NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning!

Av: front biker

NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 09/10/2011 11:03

Bli med og sette punktum for NOTS' pionerprosjekt: dette blir siste dugnaden for å sluttføre årets stiprosjekt; klopping/rydding av blåstien over Høgåsen - "E6". Etter den vellykkede dugnaden sist lørdag gjenstår kun to middels store klopper. Noe av materialene må bæres noen hundre meter nedover E6en.

Frammøte Sognsvann ved bommen kl. 10:00. Vi sykler Ankerveien og opp E6. Kommer du seinere, er vi på E6, mye nærmere Ankerveien enn der vi jobbet sist, omtrent her: http://kart.gulesider.no/m/a6ShL
Ta med oppladet drill eller sag. Ta gjerne med støvler for å jobbe i myrhøl. Denne gangen lover vi at kaffekokeren skal fungere.

Påmelding ved innlegg her på denne tråden. Har du spørsmål, send PM eller epost til styret.oslo@nots.no. Lenke til forrige dugnad, med bilder: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1271033#Post1271033.

Og: vi kjører dugnad uansett vær. Vi avslutter med stisykling hele veien ned til Voldsløkka/Bjølsen!

Av: edmann

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 11/10/2011 22:17

Kan ikke være med denne gangen her.
Av: asyklist

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 11/10/2011 23:25

Jeg kommer.
Av: Anders A-R

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 13/10/2011 09:52

Jeg stiller. Med nypusset brenner og godt mot. Den siste kloppen vi skal bygge skal bli et ingeniørmesterverk av dimensjoner. Dette blir moro!

Savner påmelding fra old school stibyggere som chalshus og Altabjørn, hvor har dere gjemt dere? ICON_SMILE
Av: chalshus

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 13/10/2011 16:18

Jeg stiller kanskje. (jobber)

I år har dugnader vært enten når jeg har vært på Hafjell, eller når jeg har jobbet. (Jobber natt).

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 13/10/2011 16:31

Ved å stille på dugnad for en spredd Nots sitt budskap på en veldig fin måte, å blir veldig overrasket over hvor mange som bruker stiene som er kloppene. Så viktigheten av å stille er veldig undervudert ovenfor oss stisyklelister.
Så stille opp på dette utrolige viktig arbeidet.

Av: Johannes(MCK)

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 13/10/2011 16:34

Jeg stiller gjerne, så lenge noen har en drill/sag til låns?

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 13/10/2011 16:38

Sitat: edmann
Ved å stille på dugnad for en spredd Nots sitt budskap på en veldig fin måte, å blir veldig overrasket over hvor mange som bruker stiene som er kloppene. Så viktigheten av å stille er veldig undervudert ovenfor oss stisyklelister.
Så stille opp på dette utrolige viktig arbeidet.

Klart det er viktig, men passer det ikke, så passer det ikke.

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 13/10/2011 22:06

Sitat: Johannes(MCK)
Jeg stiller gjerne, så lenge noen har en drill/sag til låns?
Ikke noe krav om å ha med redskap. Vi har diverse utstyr i bakhånden, og alle kan ikke sage og skru samtidig uansett....

Så Johannes, bare å komme. Ses på lørdag!
Av: Johannes(MCK)

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 15/10/2011 13:05

Ah.. Har pådratt meg forkjølelse av noe slag, så kommer ikke. God dugnad!

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 15/10/2011 17:27

Nok en flott dag i skogen! Vi var bare 3 på dagens dugnad (Garpen, uutslitelige Anders AR og meg selv), men vi fikk gjort det som gjærast skulle og litt til.

Øverste myrhølet ble drenert så effektivt at kloppen ble liggende på bart land. Jeg vurderer å dra opp en kveld og tette stikkrenna. Nederste kloppen ble lagt pent over et bunnløst myrhøl vakkert opp mot svaberg på ene sida og steiner på den andre. Anders: legg ut bilder!

Masse positive tilbakemeldinger fra passerende fotfolk og stisyklister. Om alle syklistene melder seg inn i NOTS slik de lovde, er vi snart i mål med vervekampanjen også.

1000 takk til alle som har bidratt på årets dugnadprosjekt!! Nå går vi i tenkeboksen om neste års planer. Mer om det seinere.
Av: jens fredrik

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 15/10/2011 18:58

Fantastisk innsats folkens! Gleder meg til å se bilder av superkloppen og det drenerte myrhølet.

Kabalen gikk dessverre ikke opp i dag, men jeg kommer sterkt tilbake til våren.

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 15/10/2011 19:23

Dere er flinke.

Jeg ble invitert med til Aron, og da utgikk NOTS med høye kneløft.

Får vel ta det igjen siden.
Av: Anders A-R

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 15/10/2011 20:52

Flott dag i skogen! Det begynte med ganske så mye tåke, og det var ikke spesielt varmt heller. Men så vidt over klokka 12 begynte sola å bryte gjennom. Og det ble kaffe og kjeks som lønsj. Nå er det bare å glede seg til neste år, da skal alle materialene ligge klar for snekring!

Bilder også;

Garpen hadde for anledningen øvd inn et balansenummer.

Dreneringsansvarlig Øyvind på tokt

Stort forbedringspotensiale ved eksisterende "klopp"

Ny klopp tar form!

Om noen trenger anleggsgartnere/steinsettere...

Neste prosjekt over det bunnløse hullet

Neeeesten ferdig

Første testkjøring

Re: NOTS-dugnad lørd. 15/10 - prosjektavslutning! - 15/10/2011 20:58

Ser veldig bra ut igjen, utrolig innsats fra dere igjen.