Eikedalen Skisenter

• Tidsbruk:

Startpunkt

Eikedalen Skisenter

Reis til Eikedalen skisenter. Om du kjører, parker nedenfor bommen så kommer du hjem igjen også.

Eikedalen skisenter

Sti i småkupert terreng, mye sva første delen, så mer sti med grus og leire. Tørt vær er stor fordel.

Sykle forbi alle skiheisene og -bakkene og helt inn på den innerste parkeringsplassen. Følg grusveien til høyre ved elven opp bratte svinger. På 15 minutter er du der stien starter.Kort sagt følger du turistforeningens røde T-er til du kommer til to hytter ved et vann. Dette strekket er det beste, ca. 80% er syklbart. Om du ønsker mer utfordring sykler du rett forbi disse hyttene og videre en sti til to hytter til. Dette strekket er mer kupert og mer preget av gjørme og veldig smal sti, ca. 70% syklbart. Noen flotte partier, noen bekker som kan krysses og nydelig natur ved hyttene.Jeg vet ikke om det lar seg gjøre å sykle rundt vannet, jeg snudde og tok samme vei tilbake. Stien er artig å sykle begge veier, spesielt siste stykket på returen før grusveien.

Pass opp for glatte svaberg og "bunnløse" gjørmehull som forhjulet gjerne vil undersøke.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas