Aktive tråder | Aktive innlegg | Aktive usvarte innlegg Siste 24 timer | Siste 48 timer | Siste 7 dager
Forum   Emne
Kjøp: Deler
Hopp til nye innlegg Re: Ramme fulldemper ønskes kjøpt. av TordFuglstad @ 1 minutt 22 sekunder siden

Hei folkens. Fortsatt på utkikk etter en fulldemper ramme. Er åpen for alt mellom 180mm-160mm vandring. Boost er også ok.
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Pole, Commencal eller Nukeproof? av Østerhus @ 5 minutter 7 sekunder siden

Ripmo AF ja. Den er aktuell. Var ikke så voldsomt ekstra for coil, hadde vært moro. Må finlese litt. Må ikke være for enduro. Har jo Pole på lista, den ert vel relativt tung. Men det er nok de fleste alusykler som ikke er specca med dytte lette deler
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås
Hopp til nye innlegg Re: Nordmenn øverst på listen over klimaskeptikere av Torshov-Simen @ 9 minutter 57 sekunder siden

Mange solide og (delvis) oljedrevne økonomier på øvre del av lista. At innbyggere i land som selv tjener på å opprettholde status quo og i tillegg ikke er blant dem som vil rammes hardest av klimaendringer er flinkere til å å finne unnskyldninger er
Landeveissykling
Hopp til nye innlegg Re: Stilpolitiet mk. II av sykkeloyvind @ 10 minutter 18 sekunder siden

Sitat: SepedaAlt som er annerledes møtes gjerne med unison fordømmelse. I hvert fall i sykkelverdenen. Tror jeg skal kjøpe disse bare for å protestere mot den klamme konformiteten Om man kan gjøre det med Assos, da Mistenker for øvrig dette er bet
Landeveissykling
Hopp til nye innlegg Re: Satan, så bra! av sykkeloyvind @ 13 minutter 20 sekunder siden

Sitat: Sepeda (Så skal jeg nok alltid finne noe å pirke på - som hva med CAAD13?! - men så langt har jeg ikke kommet ennå!) Takk for all rosen, i den grad jeg er en del av den, men for å komme deg i møte på akkurat ønsket om Caad13 så ble selvfølge
Blandevei, grus, kross og pakksykling med bukkestyre
Hopp til nye innlegg Re: Diamant AR Tiagra av Hillmar @ 17 minutter 9 sekunder siden

Sitat: ØyvindzenSitat: Hillmar[Det viste seg nemlig at "stjernemutteren" (som ikke er en stjernemutter, men en ekspanderende sylinder) ikke satte seg skikkelig i styrerøret og bare ble dratt opp når jeg prøvde å stramme lageret. Takk for in
Hopp til nye innlegg Re: Lading hjemme av elbil. av sykkeloyvind @ 20 minutter 44 sekunder siden

Sitat: olechrTakk for hjelp. Da har jeg hørt med en elektrikker som skal komme å gi oss en pris. Jeg hadde i utgangspunktet også tenkt ca 15000. Tom Larsen installerte en Salto-lader hjemme hos oss. Hør med Tom.
Hopp til nye innlegg Re: Dekktrykk - mest asfalt og litt grus av eivtho @ 21 minutter 49 sekunder siden

Sitat: SepedaSitat: eivthoSkal sjekke ut dekket du nevner, men vil nok gjerne ha noe jeg også kan ta en runde på litt grus:) Fint å komme seg unna biler og slikt av og til For ordens skyld: Har syklet mange mil på grus i tre land de siste sesongene
Hopp til nye innlegg Re: Valgets kvaler (Orbea, Cannondale eller Nakamura) av king195 @ 30 minutter 23 sekunder siden

Er kassetten 10-42 eller 11-42 ? Det er misvisende i annonsene. Står forskjellig specs i hhv: 1) https://kundeavis.intersport.no/2019/sykkelguiden/?page=36#/ 2) https://www.intersport.no/297972-nakamura-pursuit-x70-gravelsykkel?#758=80826
Ymse
Hopp til nye innlegg Re: På tide med nye regler? av Gråstein @ 33 minutter 21 sekunder siden

Gjorde en liten sjekk i data, og på tvers av en del forskjellige firmaer som har mulighet til å føre kjøregodtgjørelse for enten bil eller MC, så var ca 40 av 15000 kjøringer med annet enn bil... Jeg tror dette er et helt marginalt problem, siden MC
Ymse
Hopp til nye innlegg Re: På tide med nye regler? av Gråstein @ 37 minutter 37 sekunder siden

Sitat: fredriks Hvis det stämmer att man inte ens för kjöregottgörelse för el-motorsykkel så är det ju verkligen något som är rart. El-motorsykkel gir godtgjørelse. Det er umotoriserte fremkomstmidler som ikke gir det, og i regelverket vårt er el-s
Hopp til nye innlegg Re: Lading hjemme av elbil. av Homecast @ 39 minutter 50 sekunder siden

Ioniq har ikke mulighet for lading på 11kw som krever 3 fase 400V Maks 7,2kW som er 32A 1 fase. For normal kjøring = 16 000 km i året og kjøring under 150 km daglig, så holder det i massevis med en "dum" ladestasjon på 16A (med 20A sikring
Hopp til nye innlegg Nordmenn øverst på listen over klimaskeptikere av EL Syklo @ 40 minutter 6 sekunder siden

Klimaendringer skjer og menneskelig aktivitet er hovedårsaken Norge: 35% Klimaendringer skjer og menneskelig aktivitet er delvis årsaken, sammen med andre faktorer Norge: 48% Klimaendringer skjer, men menneskelig aktivitet er overhodet ikke årsaken
Ymse
Hopp til nye innlegg Re: Verksted Trondheim av Arne_And @ 42 minutter 32 sekunder siden

XXL Lade har minst en kompetent mekaniker. Sportsupport.no holder til på Lade, har gode priser på reservedeler og verksted.
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Sykler barn ritt av Flamini @ 43 minutter 19 sekunder siden

Sitat: FlytstienPå en annen måte. Hvor mye mindre sjans har barn med talent og treningsvilje nok til å nå landslag til å nå det om utstyret er tyngre og ikke like bra? når jeg oppgraderte fra en landeveissykkel til sjutusen og opp til en på tjuefe
Hopp til nye innlegg Re: Lading hjemme av elbil. av olechr @ 50 minutter 27 sekunder siden

Takk for hjelp. Da har jeg hørt med en elektrikker som skal komme å gi oss en pris. Jeg hadde i utgangspunktet også tenkt ca 15000.
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Specilized s-works HT 2020 av sykkeloyvind @ 56 minutter 16 sekunder siden

Sitat: DBrodshaugJeg trodde AXS veide mer eller mindre det samme som vanlig Eagle.. Om den veier over 9kg uten pedaler er ikke det voldsomt imponerende, men mye avhenger jo av dekk og guffe/slange.. Den vi har testet kommer med Fast Trak Control 2,3
Ymse
Hopp til nye innlegg Re: Verksted Trondheim av TrondAM @ 57 minutter 58 sekunder siden

Vil anbefale Trondheim Sykkelservice i botnen av Innherredsvegen https://www.facebook.com/trondheimsykkelservice/
Deler, sykler og stæsj
Må det være så grovt, da? Jeg ville sett på nye Ripley eller Tallboy. Begge kan du teste før kjøp, det kan bli vanskelig med noen av de andre du nevner. Yeti SB130 hvis det skal være grovere. Hvis alu er et must, virker Ripmo AF veldig interessant (o
Ymse
Hopp til nye innlegg Verksted Trondheim av marley @ I dag 09:52

Har en 5 år gammel hybrid som trenger komplett nytt drivverk, muligens nytt kranklager, nye vaiere ++. Enkel jobb, men har begrenset med verktøy og ingen mekkebod så da setter jeg heller ut jobben. Hvilket verksted anbefales i Trondheim, gjerne i n
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Tvangstanker om grovere sti-ht av erikskon @ I dag 09:48

Sitat: DesmoSkierSitat: larsdxHm. Nå har jeg 27.5(+)-hjulsett, 11-delt 11-46 gir og minst et sett med styre+stem liggende i boden. På tide med en stålramme? Du kan jo fundere på å utnytte denne muligheten https://singletrackworld.com/2019/09/big-pi
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Pole, Commencal eller Nukeproof? av vids @ I dag 09:47

Er ikke Ripmo AF en del grovere sykkel enn Higtower2? Synes AF ser ut som den er giret mot bikepark og enduro, men tråkkevennlig nok til sti? Mens HT2 er mer en østmarka-sykkel (østmarka i oslo er litt knot, men flyter likevel fint om man har tekni
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Pole, Commencal eller Nukeproof? av erikskon @ I dag 09:40

Det er jo så utrolig mange fine sykler ute nå. Jeg har selv en Santa Cruz Hightower2 som jeg er strålende fornøyd med. Men hadde jeg handlet nå kunne det like godt blitt en Ibis Ripmo AF. Eller hva med en Ripley? Sykla nylig med en som gikk fra Canyo
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Sykler barn ritt av KnutG @ I dag 09:40

Sitat: FlytstienMange har ikke råd til å kjøpe sykler til 20-50k til barna. Hvor store ulemper stiller barn i 10-16års klassen med når de kommer på 13kg sykler kontra de som har sykler helt ned mot vekt kravet? De fleste har grisedyre sykler, scalpel
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Sykler barn ritt av Gullars @ I dag 09:40

Har to jenter som sykler aktivt rundbane. Den yngste er 11 og den eldste 14 og begge har sykla ritt fra de var rundt 8-9år. Først Kalas Cup og nå Norgecup, NM, Birken ++ Begge har sykler som stort sett er kjøpt på finn.no til langt unna nypris og o
Side 1 av 46 1 2 3 45 46 >

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå