre dagen, da både skiltet og merket vi med bånd, men da hadde vi også allerede merket med bånd halve runden dagen før.
Hvis man beregner veldig rolig gangfart gjennom hele runden har man ca tidsbruk som må påregnes tipper jeg, pluss at man må ta høyde for å fylle på med merking hvis løypa ligger på steder der slikt blir fjernet.

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 02/06/2016 17:49

sv

Hvor finner jeg disse tidene?

sv
Av: torarnep

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 03/06/2016 10:18

Merking er kanskje ikke hokus pokus, men det er mye jobb. Dette er et av de best merkede rittene jeg har syklet noen gang. Var aldri i tvil. Veldig, veldig bra!

Jeg tok teten ut fra start og klarte å kjøre feil i første kryss hvor løypa gikk opp til venstre. Var på god vei til høyre da jeg oppdadget et merkebånd til venstre i øyekroken. Måtte bremse og fikk nok med meg et par stykker som også tapte noen plasseringer der.
My bad!!
Av: tais

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 03/06/2016 13:46

Tullball kjære Øyvind.
Det var første gang rittet gikk med klokken og brukte i stort sett hele runden. Sørdelen av det østre løpet (som jeg kaller "Trulsreturen") var med både i fjor og året før det.
Av: Tommyv

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 03/06/2016 19:17

Er det noen som har en sånn fil jeg kan legge inn på Garminen min og bruke som gps? Tenkte å prøve runden i morgen..

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 03/06/2016 19:23

https://www.strava.com/activities/590494219

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 03/06/2016 21:57

sv

Hvor finner jeg disse tidene?

sv
ikke

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 06/06/2016 14:44

sv
Desverre vil det ikke bli noen kåring av utforprisen i år. På grunn av dårlige forhold hadde boksene prøvd å koble seg opp flere ganger, men gikk til slutt inn i en såkalt "Deadlock". Det var derfor heller ikke mulig å hente ut tidene i etterkant. Vi beklager dette og prøver å finne en annen løsning til neste år slik at utforprisen kan kåres.
Mvh Tonje

Re: Terrengsykkelrittet 2016 - 06/06/2016 14:48

Sitat: tais

Tullball kjære Øyvind.
Det var første gang rittet gikk med klokken og brukte i stort sett hele runden. Sørdelen av det østre løpet (som jeg kaller "Trulsreturen") var med både i fjor og året før det.

Det har du sannerlig rett i. Vi har vært innom små deler av den såkalte Trulsrunden tidligere.