TERRENGSYKKEL.NO

• Tidsbruk:

Startpunkt

Byåsen butikksenter

Kan for eksempel sykle opp osloveien fra Ila, og deretter ta høyre rett før rundkjøring. Følg veien oppover.

En skogsbilvei i bymarka. Raskt og komme til asfaltert vei og hjem..

Dette er en teknisk rute. Perfekt for freeridere. Ikke noe for gruselskere.

Sykler opp mot en gård på baksiden ved parkeringsplassen på byåsen butikksenter. Sykler forbi gården og langs et gjerde mot jordet. Kommer til en smal grusvei, tar da til venstre. Holder venstre helt til man kommer til en grind som stenger veien. Åpner og sykler gjennom denne og til høyre. Følg den smale grusveien rett frem. Kommer til en bro. Sykler over denne og videre. Lett teknisk nå. Kommer så til en demning. Skal da til høyre rett før demningen. Sykler over et par små tre-broer. Venstre når stien deler seg. Ender opp ved en golfbane. Holder da stien til venstre. Ender nå opp på en bred skogsbilvei. Sykler skrått over denne mot venstre og inn i skogen igjen (ny sti, veldig morsom nedover!). Smal teknisk sti oppover. Krysser etterhvert en liten elv. Skal så første til høyre. Kommer til en hytte. Skal da opp en sti til høyre. Denne stien deler seg etter en liten kneik. Da skal du til venstre. Rett fram er også en morsom sak! Følg stien oppover til den ender i et tekryss. Da er du på toppen. Kan velge mellom to utforkjøringer. Høyre er min favoritt. Dette er en helt sinnsykt kul sti. Flere dropper, høy fart, teknisk!! Tar du venstre, må du sykle også neste til venstre, så full guffe. Uansett rute ender en på en grusvei. Enkelt å finne fram derfra.

Kjør kanskje litt rolig ned første gang, så vet man hvor vanskelighetene er.. Eller bare kjør på!

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas