Hoensvannet-Himsjø-Bermingrudmoen

Blåmerket løype ca 800 m etter hoensvannshotellet retning myhrespiten. Ta til høyre 20 m etter krapp sving.

• Kommune: Øvre Eiker
  • Fylke: Buskerud
  • Lengde:
  • Tidsbruk:

Startpunkt

Følg Hoensvannsveien frem til "Hotellet" ,stor parkeringsplass-badeplass. ca 800 m videre så til høyre.

Stien ender på Bermingrudmoen

Variert tur med alt fra bred sti til trange tekniske partier, myr, sleipe svaberg og bekker. Kan vær smart å drøye et par dager etter mye regn.

Følg bred sti gjennom spredt hytteområde, over liten bro som deler Hoensvannet. Hold høyre på trang sti som følger vannkanten inn i en liten vik. Hold deg langs stien ved vannkanten til du er rundt på andre siden.p Fin sti på skogsbunn ender ved liten bro over bekken, følg stien videre gjennom variert terreng, oppe ei kneik og gjennom snauhogst, til tett skog og til vann på høyre og demning på venstre. Flott sted for et bad.Følg bred sti-traktorvei videre, hold høyre etter ca 6-700 meter. (ellers blir det bløtt...) hold hele veien mest mulig høyre for å komme unna myrpartier.

Turkart Eiker Vest / Holtefjell se rute 28-42 for start rett under tekst "Nyvollen". Eiker o-lag

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas