Flatebyløypa

• Tidsbruk:

Startpunkt

Streifinn

Fra Lillestrøm kjører man RV120 mot Enebakk og tar av til høyre ved bensinstasjonen på Flateby. Følg skilting til Streifinn hvor det er parkeringsplasser.

Streifinn

80% grusvei15% asfalt5% skogssti (steinete og noe gjørme)

Fra parkeringsplassen på Streifinn følger man grusveien som går forbi et lite hyttefelt for så å komme til Mortvann på høyre side. Herfra er det bare å følge grusveien og hold til venstre der veien skilles (via en bom). Etter ca. 5km kommer man til en åpen plass hvor det også er en bålplass. Her går det en skogssti til venstre. Følg denne skogsstien. Denne stien kan være ganske gjørmete til tider, så det kan være lurt å trille sykkelen der det er som værst. Her går det også litt oppover til å begynne med før det igjen går nedover og man kan sette seg på setet igjen. Etter et lite stykke er skogsstien ferdig og man kommer til en åpen plass med en saueinnhengning til venstre. Herfra er det grusvei og stort sett nedoverbakker helt ned til riksveien igjen via Haugstein gård.Ta til venstre på riksveien men vær forsiktig med å sykle rett ut på riksveien da det er litt uoversiktlig og gang og sykkelstien på andre siden av veien ikke er tilgjengelig før etter ca. 200m. Herfra sykler man til bensinstasjonen og samme vei (Ødegårdsveien) som man kjørte for å komme til Streifinn.

Kart fås kjøpt på g-sport for 100 kr. Østmarka Nordøstre del. Turkart 1:30000

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas