Lismarkarunden

• Vanskelighetsgrad: 2. Litt krevende

Startpunkt

Maxbo Hurdal.

Rett nord for maxbo står skilt om Hurdal Hundehotel. Ta inn der.

Erikstellet. Noen km på vei ned til Maxbo

Bratt stigning på gradvis dårligere vei/sti.Utfor på grus og ned morsom traktorvei /sti.

Ta inn mot Hurdal Hundehotel. Til venstre i første kryss. Deretter rett fram. Asfalt de første hundre meterne, så grus, gradvis dårligere standard til sti. Saftig motbakke! ca 3,5km med 10% snitt.På toppen tar du til høyre nedover grusvei. Noen hundre meter etter bu krysser en traktorvei grusveien. Ta ned den. Morsom kjøring rett ned.Flere stier i skogen til ventstre for den lange motbakken.

Turen har kartskisse på aktivtrening.comAlternativ rute er til venstre på andre vei etter flata i motbakken. Merket med hvite bånd. Etter noen hundre meter deler veien seg og høyre vei er gjenvokst. Følg venstre vei 20m deretter rett inn til høyre på antydning til sti. etter 50m skogstrilling finner du starten på selve stien. Følg denne ned hele lia, til venstre i bunn av bakken. Et annet alternativ er traktorveien merket med hvite bånd lengre opp. En del trilling opp traktorvei, men meget flott nedkjøring på andre siden.

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas