TERRENGSYKKEL.NO

• Tidsbruk:

Startpunkt

Hakadal stasjon

Fra Oslo: Følg RV4 Ta av til hakadal stasjon, forbi stasjonen, første til venstre under undergang, parkering på høyre side.

Samme sted

En del gåing opp til varingskollen, kan være noe fuktigSmal men artig sti ned

Ta kort sti ifra innerst på parkering, til venstre inn på grusvei, følg denne til veiskille etter drøye 2 km.Ta til venstre (greveveien) mot ørfiske. Etter nye 2Km flater det ut og, det går inn blåmerket sti til venstre skiltet varingskollen.Følg denne (her blir det en del gåing) til toppen. På toppen passer det gjerne med en rask pust og nyt utsikten.Så skal vi følge blåmerket sti mot åneby. Begynner veldig bratt nedover, og over ei myr. Men etter dette er det stort sett greit og sitte på sykkelen. Slak fin helling hvor man kan holde god fart.Stien går på slutten over i Traktorvei som igjen munner ut i en grusvei, vi følger nå grusveien mot høldippern og nittedal. Hold til høyre i de neste veiskillene. Vi skal mot ørfiske, det er skiltet trillesti, men er fullt sykkelbar. Fremme ved ørfiskevannet tar du til venstre langs med nedsiden av demmningen. etter bom tar du til høyre inn på greveveien følg denne rett frem så havner du der du begynnte.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas