Hva er det med motbakkene?

GREIA MED. Mens vi terrengsyklister stort sett sykler opp for å komme ned (Mange driver ikke med det engang), er det selve motbakken som er rosinen i pølsa for landeveisyklister.

Sist oppdatert 17. august 2018 kl 11.36

Landeveisyklister reiser verden rundt for å sykle opp lange og bratte bakker. De på tynne dekk sykler gjerne ned kun for å komme seg til neste sted de kan sykle opp. Noen kan til og med finne på å ikke gjøre det engang. Hva er greia med det, da? Motbakken, altså. Hvorfor er den så kjær og populær for de med bukkestyre?

Såpass kan vi avsløre med en gang. Svaret er «alt». Motbakker er nemlig kjernen i landeveissporten. Det var slik det begynte, i seige, lange søreuropeiske bakker og fjell. 

Allerede abonnent?  
Bestill abonnement og få tilgang til artikkelen.

Alle abonnement gir full tilgang til hele vårt digitale univers. Det inkluderer Terrensykkel,

Fri Flyt, UTE, Klatring, Landevei og Jeger sine nettsider, app og e-magasin.

1 måned
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
3 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
12 måneder
Digital tilgang til 6 nettsider
Papirutgaver av Fri Flyt
Lavest månedspris
Abonnementet fortsetter å løpe etter bindingstiden inntil du selv sier det opp
Betal smartere med Klarna.

Abonnementene fornyes automatisk og kan sies opp når som helst, men senest før perioden utløper.

Terrengsykkel.no skriver om gode sykkelopplevelser og er det naturlige startstedet på nett. Terrengsykkel.no gir deg inspirasjon til å sykle mer, finne nye stier og holder deg oppdatert med grundige utstyrstester.

Les mer om våre abonnement

Har du spørsmål?

Vi svarer raskt på mail.

annonse
Relaterte artikler

Terrengsykkel.no utgis av Fri Flyt AS | Postboks 1185 Sentrum, 0107 Oslo

Ansvarlig redaktør og daglig leder: Anne Julie Saue | Redaktør: David Andresen Vesteng | Journalister: Kristoffer Kippernes

Kommersiell leder: Alexander Hagen