TERRENGSYKKEL.NO

• Tidsbruk:

Startpunkt

Neseskogen

Kjør E-39 til Ålgård. Videre på RV 506 til Edland. Sving av til venstre og kjør Neseveien frem til det røde huset på venstre side av veien. Turen starter på traktorveien som går oppover fra det røde huset. Parkering på P-plass 50 meter etter det røde huset.

Samme sted

Teknisk stisykling i høyfjellsterreng uten skog og trær. Ca. 90-95 syklebart hvis du er litt øvet og/eller ivrig. De tekniske utfordringene ligger gjerne et sted mellom Sørmarka og Synnesvarden. Stiene er rødmerket og relativt godt skiltet hele tiden. Flott utsikt i alle retninger på fine dager.

Følg traktorveien opp til det tidligere regulerte vannet Stemmen. Førtsett på merket sti til den store varden på toppen av Nonsfjellet. Fortsett videre forbi varden på merket sti til Bursfjellet. Det er et par stikryss underveis, men disse er stort sett godt merket med skilt. Fra Bursfjellet kjører du ca 100 meter tilbake på samme sti før du tar ned til vesntre mot Stemmen i merket stikryss. Heng på i flotte slake nedkjøringer med mulighet for god fart på singletrack til du kommer ned på traktorveien. Følg denne oppover til den krysser stien mellom Nonsfjellet og Bursfjellet (eventuelt dra på rett ned til Stemmen hvis du har fått nok). Ta inn på denne stien mot Nonsfjellet. Ta til høyre i stikrysset rett før varden og følg stien nedover til du kommer tilbake til Stemmen.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas