TERRENGSYKKEL.NO

• Tidsbruk:

Startpunkt

Norderås

Ca 3 mil sør for Oslo på E6. Ta av til Ås, kjør mot Ås. Til venstre i første rundkjøring mot Nordby. Kjør ca 2 km, over en krapp bakketopp, du får ett jordet på venstre side og en traktorvei ned til venstre der det går en grusvei opp til høyre. Stien starter bak den gamle låven og østover.

Ved startpunkt.

noe teknisk sti,endel vanlig bra sti med til tider bratte bakker, noe grus veier og endel traktorvei. området har mye å by på og er ikke så stort at du greier å sykle deg helt bort.

Smal sti østover fra låven, ned på grusvei, til venstre og traktorvei/sti over jordet til skogkanten der stien fortsetter. nedover til traktorvei der du tar til høyre og en sti går av til venstre etter få meter. teknisk ganske vankselig 4-5 steder der den følger høyde kurvene nordover. neste stikryss kan du ta første eller andre til venstre og bratt bakke nedover og langs fossen. ta brua over bekken og følg bekken nedover. opp en bratt kneik(for de med teknikk), og følg stien til høyre. etter 3 min kommer du til en traktor vei, til venstre gjennom ett par beite grinder og til høyre,ned mot Rostadion og til venstre langs Årungen vannet på sti. følg vannet over en gress plen og på kupert sti "hogd" inn i fjellet til du kommer opp på grusvei. til venstre på vei til bakketopp og til høyre på traktorvei over beite som fortsetter langs beitemark. Nytt veidele og du kan enten ta opp til venstre(da kommer du til ett kryss du var tidligere og opp der du kom ned, til høyre), eller rett fram og følg traktorvei, gjennom en grind opp til en gård(Norderås). til venstre på første grusvei og så til høyre på traktorvei overet jordet og t.veien fører til bilen.

det finnes orienterings kart, området kalles Årungen/Bølstadbekken/Syverud

Terrengsykkel utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Kristoffer Kippernes Utstyrsredaktør: Øyvind Aas