TERRENGSYKKEL.NO

• Vanskelighetsgrad: 3. Middels krevende

Startpunkt

Leksås

Rutestart fra Grong kirke. Parkering ved kirken (utenom kirketid). Grusvei mot Leksås. Denne følges i 1,2 km til toppen på Leksås. Stien starter ved enden av grusvegen.

Leksås

Blanding av fast skogsbunn, løs jordbunn og strekker med myr. Nedbørsfølsomt underlag.

Fra parkering ved Grong kirke følges grusvei til stistart. 1,2 km med ca 110 meters stigning. Ved enden av grusveien (man er da på toppen på Leksås), tar man til venstre, krysser jordet, og følger traktorveg langs åkerkant ca. 200 m før stien svinger av til høyre.Regn med en del gåing første halvdel av stien. Etter ca 25 minutters gange flater stien noe ut over et myrstrekk. Her kan man fint sykle. Siste 20 min mot toppen må man igjen regne med noe gåing. En liten topp før selve toppen gir faktisk noen høydemeter med nedkjøring. På toppen er utsikten meget god! Fra toppen følges samme veg ned. 350 hysterisk morsomme høydemeter ned til Leksås. Se opp for storøyde turgjengere som ikke nødvendigvis er veldig vant til stisyklister. God tur!

GPS

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas