I høst ble det klart at tvillingene fra Soon CK er to av ni nye ryttere på Dare Bikes Development Team, som er en del av Uno-X Hydrogen Development Team. Men rundbanetalentene holder fokuset utenfor asfalten, og presiserer at avtalen med Dare Bikes Development Team kun omfatter ritt som ikke kolliderer med rundbanesatsingen. – Det er bare noen spesifikke ritt vi skal sykle med Dare Bikes Development Team. De har plukket ut noen ritt som passer bra for klatrere denne sesongen. Det blir veldig spennende å se hvordan det går, og det er dødskult å få den muligheten. Men det er terreng som er absolutt mest moro for oss, sier Anders Johannessen. Saken fortsetter under Dare Bikes Development Team 2019 Laget består av totalt ni ryttere, som alle er under 21 år.  Dette er årets tropp- Øyvind Brekke Fløtten- Audun Gaudestad- André Heggø- Ådne Holder- Anders Halland Johannessen- Tobias Halland Johannessen- Magnus Kulset- Sondre Andersson Svensli- Rasmus Børset Westad Attraktive ryttereBegge har levert sterke resultater i landevei før, blant annet under etapperittet Tour de Hallingdal, som inngår i Norgescupen for landevei. Og begge har briljer i kross, både NM, Norgescup og frittstående ritt som Superpokal Voldsløkka. Les også: – Som terrengsyklist mener jeg man er forpliktet til å hoppe plankehindrene Anders forklarer at Dare Bikes Development Team er et lag de kun er på når de sykler ritt for laget, og at de ellers vil sykle som før: for UCI-rundbanelaget Sørensen Racing som de ble en del av i forkant av sesongen 2018. – Dare Bikes Development Team er et lag for klatrere i Uno-X, men det er bare på de rittene vi sykler med Dare Development Team at vi sykler med Dares sykler og drakter. Resten av tida sykler vi for Sørensen Racing og for terrenglandslaget - hvis vi blir tatt ut til det. Siden verdenscupen i rundbane begynner relativt sent i år, kan det nok passe best med noen landeveisritt sent på sesongen, sier han. Les også: – Vi kan ha et sterkere lag enn landslaget Saken fortsetter under For tvillingene har proffkontraktene til Petter Fagerhaug og Ole Hem gitt ny motivasjon til å holde fast på terrengsatsingen. Kontraktene de to profilerte norske rytterne har inngått med utenlandske lag denne høsten, viser at det er muligheter for norske ryttere som vil leve av terrengsykling. – Det er dødskult å se at det går an å bli proff i maraton og rundbane. For oss handler ikke avtalen med Dare Bikes Development Team om hvordan man lettest blir proff. Vi har alltid vært glad i variasjon, og tror at å kjøre et par landeveisritt i løpet av sesongen vil gjøre oss til bedre syklister, sier Anders.  Les også: – Proffkontrakten er viktig for Fagerhaug men veldig viktig for norsk terrengsykkelsport Holder nivåetI begynnelsen av desember fikk tvillingene en smak av hva som venter og hvordan ting fungerer i landeveisleiren. Da var de med på sin første rene landeveissamling, som gikk i Spania et stykke nord for Benidorm. Verken Tobias eller Anders hadde noen problemer med å henge med på øktene til landeveisgutta. Men noen forskjeller registrerte de allerede på den første samlingen. – Det er en litt annen måte å sykle på med en så stor gjeng. Landeveisgutta har mer trøkk på flatene, og når de tar føring på langturer er de vant til å holde det trøkket. Vi var litt nervøse den første dagen, og det tok litt tid å komme inn i det, men vi føler at vi klarte å henge med, sier Anders.  Les også: TvillingmetodenSaken fortsetter under Har det som krevesTotalt sett gleder tvillingene seg til sesongen 2019, og tror de skal vise seg fram på en bra måte også i de landeveisrittene de skal sykle. – De beste på rytterne landevei og terreng har nok ganske like verdier på fysiske tester. Vi tror nok vi har bra trøkk i bakkene og den kapasiteten som kreves i de harde bakkeløpene sammenliknet med landeveisgutta. Og på tekniske elementer, slik som hvordan man setter opp svinger, og hvilken linje man velger gjennom svingene og hvordan man utnytter tekniske ferdigheter, tror jeg kanskje at vi har en liten fordel, sier Anders, og legger til at mye av grunntreningen er lik i begge grener. – Altså, det er jo sykling begge deler, og vi registrerer jo at landeveisrytterne gjør mye likt som oss på denne tida av året.Les også: Terrengsyklistene kuppet klatrefesten Saken fortsetter under Proffe rammer på landeveienSelv om mye av innholdet i samlingen var kjent pensum for rundbanetalentene, var kulturen og rammene rundt samlingen og øktene litt annerledes enn de er vant til. – Uno-X/ Dare Bikes Development Team har et veldig proft opplegg, og det var gøy å se hvordan det fungerer der. Når vi skulle ut på en økt, var alt gjort klart for oss på forhold. Det var veldig uvant for oss, sier Anders. Å ha alt utstyret tatt hånd om er behagelig, men for tvillingene som er vant til å holde orden selv, var det også greit å reise videre til samling med terrenglandslaget der de hadde fullt ansvar for eget utstyr. – Det var litt deilig å ha litt mer kontroll selv etter en slik samling der alt var 100 prosent på stell før du kom ned til frokost, sier Anders.