Lomkjønna

• Tidsbruk:

Startpunkt

Bekken

Grusvei mellom lohove og dragvoll

Styggdalen

Litt av hvert, 99% sykkelbar

Start ved parkeringsplassen ved Bekken (1). Ta opp til venstre, og neste sti til venstre (merket Skogsti). Rett etter den første høyre svingen -> sti til venstre. Følg stien ca 1km, hold høyre til du er i lysløypa. Ta til venstre, og deretter første til høyre (2). Når du kommer ut på lysløypa ta rett frem og opp bakken. På toppen av bakken (benk) ta til venstre. Følg stien til du kommer til et tre som ligger over stien (blir neppe fjernet med det første) ca 20m mot høyre ligger det en sti kom deg over til den og ta oppover (u-sving(3)). Følg stien, så ender du ut ved benken. Ta til venstre. I bunnen av bakken følger du veien rett frem ca 100m og tar til venstre. (4) Ned bakken, rett frem i bunnen og første til venstre (mot månen). Følg veien oppover.I utforkjøringa etter månen tar du rett frem. Følg stien til du kommer på en svær myr. Ta første sti til venstre etter dammen på myra (5). Følg stien til første kryss, ta opp til høyre 20m etter kryss. Over "bekken" med kvister og videre nedover. Ta til venstre i de tre neste kryssene og du ender innerst i styggdalen. (6). Følg grusveien ned til Bekken(1)

Finnes turkart over hele Estenstad (strinda) marka

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas