Aktive tråder | Aktive innlegg | Aktive usvarte innlegg Siste 24 timer | Siste 48 timer | Siste 7 dager
Forum   Emne
Blandevei, grus, kross og pakksykling med bukkestyre
Hopp til nye innlegg Re: Valgets kvaler (Orbea, Cannondale eller Nakamura) av king195 @ 5 minutter 50 sekunder siden

Er kassetten 10-42 eller 11-42 ? Det er misvisende i annonsene. Står forskjellig specs i hhv: 1) https://kundeavis.intersport.no/2019/sykkelguiden/?page=36#/ 2) https://www.intersport.no/297972-nakamura-pursuit-x70-gravelsykkel?#758=80826
Ymse
Hopp til nye innlegg Re: På tide med nye regler? av Gråstein @ 8 minutter 48 sekunder siden

Gjorde en liten sjekk i data, og på tvers av en del forskjellige firmaer som har mulighet til å føre kjøregodtgjørelse for enten bil eller MC, så var ca 40 av 15000 kjøringer med annet enn bil... Jeg tror dette er et helt marginalt problem, siden MC
Snikksnakk, pølsevev, sludder og vås
Hopp til nye innlegg Re: Lading hjemme av elbil. av Homecast @ 15 minutter 17 sekunder siden

Ioniq har ikke mulighet for lading på 11kw som krever 3 fase 400V Maks 7,2kW som er 32A 1 fase. For normal kjøring = 16 000 km i året og kjøring under 150 km daglig, så holder det i massevis med en "dum" ladestasjon på 16A (med 20A sikring
Hopp til nye innlegg Nordmenn øverst på listen over klimaskeptikere av EL Syklo @ 15 minutter 33 sekunder siden

Klimaendringer skjer og menneskelig aktivitet er hovedårsaken Norge: 35% Klimaendringer skjer og menneskelig aktivitet er delvis årsaken, sammen med andre faktorer Norge: 48% Klimaendringer skjer, men menneskelig aktivitet er overhodet ikke årsaken
Ymse
Hopp til nye innlegg Re: Verksted Trondheim av Arne_And @ 17 minutter 59 sekunder siden

XXL Lade har minst en kompetent mekaniker. Sportsupport.no holder til på Lade, har gode priser på reservedeler og verksted.
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Sykler barn ritt av Flamini @ 18 minutter 46 sekunder siden

Sitat: FlytstienPå en annen måte. Hvor mye mindre sjans har barn med talent og treningsvilje nok til å nå landslag til å nå det om utstyret er tyngre og ikke like bra? når jeg oppgraderte fra en landeveissykkel til sjutusen og opp til en på tjuefe
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Specilized s-works HT 2020 av sykkeloyvind @ 31 minutter 43 sekunder siden

Sitat: DBrodshaugJeg trodde AXS veide mer eller mindre det samme som vanlig Eagle.. Om den veier over 9kg uten pedaler er ikke det voldsomt imponerende, men mye avhenger jo av dekk og guffe/slange.. Den vi har testet kommer med Fast Trak Control 2,3
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Pole, Commencal eller Nukeproof? av mob @ 35 minutter 41 sekunder siden

Må det være så grovt, da? Jeg ville sett på nye Ripley eller Tallboy. Begge kan du teste før kjøp, det kan bli vanskelig med noen av de andre du nevner. Yeti SB130 hvis det skal være grovere. Hvis alu er et must, virker Ripmo AF veldig interessant (o
Deler, sykler og stæsj
Hopp til nye innlegg Re: Tvangstanker om grovere sti-ht av erikskon @ 43 minutter 49 sekunder siden

Sitat: DesmoSkierSitat: larsdxHm. Nå har jeg 27.5(+)-hjulsett, 11-delt 11-46 gir og minst et sett med styre+stem liggende i boden. På tide med en stålramme? Du kan jo fundere på å utnytte denne muligheten https://singletrackworld.com/2019/09/big-pi
Landeveissykling
Hopp til nye innlegg Re: Proffsesongen 2019 av Jåddhå @ 53 minutter 46 sekunder siden

Kongsveien? Verdens minste store bakke?
Hopp til nye innlegg Re: Robotgressklipper - forskjeller mellom modeller av jan erik @ 57 minutter 48 sekunder siden

Et lite tillegsspørsmål her. Vi flytter inn et sted hvor de har montert Gardena r80li. De tenkte å ta denne med seg og jeg tenkte å kjøpe ny men går for feks life750 smart. kan jeg overta ledningsnettverket uten problemer slik at vi unngår dobbeltjob
Hopp til nye innlegg Re: Diamant AR Tiagra av Øyvindzen @ I dag 09:07

Sitat: Hillmar[Det viste seg nemlig at "stjernemutteren" (som ikke er en stjernemutter, men en ekspanderende sylinder) ikke satte seg skikkelig i styrerøret og bare ble dratt opp når jeg prøvde å stramme lageret. Takk for innspill. Jeg har
Deler, sykler og stæsj
Konseptet er jo veldig bra (bevist de siste 100 årene på motorsykler), men så er det det med å få dette til å fungere i praksis. Uansett blir dette interessant å følge med på...jeg ser meg selv som sunt skeptisk av flere årsaker: - strukturell stiv
Erfaring er godt å ha! Tror ikke mine felger er klare for slangeløst, men skal sjekke
Hopp til nye innlegg Re: Hvilken blender? av oyvinsr @ I dag 08:45

Mye bra å ta med seg inn i tenkeboksen her, en Vitamix blir nok uansett for dyr for meg. En prosessor kan være en god løsning, da den kan gjøre mye annet jeg også savner. Sitat: sanouka Mandler oa det hakker man og bruker biceps til å få inn smøret
Terrengsykler
Hopp til nye innlegg Re: 2019 Scott Scale RC WC str S av Kriss @ I dag 08:02

Solgt
Landeveissykling
Hopp til nye innlegg Re: Hjul/felger fra Aliexpress? av kaiost @ I dag 07:48

Har flere sett. Dette har vært ritthjulene fra mine i år. 1190 gram veid av meg. Var på tilbud til 441 USD, ferdig levert. Ingenting å utsette på byggingen, anbefales. Speedsafe. https://www.aliexpress.com/item/32833958236.html?spm=a2g0s.9042311.0.0
Foto og film
Hopp til nye innlegg Re: Legg inn bilder og video her. av GisleH @ I dag 07:31

Video fra årets Innherredflyt. Sykkelsamling på Skallstuggu i Levanger Innherredflyt
Hopp til nye innlegg Re: CX med shimano GRX av Sepeda @ I dag 07:30

Sitat: DBrodshaugJeg er ikke ute etter noen blandeveis-/grussykkel, jeg er ute etter n+1 ikke n-1 Men bare så vi og andre som følger tråden forstår hverandre: Når jeg og andre snakker om CX, mener vi cyclocross, altså sykkelkross, i dette tilfelle
Hopp til nye innlegg Re: Randonee ski eller splitboard? av o-five @ I dag 07:26

Selv som pur sideveisfantast vil jeg bite i det og si «kjøp rando»! Må selvsagt selge det etter turen og kjøpe noe med sjel
Jepp, det er det eneste forumet jeg har frekventert som har diskutert romperistere, så jeg hadde egentlig ingen andre alternativer eller forslag.
Landeveissykling
Hopp til nye innlegg Re: Stilpolitiet mk. II av DuffMcShank @ I går 23:38

Vil ikke si at de er mer eller mindre "annerledes" enn hva f.eks. Oakley Eyeshades eller Sutro er, bare langt styggere. Men sikkert praktiske! Liker synsfeltet som rammeløse briller gir, selv om det kan bli litt mye vind inn ovenfra.
Sti
Hopp til nye innlegg Re: Tirsdagssykling i Oslo 17. september av DesmoSkier @ I går 23:06

Sitat: nr7waveSatser på å bli med. Kan stille kl 17. Om jeg greier å rydde kalenderen for sykling så vil jeg også starte så tidlig som mulig, rekker 1700 i så fall. Njål og jeg sykla noen fine varianter i dag https://www.strava.com/activities/2714
Ja, skal prøve å bare ha en bukkestyresykkel. Det betyr også noen vinterturer, men ikke daglig pendling. De nye SKS skal jeg se nærmere på. Takk for tips. Forrige vinter hadde jeg alu.skjermer fra Specialized. Likte dem godt, men de er av den lit
Landeveissykling
Hopp til nye innlegg Re: Hjelp, skade på ramme etter tryn! av einaras @ I går 22:39

Takker for svar, den blir ikkje brukt i denne tilstanden i alle fall. Skal sjå om eg får kontakt med Truls, er litt langt til Bergamo. Men mistenkjer det må bli noko nytt.
Side 1 av 4 1 2 3 4 >

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas
Salg og marked: Knut Harald Smette | Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt
Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå