Bergerudåsen rundt

• Vanskelighetsgrad: 2. Litt krevende

Startpunkt

Svanebakk

Kjør veien fra Tomter mot Ski, etter ca 1 km i bunn av en bakke (i en dump) ta grusveien opp til høyre. Etter noen hundre eter på denne går det flere stier til høyre som alle går samme rettning

Samme som start

Skogbilvei, traktor vei. Noe sti, eller grusvei som transport ettapper

Følg Trankorveien fra du parkerer. Kommer inn nye veier fra venstre men hold bare hoved veien hele veien. I ett T-kryss ta til venstre. Etter noen nye hundre meter stopper traktorveien. Trille ettappe opp bratt bakke igjennom skogen, rettfrem. På toppen treffer du på stien som du tar til høyre og følger denne nedover. Denne går over til grus veie. 300 meter før man kommer til en går går det en sti inn til høyre langs ett jorde. Denne følges langsjorde over det og inn i skogen på andre siden. Hold høyre. Kommer til ett hus som du sykler helt oppå, før du etter 300 meter kommer ut på grus vei. Ta til høyre og følg denne ned til hovedveien. Når du treffer asfalten ta til høyre frem til Der du svingte opp med bil.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas