Alt av nyvinninger terrengsykkelbransjen har kommet opp med de siste 30 årene har kommet siste generasjon endurosykler til gode. Dette er helt klart bransjens supersykler på linje med bilbransjens verstinger fra Bugatti, Ferrari, Koenigsegg, Lamborghini, Porsche og tilsvarende.

Les test av elektriske stisykler her: 

Når det kommer til terrengsykler er det stisykler generelt som har hatt tilgang på de største utviklings- budsjettene hos produsentene. Da enduro ble en internasjonal konkurransegren med stor prestisje førte det også med seg stort potensial for salg av de samme syklene som brukes av proffene, til glede for oss vanlige forbrukere. Enduro World Series har løftet denne kategorien til øverst på prioriteringslista for sykkelinge- niører fra California til Sveits. Her møtes utforsportens Formel-1-tilnærming og stisyklingens brukervennlighet og folkelighet. Testsyklene her representerer alle hvor ekstremt langt utviklingen av moderne terrengsykler har kommet. Alle tre er raskt rullende bevis på at mot- setninger vi tidligere anså som umulige å kombinere, nå lar seg matche på nærmest magisk vis. Stisykler med 150 mm vandring eller mer, var for få år siden forferdelige å håndtere i motbakke. Plasterløsninger som senkbare gafler og lås på bakdemperen bøtet bare delvis på disse problemene.