NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10

Av: front biker

NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 28/09/2011 23:14

Den nest siste dugnaden for å sluttføre årets stiprosjekt: klopping/rydding av blåstien over Høgåsen (fra lysløypa nedenfor Ullevålseter, retning Ankerveien).

Frammøte Sognsvann ved bommen kl. 10:00. Kommer du seinere, er vi omtrent her: http://kart.gulesider.no/m/azpRA

Ta med oppladet drill, sag eller spade. Gjerne også bøtte/sekk etc for frakt av pukk/småstein (IKEA-pose går bra). Materialene er stort sett båret inn, så hovedjobben er å snekre de to siste kloppene samt noe drenering, steinsetting og pukking av små gjørmehøl.

Påmelding ved innlegg her på denne tråden. Har du spørsmål, send PM eller epost til styret.oslo@nots.no. allerede har 4 meldt seg på, så dette ser bra ut.

Lenke til forrige dugnad, med fine bilder av resultatet: http://terrengsykkel.no/ubb/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1264935#Post1264935

Og: vi kjører dugnad uansett vær. Vi avslutter med stisykling hele veien ned til Voldsløkka/Bjølsen!

Siste dugnad blir 15/10. Innbydelse kommer.
Av: jens fredrik

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 29/09/2011 11:32

Med! Tar med god 18V-drill med to femibatterier.
Av: Garpen

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 29/09/2011 14:21

Jeg er klar som et egg! Har ikke fungerende drill (dvs. jeg har en sånn med ledning, men ikke nok skjøteledning eller aggregat ICON_TONGUE ). Jeg har derimot sag og øks.
Av: edmann

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 29/09/2011 14:23

kommer er også
Av: Anders A-R

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 04/10/2011 15:47

Satser på å være med denne helga også, med et par forbehold.
I fall jeg ikke får blitt med, så har jeg både drill og oppladbar sirkelsag som kan lånes ut.
Av: baronKanon

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 04/10/2011 16:04

Tenker å stille med en stk. tais og et par driller for å bli med til driller tar kvelden. Og en sag også, kanskje.

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 05/10/2011 10:48

Håper det kommer en del folk denne gangen.. liten aktivitet i denne tråden her så langt.

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 06/10/2011 21:13

Ja, begynner folket å bli klare ? Batterier, drill og sag er herved ladet og gjort klart til innsats.

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 06/10/2011 21:17

Jeg er klar og stiller med sag enda en ny siden den den andre ble donert bort til nots
Av: Sohoo

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 06/10/2011 23:07

Nå har det seg slik at jeg akkuratt har fått i hus en sykkel jeg ikke aner hvordan jeg skal bruke. Den har dempere både her og der, og jeg har hørt den skal være fin å bruke i skogen.

Hvis dette er en åpen dugnad der det er mulig å melde seg på hvis man vil se hva slike sykler kan gjøre, og kanskje påvirke avstanden mellom plankene på slike klopper litt, så blir jeg gjerne med.

Er ingen snekker, men har skrudrill med et par batterier.

Og siden jeg er helt ny på dette her håper jeg i såfall det ikke er alt for mange fra det Stilpolitiet jeg har lest om som skal være med ...

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 06/10/2011 23:43

Sitat: Sohoo
Nå har det seg slik at jeg akkuratt har fått i hus en sykkel jeg ikke aner hvordan jeg skal bruke. Den har dempere både her og der, og jeg har hørt den skal være fin å bruke i skogen.

Hvis dette er en åpen dugnad der det er mulig å melde seg på hvis man vil se hva slike sykler kan gjøre, og kanskje påvirke avstanden mellom plankene på slike klopper litt, så blir jeg gjerne med.

Er ingen snekker, men har skrudrill med et par batterier.

Og siden jeg er helt ny på dette her håper jeg i såfall det ikke er alt for mange fra det Stilpolitiet jeg har lest om som skal være med ...

Du er hjertelig velkommen på dugnaden. Vi har en cirka-norm når det gjelder klopputformingen, men er særedeles liberale når det gjelder sykkeloppsett og bekledning (men du får noen hint om du vil ha det). Og så sykler vi stien tilbake til byen, bare det er verdt hele turen.
Av: rogerha

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 07/10/2011 10:07

Jeg er også med! Tar med mini-sag, drill og nyladede batterier.

Roger
Av: tron

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 07/10/2011 14:15

Hvis alt klaffer, kommer jeg også.
Av: tais

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 07/10/2011 16:31

Sist gang jeg var med hadde jeg med kubein, som blev flitig brukt. Skal jeg ta det med nå også?

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 07/10/2011 17:37

Kansje en liten spade hadde vært greit å ha med i tillfelle det må dreneres litt

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 07/10/2011 22:34

Jeg har kjøpt inn feltspade og tur-sag på NOTS' regning. Kubein er bra å ha med. Pluss noen IKEA-poser e.l. for transport av pukk/småstein.

Anders: tar du med primus?? Jeg fixer bedehuskjele, kaffi og kjeks.

Ses!!!!

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 08/10/2011 02:19

Jeg tar med primus!

Seint hjemme her, så ikke vent på meg om jeg ikke er på plass kl 10.
Av: jens fredrik

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 08/10/2011 09:38

Jeg kommer, men blir forsinket. Sykler rett opp til "byggeplassen".
Av: Rockefoten

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 08/10/2011 15:38

Dere er så flinke! Jeg ble overrasket av dere og joina i 20 min. Fikk ihvertfall synset og lempet en stein før jeg hastet videre, med litt dårlig samvittighet. Tøft med elektrisk sag.

ole-rye og gul nicolai

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 08/10/2011 22:10

Hadde en fin og hyggelig dugnads dag i nordmarka i dag sammen med 9 andre + noen ble med en kort stund. Så vi fikk gjort en god del i dag.

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 08/10/2011 23:41

Veldig bra dugnad, bra oppmøte og godt vær! Og jaggu fikk vi ikke gjort en hel del også.

Undertegnede sviktet desverre med både dårlig bildedokumentasjon og dårlig primus. Det skal ikke skje igjen.

Arbeid som gjenstår til neste dugnad 15/10....

Testing av klopp

Bob The Builder er fornøyd.

Steinsetting av fuktige områder

Mer stein

En liten klopp

Det var perioder med stort innslag av "kommunal" arbeidsmoral..

Arbeidslaget mangler bare rullings i munnviken.

Drenering av et deilig gjørmete område..

Byggverket fra tidligere i sommer ble hevet for å holde fotfolket tørre på beina.

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 09/10/2011 00:52

Mange takk for innsatsen til alle dere som stilte opp. Dette ble jo veldig bra. Vi fikk gjort mye (tross litt kommunal organisering til tider): lagt to nye klopper, hevet og forlenget gamle klopper, drenering, steinsetting og transport videre innover av materialer.

Masse hyggelige folk. Og god stemning og ros fra forbipasserende fotfolk og syklister. Jammen var det ikke diverse terrengsyklister som satt sykkelen til side for å ta i et tak.

Nå er alt klart for de siste to kloppene. En enkel oppgave som vi fikser greitt neste lørdag.

Og så en fin stitur hjem etterpå.

Igjen: takker og bukker.

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 09/10/2011 19:17

det ble laget 3 nye klopper en rett ved der vi hadde mat pause.

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 10/10/2011 09:54

Sitat: Anders A-R
Jeg tar med primus!
Gass er ikke primus, det er å be om kaldt vann, Anders. Skaff deg skikkelige saker!

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 10/10/2011 10:38

Det var ikke gass. Jeg hadde med Optimus med parafin. Problemet ble løst på søndag, det var bittelitt rusk og sot i en ventil som ødela. Re-match neste helg.
Av: rogerha

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 10/10/2011 11:56

Bruk heller renset bensin. Mye greiere enn parafin. ICON_SMILE

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 10/10/2011 12:03

Jepp, har innsett at jeg får spandere de ekstra kronene og spare meg for problemer. Det blir ikke så mange liter gjennom et år.
Av: tron

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 10/10/2011 14:21

Sitat: baronKanon
Sitat: Anders A-R
Jeg tar med primus!
Gass er ikke primus, det er å be om kaldt vann, Anders. Skaff deg skikkelige saker!

I avsporingens navn, Primus er et varemerke. Nuff said.

Bra jobba, gutter og jenter. Beklager at jeg ikke fikk vært med. Livet som småbarnspappa har gjort meg ekstremt fleksibel - altså fleksibel ift. å hurtig endre planer i favør hjemmebane;-)

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 10/10/2011 16:27

Ikke min skyld at Primus ikke lager primuser lenger!

-Kristian, medlem i Norsk Primusunion.
Av: tmork

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 10/10/2011 20:09

Sitat: baronKanon
Ikke min skyld at Primus ikke lager primuser lenger!

-Kristian, medlem i Norsk Primusunion.

Primus OmniFuel - fine saker!
Av: chalshus

Re: NOTS-dugnad Nordmarka lørdag 8/10 - 11/10/2011 21:09

Hva er galt med gass på primusen?