TERRENGSYKKEL.NO

Lohove - Estenstadhytta

Vi kaller det Lohove, selv om det er litt unna....

• Kommune: Trondheim - Estenstadmarka
  • Fylke: Sør-Trøndelag
  • Lengde:
  • Tidsbruk:

Startpunkt

Vi kaller det Lohove, selv om det er litt unna....

Ta inn ved Lohove og følg grusveien oppover. Ta til høyre der lysløypa deler seg. Stien begynner i første kryss etter den første bakken. (ved ei trebu)

Estenstadhytta

Litt av hvert av terreng, noen tekniske partier som vil være en utfordring for de fleste.

Ta til høyre ved trebua. Litt nedi bakken (rett før gjerdet rundt kraftstasjon) går det en sti ned til venstre, ned her. Venstre i neste kryss og følg stien. IKKE ta til høyre. I bunnen av en bakke deler stien seg -> Venstre. Når du kommer til en bekk, kryss den og ta til venstre. Etter ca 1km en ny liten bekk, ta til høyre etter den. Ta første sti til høyre (1m bred) etter bakke og opp bakken. Kommer ut på en bred grusvei ta til høyre på toppen av denne (liaåsen) og følg stien oppover til du kommer ut på myra på toppen. Her er det to muligheter: 1. langs/på venstre kant av myra til enden. 2: Følge sti litt som går langs myra (litt opp på venstre side). I enden av myra er det bare å følge stien ned til Styggdalen (grusvei). Ta til venstre og følg grusveien ca 500m og ta sti ned til høyre. Følg stien langs vannet og ta første sti til høyre etter en "trebro" i enden av stien tar du andre til høyre og følger stien opp til Estenstadhytta.

Finnes kart over Estenstad (strinda)-marka.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas