TERRENGSYKKEL.NO

• Tidsbruk:

Startpunkt

Grim/Kjerrane

Grim, Suldalen og opp postveien over til Farvannet. Ta til høyre når du kommer ned til vannet og følg veien inn til det går en traktorvei mot venstre. Denne går over fjellet over til Nodeland. Fin oppover og nedoverbakke her, Bra til klatretrening og rask utforkjøring. Følg så riksveien forbi Nodeland, Hortemo og Stokkeland (ca 6 km)og ta av til Eidså (Hesteheia)3 km. Her er det bratt stigning på grusvei. Denne følger du til du tar av til høyre 400 meter etter Eidsågårdene. Traktorveien er fin og det går fort ned til Skytebanen på Aurebekk. Herfra kjører du riksveien mot Nodeland 300 meter og tar til venstre rett før den knallbratte bakken. Følg så hovedturløypa (merket) til Kjerrane, ca 1,5 mil.

Kjerrane ovenfor Grim

Kronologisk: Grusvei, traktorvei, asfalt, grusvei, kjerrevei, traktorvei, asfalt, kjerrevei, sti.

Ruta veksler mellom grus, terreng, og asfalt. Dette er ei glimrende birken-løype som tar ca 1,5 timer å sykle. Man får rask asfaltkjøring, knallharde motbakker og lett krevende terreng, både opp, ned og bortover.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas