#1212740 - 09/07/2011 18:27
Re: Nordmarka, Skjennungstua - sti trenger TLC! :-)
[Re: Skrika (Erik Angvik)]
|
Søk hjelp!
Sted: Lia øst for holmen.
|
Ikke stress. Området du snakker om er noe av landets beste for stisykling, rundt Oslo er Nordmarka nummer 2, Østmarka 3 og Lillo 4. Til Polkadot, du kan kjøre Analen ned til høyspent eller ned til Ullevållseter så til Lynhytta og resten vet du.
Erik. Man må prøve å krysse vannet ved Lynhytta. Hvordan er bryggen der i år? I fjor var den råtten og lå mesteparten under vann. Så tror det beste er å ta seg opp til Ullevålseter, og ned til Store Åklungen på sørsiden og ta en av stiene ned til sørsiden av lille Åklungen.
|
|
Topp
|
Bli abonnent på Terrengsykkel
|
|
|
#1212763 - 09/07/2011 19:16
|
Lilloman
[sensurert]
Sted: ut i vår hage - "osolo"
|
Ikke stress. Området du snakker om er noe av landets beste for stisykling, rundt Oslo er Nordmarka nummer 2, Østmarka 3 og Lillo 4. Til Polkadot, du kan kjøre Analen ned til høyspent eller ned til Ullevållseter så til Lynhytta og resten vet du.
Erik. Nei, Lillo er veldig veldig langt nede på listen, nr 79 ellerno – hold dere borte.
Topp
|
|
|
|
#1212828 - 09/07/2011 21:12
[Re: polkaDOT]
|
Besatt
Sted: Oslo...
|
Erik. Man må prøve å krysse vannet ved Lynhytta. Hvordan er bryggen der i år? I fjor var den råtten og lå mesteparten under vann. Så tror det beste er å ta seg opp til Ullevålseter, og ned til Store Åklungen på sørsiden og ta en av stiene ned til sørsiden av lille Åklungen. Ny klopp litt lengre sør enn før, altså null stress å krysse ved lynhytta.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1212894 - 09/07/2011 22:57
[Re: tmork]
|
I provide 26 inches at all times!
Avhengig
|
Snart Terje skal du også kjøre nummer 1, men ikke riktig ennå. Først må jeg kartlegge alt der, også skal du få møte stihimmelen du også. Gled deg, dette området PISSER på Lillo. Lillo er bra, ikke tro at jeg ikke liker Lillo, men dette er noe helt annet også meg da som har kjørt alt, ikke bra.
Erik.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1213026 - 10/07/2011 10:26
[Re: runermm]
|
Avhengig
|
Jeg er veldig opptatt av hvilken vei en sti skal kjøres og det er hva jeg jobber med, her er et eksempel Hobo opp er ok, men Hobo ned er mye kulere altså en annen sti opp, Hobo ned. Også er det lett og frakte tungt utstyr inn for og forbedre det som er bra. For dere som har vært i Varing på en knall pudderdag så er dette det samme. Du skjønner ikke hvor bra det kan være, også er du hjemme innen 20-30min. Ikke som og dra til Røldal også får du veien fra helvete hjem (E134) med Haukelifjell stengt og du må kjøre til Voss og hjem 10 timer i bil og Røldal stengte det også. Røldal er BEST på en bra dag, tro meg, men alt styret rundt det. Samme med Sogn, Oppdal, Hafjell osv. Og nå har vi ikke snakket om VÆRET, Oppdal og regn nei takk.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1213644 - 11/07/2011 09:51
|
Ivrig
Sted: Oppegård
|
Jeg gikk fra Skjennungstua og ned i myra i går, søndag, men denne stien har jeg aldri sett. Super kobling med banen opp til Frognerseteren, sti til Skjennungstua og videre ned mot Ullevålseter.
Det går forresten sti fra toppen av Skjennungsåsen, noe myrete opp til åsen, men et par løp sør og sørøst fra ruinene etter det gamle branntårnet. Skulle ikke forundre meg om en av disse stiene kommer inn på stien Trygve har filma.
H
Topp
|
|
|
|
#1213723 - 11/07/2011 12:28
[Re: HaraldW]
|
Avhengig
|
En sti går det nok, men ikke noen som jeg gidder å kjøre. Blitt sær på mine eldre dager vet du.... Stien som Trygve har filmet er grei og kjøre hvis du er i området, men du drar ikke ditt for og kjøre den stien. Dette er ikke Fagervann/Barlidåsen/Mellomkollen/Lysakerelva/Fugleleiken osv.
Erik.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1213751 - 11/07/2011 13:12
|
Besatt
Sted: Oslo
|
En sti går det nok, men ikke noen som jeg gidder å kjøre. Blitt sær på mine eldre dager vet du.... Stien som Trygve har filmet er grei og kjøre hvis du er i området, men du drar ikke ditt for og kjøre den stien. Dette er ikke Fagervann/Barlidåsen/Mellomkollen/Lysakerelva/Fugleleiken osv.
Erik. hahahahahahahaha  Det er tross alt bare en transportløype vi snakker om her, men du etterlater deg jo kilometervis med spalteplass i ditt behov for å få frem egne meninger om helt andre ting  Som jeg skrev tidligere; jeg vil bare at folk skal bruke denne fordi jeg krysser over her mye selv, og nå gror det helt igjen. Filmen er jo bevis nok alene om at dette ikke er noe annet enn ei transportløype med flyt og fart. Og selvsagt, for de som ønsker å få flyt følelse er den digg fordi den er så rask. Ikke legg sjela di i fremheve alt mulig annet nå, Erik 
Topp
|
|
|
|
#1213774 - 11/07/2011 13:39
[Re: Trygve_]
|
Avhengig
|
Jepp det er jo det jeg sier, jeg kan ikke noe for at folk tror dette er himmelen, da er det min plikt og informere om at dette er bare en fin sti. Det er ikke meg du skal stramme opp, men alle stihorer som ser en sti og tror at dette er stedet som gud glemte. Er du der, sykler du der.
Erik.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1213779 - 11/07/2011 13:44
|
Besatt
|
Bare husk at du ikke er verken smaken eller pappaen til alle her. La nå folk gjøre seg opp sin egen mening  ...men jeg må innrømme at den er ganske digg å komme til etter å ha hamret seg gjennom steinene langs gamleveien til skjennungstua. Og på tørre dager med gode dekk kan man skikkelig 'carve' på underlaget her. Herlig følelse å legge over i svingene og kjenne kompresjonen går ned i sykkelen uten at dekkene glipper  På bløte dager...not so much.
Redigert av Trygve_ (11/07/2011 13:45)
Topp
|
|
|
|
#1213824 - 11/07/2011 14:49
|
Avhengig
|
Ja og takk gud for det, da hadde det vanket spank på mange her....
Hvis du ikke liker det jeg mener er best, ja da er du f... en sær jævel.
Erik.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1213889 - 11/07/2011 16:45
|
Lilloman
[sensurert]
Sted: ut i vår hage - "osolo"
|
Ja og takk gud for det, da hadde det vanket spank på mange her....
Hvis du ikke liker det jeg mener er best, ja da er du f... en sær jævel.
Erik. "ingen er så sær som du, da Ingen er så sær som du.."
Topp
|
|
|
|
#1225220 - 31/07/2011 23:29
[Re: josse]
|
Tørr bak øra
|
tror den er fortapt for i år, meter på meter med gjengrodd "sti", sikkert supert potensiale, men nå bare nærmest irriterende transport.
|
|
Topp
|
|
|
|
#1225230 - 31/07/2011 23:51
[Re: cinematic]
|
Entusiast
Sted: Tåsen, Oslo
|
Høyspenten lider samme skjebne i år. Den er så og si helt gjengrodd i det partiet som går i kraftgaten. Sikkert mye pga byggearbeidene på demingen ved Lille Åklongen som begrenser trafikken.
-b
Topp
|
|
|
|
#1225243 - 01/08/2011 00:03
|
Besatt
|
tror den er fortapt for i år, meter på meter med gjengrodd "sti", sikkert supert potensiale, men nå bare nærmest irriterende transport. Kan jeg tenke meg. Det var jo allerede nesten krise når jeg filmet...
Topp
|
|
|
|
#1225782 - 01/08/2011 22:50
|
Tørr bak øra
|
hei bare et spm; fulgte stien etter nedfarten på motsatt side av veien og endte opp på ullevållseter, derfra videre til lyn hytta. herfra over vannet og holdt venstre til jeg endte opp på lysløypa opp mot ullevållseter igjen. Er det mulighet for å holde mer mot hø og fortesette stien helt ned mot sognsvann og eller gaustad? morro?
|
|
Topp
|
|
|
|
#1227890 - 04/08/2011 20:15
|
Entusiast
Sted: Oslo, Carl Berner
|
Denne er ikke overgrodd helt enda, kjørte ned her idag. Var lett å finne sporet selv om det er veldig mye planter på siden, bare pass opp for noen glatte gjørmefletter og plutselige bekker og hull. Fint om flere tar turen så den blir enda mer oppkjørt, for den er veldig deilig  Ifølge skiltet nederst er nedfarten en del av den gamle rundløypa for femmila i Kollen, forøvrig. gpslogg: http://kurl.no/nY9W
|
|
|
|
#1228011 - 04/08/2011 23:13
[Re: Moonlit]
|
Tørr bak øra
|
yep, bedre i kveld enn for noen dager siden
|
|
Topp
|
|
|
|
#1466324 - 17/08/2012 15:12
[Re: KarlBilt]
|
Tørr bak øra
|
[/quote]
Det går også av en lynrask flytsti til høyre ca 550 meter etter start (rød sirkel) på beskrevet sti og som ender like ved Lorttjern. Ikke teknisk, men du verden så rask og morsom!! [/quote]
Denne tråden bør blåses liv i: syklet i området i går, og dette er perlestier som trenger mer trafikk for å ikke gro igjen.
Jeg har et gps spor fra den lynraske som er nevnt ovenfor. Det 100 høydemeter på en snau km, og bedre flyt skal man lete lenge etter...
Men hvordan laster jeg opp gps fila her på forumet?
|
|
Topp
|
|
|
|
#1467991 - 20/08/2012 08:40
[Re: Z30]
|
[sensurert]
Sted: Not the westside
|
Men hvordan laster jeg opp gps fila her på forumet?
lag en .zip-fil. 
Topp
|
|
|
|
#1477276 - 01/09/2012 23:06
[Re: runermm]
|
Ringrev
|
Eventuelt er det Sørmarka han snakker om. Tviler. Tror EA er lenger nord.
Topp
|
|
|
|
#1478084 - 03/09/2012 11:05
[Re: bronx]
|
Ivrig
Sted: Oppegård
|
Jeg spaserte, med denne tråden i bakhodet, fra Skjennungstua og inn i området forrige helg. Rett etter den største myra nedenfor Skjennungstua tok vi til venstre inn en sti som delvis går parallellt med den vanlige brede stien fra stua. Etterhvert drar den østover, og i et stikryss holdt vi venstre. Etter kort tid kommer man ut på den gamle femmila, og her er fin-fin sti opp en kneik, ned en bakke og rundt en sving, slik Vidars første OSM-markering viser. I det det flater ut tok vi inn til høyre på den som skal være den gamle veien til Skjennungstua, den andre OSM-markeringen. Denne kombinasjonen er helt super, og skal man først miste høydemeter fra Skjennungstua med skikkelig godflyt, ville jeg helt klart valgt denne veien! Når man nærmer seg bunnen og Høyspenten, passerer blåstien på tvers av den gamle veien (som altså er mer sti enn vei). Ved å ta rett fram ender man opp på grusveien, ved å ta til venstre kan man småklatre litt oppover igjen på Høyspenten, en annen fin sti. Harald
Topp
|
|
|
|
|
|