Den kule og kraftige aluminiumsramma har velfungerendebakhjulsoppheng med leddet kjedetstag, såkalt Horst Link. Vaierføringen er lagt inne i ramma, men vaieren fra senkepinnebryteren slår vi stadig kneet i. Mye takket være den klønete bryteren. Den er vanskelig å nå med tommelen og utgjør en fare for å kutte opp lår og kne ved uhell. 

Gekko FIRM AMT haker av i de fleste boksene for hva vi på papiret ønsker oss fra en moderne stisykkel. Bakhjulsopphenget gir smidig og aktiv demping, som også sørger for ekstra grep i krevende klatringer. Både oppover og nedover følger bakhjulet underlaget på forbilledlig vis. I klatringer holder den seg aktiv uten at du havner for langt bakpå. Dempingen bak er både passe lineær, men likevel progressiv nok til ikke å bunne. De passe grove Schwalbe-dekkene biter godt fra seg på det meste av underlag du kan forvente å møte i norske skoger og fjell. De ruller også lett på transportetappene på grus.