Muligheter
#950867 - 25/05/2010 14:57 Nok en tråd om racersykkel til nybegynner...
Rack Offline
Fersking

Hei! Jeg er ny bruker her på forumet, selv om jeg i perioder har lest mye og ofte her siden starten av 2009. Har fått med meg at mange her kan veldig mye om sykler, så jeg håper på å få et par tips nå.

Jeg er student og har terrengsykkelen min på studiestedet, som befinner seg mange timer vekk fra der jeg egentlig kommer fra. Skal tilbringe sommeren på hjemstedet, og det virker som at det blir ganske mye styr for å få sykkelen med meg dit. Dette benytter det naive jeg som en god unnskyldning for å kjøpe ny... fishwhack Tidligere har jeg kun syklet på terrengsykkel, men snuser (sikler?) nå på en racersykkel, eller eventuelt cyclocross. Men hvilken?

Som student har jeg ikke allverdens med penger å bruke på dette. Pengene jeg får fra sommerjobben må stort sett brukes på husleie + en del andre ting jeg har måttet investere i den siste tiden (blant annet ny PC da den forrige tok kvelden). Så derfor ønsker jeg å kjøpe en billig/rimelig racer, med mindre det plutselig dukker opp muligheter for mer jobbing i sommer. Den sykkelen jeg har nå er en Nakamura Summit Core 2008-modell som jeg er svært fornøyd med, og det sier kanskje litt om nivået mitt. Målet for i sommer er å til slutt klare å sykle en distanse på 11 mil - og det er vel ikke all verden for drevne syklister, men for meg er det mer enn langt nok ICON_SMILE Vanligvis sykler jeg ca. 3 mil pr. tur på Nakamuraen (da på asfalt).

Jeg har skjønt at en skikkelig ramme og bra hjulsett er viktigere enn komponentene, men føler likevel jeg går meg litt vill i jungelen av racersykler. Det finnes jo så mye å velge i!

Foreløpig har jeg blant annet sett litt ekstra på disse:

http://nakamura.no/Race-289.aspx?ProductID=PROD1692&tab=2
Nakamura Pursuit Build 25