Line i Lofoten

Gutta i Antimedia så til Norge da de trengte spektakulære omgivelser for dirt- og freeride-sykling. Se de flotte filmklippene.

Sist oppdatert 10. april 2013 kl 00.00
HARD JOBBING: Antimedia brukte fire uker på å pynte på terrenget i Lofoten. Foto: Joakim Andreassen
HARD JOBBING: Antimedia brukte fire uker på å pynte på terrenget i Lofoten. Foto: Joakim Andreassen

Lines of Lofoten-prosjektet ble til etter initiativ fra Vegeir Selboe. Etter å ha arrangert en sykkeloppvisning for G-sport på Sandvika Storsenter fikk Vegeir ideen om å introdusere den spektakulære syklingen i den like oppsiktsvekkende naturen på sitt hjemsted, Lofoten. Antimedia ble med på moroa og filmteamet som blant annet består av to av Norges beste freeridesyklister Niels Windfeldt og Trond Hansen brukte både avanserte droner og kabelkamera-rigger under filmingen.

– Jeg er jo selv fra Lofoten, og jeg tenkte at Lofoten er det perfekte stedet for denne type sykling, sier Vegeir til Dagbladet.

Serien Lines of Lofoten vil gå på Dagbladet TV hver lørdag i seks uker fremover. I neste Terrengsykkel kan du se flere av bildene fra de heftige ukene i havgapet.

På Flagstad og Undstad ble det i fjor høst bygget store hopp og fete linjer, både nede i vannkanten og i de bratte fjellsidene ned mot havet. 142 lastebillass med matjord ble brukt til å bygge freeride-linjer og dirt-linjer, alt for å få de flotte bildene og filmklippene.

Flere av Norges aller beste freestylesyklister var med på prosjektet. Didrik Dege Dimmen og Adrian Tell frontet dirt-hoppingen på stranden, mens Mads «Makken» Haugen, Kristoffer Haugland og Niclas Andersen dro på i fjellsidene.

Se filmklippene på Dagbladet TV og flere stillbilder i Terrengsykkel 43.

Som en forsmak kan dere se denne filmen her nå.

Publisert 10. april 2013 kl 00.00
Sist oppdatert 10. april 2013 kl 00.00
annonse
Relaterte artikler
annonse

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Kristoffer Kippernes

Kommersiell leder: Alexander Hagen